[foto] van vlinder tot vogel tot waterhond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[foto] van vlinder tot vogel tot waterhond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 08:46

Zo de afgelopen dagen ben ik weer rond wezen struinen met de camera. En gisteren mochten de manege honden van R.S.C. Hoogvliet even zwemmen. de foto's zijn gemaakt met een Panasonic DMC FZ-7 die automatisch scherpstelt aangezien het handmatig nogal irri gaat. Niet alle foto's zijn mooi scherp maar er zitten wel een paa plaatjes tussen.

Vlinder:
1. Afbeelding

gecropt: best lelijke foto daarom in link: http://i101.photobucket.com/albums/m48/ ... 100500.jpg

Reiger:
2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Eend: mooi scherp
5. Afbeelding

En de waterhond:
6. Afbeelding

7. Afbeelding

de mooiste foto...
8. Afbeelding

En nog een foto die misschien in de krant komt te staan (de persoon wil namelijk niet zelf in de krant komen) het ging om een artikel over een hond die in een muskusrattenval beklemd was geraakt en de persoon op de foto heeft de hond gered. Ondanks dat ze zichzelf veel te fors vind, en de belichting tegen werkt vind ik dit een hele mooi foto:

9. Afbeelding

Nou dit waren ze weer. Commentaar is altijd welkom, maar als 1 punt al 3 keer gezegd is hoeft het niet nog 20 keer Knipoog en hou het lief alstublieft

mandy13

Re: [foto] van vlinder tot vogel tot waterhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:55

echt super mooie foto's verography!!!

ik vind dat je het heel goed kan, ga zo door Haha!

p.s. die met die reiger boven het water vind ik pas mooi! dan zie je zijn waterbeeld Tong uitsteken

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:23

mooie foto´s hoor Haha!
die reiger boven het water is wel gaaf
maar wat is dat nou met die foto voor de krant??

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 09:46

nou son was afgelopen week aan het rijden met joris en nog iemand van stal toen ze een hond hoorde janken. de baas was al door die hond gebeten omdat die onbeholpen probeerde die hond los te maken. En son wist precies hoe het moest dus die lag met haar hoofd bij de honds kop en die hond liet alle rustig toe en binne no-time was de hond bevrijd. maar het is een hondenuitlaatplaats en speeltuin en er staan nergens borden dat die vallen er liggen. ze liggen wel in het water maar ze kunnen met dat vlot naar de overkant en als een kind in het water valt kan die ook gegrepen worden door zo'n val. Dus even een artikel over gemaakt aangezien we het samen schandalig vonden

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 12:43

niemand tips??

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:15

De enige die me echt aanspreekt is de vliegende vogel met weerspiegeling.
1: Uit een rare hoek genomen, de vlinder lijkt héél plat. Daarnaast erg veel achtergrond.
2 en 3: alletwee vrij dof, de rand in het water is vrij makkelijk weg te werken. Twee vind ik nog wel leuk, daar kijkt de reiger mooi eigenwijs. Haha!
4: Is écht een topfoto. Ja
5: Is ook een plaatje. Hier vind ik de kleuren ook nog eens mooi helder, met name de groene kop springt er mooi uit.
6: Geen mooie hoek, 'afgehakt' lichaam.
7/8: 'Gewoon' leuk, nette compositie, maar doen mij niet zo veel. Lachen
9: Nee, de belichting vind ik niks. Veel te donker, kop van de hond valt volledig weg.

wat ik bij de meeste foto's mis is een ietsje nabewerking. Ze zijn veelal een beetje dof van kleur.
Ik heb er eentje aangepast zo als ik hem graag zou zien: Beetje meer kleur, gamma iets omlaag:
Afbeelding

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:20

Ik vind die foto van de vliegende reiger en de die van de hond het mooist, maar zoals elanor hem nu bewerkt heeft vind ik m juist niet zo mooi meer Bloos en wil die vrouw van de laatste foto wel op bokt staan dan?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 13:33

elanor schreef:
De enige die me echt aanspreekt is de vliegende vogel met weerspiegeling.
1: Uit een rare hoek genomen, de vlinder lijkt héél plat. Daarnaast erg veel achtergrond.
even zo antwoorden is makkelijk: je heb groot gelijk, maar ik kon hem niet anders nemen, als ik ook maar even bewoog was het diertje weer weg Tong uitsteken heb er echt achteraan moeten rennen, vandaar dat ik hem gecropt ook niet mooi vond
2 en 3: alletwee vrij dof, de rand in het water is vrij makkelijk weg te werken. Twee vind ik nog wel leuk, daar kijkt de reiger mooi eigenwijs. Haha!
ben niet zo goed met bewerkingprogramma's eerst wel, maar nu niet meer zo. Ook is mijn computer leeg gehaald om binnekort te resetten, maar ik moest de camera leeg maken omdat ik een afsrpaak had voor iemand foto's te maken, maar met weggehaalde rand zal de foto idd mooier worden
4: Is écht een topfoto. Ja
dank je Haha! zelf zat ik nog te twijfelen of ik het wel een goede foto vond
5: Is ook een plaatje. Hier vind ik de kleuren ook nog eens mooi helder, met name de groene kop springt er mooi uit.
6: Geen mooie hoek, 'afgehakt' lichaam.
7/8: 'Gewoon' leuk, nette compositie, maar doen mij niet zo veel. Lachen
9: Nee, de belichting vind ik niks. Veel te donker, kop van de hond valt volledig weg.
je heb gelijk, fototechnisch vind ik hem ook slecht, maar voor de krant verteld het precies waar het is, wat er geberurd is en wie de redder is, en een plaatsje op bokt als redder gun ik haar ook wel

wat ik bij de meeste foto's mis is een ietsje nabewerking. Ze zijn veelal een beetje dof van kleur.
Ik heb er eentje aangepast zo als ik hem graag zou zien: Beetje meer kleur, gamma iets omlaag:
http://img242.imageshack.us/img242/7682/veroyk3.jpg
Dit klopt, alleen vind ik jouw bewerking wel iets te heftig. Wel vind ik het jammer dat als ik hem ietsje scherper maak het weer te scherp word dus dan doe ik het maar weer in oude stand, heb je een goed bewerkingsprogramma voor me waar ik dit kan doen zonder dat de foto lelijk word? Met photofiltre word de foto namelijk erg lelijk. Ook heb ik liever een bewerkprogramma die gratis is of niet zo heel veel kost. Idg bedankt voor het commentaar Haha! hier kan ik wat mee
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 16-04-07 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:34

tanya89: Haha! Haha, dat kan natuurlijk, smaken verschillen. Knipoog

Citaat:
als ik hem ietsje scherper maak het weer te scherp word dus dan doe ik het maar weer in oude stand

Wat bedoel je hier met scherp? Lachen Meer kleurcontrast?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:37

Met wat voor een camera zijn ze gemaakt, vind ze nl. niet allemaal goed scherp. Ik vind dat de vrouw goed in de krant kan hoor Ja
Ik vind het jammer dat die foto ook niet helemaal scherp is.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 13:41

tanya89 schreef:
Ik vind die foto van de vliegende reiger en de die van de hond het mooist, maar zoals elanor hem nu bewerkt heeft vind ik m juist niet zo mooi meer Bloos en wil die vrouw van de laatste foto wel op bokt staan dan?

dit maakt niet zo heel veel uit. Ze heeft me toestemming gegeven om verschillende foto's te maken voor de krant. Ook dit is publicatie. En de rechten zijn van mij dus mag ik de foto overal plaatsen. Wel had ik gevraagd of ze in de krant wilde toen zei ze liever niet, maar het is mijn keus en ze weet dat ik de juiste maakt. En dat is waar, dit is de juiste foto omdat de 3 belangrijke punten erop staan die voor een krant belangrijk is.

@lilianR: volgens mij staat dat in de beginpost... Ze zijn gemaakt met een Panasonic DMC FZ-7, helaas kan ik met deze alleen automatisch scherp stellen omdat ik handmatig alleen met een knopje scherp kan stellen en dit werkt dus totaal niet. Heb ze zelf ook liever scherp, maar dat zijn ze alleen als het onderwerp goed stil staat zoals de eend en de hond, ook vind ik de reiger die stilstaat toch best scherp.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 13:42

elanor schreef:
tanya89: Haha! Haha, dat kan natuurlijk, smaken verschillen. Knipoog

Citaat:
als ik hem ietsje scherper maak het weer te scherp word dus dan doe ik het maar weer in oude stand

Wat bedoel je hier met scherp? Lachen Meer kleurcontrast?

nee ik gebruik nu picasa en dan heb je een knopje waarmee je hem iets scherper maakt, maar dan word de foto erg pixelig. Ben echt flut met bewerkingsprogramma's Nagelbijten / Gniffelen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:24

Maar dat is 'verscherpen' als tegenovergestelde van 'verzachten'. Dat heeft niet zoveel met de foto als zijnde 'bewegingsonscherp' te maken.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:36

verography: Hoezo kun je niet handmatig scherpstellen?
Ik heb deze camera ook, ik kan ook gewoon handmatig scherpstellen.

Ik vind ze eigenlijk geen van alle echt mooi... ik mis kleur geloof ik ?...
Foto's van je hond had je bijvoorbeeld op je hurken kunnen gaan zitten, zo vind ik ze nogal standaard.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 20:45

hihi, hoe denk dat ik zat Knipoog als ik iets doe is het wel eye-to-eye foto. aleen 1 van de hond foto's dacht de afgesneden die was gemaakt toen ik stond. en ik ben een ring gewend om de lens om scherp te stellen en geen knopje, vind het met zo'n knopje vreselijk werken. Mis je kleur??? Verward (niet l*llig bedoeld) maar kleur zie ik er zeker wel in hoor.. Dat ze wat onscherp zijn snap ik en vind ik ook altijd jammer. Ohja, is mijn hond niet maar een hond va de manege Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:09

Nee ik vind ze niet mooi, ze zijn niet scherp en niet spannend.
Probeer wat te oeffenen met zoals hier al gezegd misschien handmatig scsherpstellen of andere composities.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 08:03

over de scherpte is al 10 keer gezegd, incl. mijzelf, dus dat wist ik wel. Maar het is niet zo dat ze allemaal niet scherp zijn... En ook zoals al 3 keer eerder verteld ken ik gewoon niet met het handmatig knopje werken omdat ik anders van frustratie mijn camera in het water ga gooien. heb het echt al vaak geprobeert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:20

Behalve de laatste is gewoon alles overbelicht. Ik zou me eens gaan verdiepen in het handmatig instellen (ik heb het niet over scherpstellen maar over instellen hier) als ik jou was.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 12:17

bedankt ga ik zeker even doen. maar waar zie je overal overbelichting? en ik vind juist de laatste slecht belicht Nagelbijten / Gniffelen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:20

verography schreef:
En nog een foto die misschien in de krant komt te staan (de persoon wil namelijk niet zelf in de krant komen) het ging om een artikel over een hond die in een muskusrattenval beklemd was geraakt en de persoon op de foto heeft de hond gered. Ondanks dat ze zichzelf veel te fors vind, en de belichting tegen werkt vind ik dit een hele mooi foto:

je zegt dat de persoon niet in de krant wilt komen, op een openbaar forum geplaast worden is een soortgelijk iets. weet de persoon ervanaf? heeft ze toestemming gegeven?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 12:49

laten e er maar van uit gaan van wel he Knipoog anders post ik ze echt niet hoor. Ze poseerde zoiezo voor de krant maar vind zichzelf te dik. Tewijl ik dat heeeeel erg mee vind vallen

Anneroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:17

Ik vind de foto's niks bijzonders hebben, de enige foto die ik een beetje mooie n bijzonder vind is de vliegende rijger. De foto's hebben niks speciaals. En daar houd ik wel van.. Er mag wat meer kleur in en zoals bij de rijger vind ik die balk erachter een beetje storend...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 13:59

ik snap je niet helemaal. Hou je nu van foto's die juist niet speciaal zijn of juist wel.

En ja ik weet het van die balk, maar ben megaslecht met bewerkprogramma's

Anneroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:42

Nou, ik hou dus wel van speciale foto's...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 19:54

ow oke Nagelbijten / Gniffelen sapte het niet helemaal. ben me vandaag idd iets meer in het instellen gaan verdiepen, maar bij verschillende instellingen zie ik vaak het verschil niet Nagelbijten / Gniffelen wel is het me gelukt op dat onderwerp scherp te stellen dat de achtergrond wazig is.