[centraal] Een beschreven paard verbeelden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

[centraal] Een beschreven paard verbeelden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 00:00

Al een tijdje loop ik met een idee rond... Zelf ben ik druk bezig met het maken van portretten, met name portretten van paarden. Dit bevalt me goed, maar; ik zou graag ook wat vérder willen dan enkel en alleen het maken van een portret; mijn interpretatie weergeven van een beschreven paard en dat spiegelen aan de interpretatie van andere kunstenaars; hier op Bokt.

Dit topic is met toestemming van Fairie.

Hoe zie ik dat voor me??
De spelregels.
  • Duur van elk topic: 2 maanden.
  • We starten met een twee-tal teksten. Naar aanleiding van deze teksten kan iedereen aan de slag gaan om hierbij een visuele uiting te maken.
    - Deze eerste keer heb ik de teksten vast gekozen, maar voor de volgende keren zijn suggesties via pb welkom. Ik zal uiteindelijk de nieuwe teksten kiezen.
  • Gedurende het proces (het maken van je werk) kunnen we elkaar op de hoogte houden van vorderingen/ ideeën en eventueel ideeën uitwisselen.
  • Binnen een periode van 2 maanden heb je de tijd je werk te maken. In deze tijd kan het ook door de anderen bekeken en beoordeeld worden. Het handigste wanneer je nog graag wat commentaar wilt is om het werk iets voor dat de 2 maanden zijn verstreken af te hebben.

Daarbij nog wat dingen die sowieso op Bokt, en dus ook op [UK] gelden:
  • Gelieve geen oneliners te plaatsen. Indien je deze toch tegen komt graag TEM'en.
  • Probeer wanneer je zelf een werkje maakt voor dit topic ook te reageren op anderen. Het hoofdoel van dit topic is leren, inspiratie opdoen en je creativiteit uitbreiden.
  • Probeer zo veel mogelijk onderbouwd te posten.

Wie kunnen er meedoen?
Iedereen die graag visueel bezig is of het als een uitdaging ziet om voor de verandering eens een potlood in de hand te nemen kan mee doen aan dit topic.
Je kunt schilderen, tekenen, fotograferen, fotobewerken, knutselen, vouwen... en noem maar op.

Wat ik graag wil is dat we met en van elkaar leren, op een fijne en prettige manier. Samen onze creativiteit en passie verder ontwikkelen.

De eerste teksten

*Eenhoorn*

Vroeger, al lang voor Christus, geloofden men zonder twijfel in eenhoorns. Men dacht ze zelfs soms te zien; een glimp van een paard, wit als parelmoer, in de diepe duisternis van het bos. Azuurblauwe ogen, en schuwer dan een ree. En een lange, witte, spiraalvormige hoorn altijd op het midden van hun hoofd... Op bomen in het bos werden soms vreemde tekens gevonden. Strepen en punten, die in de bast gekerfd waren. Men beweerde dat eenhoorns zo tekens doorgaven. Bovendien kon niemand of bijna niemand een eenhoorn vangen. Je zag ze alleen als een glimp tussen de bomen, het volgende moment flitste het weg. In donkere bossen aten de eenhoorns aardbeien, bosbessen, frambozen en munt. Ook aten ze honing en de zoete wortels van sommige bomen. Ze kwamen niet alleen in bossen voor, maar over de hele wereld, in zeer winterse gebieden, maar ook zelfs in woestijnen en bergen. Wanneer een water bevuild was, hoefde een eenhoorn enkel zijn hoef in het water te dopen om het weer kristalhelder te maken! De eenhoorn kon heel oud worden. Tweeduizend jaar was niet ongewoon! In de manen en staart zag men vaak bloemen zitten. Men dacht dat die bloemen er door vogels in staken, als dank voor de sterke staartharen die ze voor hun nesten konden gebruiken.
--------------------------------------

*Pegasus*

Berijder van de Wind

Lang voor de ware magie uit de wereld was verdwenen, scheerde in het oude Griekenland soms een witte schim over de golf van Kortinthe, die sneller was dan de wolken. Dan keken de vissers op van hun netten en de herders van hun kudden, en tuurden naar de zwerk. Zij wisten dan echter al wat zij zouden zien, namelijk het gevleugelde hemelpaard Pegasus die in zijn wolkenweide speelde.
Met zijn grote vleugels bereed Pegasus de wind, en met zijn flitsende hoeven trappelde hij de wolken uiteen en trok die in witte slierten langs de hemelblauwe lucht. Met grote vleugelslagen klapwiekte hij hoger en hoger, tot hij uit het zicht van de vissers en herders was verdwenen. Het uitspansel behoorde hem, en hij was daardoor vrijer dan de aan de aarde gebonden menselijke schepselen ooit zouden zijn. Zijn aardse verblijfplaats was de berg Helicon aan de noordkust van de golf van Korinthe, maar vaak verscheen hij boven de aan de zuidkant van de golf gelegen stadstaat Korinthe, waar hij werd vereerd.

Data:
14 april -- Bekendmaken teksten.
14 april t/m 14 juni -- Aan de slag!
14 juni -- Sluiting + het op een rijtje zetten van alle definitieve werken.

Succes en heel veel plezier! Lachen

Anne_Baukje

Re: [centraal] Een beschreven paard verbeelden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 00:41

Wat gaaf bedacht! Ik zal even nadenken hierover Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:57

Wat een leuk idee zeg Lachen
Ik ga ook wat maken en ik heb al een idee

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:11

Oooh jeetje wat een leuk idee ik ga der ook over nadenken.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:17

Whoei, wat een leuk idee is dit!
Ik ben erg blij met de ruime termijn, goed de tijd om eens te brainstormen en een idee uit te werken. Lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:18

Heel leuk bedacht !

Ik ga hier zeker naar kijken !

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:20

Vind het een erg leuk idee. Lachen
Ga kijken of ik nog wat inspiratie hiervoor heb. Knipoog

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:20

Is het de bedoeling om beide teksten te doen, of 1 van de 2?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:36

Wat een gaaf idee Ja Ik ga zeker een poging doen Lachen
Ik denk een combinatie van de 2 teksten??

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:06

Samir schreef:
Is het de bedoeling om beide teksten te doen, of 1 van de 2?

deze vraag had ik ook al in mijn hoofd Ja Ik vind het zeker een leuk idee. Echt een uitdaging en het lijkt me mooi om te zien op wat voor manieren je hiermee bezig kan zijn. Al weet ik niet of het mij gaat lukken hier iets moois van te maken, toch ga ik zeker mee kijken en lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:34

Leuk idee, fijn dat je hier 2 maanden de tijd voor krijgt Lachen
Ik doe ook eens een poging.. Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 13:14

Het idee is dat je één van beide teksten neemt, maar een combinatie mag natuurlijk ook Lachen
Wat mij ook leuk lijkt is dat je tussendoor 'stappen' neer zet, zodat we het erover kunnen hebben met elkaar.
Termijn van twee maanden is heel bewust gekozen. Anders wordt het zo'n haastig gedoe en dat is niet nodig Lachen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:26

Echt een superleuk idee! Ja Ik ga er eens goed over nadenken wat ik zal maken met 1 vd teksten Lachen En ben nu al benieuwd wat andere mensen hier mee gaan doen Lachen

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:40

Ik ga bezig met de Eenhoorn!

Heb al een leuk idee, alleen jammer dat ik niet goed kan tekenen maar goed. Nagelbijten / Gniffelen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:49

Erg leuk. Ik heb de plaatjes al helemaal in mijn hoofd. Nu nog uitwerken. Dat is altijd lastig. Het kan er nog zo mooi uitzien in mijn hoofd. Maar om het dan op doek te krijgen...
Ik ga mijn best doen als ik tijd heb. Maar twee maanden moet toch lukken?

Ik vind het wel enorm leuk dat ik nu 3 van mijn hobby's (creatief bezig zijn, paarden en fantasy) kan combineren. Dit thema past me helemaal!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:11

Leuk idee, ik denk dat ik hier ook maar iets mee ga doen.
Ook leuk omdat nu echt iedereen mee kan doen, want voor iedereen zit er wel iets bij. Kan je niet tekenen, bewerk je een foto, of anders ga je vouwen/knippen&plakken.
Erg leuk!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:39

Oké, ik heb even een grove schets gemaakt, met hoe ik het wil hebben.

Afbeelding
Duidelijk niet? Clown

Hoe krijg je zoiets duidelijk?? Iemand een idee? Nagelbijten / Gniffelen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:42

Afbeelding
Is dit ongeveer wat er op je papier staat? Knipoog

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:29

Jup, in die richting. *LOL*

Zo ga ik het dus maken, qua opstelling zeg maar. Nagelbijten / Gniffelen En in het net.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:27

Leuk! Ik heb nog geen idee, maar ik begin vast met in photoshop een tekening te maken, de ideeën komen dan vanzelf wel naar boven borrelen. Clown

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:48

ooo, wat een onzettend leuk idee! Als ik de tijd heb (ahum, ervoor vrijmaak) ga ik er ZEKER aan werken! Super idee!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 00:20

Uuhm tsja.. Clown 1e keer dat ik een achtergrond maak op photoshop (en hij zuigt Schijnheilig )

Verder heb ik geen gedult.. dus hij is een beetje ernstig afgeraffeld..

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:20

Wat een gaaf idee Ja Misschien dat ik door hier aan mee kan doen de smaak van tekenen en schilderen weer een beetje terug kan krijgen.. Haha!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:23

Mijn eerste opzetje. Ik moet zeggen dat ik hem erg snel gemaakt heb, dus of het nog een kans van slagen heeft weet ik niet. Maar we gaan eens een poging wagen!

Afbeelding

De potloodbelijning is helemaal weggevallen. Overige ideeen zijn een kader, de bomen met tekens en utieraard alle bosdieren erbij. Het moet heel "weelderig" overkomen. Wel grappig dat ik me een heel slank paard had voorgesteld en er een dikke pony uit mn potlood kwam.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 16:34

Bloos! Nú al wat resultaten?? (En ik maar denken dat 2 maand al krap zou kunnen zijn...)

@ Samir: je opzet vind ik wel grappig, zeker de manier waarop de eenhoorn achter het bosje vandaan 'piept.' Het geheel oogt mij nog wat rommelig. Alsof je verschillende elementen erin hebt willen stoppen. Het is nog niet echt één geheel, maar misschien komt het ook omdat de samenhang door middel van kleur nog ontbreekt.

@ Marloez: de achtergrond, daar heb ik op zich wel iets mee. Ja De eenhoorn zelf komt -zoals je zelf ook al aangeeft- wat afgeraffeld op mij open. Wel een opzet waar meer mee te doen is volgens mij.

@ Leo_ke: hopelijk krijg je de smaak te pakken Lachen (hoe meer zielen Knipoog )

@ Shalbo: hij komt zo al weelderig op mij over Haha!
Ben benieuwd naar hoe het verder wordt, die zwierige stijl staat me wel aan.

Ik denk dat ik ook ga voor de eenhoorn tekst. Heb al een beetje een beeld voor ogen... Lachen