Tja het vorige verhaal was niet echt een succes dus ik probeer het nog 1 keer 
Citaat:
Jessica zat rustig in de woonkamer op de bank TV te kijken totdat haar moeder de rust helemaal verstoorde.
’Jessica?’ Vroeg haar moeder verbaasd.
‘Ja?’
‘Kijk nou eens naar je rapport! Ik zal ze even opnoemen:
Nederlands: 5
Geschiedenis: 6.2
Natuurkunde: 4
Engels: 7
Frans: 3.5
Duits: 4.6
Gym: 8
Scheikunde: 1.5
en de rest is rond de 5! Jess, waarom heb je zo’n slecht rapport? Het is nu zomervakantie maar ik denk dat je blijft zitten! Je komt zo echt niet in de vierde klas!’
‘Mam! je weet best dat ik niet zo veel tijd had om te leren en ik heb mijn best gedaan hoor als je dat soms niet denkt, en wie zegt dat ik blijf zitten, dat hoeft echt niet zo te zijn hoor.’
‘Nou, Dat zit er dik in Jessica! Ik denk niet dat je vader zo blij zal zijn met dit rapport, en jij wilt een paard? Ik denk dat je dat kan vergeten!’
‘WAT? Sorry hoor dat mijn rapport slecht is maar daar hoeft mijn privé leven toch niet onder te lijden?’
‘Jessica, je gaat al naar ponykamp morgen dus je moet niet zeuren!’
‘Ponykamp is niet hetzelfde! Ach laat ook maar, jij luistert ook nooit’
Voordat haar moeder iets kon terugzeggen stormde Jessica boos de trap op, naar haar kamer.
‘Verdomde Trap!’ Zei Jessica half struikelend.
Na de 2e trap opgelopen te hebben rende ze haar kamer in en deed de deur op slot. Ze plofte op haar geruite bureaustoel en deed de computer aan. Ze kreeg haar gebruikers scherm. Ze tikte haar naam in en haar wachtwoord en drukte om aanmelden.
Toen ze was aangemeld wierp ze een blik op haar grijze bakje met papieren. Ze viste haar ponykamp brief eruit. Ze begon zorgvuldig te lezen en pakte ondertussen haar spullen in, Haar anky broek vouwde ze zo netjes mogelijk op en stopte hem in de koffer. Die ging ze gebruiken voor de wedstrijd aan het eind van de maand.
De meeste ponykampen waren 1 week, maar Jessica ging op ponykamp van een maand, Ze had er onwijs zin in. Ook ondanks je zelf je paard mag kiezen, daar rijdt je dan 1 maand lang op.
Toen ze klaar was met haar roze koffer inpakken legde ze hem zorgvuldig op haar bed met net nieuwe klamboe.
Ze ging in haar bureaustoel zitten en melde zich aan op msn.
Meteen hoorde ze PLING!, iemand praatte tegen haar. Ze zag dat het Angelique was. Een vriendin van de manege.
Angelique zegt: Heei lieverd!
Jess zegt: Hoi!
Angelique zegt: Zullen we nog iets leuks doen vandaag? Ik bedoel, ik ga je een maand missen hè!
Jess zegt: Uh, oke! ja haha het word erg leuk!
Angelique zegt: Hoop je maar hè haha.
Jess zegt: Ja.. maar wat wil je doen dan?
Angelique zegt: Misschien wil je een laatste rit maken op de paarden?
Vet.. Angelique wilt een rit met me maken samen met haar 2 eigen paarden! Dacht Jessica.
Jess zegt: Ja dat lijkt me gaaf!
Angelique zegt: Oke dan! over een uurtje?
Jess zegt: Oke tot dan, doeg!
Opgewonden meldde Jessica zich af en deed de computer uit.
Ze deed haar spijkerbroek uit en viste snel een roze paardrijbroek met strikjes uit haar kast. Dit was vroeger haar lievelings broek. Maar des tijds was ie een beetje verkleurd. Daarna deed ze haar witte Bjorn Borg truitje uit en gooide hem op haar bed. Ze deed een T-shirt aan waarop stond: Thé love is in thé air. Het was zwart. Met een wit rafelig randje aan de zijkant. Toen liep ze naar de deur. Ze probeerde hem open te doen maar realiseerde zich dat ze hem op slot had gedaan omdat ze ruzie met haar moeder had. Ze pakte de sleutel van de deurmat af en deed de deur van het slot. Ze hoorde beneden 2 boze stemmen. ‘STIK! pappa is thuis’ Mompelde Jessica.
Zo zachtjes als ze kon liep ze van de trap af. Ze wist dondersgoed dat je niet mocht gaan van haar ouders als ze het zou vragen.
‘Dat kind is ook zo onvolwassen Jolein!’ Klonk Jessica’s vader woest.
‘Kom op Jan.. Ze kan ook best wat dingen goed doen maar dit is gewoon en minpuntje, we horen haar juist te steunen..’
Wat lief, haar moeder nam het voor haar op.. Dacht Jessica.
‘Steunen?’ Jan’s stem klonk nu echt over de rooie.
‘Dat kind krijgt 3 maanden huisarrest!’
‘Jan! dat kan je niet maken, ze gaat morgen op kamp.’
‘Niet meer dus!’
‘Jan! doe niet zo onvolwassen, we moeten ons niet verlagen naar een peuter!’
‘Een peuter? ik vind het anders een toepassende straf!’
‘Jan.. laat haar naar kamp gaan, ze krijgt daarna wel wat straf’
Jessica had geen zin om de rest te horen. Met tranen in haar ogen deed ze zacht de voordeur open en schoof haar fiets eruit.
Ze reed nog even langs hun kuikens en aaide ze allemaal.
Daarna Racende ze naar de manege.
Toen ze in het bos reed liet ze haar gedachten naar iets anders zweven. Ze keek naar de mooie weilanden naast haar. De bomen stonden fleurig en prachtig naast elkaar te blinken in de zon.
Helaas zag Jessica de paal niet aankomen dus ze knalde ertegen aan.
‘Au..’’ Zei ze pijnlijk.
Een langslopende jongen rende geschrokken naar Jessica toe en hielp haar overeind.
‘Gaat het meisje? Dat was een harde klap, zag je de paal niet?’ Vroeg hij bezorgd.
‘Eh.. Nee.. Oh ik schaam me zo..’
‘Dat hoeft niet hoor. Hier, ik help je wel’ De jongen stak zijn hand uit.
Toen Jessica opstond en de jongen in zijn ogen keek ging er een schok door haar lichaam. Zijn blonde haar en blauw groene ogen waren oogverblindend. Jessica knipperde even met haar ogen en stamelde een bedankje uit. De jongen keek vriendenlijk en hielp haar op haar fiets.
‘Nou, veel plezier en niet meer vallen hè!’ Zei de jongen lachend
‘Uhh nee..’ Zei Jessica verstijfd.
Jessica stapte op en keek naar haar arm. Zo erg was het niet. alleen een paar schrammetjes. Maar die jongen was te gek. Dacht Jessica lachend.
‘Hallo Jessica! Je bent wel een beetje laat, werd je opgehouden? haha’ Zei Angelique lachend.
‘Ja! het spijt me, ik was tegen een paal aangereden en ik werd geholpen’ Zei Jessica met een dromerige blik in haar ogen.
‘Volgens mij is er meer gebeurt! haha vertel?
Angelique gaf Jessica een duwtje.
‘Die jongen die me hielp.. Hij was zo.. Oeff!!’ Jessica keek Angelique lachend aan.
‘Hahaha vertel maar tijdens het rijden meid, dan kunnen we langer rijden!’
‘Nou Jess, op wie wil je rijden? Op Chester of op Goldy?’
‘Uhh geef mij maar Chester!’
‘Oke, je moet even achter de hooibalen langs en dan rechtdoor in de zadelruimte, kastje 201! En dan natuurlijk het hoofdstel en zadel waar Chester op staat!’
‘Ja dat begrijp ik haha’
Jessica liep zoals gevraagd naar de hooibalen toe.
Achter de hooibalen zag Jessica de buitenbak. Er reed iemand, Ze keek even goed. Het was Laura, Laura ging ook mee morgen. Jessica liep naar de buitenbak toe. Ze keek de bruine KWPN aan. Haar vacht glansde mooi in het zonlicht. Jessica stak haar hand op.
‘Haai Laura!’
Laura ging stappen en kwam Jessica’s richting in. Ze stopte voor haar neus. Jessica aaide de KWPN op haar neus. Ze brieste en schraapte over de grond.
‘Haai Jess! Heb jij ook zo’n zin in morgen?’ vroeg Laura enthousiast.
‘Ja heel erg! Is dit nou Yvette?’
‘Ja! ik dat klopt, ja je zult wel denken haha, Nee ik rijd op haar omdat ze kreupel was geweest en niet mee kon lopen in de manege lessen. En ze is nu weer een beetje op been en tot dan mag ik haar bijrijden!’
‘Wauw! dat is leuk zeg, Iedereen heeft zowat een verzorgpaard of een eigen paard hier, en ik weer niet natuurlijk!’
‘Ach, jou tijd komt nog wel meid, gewoon even afwachten. Maarja ik ga weer verder, zo te zien staat Angelique te wachten op je! ze roept je’
‘Oo!! oeps! nouja, doeg! veel plezier!’
‘Doei!’
Jessica rende snel naar de zadelkamer en kwam aan bij de kastjes.
Ze zocht naar kastje 201 en vond hem al snel. Zenuwachtig opende ze de deur en pakte Chesters zadel en hoofdstel. Daarna zette ze het zadel met zijn kant tegen de kast aan en deed de deur weer op slot.
Half struikelend over de net ingevette teugel pakte ze het zadel weer op. Ze liep terug naar Angelique. Ze bekeek het nieuwe dekje die vast zat aan het zadel. Hij was rose, Die paste erg goed bij Chester.
Chester was een vos met een smalle bles en sokjes aan zijn hoeven.
Angelique had Goldy al klaar staan. Schamend probeerde Jessica naar Chester te rennen.
‘Jess! waar was je?’
‘Ja sorry, ik was even in gesprek met Laura.. Sorry’
‘Oh oke, nee maakt niet uit maar ik zat te wachten..’
‘Sorry! ik schiet snel op hoor!’
‘Ja is goed..’
Jessica zette het zadel tegen de buitendeur van de stal aan en liep met het hoofdstel de stal in. De vos keek nieuwsgierig op en deed zijn oortjes naar voren. Jessica deed de teugel om zijn nek en liet hem haar hand ruiken. Snuffelend bestudeerde Chester haar van top tot teen. Jessica aaide Chester over zijn neus en deed het bit in.
Chester liet alles toe. Jessica legde het zadel er voorzichtig op, checkte nog even of zijn hoeven vies waren en deed de singel vast. Gelukkig heeft Chester een elastische singel, dan kan ik hem meteen aansingelen, dacht Jessica. Daarna pakte ze de teugel aan de linkerkant vast en liep de stal uit. Snel deed ze de deur nog even dicht en gooide haar jas erin.
‘Oke, Aangesingeld? Dan kunnen we meteen gaan’ Zei Angelique
‘Ja,’
Jessica pakte het zadel vast aan de linkerkant vast en hees zichzelf erop, Maakte de beugels op maat en gaf het sein om te vertrekken.
Zwijgend reden de twee meisjes het manege erf af. Ze liepen een smal ruiterpat op. Jessica stuurde Chester achter Angelique aan.
Even later zaten ze in de duinen. Jessica wierp haar blik scherp naar links. Ze zag de zelfde jongen lopen die haar had geholpen.
‘Ang! kijk, dat is die jongen!’ Zei Jessica fluisterend.
‘Waar? ik zie hem niet!’
‘Nee gek! links! niet rechts!’
‘Ohh grapje! die blonde? hij is cute!’
‘Haha! dat hoef je mij niet te vertellen!’
‘Roep hem dan!’
‘Ik weet zijn naam niet eens!’
‘Nou en! roep hem gewoon’
‘Wat moet ik zeggen! Plaag me niet zo’ Jessica lachte naar Angelique die plagerig terug keek.
Jessica keek nog een keer naar links en de jongen keek terug. Hij lachte en zwaaide naar haar. Jessica voelde dat ze ging blozen en zwaaide terug. De jongen liep hun kant uit. Angelique stopte Goldy.
‘Hij komt hier heen Jess!’
‘Ja dat zie ik ook wel haha!’
‘Oeehh nu kan je hem om zijn naam vragen!’
‘Ja.. als ik dat durf’
‘Kom op dat durf je wel toch?’
Angelique gooide haar haren in de lucht en keek knipperend naar Jessica.
‘Nou hou op!’ Zei Jessica lacherig.
‘Hai!’ Zei de jongen
‘H..Hai!’ Jessica zwaaide.
‘Leuk om je weer te zien, niet weer vallen hè?’
‘Hehhe.. Nee! ik hoop het niet.. Ja leuk je weer te zien’
Jessica keek ontzettend zenuwachtig maar ze probeerde het niet te veel te laten merken.
Angelique kwam tussenbeide:
‘Hoe heet jij?’
‘Oh, ik heet Tim.. en jullie?..’
‘Ik heet Angelique en dat is Jessica’
‘Oke, Maar meiden, ik ga weer. See you.... Dag Jessica’
Tim liep weer weg en Jessica draaide zich weer naar Angelique.
‘Hij zei ‘dag’ tegen mij’ Jessica keek dromerig.
‘Haha Jess, hij vind je leuk..’
‘Denk je dat echt?.....’
‘Ja! ik ben de liefdesexpert’
‘Hahaha!’
Jessica kreeg een giechel bui.
‘Maar kom we gaan weer, Lover!’
Jessica ging naast Angelique rijden. Ze gingen draven, Galopperen en stappen. Maar Jessica kon alleen maar denken aan Tim..
‘Jessica! Wakker worden! het is 9.17! om 10 uur gaan we je brengen naar je kamp’ Klonk haar moeder.
‘Huh? Mam! om 10 uur al? Verdorie!’
‘Haha chagrijn! Waar was je gister eigenlijk? We waren je ineens kwijt,en we hoorden je ook niet binnenkomen?’
‘Ja uh.. Sorry mam ik was met Angelique naar de manege ik heb buitengereden op Chester het was heel gaaf.. Maar jullie hadden ruzie dus ik durfde het niet te vragen..’
‘Och lieverd toch.. Jan is een beetje gestressd dus hij reageerd alles af op ons..’
‘Een beetje?’ Jessica keek haar moeder met opgetrokken wenkbrauwen aan.
‘Oke een beetje erg.. Maar schiet nou maar op!’
‘Ja..’
Jessica klom uit bed en deed haar nachtjapon uit. Ze graaide in haar kleren kast. Ze haalde er een blauwe spijkerbroek uit met hele nette afgewerkte randen. Ze deed witte sokken aan en een rose T-Shirt met Queen erop. Daarna liep ze naar de badkamer. Ze bekeek zichzelf in de spiegel. Vettig Bruin haar tot over haar schouders, Groene ogen. ZWABBER!! Hoe kon Tim zo ooit op haar vallen? Angelique bedoelde zeker zichzelf..! Ze begon stresserig haar haar te kammen. Wat totaal geen zin had, het zat nog vol met zand van gisteren. Boos stopte ze haar haar in de waskraan en liet er warm water over lopen. Snel deed ze er wat conditioner in en liet het goed uitspoelen. Ze droogde haar haar met een licht blauwe handdoek.
Daarna pakte ze de Fönh en ze Fönhde ze haar haar droog tot het een beetje in een model zat. Ze deed nog even snel eye liner en mascara op en legde de handdoek terug op de kachel. Ze zuchte en liep naar haar kamer om haar koffer te pakken. Maar die was al weg. ‘Die heeft mijn moeder vast..’ Mompelde Jessica.
Ze strompelde de kamer uit en liep de trap af naar beneden. Bij de tweede trap af te lopen zag ze haar koffer staan onderaan de trap.
Ze schoof hem opzij en ze deed de woonkamerdeur open.
Ze zag haar moeder in de keuken haar eten klaar maken voor nu.
Ze zag dat ze Muesli met crackers kreeg. ‘Fijn.’ Zei Jessica sarcastisch.
‘Haai lieverd, ik heb je eten klaar. hoeveel wil je? wil je nog meer?’
‘Nee!! dit is genoeg hoor mam’
‘Oke, eet smakelijk’
‘Ik ga bij de TV eten, mag dat?’
‘Ja hoor dat mag!’
‘Oke’
Jessica pakte haar dienblad en liep naar de woonkamer toe. Ze ging zitten op hun fluwelen Baby Blauwe bank. Ze zocht de afstandbediening van hun breedbeeld TV aan de muur.
Toen ze hem onder de kussens vond deed ze de TV aan. Ze zette TMF op en luisterde naar de liedjes terwijl ze haar eten opat.
Om 10 uur zat Jessica in de auto opweg naar Noort-Brabant.
Ze keek slaperig naar de omgeving. Bomen vlogen voorbij. Andere auto’s crossede over de snelweg en Jessica viel langzaam in slaap.
‘Jessica! We zijn er. ik heb je koffer al buiten gezet’
‘He? oh zijn we er? Leuk!’
Jessica schoot overeind en stapte de auto uit. Ze keek omzich heen.
De voorkant van het kamp was al gezellig. De ingang was een mooi houten bord met erop: Wild Ranch
Achter het bord was de grond bedekt met een soort houtjes. En de er zaten 2 Luxe huizen tegenover elkaar. De linkse waren de slaapzalen en de kantine en de rechtse was de binnenbak. Ze reed haar koffertje enthousiast naar de binnenbak toe. Ze bekeek de super luxe binnenbak. Als je bij de binnenbak stond kon je de rest van het erf ook goed zien. Erachter stond een prachtige buitenbak met mooie luxe springbalken. Jessica rende erheen met haar koffertje. Ze keek vanaf de buiten bak naar links. Daar waren de stallen, die waren ook minstens 5 x 5 meter. De paarden hadden bijna allemaal een speeltje. Haar blik viel op een donkerbruine arabier met lange zwarte manen. Haar neusgaten waren opengespreid. En ze keek nerveus naar Jessica. Jessica liep over de houtjes naar het paard toe ‘Angel’ las ze.
‘Haai mooie meid’
Angel hief haar hoofd op en rook nieuwschierig aan Jessica.
Jessica aaide de arabier nog even op haar hoofd en draaide zich toen om. Ze zag een enorme wei achter de binnenbak, naast de buitenbak. Er stonden ook een paar paarden. Onderandere een witte hengst die maar bleef steigeren. Ze zag bij een kleine shetlander Laura staan.
‘LAU!’ schreeuwde Jessica.
‘Hee Jess!!’
‘Tis mooi hier he?’
‘Ja echt geweldig !’
‘Heel erg groot en mooi ook!’
‘Ja vind ik ook.. Maar Jess. zullen we even een kamer uitzoeken? straks hebben we geen plek!’
‘Ja is goed Laura’
Jessica en Laura rende samen met hun koffers over de houtjes naar de kantine toe. Ze liepen naar binnen en hun mond viel open. Ze zagen hele moderne bruine tafels en stoelen. Er was ook nog een ‘hippe’ zone. Helemaal links waren 3 zitzakken en kleine stoeltjes van een soort piepschuim. Er was een super groot Beeldscherm en bij de zitzakken was ook en behoorlijk grote TV. Rechtvooruit was de bar. Daar waren drankjes en het rook behoorlijk fris binnen.
Laura’s blik viel op de deur links die open stond, ze wenkte Jessica en ze liepen samen de kamer zone binnen.
‘Deze kamer is wel geschikt Laura!’
‘Ja, echt zo mooi!’
Jessica keek bewonderend rond terwijl ze haar koffer op haar uitgekozen rose hemelbed legde. De kamer was wit geschilderd met af en toe een blauwe wolk. 2 hemelbedden, een blauwe en een rose. 2 zitzakken en 1 grote TV, zelfs een computer! En een mooi houten bureau, Een klerenskast en een eigen badkamer, met douche, bad en WC. Een balkon waarop je uitzicht had op de manege, en een paar posters. Laura pakte haar kleine kussentjes en knuffels uit en legde ze op het bed. Er werd op de deur geklopt.
‘Binnen’ Riep Jessica
Haar moeder kwam de kamer zachtjes binnen.
‘Haai mam!’
Jessica vloog haar om de nek.
‘Ik ga je missen lieverd, Veel plezier!’ Zei haar moeder half huilend
‘Ik ga jou ook missen, Het word vast leuk, en zoniet dan bel ik je!’
‘Dat mag je sowieso altijd doen schat! ik kom je volgende maand weer ophalen!’
‘Ik bel je zovaak ik kan mam!’
‘Het is hier wel mooi he? Erg mooi’
‘Ja, Mam kijk, we hebben uitzicht op de paarden!’
‘Wat leuk..! maar ik moet helaas gaan, ik kan niet meer blijven je hebt me niet meer nodig!’
Jessica omhelsde haar moeder stevig en zei haar vaarwel.
‘Ga jij je moeder erg missen?’ Vroeg Laura
‘Ik denk het wel, een maand is erg lang’
‘Ik ook wel, denk ik.. Maar mijn moeder moest gelijk weer weg’
‘Ohh dat is niet zo leuk’
‘Nee.. Maar zullen we aan de kampleiding vragen wat we gaan doen vandaag?’
‘Ja hoor! Is goed!’
Jessica liep opgewonden de kamer uit en deed de deur dicht.
Ze zag best wat aardige mensen rond lopen en ook wat minder aardige. Ze liepen door dezelfde deur als eerst en ze kwamen weer in de kantine uit. Ze zagen 2 kampleidingen praten. Opgewonden liepen ze er naar toe.
‘Hallo! ik ben hier een kamplid! Wat gaan we doen vandaag?’
‘Hallo, welkom! ik ben Sabine en dit is Marijke. We gaan vandaag eerst de paarden kiezen en dan maken we een kennis rit. Over 3 minuten gaan we iedereen voorstellen’
‘Gaaf ik kan niet wachten!’ Zei Laura opgewonden.
‘Nee! ik ook niet, ik vind het nu al geweldig en ook zo luxe!’
‘Ja inderdaad dat vind ik ook!’
‘Laten we alvast zitten, we hebben nog 3 minuten..’
‘Oke..’
Jessica volgde Laura naar de zitzakken en plofde in een grijze.
Laura zat naast haar op een gele. Bewonderend keek Jessica naar de grote zwarte TV. Hun rust werd verstoord door Sabine, een kampleider.
‘Attentie iedereen! Allemaal verzamelen in de kantine!’
Na dit 3 keer geroepen te hebben kwamen alle kinderen naar de kantine en ze begonnen allemaal opgewonden te praten.
‘Stilte graag!’ Zei Sabine opdringend maar vriendelijk.
De meeste kinderen hielden hun mond en richtte hun aandacht naar Sabine.
‘Welkom bij Wild Ranch, Dit is dus het pony kamp van 1 maand! Ik hoop dat jullie het naar jullie zin hebben. Jullie mogen met een klein groepje naar de paarden en dan kijken we daar even persoonlijk. Dan mag je zelf kiezen welke je neemt.’
‘Oh ik hoop dat ik die mooie grijze mag’ Hoorde Jessica een Kort meisje met halflang Bruin haar.
‘Ik hoop dat ik op die bruine arabier mag..’ Zei Jessica lachend.
‘Haha ik vond die bonte wel leuk’ Antwoorde Laura.
‘Stilte! Ik ga de eerste persoon opnoemen’
Iedereen was gelijk stil en keek met grote ogen naar Sabine.
‘Anna Dekken’ Een lang meisje stond op, Haar blonde haar golfde over haar schouders. Ze keek een beetje nors, vond Jessica.
Zwijgend liep Anna naar Sabine toe, die wees haar naar een andere kampleiding en die bleef staan wachten op de volgende.
Jessica werd geroepen na een tijdje. Ze stond op en liep naar voren. Laura werd daarna geroepen en met een klein groepje liepen ze de kantine uit.
‘Wij zijn weer het laatste groepje..’ Zei Jessica nors.
‘Ja.. Maarja ze hebben super veel paarden, er zijn veel verschillende rassen dus we vinden vast een geschikte.’ Antwoorde Laura fluisterend.
Jessica liep over de krakende houtjes naar de buitenbak toe en sloeg linksaf de paardenstallen in.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 11-04-07 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [VERH] > [VER]