Hier het verhaal, het is eigenlijk voor school en moet pas over een maand ofzo af zijn dus ik heb de tijd
Citaat:Snel haast Gemma zich naar de incheckbalie, waar Fleur, Lisa en Eva, vol geladen met bagage, geïrriteerd staan te wachten. De zware tassen vol met vakantiespullen snijden vervelend in haar schouders en ze krijg de neiging om te gaan gillen, maar ze houdt zich in. Als ze bijna aan de beurt zijn om in te checken, komt er een man met een rare jas en gekke versleten schoenen achter Eva en Gemma staan, “Iehwl! Eef, wat een lucht!”, Zegt Gemma iets te hard. De man kijkt verontwaardigd om en trekt een nors gezicht, Gemma kijkt verontschuldigend terug.
Dan trekken Eva en Fleur haar mee, ze zijn aan de beurt om in te checken, “Gelukkig maar”, denkt ze, die man kijkt niet erg vriendelijk en die lucht is om misselijk van te worden. De man achter de incheckbalie vraagt een aantal dingen en Lisa heeft de taak op zich genomen om de vragen te beantwoorden, en de laatste dingentjes te regelen.
Eigenlijk doet Lisa dat altijd, ze is altijd al een beetje de ‘leider’ geweest van het vriendengroepje, Gemma maakt het niet zoveel uit dat ze een beetje bazig is, alleen Eva irriteert zich er vaak ontzettend aan. Ze hoopt dat het de vakantie niet zal verpesten, maar ze denkt het niet, als er conflictje tussen Lisa en Eva ontstaat is dat altijd zo weer opgelost. Ze hebben ook zo lang gespaard en zoveel vakantiewerk gedaan voordat ze het eindelijk voor elkaar hadden om de reis naar Griekenland te kunnen betalen. Samen met de ouders van Fleur hebben ze een leuk hotel op Rhodos uitgezocht waar ze met zijn vieren, 15 dagen op vakantie gaan. Ze hebben de laatste 3 maanden over niets anders gepraat dan over de vakantie waar ze nu eindelijk eens met zijn vieren ‘alleen’ heen mogen, en ze hebben er onwijs veel zin in.
Als het inchecken klaar is en de bagage is ingeleverd, lopen de 4 meiden door naar de winkeltjes waar ze nog wat te eten halen voor in het vliegtuig, Eva koopt nog een fles zonnebrandcrème, factor 40. “Zo hé!”, lacht Gemma, “factor 40! bang om bruin te worden ofzo?”, een beetje treurig kijkt Eva haar aan “nee, werd ik maar eens bruin, echt ik verbrand zo snel, niet normaal gewoon”.
“GEM! EEF! Komen jullie! ?”, Roepen Lisa en Fleur, die al weer in het volgende winkeltje staan. Een winkel vol met parfum, make-up en andere hebbedingetjes waar Gemma maar al te graag veel van heeft. Gemma en Eva lopen ook de winkel waar de 2 andere meiden al druk alles aan het bekijken zijn, in. “Toch wel zielig voor Eef dat ze niet zo snel bruin wordt, en snel verbrand”, denkt Gemma als ze langs de schappen met Nivea Suncream en Dove Anti-Sun loopt, ze heeft het wel een beetje te doen met haar vriendin. Zelf heeft ze eigenlijk geen last van snel verbranden, en niet bruin worden, Gemma gaat elk jaar zo’n 2 keer met haar ouders en haar broer op vakantie naar Spanje, waar haar oma een groot huis met veel tuin heeft, dichtbij het strand. Nee, Gemma heeft niets te klagen.
“Zullen we maar eens naar de Gate gaan?”, vraagt Fleur. En dat doen ze.
Het is niet erg druk bij Gate 3, ze leggen de spullen op de band bij de douane, alles is in orde, dus ze kunnen zo doorlopen. “Kom”, zegt Lisa, en ze zoekt een paar stoelen bij het raam uit waar de vriendinnen kunnen gaan zitten.
“Wauw”, denkt Gemma, en ze slaakt een diepe zucht. Eindelijk, daar zitten ze dan. Ze denkt met een blij gevoel aan de leuke dagen die ze zullen hebben op Rhodos. Ze kijkt er echt naar uit! , ze hebben zo lang moeten wachten, en nu is het eindelijk zover.
Dan zien ze het vliegtuig aan komen rijden, “Kijk Eef, het vliegtuig”, zegt ze blij. Eva lacht vrolijk naar Gemma. Ze lopen met z’n vieren alvast naar de deur waardoor ze moeten om in het vliegtuig te komen, 5 minuten later gaan de deuren open en lopen ze de ‘tunnel’ het vliegtuig in. “Het is wel een oud vliegtuig”, fluistert Eva met een rare klank in haar stem tegen Gemma. “Eef, stel je niet zo aan! Al die vliegtuigen zijn viezig en ze gaan hem niet helemaal oppoetsen omdat wij er mee vliegen”, grapt Gemma terug. Eva lacht niet mee, ze kijkt sip en mompelt wat onverstaanbaars.
“Eva wat zeg je?”
“Niks!”, Eva krijgt tranen in haar ogen.
“Wel waar Eef! Vertel het me zo, als we in het vliegtuig zitten”
Bij de deur waar ze het vliegtuig in kunnen, moeten ze hun ticket laten zien. Gemma worstelt met haar tas en zoekt naar haar ticket. “@#$%”, ze vloekt binnensmonds. “Lisa, heb jij mijn ticket?”
“Ja die heb ik!”, Gemma zucht opgelucht, “Pfjoe! Ik dacht al dat ik hem kwijt was”. Ze pakt haar ticket van Lisa aan, en laat hem aan de man die bij de deur van het vliegtuig staat zien. Ze loopt door en kijkt op haar ticket op welke stoel ze moet zitten. Rij 12, stoel D leest ze. Ze zit bij het raam, Eva zit naast haar op stoel C, en Lisa en Fleur zitten aan de andere kant van het gangpad op rij 12 stoel A en B.
“Zo, hèhè we zitten, nou Eef, kom op! Wat was er nou net?”, Gemma kijkt vragend naar Eva.
“Ohw.. Je moet niet lachen hoor Gem, het is echt zo dom. Ik schaam me dood!”, Eva trekt zo’n raar gezicht, dat Gemma in de lach schiet. Bozig kijkt Eva haar aan, “Nou zeg, als je nu al begint te lachen vertel ik het wel niet!”
Gemma stopt met lachen, “Jaja, vertel nou maar. Je trok alleen zo’n gek gezicht! Maar oké, vertel!”
“Nou, ik vind het doodeng om met het vliegtuig te gaan, stel je voor dat er iets gebeurt of dat het vliegtuig in ene niet meer werkt. Eigenlijk heb ik een beetje vliegangst”, Gemma denkt na, zij heeft vroeger ook altijd last gehad van vliegangst, als ze dan op het vliegveld waren moest ze telkens naar de wc omdat ze zo zenuwachtig was, in het vliegtuig was het nog veel erger. Toen durfde ze ook niet bij het raam te zitten, als ze dan zag hoe hoog ze zaten kreeg ze bijna geen lucht meer.
Gemma kijkt Eva vrolijk aan, “Maar dat is toch helemaal niet erg! daarom hoef je niet zo geheimzinnig te doen hoor, je kunt het me gewoon vertellen. Zet anders je mp3 aan, of ga wat lezen, dan denk je er niet aan”
“Goed idee Gem!”, ze kijken eerst naar de instructies van de stewardessen, en dan zet Eva haar mp3 op en geeft een oortje aan Gemma. Zo zitten ze een tijdje te luisteren, als er een stewardess langskomt met een karretje met wat drinken. Eva bestelt een Sinas, Gemma heeft meer zin in Cola en bestelt een Cola. “Ze doen wel erg gierig zeg!”, roept Lisa van de andere kant van het gangpad. De stewardess kijkt om en vraagt of Lisa nog een beetje wil, Lisa lacht verlegen, “Haha! Nee ik hoef niets meer”. De stewardess loopt lachend verder.
Na ongeveer 2 uur vliegen, en al zo’n 20 keer alle liedjes op Eva’s mp3 geluisterd te hebben, voelt Gemma dat het vliegtuig wat begint te schommelen. Ze schrikt en zit gelijk overeind, ze ziet dat Eva slaapt en laat het maar zo. Als Fleur het verschrikte hoofd van Gemma ziet begint ze te lachen, “We storten niet neer hoor! We zitten alleen maar in luchtlagen, dan schommelt het vliegtuig af en toe wat op en neer. Niks om je druk over te maken”, zegt ze.
Gemma zucht opgelucht, “Ik dacht dat er iets mis was met het vliegtuig! Ik schrok me dood man, die vliegangst is toch nog niet helemaal weg”,
“Nee joh! Haha, ik wist niet dat jij vliegangst had?”
“Ja, nouja ik had vliegangst vroeger, maar ik dacht dat het weg was, blijkbaar niet dus. Eva heeft wel vliegangst, gelukkig maar dat ze slaapt, anders was ze zich vast rot geschrokken!”, lacht Gemma.
Zeker gelukkig dat ze nu slaapt denkt Gemma als ze weer normaal op haar stoel zit, het vliegtuig schud echt best wel erg op en neer, dat had ze zeker niet leuk gevonden. Zelf vindt Gemma het al niet zo prettig, maar ze weet wat voor een bangerd Eva kan zijn. Ja, het is maar beter dat ze slaapt.
Gemma verveeld zich een beetje, ze dwaalt af met haar gedachten.. Ze ziet hen al met z’n vieren op het strand liggen, tussen de leukste jongens van Rhodos, nee van heel Griekenland. Gemma kan haast niet wachten tot ze er zijn, ze bedenkt zich wat ze het eerst zal gaan doen als ze in het hotel is, een beetje het hotel verkennen? Of toch maar gelijk het zwembad in duiken? , ze denkt dat ze toch maar voor het ‘rustig op de kamer zitten en niks doen’ kiest. Lekker relaxed niks doen, en een beetje bijpraten over de reis, met Eva.
Eva en Gemma zitten samen op een kamer, en Fleur en Lisa zitten samen op een andere kamer naast hen. Zo was het gemakkelijker met boeken, en het kost een stuk goedkoper. Eigenlijk vindt Gemma het niet eens zo erg, Eva en Lisa verschillen vaak best wel veel van karakter en mening, en dat is soms heel erg irritant als je even rustig aan wilt doen op de kamer. Bovendien zien ze elkaar bijna de hele dag, dus een beetje minder op elkanders lip mag wel vind ze.
Gemma pakt haar dagboek uit haar tas, ze gaat er vanavond wel even wat in schrijven. Ze bladert terug naar gister en leest wat ze heeft geschreven..
--14-06-06--
Vandaag heb ik veel ingepakt voor onze vakantie van morgen, samen met Eva, Fleur en Lisa gaan we 15 dagen naar Rhodos! We zitten in hotel 'Grand Hotel Rhodos', het is een vijfsterrenhotel die we samen met de moeder van Fleur uitgezocht hebben. All-inclusive, met een mooi groot zwembad, en niet eens zo duur!
Ik heb er zo’n zin in! Eva belde net nog op of ik mee ging naar de stad om de laatste dingentjes te halen voor morgen. Ik heb ook lekker een paar zakken snoep gekocht, mooi
’s avonds op de kamer eten, en voor de heenreis is het ook wel lekker. Ook had ik nog een nieuwe fles zonnebrand gekocht, factor 25. Hoog zat! Ik verbrand niet zo snel gelukkig.
Alles voor morgen is eigenlijk wel klaar nu, alleen nog m’n tandenborstel enzo.
Net nog even tv gekeken, en lang gebeld met Tygo. Ik ga m’n vriendje wel missen die 2 weken, maar we hebben elkaar belooft veel te sms’en en ik ga hem ook eens bellen bij een muntjestelefoon. In het hotel is ook een internetcafé, dus dat komt allemaal wel goed denk ik.
Ik ga nu maar eens slapen, morgen vroeg op..
xx Gemma.
Ze krijgt een brok in haar keel als ze denkt aan Tygo, hij kon niet naar het vliegveld komen om hun uit te zwaaien omdat hij naar een condolatie moest. Dat kan ze hem natuurlijk niet kwalijk nemen, maar ze hebben gistermiddag al afscheid genomen. Gemma besluit om Tygo maar eens een sms te sturen. Ze slaat haar dagboek dicht, bergt hem op in haar tas en pakt haar telefoon uit haar broekzak.
U heeft 1 ongelezen bericht, staat er. Van Tygo ziet ze.
Gemma opent het bericht en leest wat er staat.
“Eey schat! Zit je al in het vliegtuig? Veel plezier hè, en niet te bruin worden hoor, anders herken ik je niet meer =D x Tyg”
Gemma lacht, ze schrijft gelijk een smsje terug.
“Heee! Ja, ik zit al in het vliegtuig, eigenlijk moet m’n telefoon hier uit maargoed =P Enne je herkent me echt niet meer hoor als ik terug ben, ik word poepiebruin! Suc6 met die condolatie straks. Kus, Gemma”
Gemma kijkt uit het raam, ze ziet alleen maar zee. Hopenlijk zijn we er bijna denkt ze..
Het is een stuk goedkoper of het kost veel minder. 

k dacht dat jij die schrijver was
omdat jouw link in een ander verhaal stond, zal ik wel weer eens verkeerd hebben gelezen
maar ik heb niet zo veel zin om te schrijven, ben nu op de helft ongeveer, maar we hebben een nieuwe computer en da's best wel iritand want er is geen word
dus ik moet alles met wordpad doen, en daar staat ook geen woordenteller op. Boven is wel word, maar ik heb geen zin op op vrijdagaaf boven te gaan zitten