[sch/tek] Arabier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

[sch/tek] Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:50

Niet geheel zeker over de conformatie en vorm, maar ik heb hem uit het hoofd getekend en vond uitvoer belangrijker dan vorm. Ik ken de arabier niet zo feiloos als bijvoorbeeld de Teke. Mag ze helaas niet zo vaak portretteren.

28x45cm (11 x 18 inch) in anderhalf uur op 200 grams Italiaans magnani papier in verschillende materialen, waaronder conté, winsor&newton zacht pastelkrijt en faber castell wilgenhoutskool. Ik heb gekozen voor een nogal losse, kleurrijke stijl, waardoor er misschien wat fouten in zijn geslopen maar ik wilde persé niet gummen dus ik leer er wel mee leven. De kleuren zijn harmonischer in het echt.

Origineel wellicht voor verkoop, ben ik nog niet helemaal over uit.

Afbeelding

peaches

Re: [sch/tek] Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:52

altijd erg leuk om te zien hoe jij met kleur werkt zeg!!! Erg apart!! Ik vind hem erg mooi!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:53

Prachtig, leuke kleuren, mooie achtergrond, dingen die moeilijk te tekenen zijn, of te detaileren zijn, zijn mooi vervaagd. Enige puntje dat ik kan bedenken is dat het hoofd wel wat dunner mocht zijn, maar ik stoor me er ook helemaal niet aan. Echt een top tekening!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:56

Wow Bloos! Dat doe je goed Haha! Hoofd had inderdaad iets sierlijker gemogen voor een arabiertje en ik vind het rechterachterbeen niet zo. Het lijkt een beetje alsof het overloopt in het zand.
Maar verder topwerkje!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:14

Mooi zo met al die kleuren erin en die actie!
Voor meer specifieke opmerkingen over de anatomie van arabieren en balangrijke details over de kenmerken van een arabier zou je deze tekening eigenlijk moeten crossposten op rassenpraat waar ze misschien toch meer over de bouw enzo kunnen zeggen.
Hier heb ik al wat voor je:
Citaat:
Wie hem goed bekijkt, ziet een sober paard met een bijzonder groot uithoudingsvermogen. Zijn sierlijkheid en elegantie zijn opvallend. De meest opvallende raskenmerken vormen het mooie wigvormige hoofd met een holle profiellijn, de mooie ronde kaken, de grote ogen vol expressie, de neusgaten die iets hoger liggen en de fijn 'gesneden' oren. De huid is dun en de beharing zijdeachtig. De benen zijn zeer rank en de botten zeer hard. De staart wordt trots opgeheven gedragen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 21:20

Ja, het hoofd hat inderdaad wat fijner gemogen, maar gummen was dit keer taboe. In eerste instantie was het hoofd ook wat fijner en de oren ook wat kleiner, maar bij het herstellen na vervagen is de aanzet wat grover geworden, helaas.

@Oneilltje79: ja, is misschien een idee, al ben ik bang dan overspoeld te worden met een enorme berg commentaar, terwijl als ik ervoor zou zitten en het puur op bouw zou doen dat me ook best zou lukken. Ben er alleen niet ervaren genoeg in het in een kort tijdsbestek zonder referentiemateriaal te doen, achteraf was dat misschien toch een idee geweest maar ik prijs mezelf voor het feit dat ik JUIST uit mijn hoofd werk en dan ook veel meer leer van mijn fouten. Ik zou daarnaast gewoon eens wat vaker een Arabier moeten tekenen, maar krijg er de kans niet toe. Sober? Als je GOED kijkt ja, op het eerste gezicht vind ik een Arabier alles behalve sober. =)

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:01

Zou met het sobere bij een arabier juist niet bedoeld worden dat ze makkelijk in de verzorging zijn? Lachen

Ik vind deze ook ontzettend mooi Ja .
Wat mij opvalt is dat gestrekte voorbeen, ik vind het arabier-typisch dat dat zo gestrekt is Lachen .
Ik zou alleen de staart wat hoger gestoken en met de haren meer in een krulvorm getekend hebben, het valt mij altijd zo op dat arabieren zo geweldig kunnen showen met hun staart, ongeacht in welke houding ze zich bewegen Haha! .
De kleuren en en beweging in het geheel zijn idd helemaal top, knap werkje!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:08

Erg mooi gelukt, maar houd niet van die kleuren. Het hoofd had veel fijner gemogen, het lijf is wel super gelukt!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:10

ik vind het echt heel knap
kan niet eens een paard tekene laat staan een popetje
ja van die harkbeentjes
ik vind hem echt supper mooi

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:18

Het idee van mij erachter is dat rasmensen letten op belangrijke raskenmerken, die wij als tekenaar zijnde onbewust misschien minder mooi vinden en daarom op onze tekening veranderen.
Als ik als springsportliefhebber zonder kennis een fries zou natekenen, zou ik door die minder sokken enzo te geven, hem onbewust richting springpaard willen veranderen. Dan is commentaar van rasmensen heel nuttig als aanvulling.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 12:57

@Naomi: ja, dat snap ik, maar als je een arabier zo op het eerste oog ziet denk ik in ieder geval niet meteen van goh, die zal makkelijk in het onderhoud zijn. Ik vind vele andere woestijnpaarden er veel soberder uit zien. Maar, misschien is het juist wel charmant. De Teke ziet er voor de leek namelijk ook erg breekbaar uit, terwijl hij allesbehalve dat is. =)

@oneilltje79: ja, maar ik snap niet goed wat ik dan moet doen? Mensen in rassenpraat erop attenderen? Want een dubbelpost mag volgens mij niet echt. Ik zie zelf idd ook wel dingen die niet kloppen, maar ik ben niet zo bekend met de arabier als met bijvoorbeeld de Fries of Akhal Teke. Ik vind het al heel wat dat ik het verschil weet tussen de Egyptische, Spaanse en Russische, maar dat zie je niet zo snel terug in een dergelijke tekening omdat ik er geen foto naast heb gehad en verder vooral op gevoel heb getekend zonder een bepaalde arabier in mijn hoofd.

Tips zijn in die zin dan idd handig, maar enig idee hoe ik dat moet aanpakken? Je mag bijvoorbeeld niet op bokt over een ander topic discussiëren, dacht ik. =/

En ik wil natuurlijk best leren. Is misschien even niet zo leuk om erop te worden gewezen dat er ontzettend veel verkeerd is aan mijn tekening maar leren is goed. =)

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:47

Loverswoow wat een heerlijk werkje van je zeg, wat kan jij dat ongeloofelijk "kunstig" neerzetten , echt enorm gaaf Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:50

Ik vind jouw style toch zo mooi, die uitstraling van jouw werk, PRACHTIG!

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:25

Ik vind het een hele mooie tekening!
Van de arabier heb ik geen verstand dus daar kan ik niets op zeggen, ik kan alleen zeggen dat ik de tekening super vind!! ik vind het hoofdje zo ontzettend mooi, hij kijkt zo lief..
hoeveel zou deze tekening kosten als je m zou verkopen?

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:43

Mooi al die kleuren

Het hoofdje mag dan misschien te groot zijn (vinden sommigen) maar ik vind het hoofdje wel heel erg mooi het spreek mij echt aan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:07

Waah Jorieke! Geweldig! Over anatomie ga ik helemaal niks zeggen, ik heb niks met Arabieren in de zin dat ik weet hoe ze eruit zien en ik kan er één herkennen, maar daarmee houd het op.
Maar oh oh oh wat een kleurgebruik! Schitterend! Ook de achtergrond vind ik heel harmonieus qua kleur, vorm en beeld.
Ben er weer helemaal weg van Ja

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:09

Ik vind hem echt super mooi!!
Ik vind het leuk met die kleuren, het is wel gekleurd maar het valt niet echt op dat het gekleurd is..
Heel apart vind ik het maar wel mooi Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 12:00

Bedankt voor de fijne reacties! Dat is net het steuntje dat ik nodig heb om gewoon eigenwijs in kleurtjes te blijven werken.

=D

dreamer1987: voor deze tekening en soortgelijk werk in dit materiaal en uitvoering zou ik 200 euro vragen. Bij vrij werk als deze staat die prijs echter open voor onderhandeling en is het een vraagprijs in tegenstelling tot werk in opdracht.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:41

Ik vind hem echt prachtig! Kan er niets anders van maken of over zeggen. Prachtig Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:43

@_Florien_: haha, nou, heel erg bedankt. Haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:48

Wow dat is echt super mooi! Geweldig! Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:07

Ik vind vooral de kleuren die je hebt gebruikt prachtig!

Geeft een heel warm en sfeervol plaatje! Ja

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:46

Vraag 10 arabierenliefhebbers of desnoods kenners hoe een arabier er uit moet zien en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Knipoog Misschien dat je hier eventueel nog iets aan hebt?

http://i111.photobucket.com/albums/n123/_Mariska_/Dieren/Paarden/Overige%20paarden/Rassenrichtlijnen/AVS.jpg

In elk geval vind ik je tekening prachtig. Het paard heeft een mooie uitstraling en de kleuren vind ik schitterend. Als ik dan toch nog commentaar zou moeten geven zou ik zeggen dat het paard niet helemaal in woenstijnconditie lijkt te zijn. Clown Ik zou hem magerder en droger verwachten, dit lijkt een Nederlands paard op Egyptische bodem. Knipoog Overigens lijkt het paard daardoor wel mooier, ik zou eerder de achtergrond dan het paard veranderen. Lachen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:54

Ik vind het een mooie tekening, maar vraag me af waarom je het paard overkruist hebt laten galopperen?
Ik vind hem eerlijk gezegd niet echt op een Arabier lijken, maar verder vind ik het wel knap gedaan hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:58

Wauw!! Er mooi!!!!!
Ik vind hem juist wel op een arabier lijken,
maar ieders smaak Knipoog