M'n schoonmoeder doet al een paar jaar aan bloemschikken. Ze zit op les en doet ook af en toe eens aan een wedstrijd mee. Ze schuift regelmatig bij mij een zelfgestoken stukje bij mij naar binnen als ik jarig ben, of eigenlijk... iedere keer dat ze komt
Nu had ik het plan opgevat om haar eens met gelijke ... euhhh... bloem terug te betalen
Wat zij kan, kan ik ook, vond ik
Dus... gidsen gehaald voor inspiratie, een vermogen uitgegeven aan oase, bloemen en ander materiaal en vanmorgen moest het gebeuren (morgen is ze jarig
).Begonnen met een natuurlijke schaal en een groot blad, dat ik wilde dubbelvouwen. Op dit moment had ik nog geen idee hoe ik dat uberhaupt vast moest krijgen

Toen kreeg ik ineens de geest en heb dat blad gewoon aan die oaseprikker vastgespietst
Gewone kopspeld erdoor om het ding dubbel te krijgen en daarna de oase er overheen gedrukt 

Okeeejjj.... en toen ging het mis
Ik had echt zó verschrikkelijk te weinig bloemen!!
Had echt drie keer zoveel moeten hebben. Dus in de auto gesprongen en een paniekerig rondje langs de benzinepompen in de buurt gereden, om te kijken of ze daar nog van die goedkope bosjes rozen hadden staan. Nee dus. Kon twee dingen doen:
- Een dag later bij m'n schoonmoeder afspreken en maandag bloemen bijhalen
- Twee blokjes oase eraf halen (wég effect dat ik in gedachten had) en kijken wat ik kon doen met de spullen die ik had.
Gekozen voor optie 2. Kan het ook niet uitstaan als zo'n ding dan half afgemaakt en met een hoop troep er omheen nog twee dagen in de keuken staat

Dus.... Tadáááá!! Ik had dus precies genoeg bloemen om 1 blokje vol te steken
Het bovenrandje heb ik met een mesje afgerond en nu is het een soort Biedermeiertje geworden, maar voor een eerste frutsel hoef ik me niet te schamen, vind ik 
).