het is mijn eerste verhaal en alle kritiek is welkom in welke forum ook.
Ik wil graag weten of ik er mee moet stoppen of doorgaan
nou ja hier is het.
Citaat:“Suus kom je eten roep je , je broer ook even” roept mijn moeder weer eens.
“Ja mam doe ik kom er zo aan” roep ik maar waar weer terug zoals gewoonlijk.
Zachtjes klop ik op de broer van mijn broer “ Martijn Eten’’
Onder het eten hebben we het eigenlijk over nutteloze onderwerpen zoals: wat heb vandaag gedaan dan.
“Mam , pap mag ik vanaaf mij Melissa blijven slapen” vraag ik dan.
“ Oke is goed hoor schat bel je morgenochtend dan wel even hoe laat je thuis komt?”
“ Ja hoor doe ik heb mijn mobiel altijd bij me.”
“ Nou zusje ga je alweer weg.”
Na het eten ga ik even mijn spullen pakken en wat geld , je weet natuurlijk nooit.
Het is alweer 20.00 en ik bendenk me dat ik maar eens ga.
“Mam, pap ik ga hoor bel jullie morgen”
“Oke , doe je wel voorzichtig en niet te veel drinken als jullie uitgaan hé”
“Ja doe ik hoor kus” en dan doe ik de deur dicht.
Ben blij dat het nog zomer is en dat het nu gelukkig nog licht is.
Na een kleine 15 minuten ben ik bij Melissa aangekomen.
De Gordijnen zijn al dicht maar het licht brand wel en ik zie een flitsend beeld.
“Mmm zal vast de t.v. wel weer zijn” denk ik lachend bij me zelf.
Hoofdschuddend loop ik door naar achter doe het hekje open en zet me fiets in de tuin.
Ik zet me fiets op slot, pak me tas en ga maar weer richting de voordeur.
Bij de voordeur aangekomen bel ik vast aan.
De bel is nog niet eens helemaal afgegaan af Melis trekt de deur al open.
“Hey Muts” “Hoestie?” vraag Melis gelijk.
“Hey ja goed met jou?” vraag ik direct “ja met mij is alles ook goed hoor”
Melissa sleurt me gelijk mee naar boven en zegt waar ik maar even mijn spullen moet dumpen.
“Suus weet je wat ik heb” “Nou nee vertel op”
“ Nee Suus je moet even raden wat het is” “Ah toe Melis zeg nou ik heb echt geen flauw idee” “ nee eerst moet je één keer raden”
“Oke oke je hebt een bh met Pirates of the Caribbean erop” grap ik een beetje.
“Nou nee dat zou gaaf zijn maar ik heb de Potc dvd deel II” “Wow gaaf dat meen je niet laat zien” roep ik “Kijk dit is hem zullen we hem morgen gaan kijken?” vraag ze met een bigsmile.
“Ja gaaf kan nu al echt niet meer wachten totdat we hem morgen gaan bekijken met die twee kwijlkerels erin” Zeg ik met een smile.
“Melis het nu 20.45 zullen we nog uitgaan?” vraag ik weer op normale toon
“Hmm ja dat zouden we best nog wel kunnen doen” “heb jij goede kleren bij je” vraagt ze dan op een suikerzoet toontje
“ja ik wel , we willen nu wel wat jongens versieren hé” En direct moet ik weer om die domme opmerking van mij lachen. Wij en jongens versieren daar heeft nog nooit iemand van gehoord.
‘Nou ja je weet tenslotte noot’ denk ik bij mezelf
“Melis ga me even omkleden hoor” zeg ik. “Ja is goed roep je me even als je klaar bent want dan ga ik erbij” “Is goed doe ik”
Zingend kleed ik mezelf om, heb net een nieuw topje dus die kan ik mooi even aandoen.
Zo ‘k heb me al omgekleed nog even wat oogschaduw,mascara eb lipgloss op. Me haar gekamd en laat ik los, zo ik ben klaar.
“Melis ben klaar je kan erbij” roep ik naar beneden.
“Oke mooi kom eraan” krijg ik als antwoord.
Vijf minuutjes later ziet ook Melissa er tiptop uit.
‘zo wij kunnen gaan’
“Mam we gaar hoor en zijn uiterlijk om 2 uur thuis” zegt Melis nog even.
“Oke wel voorzichtig zijn hé,en geen rare dingen uithalen. Kusje”
“Doen we mam doég” We gaan lopend weg en zwaaien Melissa’s moeder nog even uit.
Het is maar goed dat Melissa zo dicht bij de stad woont want nou kunnen we tenminste lopend gaan.
Het was nu buiten al ietsje donkerde aan het worden , maar de lantaarnpalen hoefden nog steeds niet aan.
Na een kleine 10 minuten lopen zijn we aangekomen bij de discotheek. Het is best druk is de discotheek , een groepje vrienden van school zijn er ook.
Ze zitten op ons plekje op de banken. Melissa en ik besluiten erbij te gaan staan.
“Hey meiden ook maar gekomen” zegt Sjors met een knipoog vooral naar Melis gericht.
“Ja is wel net zo gezellig hé” Zegt Melis grinnikend terug.
“Jepz wat willen jullie drinken?” “Melis wil graag een pessoa en ik een biertje”
“ Ok wil jij geen alcoholvrij biertje Suus ?” Vraagt Sjors lachend. “No thanks” Lach ik maar terug.
Iets later komt Sjors eraan met ons drinken. ‘dankjewel’
“ Melis zullen we gaan dansen?” “Ja goed idee, kom mee dan!” Zegt Melissa en sleurt ze me mee de dansvloer op. “Vind je Sjors ook geen schatje?” Vraagt Melis aan mij als we met zijn tweetjes zijn. “Oh ja echt joun type” lach ik terug. Hier op de dansvloer voel ik me echt thuis.
“Melis hierna komt ons lievelingsnummer; Everytime i think of you van Marco Borsato en Lucie Silvas.” Zeg ik. “Ja kom laten we de jongens even deze kant op sleuren”
“ Oke doen we, zullen we Rick en Roy even pesten die vinden dansen toch al zo leuk” Zeg ik al grinnikend bij de gedachte.
Als we Terug bij de groep zijn loop Melis gelijk naar Rick toe.
“Hey Rick kom dansen” En Melissa sleurt Rick al mee voordat deze heeft kunnen tegenspartelen. De andere jongens en meiden die er staan vinden het nogal grappig en ook Roy staat daar tussen. “Hey Roy je kan daar nu wel staan lachen maar jij gaat met mij mee.” Zeg ik met een bigsmile op mijn gezicht. “ Echt niet zoek maar lekker iemand anders op”
“Mooi niet mee komen jij en sleur hem mee. De rest vin het wel grappig en helpt mij even en ze geven hem even een duwtje in zijn rug zodat hij wel mee moet komen.
Het liedje is al snel afgelopen en de jongens hebben er niet echt de lol van in kunnen zien.
Melis en ik lopen lachend met de nu nogal geïrriteerde jongens terug naar de groep.
De jongens krijgen een bemoedigde klap op de schouders dat ze het zo goed hebben gedaan.
Wij gaan nog even wat drinken en daarna weer de dansvloer op want dat is toch het leukst.
Ik laat nog een paar keer mijn ogen door de zaal heen glijden maar er zit geen lekker ding tussen. We hebben met zijn al nog wat lol gemaakt en lekker gechild te hebben is het zo alweer 1.00 uur.
Melissa en ik besluiten maar weer eens op te stappen en naar huis te gaan.
Het is maar goed dat we de stad zo goed kennen, want het is nu zo donker je zou zo verdwalen. En in alle steegjes zijn geen lantaarnpalen en ze lijken zo veel op elkaar.
We zijn nu net vertrokken maar toch voel ik me niet op mijn gemak. Ik heb gewoon zo’n gevoel alsof iemand of iets ons aan het volgens is.
We zijn nu al op de helft en er is nog steeds niets gebeurd. Toch wil het onheilspelende gevoel niet weggaan en blijft het aan me knagen.
We moeten nog een paar donkere steegjes door en ik zeg tegen Melis dat ik me er toch niet zo goed bij voel. We bedenken even wat we moeten doen of we terug gaan of toch dat kleine stukje nog even doorlopen.
‘Waren we nou toch maar op de fiets’ denk ik in mezelf.
We besluiten toch maar door te lopen maar dan wel heel snel.
Nog snel voordat we elk steegje ingaan kijk ik achterom maar kan echt niets raars ontdekken.
We zijn nu bij het laatste steegje en ik voel me echt misselijk worden.
Nu heb ik echt geen idee meer hou dat komt hier heb ik echt nog nooit last van gehad.
Het lijkt alsof Melis mijn gedachten kan raden en ze staat gelijk stil.
“Suus wil je nog wel we kunnen anders nu ook nog terug gaan hoor” zegt Melis zachtjes
“ Nee hoor dat hoeft niet we zijn er nu bijna dat laatste steegje kan toch niet zo’n probleem zijn , ik weet alleen niet waarom ik zo’n raar gevoel heb.”
We gaan het laatste steegje in. Melissa gaat voorop en ik er dicht achteraan.
We zijn al op de helft van het steegje en ik zucht een keer diep dat er gelukkig niets aan de hand is.
Dan voel ik ineens een hand op mijn schouder. Ik draai mezelf razendsnel om, En slaak dan een harde gil.
dat was het
Groetjes lindsey

ga zo door.. alleen zie ik soms ook spelfoutjes erin zitten
nou het is wel een goeie verhaal!