[Discussie] Photoshop battle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Photoshop battles?

Optie 1
5 (22%)
Optie 2
17 (77%)

Totaal aantal stemmen: 22

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 13:37

De volgende berichten zijn gesplit van uit de photoshop battle topics.

Omdat de Photoshop battles heel erg leerzaam zijn en je goed je creativiteit er mee kunt ontwikkelen wil ik deze graag behouden. Echter moet elk topic gelijk behandeld worden, en daarom heb ik het volgende voorstel in de battle topics gedaan:

Moderatoropmerking:
UK = 16 en ouder
CB = Jonger dan 16

Dit word overal structureel doorgevoerd en topics die op CB thuis horen worden ook verplaatst. Het is me alleen al een paar keer opgevallen dat in beide Photoshop battle delen mensen mee doen van alle leeftijden, terwijl het topic nog steeds op UK staat.

Ik heb daarom 2 voorstellen en ik hoor graag van iedereen wat jullie een betere oplossing vinden:
1. Beide topics van UK naar CB verplaatsen, zo kan iedereen aan de zelfde bewerkingen mee doen.
2. Als beide topics tot het einde zijn gekomen 2 nieuwe plaatsen. Eentje op UK en eentje op CB. (Als blijkt dat het te druk word kan er ook een 2de deel komen)

Rainie

Re: Photoshop Battle 5; What will happen now?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:20

Hihi mijn idee om op bokt een battle te starten is wel in de smaak gevallen, als er meerdere topics nodig zijn Haha!

Ik stem zelf voor optie 2

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:20

Ik vind het eigenlijk een btje onzin, het maakt voor een topic als dit toch niet uit hoe oud je bent. maja, als het dan toch persee moet dan maar optie 1.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 15:25

Deze 2 topics lopen goed, mensen hebben echt interesse om mee te doen en het is erg goed voor je creatieve ontwikkeling om zo'n battle te doen.

Aurora3, echt onzin is het niet. Er moet gelijk gehandeld worden, vandaar dat ik optie 1 ook voorstel.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:26

maar waarom moeten mensen onder de 16 dan in een apart stukje van het forum?? Ik vind het best gezellig zo met iedereen door elkaar.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 15:29

Kan me voorstellen dat het gezellig is. Dat was ook de indruk die ik er van kreeg. Ik geef jullie alleen de mogelijkheid tussen 2 opties, om even te bekijken wat jullie meningen zijn voor dat ik iets ga ondernemen.

Als je een gemende groep wilt behouden is alles naar CB verplaatsen de beste optie. (ik geef die optie niet voor niks Knipoog)

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:29

De opsplitsing CB en UK bestaat al veel langer. De redenen daarachter zijn hier te lezen.

Ik heb liever minimaal 1 topic hier op UK, want je merkt toch wel dat de battle leuker is als mensen ervaring met bewerkingsprogramma's hebben. En het kost toch echt tijd om ervaring op te bouwen. Niets negatiefs hoor, en ik vind ook dat iedereen mee moet kunnen doen, maar dat kan nogsteeds met die opsplitsing.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:30

Ik heb Fairie al gepbt en ze vroeg me om mijn idee samenvattend in de topics te zetten, dus bij deze.

Is het geen idee om een topic te openen op UK en CB waar iedereen zich ik kan schrijven voor de nieuwe battle. Dus je vermeld je naam en je leeftijd.

Beide topics gaan, samen met de al lopende battles, 30 oktober op slot.

Dan wil ik het wel op me nemen om dan de nieuwe topics te maken. Dan komen er dus nieuwe lijstjes en komen de oude te vervallen.

Voorbeeld:
UK:
Piet 18, Jan 24, Miep 19.
CB:
Pietje 13, Jantje 10 en Miepje is 6.

Dan maak ik een nieuwe lijst op volgorde van aanmelding en dan open ik de nieuwe battles.

Daarnaast wil ik wel voorstellen om het in stand te houden dat beide battles gelijk beginnen en gelijk eindigen. Dus ook met hetzelfde plaatje werken.

Ik stel dan dus voor om iedere maand een nieuwe topic te starten, uiteraard kunnen dan gewoon de lijstjes doorgekopierd worden.

Mocht het niet duidelijk zijn hoor ik het graag Lachen

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:32

@ Rainie: Heb je nu last van mensen met minder ervaring dan?? Ik vind het wel goed zo. De mensen met minder ervaring kunnen toch ook leren van de mensen met meer ervaring. En ik denk dat er boven de 16 ook nog genoeg mensen zijn zonder ervaring met bewerkingsprogramma's (zoals ikzelf bijvoorbeeld)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:34

Aurora3 schreef:
@ Rainie: Heb je nu last van mensen met minder ervaring dan?? Ik vind het wel goed zo. De mensen met minder ervaring kunnen toch ook leren van de mensen met meer ervaring. En ik denk dat er boven de 16 ook nog genoeg mensen zijn zonder ervaring met bewerkingsprogramma's (zoals ikzelf bijvoorbeeld)

Ik persoonlijk vind het vrij vervelend als er een schitterende bewerking word gedaan en er komt iemand met een kwastje uit paint die dan de bewerking er niet mooier op maakt..

Plus het feit dat mensen van 11 een andere smaak qua kleurstijlen e.d. hebben dan mensen van 20 Lachen

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:36

Dat laatste met die stijlen daar zit wat in ja. Nouja volgens mij zijn de meeste mensen voor idee 2, dus dan sluit ik me daar ook bij aan.

Paardenmeis1

Re: [Discussie] Photoshop battle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:43

Overigens willen Rainie en ik ons wel naar voren werpen als subsubmoderators van de battles.

Dus dat wij samen alles een beetje reilende en zeilende proberen te houden, in mn uppie is dat wel veel werk Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 15:45

Elaine, dat is niet nodig. Lachen
Enkel 1 of 2 mensen die even het nieuwe topic opent.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:46

Dat bedoel ik Clown Maar dat wij in de gaten houden dat de topics gesloten moeten worden einde vd maand en dat we de nieuwe weer netjes openen Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 15:47

Eind van de maand is geen goed idee.
Een battle is klaar wanneer je echt niet meer verder kunt. Als 1 topic eerder klaar is dan het andere kies je daar vast een nieuwe foto voor. Die word in het andere topic de keer er op ook gepakt.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:47

Misschien zijn toch wel topicbewaarders wel fijn.

Zorgen dat alles ontopic blijft, dat de lijst netjes blijft, dat de topics optijd open en dicht gaan, en dat de mensen achter hun vodden worden gezeten als ze niet optijd een bewerking maken.

Maar dat heeft verder niet veel met deze discussie te maken.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:49

Rainie schreef:
Misschien zijn toch wel topicbewaarders wel fijn.

Zorgen dat alles ontopic blijft, dat de lijst netjes blijft, dat de topics optijd open en dicht gaan, en dat de mensen achter hun vodden worden gezeten als ze niet optijd een bewerking maken.

Maar dat heeft verder niet veel met deze discussie te maken.

Zoiets ja Clown

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:50

Fairie schreef:
Een battle is klaar wanneer je echt niet meer verder kunt. Als 1 topic eerder klaar is dan het andere kies je daar vast een nieuwe foto voor. Die word in het andere topic de keer er op ook gepakt.

Neuh, dat het enigsinds gelijk loopt is wel leuk.

En klaar is het nooit, op de manier zoals hier gebattled wordt. De battle gaat niet totdat het plaatje af is, want alles wordt zo vaak in een nieuwe omgeving geplakt, zo kun je bezig blijven. Maar soms is de vorige bewerking van dusdanige kwaliteit dat het wel moet, en dat is zo jammer.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:53

Rainie schreef:
Fairie schreef:

Neuh, dat het enigsinds gelijk loopt is wel leuk.

En klaar is het nooit, op de manier zoals hier gebattled wordt. De battle gaat niet totdat het plaatje af is, want alles wordt zo vaak in een nieuwe omgeving geplakt, zo kun je bezig blijven. Maar soms is de vorige bewerking van dusdanige kwaliteit dat het wel moet, en dat is zo jammer.

Ja ik denk dat je niet té veel moet gaan bewerken. En dat de topics gelijk openen en gelijk dichtgaan vind ik persoonlijk het leukste

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:57

Ik zou het ook leuker vinden als toppics tegelijkertijd openen en dicht gaan.
Maar even over dat CB UK splitsen. Natuurlijk moet er een grens liggen, maar ik denk dat op CB toch mindere bewerkingen te voorschijn komen en dat is voor mensen die veertien/vijftien (soms dertien) zijn die wel goede bewerkingen maken soms echt minder. Ik doe hier niet aan mee, want kan niet bewerken (alleen als kijker, want ik vind het zeker grappig), maar als ik wel mee deed zou ik me er echt aan ergeren.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:13

Yep, dat is inderdaad jammer. Maar dat gaat evengoed op voor mensen ouder dan 16. Dus daar ben je op UK ook niet vanaf.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:38

Ik houd het kort: optie 2 Ja

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:48

Optie 2 gestemt (als eerste zie ik.)

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:46

Ik weet niet, denk dat het beide voor en nadelen heeft,
maar ik ben er iigwel voor dat de topics (eenigzins) gelijk lopen

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:56

Tja mij maakt het niet zoveel uit. Iedereen verdient een kans. En dat een jong iemand slechter bewerkt hoeft ook niet zo te zijn! Maar als je dan toch een optie wilt horen ... Knipoog
Optie2