[Foto] Resultaat 2 dagen Nikon D50

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Silvia

[Foto] Resultaat 2 dagen Nikon D50

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 15:05

Sinds gister ben ik eindelijk in het bezit van de Nikon D50 Lovers

Hier wat foto's die in deze twee dagen zijn geschoten. Ik ken nog láng niet alle
mogelijkheden van de camera en de kwaliteit is achteruit gegaan door het uploaden Lachen
Ze zijn trouwens allemaal onbewerkt. De foto's zijn gemaakt met de 18-55 en 70-300 mm lens.

Graag fototechnisch commentaar.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

<Copyright op alle foto’s!>

Ntlie_

Re: [Foto] Resultaat 2 dagen Nikon D50

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:09

Mooie foto's Silvia, zitten hele gave plaatjes tussen! Ja
Volgensmij ga je echt supermooie foto's maken met dat ding Ja

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:22

die krentebol ziet er erug lekker uit Haha!

fototechnisch commentaar...ehm...tja...dan moet je echt niet bij mij zijn Bloos ik vind de foto's er super uitzien hoor!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:24

Leuke foto's Sylvia, echt van die "ik ben m'n nieuwe camera aan het testen" foto's Tong uitsteken

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:39

Leuke foto's Sylvia!! Die van jezelf is wel mooi!

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 16:12

Dankjullie Ja

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:13

Gadverredamme..

Een krentebol met kaas Haha! Haha!

Oke commentaar op de foto's Lachen :
1. vind ik het gras storend, en de onscherpte van het flesje. Verder ook niet zo'n boeiende foto
2. De spin en het blaadje (?) zijn niet helemaal scherp. Ik had daar verder ingezoomd of van dichterbij genomen.
3. mooi. Lachen verder niet iets op aan te merken
4. vind ik vies Knipoog en er niet helemaal scherp uitzien..?
5. Weerspiegeling stoort en ik had de compositie graag anders gezien.
6 Overbelichte stukken grond en verder niet erg spannend..
7. mooi scherp, heldere kleuren, ja best leuk.
8 Heel erg jammer dat er nog iemand naast stond en de foto zo hoog naar boven is genomen. Verder vind ik hem namelijk prachtig; lekker spontaan!
9 mooie lucht, alleen jammer; weinig contrast.
10 vallen de eendjes niet goed te zien.

Ik hoop dat je wat met het commentaar kan en nog veel plezier met je camera! Lachen

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 18:34

Dankje Paula, daar heb ik inderdaad wat aan Lachen
Wil wel even zeggen dat er van foto 8 een stuk is afgeknipt. Mijn broer stond ernaast (die dus een stuk groter
is, vandaar ook dat hij zo hoog is genomen) en ik weet niet of hij het wel zo leuk zou vinden als ik hem op bokt zet Clown

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:16

Ik vind ze eerlijk gezegd nog niet geweldig. De foto's 2,3,4,6,8 en 10 lijken onscherp, waarvan een enkele door het uploaden kan komen, maar de rest volgens mij gewoon niet scherp is.

Foto 1: Dit vind ik wel een leuke foto, hij lijkt alleen niet op het meest rechtse strookje papier scherpgesteld (zoals ik graag had gezien). Het effect van de lichtval, scherpe blaadjes ervoor en scherptediepte is wel heel leuk. Hij zou wat spannender zijn als je de fles lager in beeld had gehad, waardoor je wat meer ruimte erboven zou krijgen; hij loopt nu zo recht door het midden.
Foto 2: niet scherp en de spin lijkt iets flets. Iets meer scherptediepte zou hier ook mooier geweest zijn.
Het onderwerp is zo wel heel leuk, niet zo standaard.
Foto 3: Niet scherp, maar verder wel mooi, alhoewel niet mijn smaak.
Foto 4: sorry, maar deze vind ik echt niet bijzonder;
-of de lijnen van het tafelblad recht laten lopen, of schuiner weg, niet zo half half
-onderwerp krap en in het midden, hier echt te weinig ruimte erboven
-saai onderwerp Clown
Foto 5: Deze heeft wel iets. Eerst stoorde ik me aan de viezigheid onderop, maar omdat het boven ook terugkomt vind ik het niet erg meer. Ik had wel graag heel het embleem scherp gezien, en een andere compositie, vooral onderaan stoort het.
Foto 6: saai. Contrastloos, flets, niet aan de zijkant en niet in het midden, weer zo half half, geen bijzonderheid.
Foto 7: Mooi! De kleur is goed! Zelf had ik ervoor gekozen om de blaadjes scherp te doen ipv de denneappel, maar dat is smaak. Wel heb je het onderwerp weer precies in het midden en zonder ruimte (nu doel ik vooral op erboven) erop staan.
Foto 8: Spontaan, heel recht (boom en rand zijn evenwijdig), alleen niet scherp. Vork
Foto 9: mooie lucht, alhoewel ik denk dat hij niet echt zo was Knipoog Ik had liever een wat groter uitzicht gezien, met wat meer boom en niet dat wazige takje linksvoor.
Foto 10: Dat zijn ganzen Paula Tong uitsteken Niet heel bijzonder, er springt niets uit, wat flets. Je had hem veel interessanter kunnen maken door iets met de witte gans te doen, die in zijn eendje (:P) tussen de rest zwemt.

Ik denk dat je hier genoeg in kunt vinden om te proberen Knipoog Veel plezier met je camera! Ja

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 16:42

Dank je! Wil me niet verdigen ofzo, maar hier weer mijn reacties erop;
Ik heb zelf nog niet helemaal door hoe je goed moet scherpstellen enzo, dus je hebt inderdaad
gelijk dat een deel niet goed scherp is. Maar dat komt puur door mijn onbekendheid met de camera Lachen
Verder heb ik veel aan je compositietips Ja Maar die lucht op foto 9 was echt wel echt! Clown
En oja, over foto 10: De lens zat al op zijn maximale zoom, vandaar dat hij onscherp is (bewogen) en
dat ik niks kon doen met die witte gans. Dat was namelijk ook mijn idee!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:19

Denk bij een groot deel om de overbelichting in de foto's. Zijn leuk geworden, maar heb geen favoriet. Zijn leuke kiekjes om mee te beginnen.

Bijvoorbeeld bij nummer 6, probeer op een stuk te belichten waar de zon op schijnt, dan camera omhoog en foto maken. Zo krijg je snel een beetje een mysterieuse foto door de donkere kleuren en valt de foto tenminste nog na te bewerken.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:21

Ik merk gelijk dat je het commentaar goed oppakt! (zit nog wel eens verschil in Clown)
over het scherpstellen: probeer zo snel mogelijk over te gaan naar handmatig, de automaat doet vaak wat jij net niet wilt! Knipoog Probeer dan ook gelijk goed uit of je ogen goed zijn, anders zit er een wieltje op naast je zoeker waarmee je je fototoestel aan kan passen aan je ogen. (je baalt behoorlijk Schijnheilig als je er thuis achter komt dat alles dus net een paar centimeter verkeerd scherp hebt gesteld)
Als de luchtfoto's bij mij zo zijn, was het meestal niet zo, soms zie je amper oranje en knalt hij van je scherm, vandaar Knipoog
Fijn om te horen dat je dat idee al had bij 10! Ja

Ik ben benieuwd naar de vervolgfoto's! Ja Haha!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:38

Ik vind de foto's erg goed gelukt!! Lachen Ik denk dat je camera heel erg veel in zich heeft Lachen veel succes er nog mee Lachen

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:49

Dank je Lachen
Butterfly14, ik zit inderdaad steeds meer te experimenteren met zelf scherpstellen. Is ook véél leuker om zo foto's te maken! Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:50

1,6,7 en 10 vind ik egt mooi. voor de rest kan ik je weinig tips geven aangezien ik niet werk met een spiegel reflex

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:42

Mooi begin hoor Sylvia!! Ik vind deze foto's al mooi! Veel plezier met je nieuwe camera!!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 07:55

Gave foto's hoor! Ik kan fototechnisch (nog) niets toevoegen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:57

Mooie oefenfoto's Haha! Commentaar heb ik niet, ben ook niet bekend met de camera of iets dergelijks.
Leuke foto trouwens van jezelf Haha!

Marco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:49

_Silvia schreef:
Graag fototechnisch commentaar.

Ok, wat commentaar dan:
1. de onscherpte in het flesje is wat storend. Bladeren en sprietjes voor het flesje nemen wat beeld weg, maar is niet zo storend. Misschien ietsje hoger nemen.
2. Ik mis achtergrond. Met een stukje achtergrond kun je een beeld krijgen van diepte e.d., maar op deze foto niet. De foto van dichterbij maken was mooier geweest denk ik. Misschien iets meer contrast zodat de killer-spider wat meer tot zijn recht komt Knipoog
3. Nette foto, alleen mist iets scherpte
4. Euh, no commente Knipoog
5. Mooi project, alleen de spiegelingen zijn teveel. Met maar 1 spiegeling van licht was het mooier geweest denk ik.
6. Mooie foto. Ik heb iets met bospaden en wegen waar de bomen overheen groeien. Levert altijd mooie plaatjes op. Zo ook deze Vork Wel één klein puntje van kritiek. De onscherpte vooraan is te aanwezig omdat de zon daar nu zo fel op het pad schijnt. Als je er even naar kijkt doet het pijn aan je ogen Cool
7. Mooie compositie. Weinig op aan te merken eigenlijk. Als ik echt wat wil miepen mis ik wat diepte/perspectief, maar dat is mierenneukerij...
8. Hahaha, leuke foto. Jammer dat er nog een ander stukje mens op staat, maar leuke spontane foto. Alleen iets onscherp...
9. Mooie foto. Alleen het wazige takje linksvoor is minder. Stoort ietwat. Verder mooie lucht met mooie scherpe takken enzo. Niks mis mee.
10. Leuk clubje ganzen. Jammer dat het hele clubje er net niet op staat. Misschien leuk om één gans tegen een leuke achtergrond te fotograferen.

Dit lijkt allemaal zeikerij, maar het is als opbouwende kritiek bedoeld. Jij kan beter foto's maken dan ik, dus ik heb geen recht van spreken Knipoog

Heel veel plezier met je camera Silvia en nog betere foto's komen vanzelf als je je camera beter hebt leren kennen Vork

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 16:22

Dankje Marco Lachen

chanelchanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:48

Chique foto's Lachen echt mooi! ik zou je totaal niet kunnen helpen met tips ofzo, als leek vind ik ze sublieeeeem! Lachen
Succes nog verder!

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:10

Ik vind het helemaal niks, sorry.
Qua kleur, vlakverdeling, diepte.

Tip: google 'de gulden snede' eens op Lachen
Probeer ook meer diepte in je foto's te krijgen door van dichtbij te 'spelen' met de ruimte die je beschikt.

Succes!
Natuurlijk wen opbouwend bedoeld Knipoog

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 09:36

Nouja, 'ik vind het helemaal niks' vind ik ook niet echt opbouwend
Verwacht ook niet meteen geweldige foto's.. Maar ik zal eens googlen op 'de gulden snede'...

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:54

Ik vind het jammer dat de foto's geen vragen oproepen.

De kwaliteit en belichting vind ik wel erg mooi

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:01

1] Mooie foto, stoor me alleen aan de oplichtende blaadjes op de voorgrond.
2] Leuk. Lachen
3] Jammer van dat beetje ruis.
4] Beetje saaie foto.
5] De weerspiegelende lichtjes storen mij.
6] Overbelicht.
7] Prachtige foto, super.
8] Gaastra tekentje stoort me.
9] Dat wazige takje stoort me en vind hem niet zo orgineel.
10] Hij is een beetje scheef, verder een beetje rare lichtinval.

Ik vind ze redelijk goed gelukt, voor de eerste paar keer dat je er mee hebt gefotograveerd. Lachen