[sch] Return of the King: Aragorn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

[sch] Return of the King: Aragorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 14:09

Dit is echt een stok achter de deur. Mijn scanner is in de reparatie (ik zit nog steeds te hopen op dat telefoontje dat ik hem kan komen halen, ze zeiden immers 'waarschijnlijk maandag' dus duim voor me!) dus dat is voor mij het uitgelezen moment eens aan de slag te gaan met de digitale werken die nog op stapel staan. Dit is een opdracht die ik (schrik niet!) afgelopen december gekregen heb. Door persoonlijke (nogal vervelende, waaronder het overlijden van mijn moeder) omstandigheden ben ik ENORM achter komen te liggen met alles (inclusief dus opdrachten). Gelukkig kan ik op veel begrip rekenen, ik ben namelijk altijd nogal bang dat ik mijn goede naam verlies en als je zo erg achter komt te liggen kun je dat soort gepieker er natuurlijk niet bij hebben.

Goed, digitaal schilderij dus. Het is voor een groot fan van Aragorn uit Lord of the Rings. Vork Ik ben begonnen aan de wolkenpartij, maar die is zoals je ziet nog lang niet af. Waarom ben ik begonnen met de wolken? Omdat dat het makkelijkste deel is natuurlijk! Clown Tips zijn zeer welkom, aanmoedigende woorden ook, want mevrouw zit al bijna een jaar te wachten (ai, dat doet zeer, en ze is HELAAS niet eens de enige die al zo lang wacht).

Ik vind zelf dat ik nog bitter weinig ervaring heb met het schilderen van mensen en vooral bij de achtergrond (het leger) vraag ik me af hoe ik het ga oplossen en waar ik in godsnaam aan begonnen ben. Nogmaals, tips en commentaar zijn zeer welkom, maar brand me niet teveel af, dan zinkt de moed me misschien in de schoenen (en die heb ik niet aan!).

Afbeelding

*houdt stok stevig vast*
Overigens geschilderd met tablet in photoshop.
Edit: nageschilderd van een officiële afbeelding die hoort bij het promotiemateriaal van LOTR. Dat daar even geen misverstand over bestaat. =)
Laatst bijgewerkt door JoSav op 18-09-06 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Re: [sch] Return of the King: Aragorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:12

Ik vind het begin erg mooi en goed.
*moedigd Josav aan.
Eh. GOO JOSAV! Je kunt t wel.
Je schilderd àltijd prachtig dus nu ook. Lachen

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:16

Super! Ben heel benieuwd hoe die wordt Lachen
Zet em op! Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 14:16

@Faelivrin: ik zal mijn best doen. =)

@babe: ik ook, vind het best eng!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:17

Oh ik ben erg benieuwd Ja Succes!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:39

Ik ben heel benieuwd hoe die gaat worden, maar met Aragorn als hoofdobject moet het bijna wel goed gaan Haha!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:32

Pff de wolken zien er al gaaf uit, kan niet wachten op het eindresultaat.
Erg veel succes!

Natasja_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:35

De wolken zien er alvast veelbelovend uit vind ik! Veel succes met het leger, want dat is volgens mij toch wel het moeilijkste Lachen

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:40

abbotje nemen

ben benieuwd tto nu toe erg mooi

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:56

Ben helaas niet super opgeschoten. Ik wil het gezicht perse goed krijgen. Dat, en er is vanmiddag een ongeluk op straat, recht voor mijn raam gebeurd, dat wil ook wel eens afleiden. =/ Er zijn overigens geen erge gewonden gevallen, dus wees gerust.

Dus, even een update, zodat ik tenminste aangespoord kan blijven worden en het niet al te lang op zich gaat laten wachten (alsof dat niet al het geval is.). Nagelbijten / Gniffelen Ook een klein detail, klein in de zin dat ik een vette rekening heb gekregen (of liever mijn vriendje heeft die gekregen) omdat ik de laatste tijd veel meer bezoekers naar mijn website krijg (goh, hoe zou dat komen, ahem). Niet erg, maar heeft me er wel van bewust gemaakt geen gigantische dingen meer erop te zetten.

Hij is naar mijn idee nog wat flets, ik denk dat ik te ver ben gegaan met mijn 'smudge' tool en dat er daarom nog niet bijster veel diepte in zit. Het ziet er misschien ook wel wat raar/korrelig uit omdat ik de lagen heb moeten samensmelten om er een jpg van te maken. *kijkt naar hoge resolutie versie ter vergelijking* tja, het originele schilderij heeft dat namelijk niet.

Update:

Afbeelding

Detail:

Afbeelding

*houdt stok nog beter vast* Blijf me aansporen! Heb het hard nodig.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:03

Haha! oei ! Prachtig, volgends mij heb jij engelengeduld Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 17:08

@Iwan_Fjord: haha, dat valt wel mee hoor. Bij een schilderij in olieverf (of welk ander handwerk dat neit digitaal is ook) heb ik totaal niet die 'drive' om zo gedetailleerd te werk te gaan. Het verschil is namelijk dat ik hier best mag klodderen en kliederen omdat ik als ik uitschiet op ongedaan maken kan klikken. Haha! Zit er toch nog een voordeel aan het niet meer hebben van een studio (ooh wat mis ik mijn atelier toch, dit verzacht de pijn een beetje).

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:10

wauh! levensecht zowat Haha! Super mooi!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:13

JoSav schreef:
@Iwan_Fjord: haha, dat valt wel mee hoor. Bij een schilderij in olieverf (of welk ander handwerk dat neit digitaal is ook) heb ik totaal niet die 'drive' om zo gedetailleerd te werk te gaan. Het verschil is namelijk dat ik hier best mag klodderen en kliederen omdat ik als ik uitschiet op ongedaan maken kan klikken. Haha! Zit er toch nog een voordeel aan het niet meer hebben van een studio (ooh wat mis ik mijn atelier toch, dit verzacht de pijn een beetje).

Haha! Idd dat is wel erg handig dat delaten. Tja idd het is toch wat anders zo achter je scherm. Doe je het met z'on tabletding of met de muis gewoon?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:04

ARAGORN! Kwijl
Hij lijkt echt al supergoed, hij is heel herkenbaar, zelf als je nog maar de helft van het hoofd hebt! Ja
Heel goed, ga alsjeblieft zo door! Haha!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:07

Ziet er al goed uit zeg Josav! Ja Hou vol, zet door, en wat voor aanmoedigingen je ook maar nodig hebt Knipoog Fijn dat je wel op begrip kunt rekenen, dat scheelt alweer een stuk! Enne, blijf maar regelmatig updates plaatsen, elke dag 1 ofzo, ook een stok achter de deur Knipoog Veel succes nog, ben heel benieuwd naar het resultaat!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:39

Wordt erg mooi!! Haha!
Succes!!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:40

Jeetje zeg, je wordt telkens beter! OK dan!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 22:01

Hihi, blijven aanmoedigen, mensen! Koe

Helaas moet ik nog even wachten op mijn scanner. Ik baal er best van. Ik wil mijn opdrachtgevers niet zo lang laten wachten en wil ze evenmin afschepen met een wazige foto. =( Nuja, heb dus maar wat aan Aragorn gewerkt. Het is me een werk! Ik heb er een krakende hand van. Huilen

Dus, ik vind hem zelf eigenlijk griezelig echt, zo erg dat ik de neiging heb expres te gaan afraffelen omdat ik het maar niks vind. Vork Ik moet ook nog best veel improviseren omdat ik alleen een onduidelijke foto heb. Maar ja, dan is hij tenminste niet TE echt.

Update:

Afbeelding

Details:

Afbeelding
gezicht

Afbeelding
hand

Slapen Ik ga zo pitten! Ben erg moe.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:05

Wauw. Ja De krakende hand maakt wel héél goed werk! Ga zo doooor, het is echt geweldig! Haha!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:12

ziet er al geweldig mooi uit!!! ben zeeeer benieuwd naar het eind resultaat!!! Haha!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:12

Zoo dat wordt echt heel mooi! Ik heb echt bewondering voor mensen die hier het gedult voor hebben.. ik moet zelf altijd knetterhard door (digitale) schilderijen/tekeningen heen, waardoor ze bij mij nooit mooi gedetaileerd zijn..Scheve mond (En ik heb geen photoshop Koe )
Maar.. aaah tis super Haha!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:01

Wáárom maak je hier een schilderij van? Hij is zó echt dat het ´gewoon´ een foto lijkt! Haha!

Vind het echt onwijs knap dat je iets zó realistisch kunt maken. De hand lijkt iets meer ´geschilderd´, het hoofd is echt eng echt. Nagelbijten / Gniffelen Doorgaan! Ja Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:10

jeetje echt eng echt ja! Nagelbijten / Gniffelen Zo mooi, wou dat ik het kon Tong uitsteken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:49

Waaw echt super! Het lijkt inderdaad net een foto, vooral het hoofd, echt heel gaaf Haha!
Wordt ie uiteindelijk als poster geprint ofzo?