[Verhaal] My Only Dream

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

[Verhaal] My Only Dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 07:44

Na De Nieuwkomer en Sweet Sixteen nu, My Only Dream!

Enjoy!

Het is midden augustus, de vakantie is in volle gang. Jenny werkt op een camping in Spanje waar het rond deze tijd heel erg druk is. Ze is dit werk gelijk na haar HAVO opleiding gaan doen en ze heeft het er erg naar haar zin. Af en toe mist ze haar ouders en vriendinnen wel, maar het is het wel waard. Het klimaat is heerlijk. Jenny zit goed in haar vel en ziet er geweldig uit. Zowel haar zongebruinde huid als haar lange blonde haren zorgen ervoor dat de meeste mannen wel een keer naar haar omkijken. Het verwondert de meeste mensen dat ook niet dat ze regelmatig te zien is bij diverse fotoshoots. De echte reden dat ze daar is is enkel om in contact te komen met de fotograven. Vanaf haar dertiende heeft Jenny al een grote passie voor fotograferen. Ze vindt zichzelf alleen niet goed genoeg om haar werk al te laten zien aan een kenner. Als ze niet hoeft te werken of voor de camera staat, kruipt ze vaak zelf achter de camera. Ze loopt dan de hele camping over op zoek naar mooie bomen, of bijzondere dieren. Haar vriendinnen in Nederland vinden haar foto’s prachtig en vinden allemaal dat ze de foto’s eens moet laten zien aan een kenner.

Volgende week komt Iefke naar Spanje. Iefke is een goede vriendin van Jenny die ervan droomt om model te worden. Ze is dan ook verschrikkelijk jaloers op Jenny, maar dat staat de vriendschap niet in de weg. Iefke komt naar Spanje zodat Jenny op een mooie locatie foto’s van haar kan maken voor in haar portfolio en wie weet als de foto’s mooi zijn kan Jenny ze aan iemand laten zien die er verstand van heeft.

Jenny is de hele week veel aan het oefenen en op zoek naar een mooie locatie. Achter de camping is een soort rotswand waar allerlei prachtige bloemen staan. Dat zou misschien best een mooie locatie kunnen zijn. Jenny besluit daar vanmiddag als ze pauze heeft even te gaan kijken.

Nog in gedachten verzonken komt er een meneer aan de receptie. Jenny kijkt op en ziet dat het de wereldberoemde fotograaf Peter Standfort is. Jenny probeert professioneel te blijven, maar dat is erg moeilijk als je grote voorbeeld ineens totaal onverwacht voor je neus staat.
“Hallo, ik heb gereserveerd. Standfort is de naam” zegt de man in het engels. “Ja dat klopt, ik zie het hier staan, we hebben een mooie stacaravan voor u gereed gemaakt. Hier is de sleutel en een mapje met informatie over de camping en verschillende bezienswaardigheden.” Zegt Jenny in haar beste engels. “Je komt me bekend voor.” Zegt Peter dan ineens. Jenny voelt dat ze rood wordt. “Je hebt wel eens model gestaan voor Robert toch? Robert Stokes?” gaat Peter verder. “Ja dat klopt,” zegt Jenny verrast omdat haar voorbeeld haar herkent. Peter steekt zijn hand uit “Peter, aangenaam” zegt hij. Jenny geeft hem een hand. “Jenny,” zegt ze “Het genoegen is wederzijds, ik wens u veel plezier tijdens uw verblijf.” Peter knikt en loopt de receptie uit.

Jenny pakt gelijk haar mobiele telefoon uit haar zak en smst Iefke dat Peter Standfort op de camping zit en dat ze eigenlijk eerder moet komen als ze echt een kans wil pakken. Als snel heeft Jenny een sms terug. Iefke gaat kijken wat ze kan regelen, ze heeft toch al vakantie.

Volledig in de wolken vliegt Jenny’s werkdag voorbij. Om vier uur is ze afgewerkt en loopt ze naar haar eigen stacaravan die ze zolang ze hier is tot haar beschikking heeft. In de caravan pakt ze haar fotocamera en loopt ze de camping over. Het is een stralende dag en het is rustig op de wegen. Na tien minuten komt Jenny bij de rotswand aan. De wand is nog net zo mooi als Jenny het herinnerd. Er staan verschillende kleuren bloemen op verschillende plaatsen.
Jenny maakt foto’s van de verschillen bloemen vanuit allerlei posities. Na een kwartiertje gaat ze op een van de rotsen zitten om haar foto’s terug te bladeren. Jenny is tevreden met het resultaat en besluit terug te gaan naar haar caravan. Vanavond heeft ze lekker vrij, maar er is een feestavond in de discotheek op de camping, hier gaat Jenny graag heen om toch een beetje sociale contacten te hebben. Jenny doet nog even een dutje want morgen moet ze wel gewoon om negen uur werken. Gelukkig maar tot één uur dus een lekker kort dagje. Daarna begint haar vakantie. Jenny werkt hier al een tijdje dus heeft ze een weekje vrij gekregen omdat haar vriendin komt logeren.

Als Jenny wakker wordt is het al bijna acht uur. Geen probleem, het wordt meestal toch pas rond tien uur gezellig. Jenny stapt in de douche en denkt vast na over wat ze aan zal doen.
Het wordt een kort zwart zwierig rokje met een paars haltertopje met glitters. Ze steekt haar haar losjes op en ze kijkt tevreden in de spiegel. “Zo kan het wel” zegt ze tegen de spiegel. Gelijk lacht ze om zichelf. ‘welke idioot praat er nou tegen een spiegel’ denkt ze in zichzelf.
Jenny kijkt op de klok, negen uur geven de wijzers aan. Jenny realiseert zich dat ze nog niet gegeten heeft en best wel iets zou lusten. Ze pakt haar tasje en loopt richting de discotheek, ze maken daar ook hele lekkere broodjes, dus dat wordt haar avondeten.

Jenny begroet het barpersoneel en loopt recht door naar de keuken, ze hier inmiddels kind aan huis dus niemand kijkt ervan op. In de keuken legt ze ook haar tasje in een kluisje, dan hoeft ze die niet de hele tijd mee te slepen. De keuken die aan de discotheek grenst is eigenlijk de keuken van het restaurant dat er aan de andere kant naast zit, maar het personeel mag altijd gebruik maken van de keuken. Ook staan hier de ijsblokjes machines, daar is in de discotheek zelf geen plaats voor. Jenny loopt langs een van de machines en moet gelijk denken aan de keer dat ze met Boris in de ijsblokjes machine was beland. Ze hadden die avond achter de bar gestaan in de discotheek en achteraf zelf nog wat gedronken. Er ontstond een discussie over de grote van de ijsblokjesmachine. Boris beweerde dat je er met zijn tweeën in kon en dat je dan nog ruimte over zou hebben. Jenny was het hier niet mee eens dus Boris zou het haar wel eens bewijzen. Ja met Boris deden ze echt leuke dingen. Helaas was hij weer terug naar Nederland gegaan om toch weer een studie te gaan volgen. Jenny had het erg meoilijk gehad met zijn vertrek, ze waren goede maatjes. Nu spreekt ze hem alleen af en toe nog via e-mail of sms.

De kok van het restaurant heeft inmiddels voor Jenny een lekker broodje gemaakt met garnalen en sla. Jenny neemt het mee naar de bar van het restaurant, daar kan ze even rustig zitten om haar broodje op te eten. Ze praat wat met een van de serveersters die duidelijk haar dag niet heeft. Sonya heet ze. Het is een Spaans meisje dat hier al een aantal jaar werkt, ze voelt zich hier erg thuis en is gek op een van de barmannen uit de discotheek. Dat verklaart waarschijnlijk haar rotdag, ze wil naar de discotheek. Helaas voor Sonya is het te druk in het restaurant en zal ze gewoon tot sluit moeten werken. Het restaurant sluit om één uur vannacht, dus ze kan daarna nog wel even naar de disco stelt Jenny haar gerust.

Jenny heeft haar broodje op en mengt zich tussen de mensen in de discotheek. Ze zoekt de bar op en besteld wat te drinken. “Ah, als dat niet ons fotomodel is.” Hoort ze dan in het engels naast zich zeggen. Jenny staat op zich niet te kijken van die openingszin, mannen denken wel vaker daar indruk mee te maken. Jenny kijkt om en ziet Peter Standfort staan. “Ja dat is ze.” Zegt Jenny een beetje ondoordacht. “Niet aan het werk dit keer?” vraagt Peter. “Nee, ik heb lekker een avondje vrij.” Zegt Jenny. “Dan mag ik je vast wel iets te drinken aanbieden” zegt Peter zelfverzekerd. Normaal zou Jenny hier niks van willen weten, maar van Peter Standfort, haar grote voorbeeld neemt ze maar wat graag wat te drinken. “nou, lekker” zegt Jenny vriendelijk.
Peter besteld een lekkere cocktail voor Jenny en verdwijnt dan in de drukte, waardoor Jenny weer alleen achter blijft aan de bar. “Sinds wanneer neem jij drinken aan van vreemde mannen?” vraagt Guan de barman in moeilijk engels. “Ken je hem niet dan? Hij is een wereldberoemde fotograaf!” zegt Jenny met een lach. Guan lacht en gaat snel verder met het bedienen van de mensen. Het is een drukke avond in de disco. Jenny is blij dat ze niet hoeft te werken. Dan denkt ze ineens aan Iefke, zou ze al iets terug gestuurd hebben? Jenny loopt de keuken in om even op haar telefoon te kijken die in haar tasje zit. “1 nieuw bericht” staat er in het scherm. Nieuwsgierig opent Jenny het smsje: ”Hey Jen, Ik kan morgenavond een vlucht pakken dan kom ik middenin de nacht aan. Kan daar wel een taxi pakken he? Schikt het jou? X Ief.” Jenny springt een gat in de lucht, ze gaat eindelijk Iefke weer zien en het komt nu wel heel dichtbij! Snel stuurt Jenny terug: “Hey Ief, super dat je al kan komen. Ik kan je ophalen als het moet! Ik ben die dag erna toch vrij! Hoef alleen morgen nog maar te werken. Laat maar weten hoe laat ik op het vliegveld moet zijn! X Jen” Jenny stop haar telefoon terug in haar tas en loopt vrolijk de discotheek weer in.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-06 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste tag in titel.

nujaro

Re: [Verh] My Only Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:56

weer een heel leuk verhaal *LOL*
ben benieuwd hoe het verder gaat Ja

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:15

Ben benieuwd waar dit verhaal weer heen gaat!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:19

leuk verhaal! *wacht op deel 2*

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:40

Wat een leuk verhaal Lachen ! Gauw verder gaan! Schijnheilig

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:51

Zou het een gemene man zijn die fotograaf?
Leuk stuk!

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:35

Leuk verhaal Lachen

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:26

leuk verhaal hoor Knipoog
gaat ehm zkr volgen

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:41

leuk leuk! net als de rest van je verhalen Tong uitsteken

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:47

*even abbotje, ga het vanavond lezen, zit nu nog op school... Schijnheilig

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:54

Een heeel ander verhaal, maar zo als je al had verwacht, het spreekt me wel aan! Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan.. Ja

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:59

leuk stukje snel verder Haha!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:35

heb je vorige verhaal ook gelezen vond ik een super verhaal!
dit lijkt mij ook een leuk verhaal!
wacht op het volgende deel haha Tong uitsteken

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:41

weer een super verhaal Haha!

marcellaZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:57

Nou kom maar op met het vervolg, zit op mijn werk en kan wel een beetje afleiding gebruiken Haha!

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:03

Haha.. Knipoog hier ben ik weer. heb je vorige verhaal ook meegelezen maar niet zovaak gereageerd Tong uitsteken nou bij deze blijf ik ook weer bij.. ben benieuwd waar het heen gaat Koe

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:04

_Michelle__ schreef:
Zou het een gemene man zijn die fotograaf?
Leuk stuk!

Daar zat ik ook al aan te denken Ja
Wel een leuk verhaal! We wachten ongeduldig op het nieuwe stuk Schijnheilig

me_meisiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:13

weer leuk verhaal! heb het vorige ook gelezen, ben benieuwd naar het volgende stuk

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:44

Ben benieuwd wat voor wending je hier aan gaat geven!!

Kan wel zien dat je steeds beter wordt in het schrijven, vooral meer details en alles, moeilijk uit te leggen maar het is positief Haha!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:33

Net zoals je vorige verhalen is ook dit weer een super verhaal! Haha!

Ik blijf het volgen Ja

*meteen even een abbo

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:41

Wauw, weer een goed verhaal! Haha!

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:18

super stuk!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:44

Super leuk verhaal Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:34

ik ga eerst even douchen, en dan ff lezen, meur lekker naar de paarden muahaha Nors opkijken

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:16

Weer een leuk verhaal!! Jij bent hier echt goed in!