[Verhaal] Problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

[Verhaal] Problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 18:16

Dit verhaal gaat over een meisje, Anne die thuis mishandeld wordt, ze zoekt dekkeing bij haar vriendin Liz.
Ze probeert haar vader te ontwijken en ze denkt hét perfecte idee te hebben.

Als er leuke reacties zijn ga ik verder Lachen
*Sorry als er spelfouten inzitten, heb de meeste eruit gehaald!!

Deel I

Op een erg vroege ochtend, klokslag 06.00 uur hoort Liz haar telefoon overgaan. Ze schrikt zich rot want welke gek belt haar nou om 6 uur ’s ochtends? Ze neemt nog half in haar slaap op. ‘’Hallo?’’ Aan de andere kant hoort ze haar vriendin Anne. Liz hoort dat ze vrolijk probeert te doen maar trapt er niet in en zegt: ‘’Wat is er?’’ Ze slaapt nog half dus klinkt niet erg geinteresseerd. Anne vertelt het hele verhaal, liz kan het niet volgen en zegt dat ze maar langs moet komen, maar vooral niet aan moet bellen! Na 5 minuten hoort ze getik van steentjes op haar raam, Liz denkt bij zichzelf, ze heeft wel haast zeg.. Als zij samen naar haar huis gaan doen ze er minstend een kwartier over. Zachtjes loopt Liz naar beneden en doet de deur open, wat ze dan ziet is niet te beschrijven!

Ze schrikt zich helemaal kapot en valt bijna flauw, haar beste vriendin die er altijd mooi uitzag en veel aan haar uiterlijk deed zat hélemaal onder de blauwe plekken. Ze had een dikke druppel bloed op haar lip zitten en haar haar zat alle kanten op behalve de goede . Liz is meteen wakker en sleept haar vriendin mee naar de badkamer en doet hem op slot. Anne zegt meteen dat ze het uit kan leggen.

Ze begint te vertellen. ‘’Weet je nog, die ene keer dat ik je vertelde dat ik zo’n last van mijn arm had?’’ Ja, dat wist Liz nog wel, de hele dag liep ze kreunend op school van de pijn, en pas na een dag aandringen van haar ging ze langs de dokter en die zei meteen dat hij gebroken was. Liz antwoord: ‘’Ja, dat weet ik nog als de dag van gisteren.’’ Anne vertelt verder en uit haar verhaal blijkt dat ze het helemaal niet goed heeft thuis. Het verbaast Liz eigenlijk helemaal niet, ze wilde er nooit graag naar binnen want die vader kreeg vaak driftbuien. Liz’s gedachten dwalen helemaal af, hoe moet dit nu? Ze kan haar vriendin niet terug sturen, maar als ze haar hier houdt komt de politie echt wel zoeken na 2 dagen. En aangezien haar vader óók nog eens bij de politie werkt.. Anne is vast besloten níet naar huis te gaan, ze durft écht niet meer. Omdat het ondertussen al aardig laat is geworden gaat Liz zich eerst maar eens aankleden, ze pakt een spijkerbroek en een makkelijk shirt.

Gelukkig hebben ze een weekje meivakantie en kan Liz haar vriendin goed helpen. Liz denkt dat het allemaal wel meevalt, maar als ze vraagt of Anne een schoon shirt van haar aan wil ontzekt ze een grote wond op haar rug.
Ze schrikt zich helemaal rot en wordt helemaal paniekerig, ze heeft het echt onderschat. Anne kijkt op en draait zich snel om zodat ze haar rug niet ziet.. In zich zelf denkt ze; zie je nou wel.
Liz is nu vastbesloten haar vriendin te helpen, ze begint meteen aan een plan en praat honderd uit. ‘’Oke, Anne dit gaat te ver. We verstoppen je in mijn kast en daar zal ik elke dag de helft van mijn eten in stoppen, er ligt trouwens ook nog een hele berg snoep in. We hebben alleen één probleem; je vader. Waarschijnlijk zal hij hier het eerst gaan zoeken, dus daar moeten we iets op zoeken, we hebben van mijn broertje nog wel een tuinhuisje in de tuin staan waar je misschien wel in kan als de politie komt.’’ Anne wordt er toch wel zenuwachtig van maar ze weet dat ze niet terug kan. Ze spreken af dat ze dit sowieso 3 dagen volhouden, en als het dan goed gaat bedenken ze een ander plannetje.

Liz loopt zoals elke ochtend in een rustig tempo naar beneden, pakt eten uit de koelkast en loopt weer naar boven. Op de trap komt ze haar broertje tegen. ‘’Zo, Liz jij hebt honger!! Eet jij ’s ochtends altijd 4 boterhammen!!’’ Liz wordt rood en moet iets verzinnen. ‘’Waar bemoei je je mee? Ik eet tenminste normaal en wordt groot, kan ik van jou niet zeggen.’’ Ze vindt het rot om zo tegen haar broertje te doen maar ze kan niet anders. Haar broertje loopt verdrietig naar beneden, hij bedoelde het toch niet zo? Liz roept dan nog even snel boven aan de trap; ‘’ Sorry Lars, heb een ochtendhumeur!!’’
Als Liz boven komt haalt ze opgelucht adem. Anne heeft alles gevolgt en kijkt toch nog wat verschrikt. ‘’Het komt heus wel goed hoor Anne, lars komt echt niet zomaar mijn kamer in en ik kan de kamer op slot doen, ik zal ook een extra sleutel laten maken zodat jij er ook in kan.’’ Samen eten ze de broodjes op want ondertussen hebben ze al wel honger gekregen. Terwijl ze aan het eten zijn komen er veel leuke verhalen naar boven, die ene keer dat Anne’s moeder stond te zingen in het dorp!! Ja, daar hebben ze héél hard om gelachen. ‘’Of weet je nog die ene keer? Dat ik Lars zag lopen met jullie hondje en hij hem een ijsje gaf!! Daar had hij al zijn zakgeld aan uitgegeven!!’’ Zo gaat het nog wel een uurtje of 2 door.
Totdat om 11.30 uur de deur opeens open gaat. Ze kijken elkaar verschrikt aan. Liz’s moeder roept meteen naar boven; ‘’Liz, vergeet je paardrijles niet!! Om 2 uur moet je er uiterlijk zijn weet je nog?!’’ ‘’Ja, mam’’ roept Liz terug. Anne kijkt haar aan en vraagt meteen waar zij dan moet blijven. Daar zou Liz wel wat op verzinnen, naja nu moest ze gewoon in haar kamer blijven en als er iemand in huis is in de kledingkast.
Anne pakt één van de vele fotoboeken van Liz. Ze bladert het door en met veel bewondering kijkt ze naar de foto’s. ‘’Jeetje, Liz, jij moet later écht fotograaf worden, echt mooie foto’s zijn dit joh!!’’ Liz kleurt wat rood en zegt zachtjes bedankt. Liz pakt een ander fotoboek van toen ze nog klein was, allemaal leuke foto’s zitten erin en samen moeten ze erg toch wel erg hard om lachen!! Maar dat duurt niet lang, ze horen voetstappen op de trap en Anne vlucht meteen de kast in. De deur gaat open en voor de deur staat Ingrid, de moeder van Liz. Ze vraagt of er nog iemand binnen is want ze hoorde haar lachen. ‘’Nee mam, ik moest gewoon even lachen om een sms die ik kreeg van Joost. En ik keek ook naar mijn babyfoto’s’’ zegt ze snel als ze het fotoboek nog ziet liggen. Haar moeder lacht tevreden en gaat verder met de was doen. Liz fluistert zachtjes dat de kust veilig is. ‘’We moeten echt zachter praten Anne, mijn moeder merkt snel als er iets vreemds aan de hand is!!’’

Als het op een gegeven moment half 2 is moet Liz echt naar de manege gaan, ze kan het niet maken Twister te laten staan, ze heeft Sonja namelijk écht belooft Twister te rijden. Anne glipt de kast in en ontdekt de snoepvoorraad. ‘’Daar kom ik wel een paar uurtjes mee door.’’
Als Liz is aangekomen op de manege hoort ze Twister al hinniken, die knol heeft ook áltijd aandacht nodig en ze moet er wel om lachen! Ze loopt meteen door naar de kast van Twister en pakt een brokje en zijn poetskist. Ze komt de stal in en begroet hem vriendelijk. ‘’Zin in een ritje lieverd?’’ Waarop ze een warme snuit in haar jas krijg geduwt. Wat een gekke pony is het toch! Als ze Twister heeft gepoetst loopt ze opnieuw naar zijn kast en pakt het zadel en haar nieuwe hoofdstel. Ze doet het zadel op en kijkt tevreden naar de nieuwe Ankypad die eronder ligt. Ze doet het hoofdstel om en ziet dat het prima past.
Na een uurtje lekker gereden te hebben loopt ze weer terug naar de stallen. Ze geeft hem zijn voer en zadelt hem af. Als beloning zet ze Twister samen met zijn vriendje Sem de wei op. Ze komt over een paar uur wel weer om hem in de stal te doen. Maar dat hoeft al niet meer, Marloes biedt aan dat zij ze naar binnen doet en dat vind Liz prima.
Steeds moet ze denken aan Anne die nu thuis in haar kledingkast zit. Ze voelt zich toch wel schuldig dat zij heerlijk heeft gereden en dat Anne opgefrommelt in haar kast zit. Snel naar huis dus maar!!
Thuis aangekomen ziet ze dat haar moeder en broertje naar zwemles zijn. Oftewel, eten meenemen!! Van het rijden heeft ze toch wel honger gekregen.
Ze loopt naar boven met 2 borden patat en 2 frikandellen. Anne springt op als ze Liz ziet en valt meteen aan. ‘’Heerlijk, patat!!’’ roept Anne als ze de 2 borden ziet.
Nèt als ze het eten op hebben gaat de telefoon over. Liz heeft geen zin om op te nemen maarja, wie weet gaat het wel over Twister. Ze neemt de telefoon op en zegt netjes haar naam. Aan de andere kant hoort ze een man en ze wordt vuurrood..

Wordt vervolgd!!

_Christine

Re: [Verhaal] Problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 09:48

Niemand? Verdrietig

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:57

leuk verhaal gaa zo door!
ben benieuwd nara een nieuw stuk Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 10:18

Ben er al mee bezig Haha!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 10:49

Deel II

Liz kijkt Anne aan.. Ze weet niet wat ze moet zeggen en aan de andere kant klinkt geluid; ‘’Hallo? Is daar nog iemand? Hallo?’’ liz weet écht niet wat ze moet zeggen. ‘’Ehh, sorry ik liet de telefoon vallen.’’ Zegt Liz, ze gebaart naar Anne dat het haar vader is!! Anne valt bijna flauw en raakt helemaal in paniek. Anne’s vader vraagt zoals verwacht meteen of Anne daar is. Liz antwoordt heel nuchter dat ze haar sinds gister niet meer heeft gezien. Anne’s vader hangt zonder bedankje op.. Liz & Anne zitten verschrikt op Liz’s bed. Wat moeten ze nu? Haar vader is nu écht opzoek en het is nog maar de eerste dag. Anne lijkt zich niet meer zo druk te maken en ze houden het gewoon bij het idee van de kledingkast.
Als de telefoon wéér overgaat durft liz bijna niet op te nemen. Maar toch doet ze het maar. ‘’Hoihoi, met Sonja!!’’ Een diepe zucht ontglipt Liz en ze zegt gauw haar naam. Ze is opgelucht dat het niet wéér Anne’s vader is. Sonja vraagt of Liz samen een bosritje komt maken op Twister en Jumbo. Normaal gesproken zou ze meteen JA gillen!! Maar dus komt het er wat aarzelend uit. Ze wíl erg graag en vraagt of ze zo meteen even terug kan bellen. Ze legt de hoorn op de haak en vraagt of Anne het vervelend vind. ‘’Nee tuurlijk vind ik dat niet erg, je zorgt al de hele tijd voor me en je mag heus wel iets leuks doen hoor!!’’ liz bedenkt zich geen seconde en belt meteen enthousiast terug dat ze graag mee wil!!
Aangekomen op de manege zadelen ze de pony’s weer op. Liz vindt het leuk dat ze weer eens op Jumbo mag rijden. Na 2 uurtjes in het bos te hebben gereden zijn ze terug en geeft de pony’s voer. Sonja belooft haar de pony’s nog even op de wei te zetten zodat Liz snel naar huis kan.
Liz heeft nog nóóit zo hard gefietst en als ze binnen komt ziet ze iets waar ze hélemaal níet blij mee is. Er zitten 2 politie agenten op de bank, en één daarvan is de vader van Anne!!
Heel spontaan zegt ze de agenten en haar moeder gedag. De agenten vragen of ze even wil zitten en of ze een paar vragen mogen stellen. ‘’Tuurlijk, hoelang duurt het? Want ik moet zo meteen nog even naar mijn vriendin.’’ Antwoordt Liz. De agenten vertellen haar dat het waarschijnlijk niet langer dan 5 minuten zal duren. Ze vertellen dat Anne is verdwenen en dat ze haar dus niet meer kunnen vinden. Ze willen precies weten waar en wanneer Liz Anne voor het laatst heeft gezien. Ze begint te vertellen: ‘’Gisteren toen de school uit was ging ik nog even met haar bij het speeltuintje zitten en dat zal rond 3 uur zijn geweest, want om 10 over 2 waren we uit. Daarna zijn we allebei naar huis gegaan en heeft ze me om 11 uur ’s avonds nog ‘welterusten’ ge-sms’t.’’ Liz weet dat ze dit niet heeft verzonnen dus wordt ze ook niet rood. De agenten zien dat ze hier niet om liegt en ze bedanken haar. Ze vertellen dat ze hun best doen haar te vinden en dat ze waarschijnlijk nog wel een keer langs komen. Liz denkt bij zich zelf dat dat nou ook weer niet hoeft.
Zodra de agenten weg zijn rent ze naar boven en doet de kledingkast open. ‘’Gelukkig, je zit er nog!!’’ Liz omhelst haar vriendin en vertelt precies wat er is gebeurt. Anne wordt nu toch wel zenuwachtig.. Hou gaan ze dit volhouden?
Anne komt op het idee om eerst eens hun avond eten te gaan maken want ondertussen is het al dik 20.00 uur en ze hebben al een tijdje niets gegeten. Liz gaat naar beneden en gooit een lekker pizza in de oven. Ze doet ze TV aan en ze kijkt naar een programma totdat de pizza klaar is. Na ongeveer 20 minuten komt Liz met een overhéérlijke warme pizza naar binnen. Samen kijken ze verder naar de TV en eten ze de heerlijke pizza op. De hele avond tot laat in de nacht kijken ze tv. En telkens als er iemand de trap opkomt schiet Anne in de kledingkast. Ondertussen zijn ze het al helemaal gewent dat het zo gaat en ze vinden het ook niet zo spannend meer als er iemand boven komt. Als ze rond 4 uur ’s nachts in slaap vallen vergeet Anne in de kledingkast te zitten.
De volgende ochtend moet Ingrid al vroeg werken en en klopt op de deur van Liz’s slaapkamer. Ze schrikken wakker en meteen kijken ze elkaar aan. ‘’Mijn moeder’’ fluistert Liz. Anne weet niet hoe snel ze in de kast moet zitten en ze zit er nog maar nèt in als de deur open gaat. Liz doet alsof er niets aan de hand is en kijkt chagerijnig op haar wekker. ‘’Mam, het is pas 7 uur en je maakt me nu al wakker!!’’ ‘’Sorry schat maar ik dacht dat ik iemand hoorde snurken en dat was jij niet.’’ Liz kijkt haar slaperig aan en doet alsof ze nergens van weet. Ze stuurt haar moeder de kamer uit en ‘slaapt’ verder. Na 10 minuten komt Anne de kast uit en biecht meteen op dat ze inderdaad snurkt. Liz schiet in de lach. ‘’Oke, nog iets om om te letten als er iemand thuis is!!’’ Samen vallen ze weer in slaap.
3 Uur later gaat de wekker, het is 10 uur in de ochtend. Ze kleden zich aan en gaan zich even wassen. Anne vraagt waarom ze Liz’s vader nog niet heeft gezien. Liz vertelt dat haar vader in Aruba zit voor zijn werk. Haar moeder moet deze vakantie 5 dagen per week werken en haar broertje gaat vandaag naar haar oma om daar 2 nachtjes te logeren. ‘’Mhhm, dan hebben we het wel lekker rustig in huis!’’ ‘’Ja, en daar hebben we geluk mee hoor, mijn vader heeft dit soort dingen altijd metéén door.’’ Ondertussen is het al weer kwart voor 11 en gaat de telefoon. Het is Sonja die even wil weten of Liz morgen les heeft of niet. ‘’Nee, die heb ik afgezegt want ik moet naar de tandarts’’ zegt Liz. ‘’Oke, dan rijd ik hem morgen wel goed?’’ Liz vindt het allemaal prima, ze rijdt Twister nu 4 keer per week en ze merkt dat ze het heel leuk heeft met Twist. Sonja, de eigenaresse rijd hem véél beter dan haar maar dat maakt haar niets uit.
Als ze de deurbel horen gaan springt Anne al meteen in de kledingkast. Liz rent naar beneden en doet met een sierlijke zwaai de deur open. Er staan opnieuw 2 agenten voor de deur. Ze schaamt zich een beetje dat ze zo onnozel de deur open deed en kleurt wat rood. De agent die 2 straten achter haar woont moet er wel om lachen. ‘’Maakt niet uit hoor meisje, een warm ontvangst kunnen we altijd gebruiken!!’’ Liz wordt nog roder en vraagt dan maar wat ze komen doen. Ze willen graag weten of ze in de tussen tijd Anne nog heeft gezien. Waarop Liz antwoordt dat ze het niet weet, ze vertelt precies waar ze is geweest en ze liegt er niet om. De vader van Anne is er ook bij en klinkt helemaal niet verdrietig, maar juist erg boos! Hij kijkt boos de woonkamer in en doet niet bepaald aardig tegen Liz. Gelukkig was dit alles wat de agenten wilde weten en na 10 minuutjes zijn ze al weer weg. Ach, nu ze toch beneden is kan ze wel meteen een ontbijt klaar maken. Ze pakt 2 croissantjes uit de kast en doet ze in de oven. Ze pakt 4 mooie sinasappels en gaat deze persen zodat ze heerlijke verse Jus krijgen. Ze pakt 2 bordjes en legt daar de warme croissantjes op. Ze doet ze allebei door de helft en op de ene helft doet ze jam en op de andere helft komt gesmolten kaas. Ze zet de bordjes en de 2 bekers jus op het dienblad en loopt er mee naar boven. Ze zet het op haar nachtkastje en rent snel weer naar beneden. Ze pakt twee snoepjes en 2 chocolaatjes die ze er ook nog bij wilt doen. Ze loopt haar slaapkamer weer in en zegt dat ze ontbijt mee heeft gebracht. Liz begint te eten en als ze het op heeft dringt het tot haar door dat Anne helemaal niets heeft gezegd of iets heeft laten merken dat ze Liz heeft gehoord. Liz denkt dat het een grapje is en zet de tv aan. Haar lievelings programma; All grown up!! Liz begint nu toch wel zenuwachtig te worden, maar ze wil niet laten merken dat ze in het grapje trapt en zegt stoer: ‘’Ja Anne ik weet dat je een grapje maakt maar nu mag je wel uit de kast komen hoor, je croisantje wordt koud en warm is hij véél lekkerder!!’’ Ze vindt het nu niet meer leuk en trekt de kast open, maar er zit géén Anne..

POMARxGERO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:42

Jaa verder! Spannend verhaal!
Ik ga het volgen hoor!

baister

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:24

pff.. ga verder. vind het vet mooi verhaal Lachen

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:29

leuk verhaal wacht op een neiuw stukje
ben erg beniewut waar anne zit Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 20:10

Bedankt, ik begin aan een nieuw stuk Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:19

Oh mooiii! Lachen PLease gauw een nieuw stuk als het ken vanavond al Lachen

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 20:26

Linnycally schreef:
Oh mooiii! Lachen PLease gauw een nieuw stuk als het ken vanavond al Lachen

Ik ben héél hard aan het schrijven Haha!
Ik denk dat hij er vanavond wel op gaat staan!!

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 20:32

mooiizo dan hebben we dan weer leesvoer

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 20:58

Het beloofde stuk:

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 20:59

Deel III

Liz weet niet wat ze mee maakt, want het was toch een afspraak dat ze in die kast zou blijven? Ze weet niet wat ze moet doen en gaat haar hele kamer onderzoeken. Ze rent naar beneden want ze kan zich nog vaag herrinneren dat ze iets gezegt had over het tuinhuisje in de tuin van haar broertje.
Maar daar aangekomen, géén Anne. Dan pakt ze haar jas en rent ze naar buiten. De plek waar ze altijd samen afspraken, naast het speeltuintje in de struik achter de 2e boom. Ze weet het nog precies, daar vertelde ze elkaar altijd alles. Na 5 minuten héél hard rennen is ze aangekomen op de plek. Ze ziet Anne daar zitten samen met haar kussen. Anne kijkt verschrikt op; ‘’Wat kom je doen?’’ Liz kijkt helemaal verbaast en zegt in paniek dat ze dat toch wel moet weten. Anne vertelt dat ze het niet eerlijk vindt voor Liz, ze brengt haar alleen maar last en ze kan er niets voor terug doen. Liz gaat bij haar zitten en vertelt dat ze het juist fijn vindt om haar te helpen.
Na een half uurtje als ze alles hebben uit gepraat rennen ze samen naar Liz’s huis. ‘’Anne, beloof me dat je écht niet zomaar weg gaat.’’ Anne belooft dit haar maar ze wil dat ze iets anders gaan verzinnen dan de kledingkast. Tjah, dat begrijpt Liz wel. Opgepropt in de kledingkast zitten lijkt haar ook niet fijn.Liz komt met veel ideen. Maar eigenlijk zit aan álles wel een nadeel. Maar Liz denkt nu écht het perfecte idee te hebben!! Haar buren., ze kan altijd bij ze terecht en ze zijn goud eerlijk. Morgen is haar buurmeisje jarig die dan 15 jaar wordt. Ze kan vragen of ze in hun schuur mag blijven want die is héél erg groot!
Liz rent meteen naar de buren, ze weet dat ze er écht in mee zouden helpen als ze het goed uitlegt!! Haar buurmeisje Alisha doet de deur open. ‘’Zo, jij hebt hard gerent Liz. Wat is er?’’ ‘’Alisha, je moet me helpen! Mag ik even binnen komen zodat ik het kan uitleggen?’’ ‘’Tuurlijk mag dat!!’’
Liz loopt naar binnen en legt álles tot in de puntjes uit. Alisha kijkt bedenkelijk en twijfelt nog wat. ‘’Ik moet het eerst aan mijn ouders vragen, ik kan niet zomaar een meisje in de schuur verstoppen, dat begrijp je toch wel?’’ Ja, natuurlijk begrijpt Liz dat..Alisha belooft dat ze het vanavond na het eten het aan haar ouders zal vragen. De ouders van Alsiha zijn niet zoals alle andere ouders, ze hebben een kinder tehuis opgericht voor mishandelde/verwaarloosde/zwerf kinderen. Ze laten snel kinderen toe en zorgen écht goed voor hen.
Liz rent weer terug naar haar huis en nog met het ontbijt rent ze weer naar boven. Ze vertelt in geuren en kleuren aan Anne hoe het is gegaan! Anne klaart meteen op en heeft er ook vertrouwen in. Dan beginnen ze aan hun ontbijt, en dat terwijl het al 12.00 uur is. Als ze hun ontbijt op hebben pakt Liz haar nieuwe spel, die ze heeft gekregen omdat ze met paardrijden eerste was geworden!
Ze pakt het spel uit. ‘’Mhhm, Kolonisten van Catan, ken jij dat Anne?’’ Nee, daar heeft ze nog nóóit van gehoord!! Liz pakt de spelregels en leest ze hard op voor. ‘’Klinkt niet gemakkelijk, maarja we moeten toch de dag door komen!’’ Ze beginnen aan het spel en raken er allebei helemaal in. Ze zijn allebei héél fanatiek en willen echt winnen. Na één en half uur blijkt dat Anne heeft gewonnen. Liz pakt het volgende spel en zo gaat het de hele middag door.Als om 6 uur de deur weer open gaat kijken ze elkaar aan. ‘’Mijn moeder, snel de kast in!!’’ Anne schiet de kast in en begint aan de nieuwe voorraad snoep die Liz heeft klaar gelegd. Liz loopt fluitend naar beneden en zegt haar moeder gedag. ‘’Hoi mam, ik ga bij Alisha even een schaal pruimen halen. Die had ze vers geplukt en ik mocht na het eten een mand komen halen!!’’ ‘’Oke, schat! Ik ga pannenkoeken maken, ben je wel op tijd thuis?’’ Liz hoort het al niet meer, ze heeft de deur al dicht geslagen. Liz weet niet hoe snel ze naar haar vriendin wil, ze eten daar altijd al rond 5 uur want sommige kindjes slapen al héél vroeg.Ze klopt op de deur en Alisha doet open. ‘’Gelukt roept ze!!’’ Liz omhelst haar en kan haar wel úren vast blijven houden. Ze maken een bedje klaar in de schuur waar Anne samen met een ander meisje kan slapen & de dag door brengen. Alisha vertelt dat haar ouders het wel spannend vonden, maar ze hadden dit al vaak mee gemaakt zei ze. Ze wilden Anne graag helpen maar als het écht te ver ging met advertentie’s van zoeken op internet enz. wilden ze er niet mee doorgaan. Liz kijkt haar nogmaals dankbaar aan en hoort niet niet eens meer wat Alisha allemaal vertelt. Ze maakt het bed zo mooi mogelijk op en schudt de kussens ook op. Ze legt een pyama van haarzelf klaar en een zaklamp er bovenop. Nu snel naar huis denkt ze. Ze gaat Anne halen die dol gelukkig is!! Ze gaan via het ‘ezelspaadje’ zoals zij dit noemen. Dat loopt namelijk afgelegen en kan niemand ze zien. Anne kijkt haar ogen uit als ze haar nieuwe ‘kamer’ ziet en kan het gezin van Alisha wel zoenen!! Ze biedt meteen aan om hen te helpen met afwassen en schoonmaken en ze ratelt maar door. De ouders van Alisha moeten wel om haar lachen. ‘’We zijn blij dat we je kunnen helpen, wat extra hulp kunnen we ook wel gebruiken!!’’
Liz blijft nog 10 minuten maar denkt dan aan de pannenkoeken die op haar wachten!! Ze rent weer snel naar huis en de pannenkoeken zijn nèt klaar. Haar moeder kijkt haar aan: ‘’Waar heb je die pruimen nou gelaten?’’ ‘’Oeps, vergeten.. Ik haal ze morgen meteen op!!’’ Als ze de overheerlijke pannenkoeken op heeft gaat ze naar boven. Haar kamer is ondertussen écht een bende geworden en die moet ze dus eerst even op gaan ruimen. Na anderhalf uur is ze klaar met haar kamer en komt ze naar beneden haar favo programma te kijken: All grown up!! Om half 11 is ze bekkaf en klimt ze snel haar bed in. Ze is écht kapot van deze drukke dagen. Vermoeiend is het zeker als je met een onder gedoken vriendin zit. De volgende ochtend gaat ze om half 10 naar Alisha & Anne. Want om 9 uur ontbijten ze altijd in de vakantie. Ze klopt op het raam en Anne doet vrolijk de deur open. Ze omhelst haar vriendin en bedankt haar meteen. ‘’Ik heb het hier zó naar mijn zin, je bent écht mijn beste vriendin Liz!’’ Liz wordt rood en weet niet wat ze moet zeggen. Alisha komt ook aangelopen en Liz merkt dat Anne & Alisha het ook goed kunnen vinden met elkaar. Anne is goed opgeknapt na een lange nachtrust in een écht bed. Alisha’s moeder komt aangelopen met de pruimen die ze gisteren was vergeten. ‘’Ooh, bedankt mevrouw, die was ik gisteren vergeten!!’’ ‘’Geeft niet meisje, iedereen vergeet wel eens iets.’’ Liz vraagt zich soms echt af waarom de ouders van Alisha zo rustig en vriendelijk zijn. Nooit heb ik haar ouders boos zien doen denkt ze bij zich zelf. Haar moeder is heus wel eens chagerijnig, maar bij Alisha is het altijd gezellig.. Ze is in ieder geval blij dat Anne het daar goed heeft. Ze loopt met de schaal pruimen naar huis en denkt goed na wat er de afgelopen 3 dagen is gebeurd. Als die middag om 2 uur de bel gaat loopt ze naar beneden. Ze doet de deur open en opnieuw staan de agenten voor haar deur. Ze schrikt nu hélemaal niet meer want ze weet dat Anne er niet meer zit. De agenten begroeten haar niet zo aardig meer en lopen gewoon naar binnen. Anne vraagt vriendelijk wat er is en de vader van Anne roept nors; ‘’Ik kom NU het huis onderzoeken! Ik weet dat jij ons niet alles hebt vertelt en wil NU mijn dochter weer hebben.’’ ‘’Meneer, ik heb haar niet gezien en weet écht niet waar ze is.. Ik zou u graag willen helpen en ik mis haar ook maar ik wéét het gewoon niet.’’
Haar moeder die een dag heeft vrij genomen loopt naar de gang en vraagt wat er aan de hand is. De agenten vertellen dat Anne is vermist en dat ze vermoeden dat ze hier zit. Liz’s moeder weet dat ze hier niet zit en vertelt het de agenten. ‘’U mag het huis best onderzoeken, maar ik weet zeker dat ze hier niet zit, ik heb net het héle huis schoongemaakt en ben haar niet tegen gekomen!!’’ De agenten doorzoeken zoals ze al zeiden álles. In de woonkamer en keuken kunnen ze niets vinden. Als ze boven bijna alles hebben gedaan vind Anne’s vader iets op de trap. Hij vraagt hoe Liz aan dit haarlintje komt. Liz schrikt enorm want dit haarlintje ís van Anne!!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 21:28

Oeiii , Spannend! Hopelijk weer snel meer Lachen ..

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 21:30

Linnycally schreef:
Oeiii , Spannend! Hopelijk weer snel meer Lachen ..

Haha, morgen weer Tong uitsteken Heb vandaag 2 verhalen neer gezet Tong uitsteken

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:00

spannend stuk weer wacht al weer af wanneer het nieuwe stuk komt:P

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:11

gaaf verhaal! spannend Haha!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 09:03

Vanavond is er een nieuw stuk hoop ik!!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:02

Oke dan Lachen !

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:44

Wat een super leuk verhaal!
Jammer dat ik pas over 3 weken verder kan lezen, maar heb ik wel mooi wat te lezen! Haha!

esther25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:11

Superverhaal!Ga verder!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 16:01

Bedankt allemaal!! ik ben met een nieuw deel aan de gang!!

* edit: KLAAR!!!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 16:38

Deel IV

En voor de zoveelste keer weet Liz niet wat ze moet zeggen. Ze kijkt naar het lintje en zegt: ‘’Ik geloof niet dat deze van Anne is hoor, kijk maar. Er zit een haar van mijn poesje op. En ik had dit lintje voor mijn poesje gekocht.’’ Liz kan gaar poes wel dood knuffelen. Is zije ven blij dat haar poes erop is gaan zitten!! De vader van Anne kijkt haar onderzoekend aan. ‘’Later deze week zullen we nog eens langs komen..’’ Pfoeh, Liz is écht opgelucht. Haar moeder kijkt haar verbaast aan. ‘’Wanneer heb jij dit lintje voor Snowy gehaald?’’ Liz wordt rood en moet nu snel iets bedenken. ‘’Vorige week toen ik ook haar voer moest halen.’’ Haar moeder kijkt nu net zoals de vader van Anne.
Liz loopt naar boven en vraagt zich nu écht af waar ze aan begonnen is. Ze doet het dan wel voor Anne maar ze heeft altijd geleerd niet te liegen. En eigenlijk had ze dit ook nog nooit zo erg gedaan. Ze denkt aan de moeder van Anne die wél altijd goed voor haar zorgde. Ze voelt zich nu eigenlijk best schuldig.. Want Anne’s moeder zit nu met die vader opgescheept. Ondertussen is het alweer 3 uur. Ze loopt naar de schuur en pakt haar rijlaarzen. ‘’Even naar Twister..’’ zegt ze zachtjes. Aangekomen op de manege hinnikt Twister vrolijk naar haar!! Die momenten dat Twister zo tegen haar doet kan Liz hem wel dood knuffelen!!
Als ze na een uurtje weer thuis is fietst ze meteen door naar Alisha. Ze klopt op de deur en wordt zoals altijd vriendelijk ontvangen. Anne zit samen met haar nieuwe vriendin Linda een spelletje te doen. Anne kijkt op en loopt meteen naar Liz toe. Ze ziet dat er iets is gebeurt. ‘’Heey Liz!! Wat is er gebeurt? Je kijkt niet écht vrolijk?’’ Liz vertelt dat de agenten weer zijn geweest en dat het nu wéér bijna fout ging!! Anne schrikt wel van het nieuws dat ze écht het huis hebben onderzocht. ‘’Dat is níets voor mijn vader om te doen.’’ ‘’Nee, dat geloof ik graag, maar zit je er niet over in hoe je moeder zich nu voelt?’’ Anne kijkt verbaasd op. ‘’Wil je dat ik terug ga?! Na alles wat we er voor hebben gedaan?!’’ Liz legt uit hoe ze zich voelt en Anne begrijpt het eigenlijk best goed. Alisha nodigt Liz uit om te blijven eten en slapen zodat ze het even goed uit kunnen praten. Liz rent naar huis en zoals altijd vindt haar moeder het prima. Ze rent weer terug naar Alisha en na een half uurtje kletsen met Anne is het helemaal uitgepraat en weet Liz weer waarom ze dit doet!! Alisha, Linda, Liz en Anne maken er een gezellige avond van en pas diep in de nacht slapen ze.
Die ochtend, om precies 10 over 9 gaat Liz’s mobiel. Ze ziet op haar mobiel dat Sonja belt en ze neemt op. Vrolijk zegt ze haar gedag, maar aan de andere kant klinkt het niet zo vrolijk. Sonja vertelt dat Twister een koliek aanval heeft en dat hij het misschien niet haalt. Dus als ze hem nog wil zien moet ze écht NU komen. Liz krijgt tranen in haar ogen, binnen 5 minuten is ze aangekleed en propt ze een boterham naar binnen. Ze fietst de benen uit haar lijf en uiteindelijk heeft ze er 10 minuten over gedaan om op te staan en naar de manege te gaan. Op de manege aangekomen ziet ze dat de dierenarts er is. Ze rent naar binnen gooit haar jas op de grond en aangekomen bij de stal van Twister ziet ze dat hij ligt. Met 3 mensen proberen ze hem omhoog te krijgen maar het werkt niet. Liz vraagt of zij het mag proberen en wonder boven wonder staat Twister meteen op!! Sonja weet niet wat ze ziet en kijkt naar Liz en Twister. Ze krijgt tranen in haar ogen, wat een prachtig stel!! Liz aait Twister uitgebreid en praat ook tegen hem, de dierenarts geeft Twister een aantal medicijnen waaronder ook pijnstillers. ‘’Na deze medicijnen zal hij waarschijnlijk wel over de koliek heen komen, blijf nog een ochtend hier en zorg dat hij niet gaat liggen.’’ Liz is vastbesloten te blijven en ze gaat bij Twister zitten. Sonja kijkt naar het stel en krijgt opnieuw tranen in haar ogen. Ze vraagt wanneer haar ouders allebei thuis zijn. Liz kijkt raar op want wat wil zíj nou met haar ouders? Ze vertelt Sonja dat haar vader zaterdag weer terug komt en dat haar moeder dan niet hoeft te werken dus.. ‘’Mooi, want dat is al snel’’ fluisterd Sonja. Liz vraagt verder niet waarom, ze is nog hartstikke moe en ze moet ook op Twister letten. Na een half uurtje denkt Liz eraan dat ze Alisha nog even zou bellen hoe laat ze terug zou zijn. Ze vraagt of Sonja even bij Twister wil blijven en ze belt opgelucht haar vriendin. Alisha is blijd at het goed af is gelopen en vertelt dat het daar ook goed gaat.
Als Liz weer terug de stal in gaat bij Twister valt ze na een uurtje in slaap. Sonja lacht te vreden en als het 1 uur is maakt ze Liz wakker. ‘’Zozo, jij hebt lang geslapen zeg!!’’ Liz moet hard lachen en ze praten nog even na. Twister staat alweer te eten en er is niets meer aan de hand. Liz fietst naar huis. Daar aangekomen ziet ze dat er wéér politie staat voor haar huis. Daar heeft ze nu geen zin in, maar als ze rechtstreeks door naar Alisha gaat valt dat natuurlijk ook weer op. Zoals gewoonlijk neemt ze dus maar het zo genaamde ‘ezelspaadje’ dat is dan misschien wel iets om maarja, wel veiliger!! Ze klopt weer bij Alisha op de deur en zoals alle vorige keren wordt ze hartelijk ontvangen. De moeder van Alisha heeft 2 grote taarten gemaakt waar iedereen van zit te smullen. Liz schuift aan en krijgt een groot stuk taart. ‘’Helemaal zelf gemaakt’’ Zegt de moeder van Alisha trots. Als de beide taarten op zijn gaan ze weer naar de schuur. Ze zijn van plan een verrassings feest voor de ouders van Alisha te organiseren. Allemaal zijn ze héél enthousiast. En uiteindelijk, na veel ideeen, zijn ze eruit. Ze houden het feest in de schuur, iedereen gaat wat lekkers kopen of iets lekkers maken. Met z’n alle gaan ze klusjes doen en iedereen moet 2,50 incleveren zodat Liz daar een groot cadeau voor gaat kopen. Anne kan dan misschien niet iets kopen of klusjes doen maar die neemt de taak van versiering op zich!! Linda is van plan om inkopen te doen, cola, cake, koekjes, chips en ga zo maar door. Alisha gaat zorgen dat iedereen uit dat gezin een mooie uitnodiging krijgt en ze zorgt dat er goede muziek is enz. Ze moeten eerst een dag plannen maar dat is al snel gebeurd. Alisha, Linda en Anne kunnen natuurlijk elke dag en Liz kan zo ongeveer ook wel elke dag. De datum staat vast: zaterdag 10 mei. De laatste zaterdag van de vakantie!! Liz kijkt op de klok en ziet dat het al half 6 is. ‘’Ik ga naar huis, morgen ben ik er weer om half 10!!’’ Ze wordt uitgezwaaid en loopt vrolijk haar huis binnen. Haar moeder heeft het eten nét klaar en ze kan meteen aanschuiven. Haar moeder begint over Anne te praten. ‘’Mam, ik heb daar nu écht geen zin in.. Ik vind het ook niet leuk hoor dat ze weg is!!’’ ‘’Dat weet ik schat, maar die agenten komen constant hier langs en er zijn wel een aantal verdachte dingen.’’ Liz reageert er niet meer op. Haar moeder begrijpt het gewoon niet, ze denkt alleen maar aan de dag die ze heeft gehad, dat het erg druk was maar dat ze blij is dat het met Twister weer goed is. Na het eten kijkt ze nog even snel America’s Next Top model en daarna duikt ze haar bed in. Morgen wordt een drukke dag, inkopen doen en niet te vergeten de klusjes!!
De volgende dag wordt ze wakker en ze is nog niet aangekleed of de bel gaat. Ze loopt in haar pyama nog half slapend naar beneden. Alisha staat voor de deur en komt niet meer bij van het lachen. ‘’Liz, doe asjeblieft iets normaals aan en doe je haar normaal!!’’ Alisha krijgt hélemaal de slappe lach. Liz kijkt naar welke pyama ze aan heeft en moet dan ook lachen. Het is een groene nachtjapon met een hele grote blije smiley!! Na een half uurtje gaan ze richting Alisha. Ze lopen nog half met de slappe lach naar binnen. Maar ze zien dat Anne helemaal in een hoekje in de schuur zit. Ze kijkt doodsbang om zich heen. Als Alisha verder het huis in loopt staat ze stokstijf stil. Liz begrijpt er niets van en komt naar Alisha staatn, ook zij wordt helemaal stijf van binnen, voor de zoveelste keer komt ze in de problemen. De politie staat aan de voordeur van hun huis. Er is niemand thuis behalve Alisha en de andere kinderen…

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:17

leuk stuk weer!