Het bevalt tot nu toe best goed, alleen werkt het vind ik veel groffer dan potlood.
Stap 1
en stap 2
Tips zijn altijd welkom
bijvoorbeeld hoe ik het beste het oog kan doen met houtskool(of kan ik beter smokkelen met potlood?
) Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

bijvoorbeeld hoe ik het beste het oog kan doen met houtskool(of kan ik beter smokkelen met potlood?
) 

!
.
! 

Ik heb niet echt tips voor het oog etc. Ik heb er zelf ook pas 1 keer meegewerkt

.
.

Ik gebruik het in combinatie met b6 potloden, en grafietpotloden, om een mooier effect te kweken, gebruik t vooral om dingen te accentueren! Begint leuk t e worden hoor
Zal me benieuwen hoe hij wordt! succes
)

jij gaat echt iedere keer weer vooruit!
!
Een hele tekening met houtskool vullen lukt me nog niet, omdat ik nu bezig met met portretten van kinderen, met houtskool met ik snel geneigd de donkere schaduwen téveel te accentueren. Vegen met houtskool kán wel, maar het geeft een vage uitdrukking, vind ik zelf. Zelf gebruik ik gewoon een wattenstaafje en daar "dip" ik mee, om de veegbaarheid er een béétje uit te krijgen, anders als je er één keer over heen gaat heb je meteen een hele zwarte veeg. Ik zet er zo even een update van mijn aller nieuwste tekening op!