“Eva?? Ben je nou al klaar? Simone en Flair zitten nu al heel lang te wachten op je” hoorde ze haar moeder roepen vanaf de trap. Snel propt ze nog een extra bikini in haar grote weekend tas, en pakt de zak met de grote tent op. Eindelijk was het dan zo ver, ze zou met haar vriendinnen 3 weken naar Italië gaan. Snel rende ze treden af, daar stonden haar ouders. De ouders van Flair zouden hun naar schiphol brengen. “Doei pap en mam, ik zal zo vaak mogelijk bellen” en ondertussen geeft ze haar ouders alle twee een kus. Haar vader pakt haar weekendtas en liep mee naar de auto. Snel gooit Eva haar spullen in de achterbak en gaat achterin naast Simone zitten. Ze glimlachen breed naar elkaar en Simone geeft even een vreugdegil. “O meiden ik heb echt zo veel zin” zegt Eva enthousiast. “Nou je bent niet de enigste, de laatste dagen waren echt een hel. Het duurde veels te lang” zei Flair grinnikend.
“Zo meiden, kan de reis beginnen?” vraagt de vader aan de giechelende meiden. Eva zwaait haar ouders uit, en de reis kan beginnen. Ze pakt haar handtas, waar ze boekjes in heeft en de laatste dingen. Het was uiteindelijk doodse stilte, de meiden keken starend en dromend uit het raam. Opeens hoorde de meiden een luide tril van een mobieltje gaan, gouw graaien ze naar hun tassen. Het bleek de mobiel van Eva te zijn. “Het zal ook wel weer niet zo wezen” zei Simone lachend. Eva pakt haar mobieltje, ze had een sms’je. Die zal wel van Jordy zijn. “Hè eef, hoelang heb je nou al met Jordy?” vraagt Flair geïnteresseerd met een vals lachje. Je zag Eva denken. “Ik denk iets van 4,5 maanden” zei ze. Ze opende haar mobiel en las het sms’je ‘Heey lieverd, veel plezier hé. En niet teveel achter de jongens aan zitten. Ik mis je nu al, x jor’ Simone pakte lachend de mobiel af en las grondig het sms’je. “Ah! Wat schattig” zei ze luid. De vader van Flair keek lachend toe naar het ritueel. Eva pakte grinnikend haar mobiel terug, ze zou someteen in het vliegtuig wel wat terug sturen.
Flair die voorin zat hoorde een leuk liedje van de radio en zetten de volume harder. Ze hoorde hard het refrein door de auto ‘Girls just wanna have fun’ al snel zaten de meiden luid mee te zingen. De auto maakte een bocht naar het tankstation en de vader van Flair zetten de auto naast de pomp en begon met tanken. Ondertussen was het liedje afgelopen en zetten Flair snel de muziek uit. Ze wurmde zich naast de meiden op de achterbank. Ze pakte hun armen “ Oh ik heb echt zoveel zin in deze waanzinnige vakantie” zei Flair, Simone begon meteen enthousiast de meiden te knijpen. “Ja wat dacht je anders, uitgaan, jongens, strand en chillen!” dat is alles wat een meisje wilt. Na een tijdje kwam de vader van Flair terug. “Zo meiden, nog een kwartiertje en we zijn bij Schiphol” zei hij. De meiden keken elkaar uitdagend aan en gingen hun eigen gangetje, Flair begon dromend naar buiten te staren. Eva pakte haar iPod en ging muziek luistere en Simone begon in de Girlz! Te bladeren. De tijd ging snel voorbij, en voor ze het wisten reden ze het parkeerterrein van schiphol op. Eva keek haar ogen uit, dit zou de eerste keer zijn dat ze met een vliegtuig ging vliegen. Flair haar vader had snel een plaatsje gevonden en de meiden sprongen haastig de auto uit en opende de achterbak. Ze pakte hun tassen, en de vader van Flair pakte de tent en bijhorende spullen. “Zo meiden, even de tickets regelen en jullie zijn van mij verlost” zei hij luid. De meiden keken elkaar aan en Flair zei liefjes tegen haar vader “Dat vind ik nou echt jammer” en gaf een knipoog naar Eva en Simone. Flair haar vader zag dat en begon hard te lachen. Ze liepen naar binnen, en gingen op een bankje zitten met al de spullen terwijl de vader van Flair de tickets regelen. Het was helemaal niet druk en 10 minuten later kwam de vader van Flair al aanlopen met de tickets in zijn handen.
Een ruime 20 minuten later waren de meiden alleen, ze hadden net hun tassen op de band gelegd en besloten nog eventjes in de winkels te gaan neuzen voordat ze naar het vliegtuig vetrokken. “Jeetje meiden, stel je is voor over 2 uur zitten we gewoon al in Italie. “ zei eva. “Dat is waar, hoelang duurt de reis dan?” vroeg Simone. Flair pakte de ticket uit Simone haar handen en wapperde ermee voor Simone haar ogen. Ze wees met een vinger op een regel. “Moeilijk hé lezen siem” zei ze grinnikend. “Ja hartstikke!” zei Simone overdreven. Na een tijdje besloten ze naar het vliegtuig te lopen. Eva keek zoekend rond, “Gate 2 moeten we zijn” zei ze. Toen Eva omhoog keek zag ze ene bordje met ‘Gate 2” erop staan. Ze trok de meiden mee erheen en liepen een grote buis in en kwamen in het vliegtuig.
Ze liet de tickets lezen aan de stewardess, die wees ons onze plek. Simone en Flair zaten naast elkaar en Eva zat in haar eentje erachter. Eva pakt haar mobiel en smste terug naar Jordy ‘He lief, we zitten nu in het vliegtuig. Ik hou voor altijd van je xx eef’ stuurde ze. Ze legde haar mobiel voor haar op het tafeltje en pakte haar iPod en begon muziek te luistere. Het liedje ‘Living On Video’ van Pakito galmde door de oordopjes. Ze begon starend het kleine raampje uit te kijken. Ze waren nog niet gestart, een kleine 10 minuten daarna zei de piloot een welkomstberichtje en luide dat ze klaar waren om te vetrekken. Het lampje van de riemen gingen aan en Eva trok de riem vast. Simone was in slaap gevallen en Flair zat zoekend in het rond te kijken of er nog een lekkere jongen in het vliegtuig was. Eva gaf Flair een zachte klap op haar hoofd. “He muts, niet zo opvallend” Flair lachte en begon te lezen in de Fancy. Eva voelde dat het vliegtuig voort maakte, ze keek uit het raampje en zag dat het vliegtuig de baan rond ging en na een tijdje omhoog ging. Het was een raar gevoel, maar helemaal niet eng dacht Eva. Ze begon wat lekkerder in de stoel zitten, ze had een rustig liedje op en viel langzaam in slaap. Een klein uurtje later werd ze wakker, ze voelde dat ze bekeken werd. Ze opende haar ogen en keek recht in de uitdagende ogen van Flair en Simone die haar lachend aankeken. “Ah! Je sliep zo schattig” zei Flair luid, Eva was nog niet helemaal wakker maar moest erom lachen. Naast haar zat een vrouw van een jaar of 20, ze was best knap. Ze zat t.v te kijken. Toen Eva zag dat de lampjes van de riemen weer begonnen te branden, kneep ze de meiden even vast. “We zijn er bijna” gilde Eva zacht. Ze ging terug in haar stoel zitten en knipte de riem vast, 10 minuten later voelde ze hoe het vliegtuig langzaam naar beneden ging. Opeens hoorde ze een luide knal en begon het vliegtuig scheef te vliegen. Het leek net alsof het aan de andere kant van het vliegtuig zwaarder was. Opeens zag ze vuur uit de rechtervleugel komen, de stewardessen raakte in paniek en gingen zo snel mogelijk zitten. Eva voelde zich niet lekker worden en het werd zwart voor haar ogen..

Ik krijg helemaal zin in de vakantie