[ver]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

woppiedoppie

[ver]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:59

ook ik begin maar eens met een verhaaltje te typen, verwacht er niet teveel van ben geen geboren schrijfster, ook weet ik niet hoe vaak er een nieuw stuk komt te staan..

Ik stond daar in het midden, ze duwden me van de ene naar de andere kant, ik kon niet weg. Lachen gieren brullen, en de omstanders? Die deden natuurlijk niets.
Eindelijk stopten ze met het geduw, ik was er duizelig van, ze maakten de kring open en ik werd uit de kring gesmeten. Ik wilde mijn fiets pakken, maar die was gesloopt, dat werd weer lopen.

Eenmaal thuis ben ik maar gaan douchen en daarna maar onder de dekens gaan liggen, het enigste wat ik kon was huilen, huilen, en nog eens huilen. Oh wat een rotzakken zijn het ook, weer mijn hele gezicht onder de schrammen en blauwe plekken.

Een sleutel word omgedraait, voetstappen de trap op, ik doe net alsof ik slaap maar mij moeder trapt er niet in. Ze trekt de deken een stukje van mij af, ik kijk haar aan en we huilen allebij. Ze vraagt me waarom ik niet heb gebeld, ik zeg dat ik dat niet weet..
Polsen die iets teveel laten zien, een schrikkende moeder die niet weet wat ze met me aanmoet, ik stel haar gerust en zeg dat de poes gekrapt heeft. Moes gelooft me. Mamma vraagt of ik thee wil, "Ja, lekker" antwoord ik. "Ik ga me even omkleden, tot zo mam."

Eenmaal beneden, als we aan de thee zitten vraagt ze niets meer, als ik de thee op heb ga ik HW maken. Eer ik daar mee klaar ben is het al etenstijd, oooh lekker we eten spagetti. "Mam? mag ik pappa even bellen?" "Ja, hoor lieverd" antwoord mijn mam.
Tuut, tuut, tuut, met "dhr pietersen?", "heej pap met mij, alles goed met jou?" "ja gaat goed met mij en met jou?" "Ja gaat ook goed hoor, nog wat beleefd vandaag?" "Neen, niet echt, jij wel?" "Behalve een paar klappen niets hoor" "Klappen, is het weer eens zover?!, lieverd ik moet ophangen ik heb zo een afspraak, zal ik je morgen nog bellen?" "Ja is goed pappa, ikhouvanjou" klik, verbining verbroken.

*de volgende morgen*
Het is nog vroeg als mijn mobiel gaat, "Hallo?" antwoord ik nog half in slaap. "heej lekker ding heb je zin om vandaag wat te gaan doen? Het is mooi weer dus we kunnen naar het strand als je wilt." Ik realiseer me dat ik ricardo aan de lijn heb, oohhij is zo geweldig! "Uhm..j j ja is g goed" stotter ik,..

Eerst jullie reacties of het goed is voordat ik verder met schrijven ga.
Meer of stoppen? Laat het maar even weten.
x woppiedoppie

woppiedoppie

Re: [ver]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 21:43

niemand een reactie?

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:52

Je moet minstens 1500 woorden hebben...
Of heb ik het nu mis Clown

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:10

Heb je niet mis. Knipoog

Moon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:53

je moet wel meer dan 1500 woorden hebben Knipoog maar lijk me wel goed verhaal Lachen *zou ik zeggen: schrijf verder Tong uitsteken*

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 13:33

de rede dat ik maar een klein stukje heb, is dat ik eerst wil weten of het de moeite is om verder te schrijven. als er nog meer mensen net zoals pandaatje_25 zeggen verder schrijven doe ik dat zeker.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:04

Iedereen heeft deze reden, maar toch maakt iedereen een stuk van 1500 woorden. Knipoog

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:08

dat zal best zijn, maar ik vind het zonde van mijn tijd als ik een stuk schrijf van minstens 1500 woorden en men vind er niets aan. Knipoog

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:16

Ik dacht altijd dat je een verhaal voor jezelf schreef, omdat je het leuk vindt, niet alleen om anderen te amuseren. Waarom zou je dan een verhaal schrijven als je het niet leuk vindt?

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:19

ik vind het wel leuk, voor mijzelf.
Maar als ik alleen maar vervelende reacties krijg, is er voor mij geen lol aan te beleven, dan schrijf ik het wel in een schrift ofzo.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:27

Dan moet je eerst eens beter nadenken voordat je hier je verhaal op bokt zet, want er kunnen hier áltijd vervelende reacties vallen. Mijn vorige verhalen hebben ook wel vervelende reacties opgeleverd, maar ik ben gewoon door blijven schrijven. En ja, áls er dan vervelende reacties zijn, kun je toch beter in een schrift schrijven? Je hóeft het hier niet neer te zetten.

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:31

tuurlijk vervelende reacties zijn er altijd. Maar alleen maar vervelende reacties, of een paar zit een groot verschil tussen.
Ja ik schrijf ook voor de mensen die het wel leuk vinden om mijn verhaal te lezen, maar zo te merken ben jij hier geen voorstander van en schrijf je alleen voor jezelf?!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:38

Ik schrijf ook voor mensen die het leuk vinden. Maar geloof je nou echt zelf dat er alleen maar vervelende reacties op je verhaal zullen komen? Als je dat verwacht, denk ik niet dat je het hoeft te proberen.

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:50

nee maar ik wil eerst weten of het bij mensen in de smaak valt anders ga ik er niet mee door.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:51

Moet je toch even 1500 woorden schrijven, deze gaat namelijk zo op slot.

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:55

dan maar, begin wel weer eens met een nieuwe

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:57

nieuw topic of nieuw verhaal? ga je nu opeens wel doorschrijven dan...Verward
of ga je ons overwelpen (ofzo;) met iedere keer korte stukjes?

wees specifieker Tong uitsteken

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 15:00

als deze op slot gaat komt er wel weer een keertje een nieuw topic met misschien een nieuw verhaal. Wat nou steeds overwelpen dat is niet de bedoeling.
Maar ik vroeg om reacties, wel of niet doorgaan.
niet of het wel genoeg woorden zijn want dat weet ik ook wel dat het eigenlijk niet zo is.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:04

Als je weet dat het niet toegestaan is, moet je er ook niet tegenin gaan. Verward

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:07

volgende keer sowieso een spellingscontrole eroverheen gooien en geen afkortingen als HW gebruiken. ik vind dat je sowieso door moet gaan als je er plezier in hebt. als dat niet het geval is, heeft het toch geen zin, dan kan je je er al snel niet meer toe zetten om het af te maken, en keer na keer te herschrijven.
ik weet dat je wilt weten of wij vinden dat je doormoet gaan, maar dat hangt voor mij af van hetgeen dat hierboven staat.

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 15:10

oke spellingscontrole ben ik vergeten maar ik vind het een beetje raar dat ik kritiek (en daar kan ik tegen hoor) krijg op mijn woordenaantal. IK WEET ZELF OOK WEL DAT HET ER EIGENLIJK TE WEINIG ZIJN.!!! Maar het heeft niet veel zin als niemand er wat aan vind dan staat mijn verhaal voor PIET SNOT op BOKT!

edit: netjes spelfouten eruit!!!

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 15:14

en daar komt bij dat er mensen kijken(en misschien wel lezen) en gewoon niet reageren.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:16

Doe even rustig, ik zeg het alleen maar omdat jij je niet aan de regels houdt. Het heeft geen zin om nu zo opvliegend te gaan reageren.

Ik heb het even gelezen en ik ben het met Butterfly14 eens. Daarnaast vind ik dat je iets meer leestekens moet gebruiken, meer komma's vooral.
Verder leuk verhaal hoor..

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:17

nu toch ook? ik denk dat het er meer voor piet snot staat als het een ministukje is, en dus naar mijn idee nog niet echt een verhaal, dan dat het verder is en mensen het lezen, en je dan kritiek en tips kunnen geven om het te verbeteren of voor een volgende keer.
daarbij komt, dat mijn commentaar van daarnet niet over het woordenaantal ging, maar over wat jij eraan vind om te schrijven. schrijven doe je met je hart, en niet met je hoofd, en dus zeker niet voor anderen.
ik snap dat het geweldig is als anderen het ook leuk vinden, maar is schrijven sowieso niet net als iedere andere vorm van kunst? (want dat is het voor mij)? al doende leert men, en oefening baart kunst.
of het nou om een tekening of om een verhaal gaat, om een paar lijnen hangt niets, om een creatie wel. het maakt dan dus niet uit dat het niet af is, maar er moet in ieder geval al wel wat te lezen/zien/beoordelen zijn.
ik kan zo nog wel verder gaan, maar ik denk dat het kwaad al geschied is, en dat wie er ook iets zegt, het altijd in het negatieve getrokken wordt.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:21

wat bedoel je nou met;
en daar komt bij dat er mensen kijken(en misschien wel lezen) en gewoon niet reageren. Verward
en het is inderdaad best een leuk verhaal, maar zo zijn er zovelen. ik ben zelf ook al zovaak aan een verhaal begonnen, en dat ik het al snel niks meer vond. dan kan je beter gewoon eerst even doorgaan en kijken of JIJ denkt dat het wat wordt, en dat er een behoorlijke kans inzit dat je het af kan schrijven, dan ga je het nog een keer of twee in ieder geval overschrijven, en daarna kan je het plaatsen.
want geloof me, heel de wereld schrijft, maar er zijn er maar weinigen die het tot een boek (en dan bedoel ik dus niet uitgegeven ed, maar gewoon een heel verhaal) schoppen. Knipoog