ook ik begin maar eens met een verhaaltje te typen, verwacht er niet teveel van ben geen geboren schrijfster, ook weet ik niet hoe vaak er een nieuw stuk komt te staan..
Ik stond daar in het midden, ze duwden me van de ene naar de andere kant, ik kon niet weg. Lachen gieren brullen, en de omstanders? Die deden natuurlijk niets.
Eindelijk stopten ze met het geduw, ik was er duizelig van, ze maakten de kring open en ik werd uit de kring gesmeten. Ik wilde mijn fiets pakken, maar die was gesloopt, dat werd weer lopen.
Eenmaal thuis ben ik maar gaan douchen en daarna maar onder de dekens gaan liggen, het enigste wat ik kon was huilen, huilen, en nog eens huilen. Oh wat een rotzakken zijn het ook, weer mijn hele gezicht onder de schrammen en blauwe plekken.
Een sleutel word omgedraait, voetstappen de trap op, ik doe net alsof ik slaap maar mij moeder trapt er niet in. Ze trekt de deken een stukje van mij af, ik kijk haar aan en we huilen allebij. Ze vraagt me waarom ik niet heb gebeld, ik zeg dat ik dat niet weet..
Polsen die iets teveel laten zien, een schrikkende moeder die niet weet wat ze met me aanmoet, ik stel haar gerust en zeg dat de poes gekrapt heeft. Moes gelooft me. Mamma vraagt of ik thee wil, "Ja, lekker" antwoord ik. "Ik ga me even omkleden, tot zo mam."
Eenmaal beneden, als we aan de thee zitten vraagt ze niets meer, als ik de thee op heb ga ik HW maken. Eer ik daar mee klaar ben is het al etenstijd, oooh lekker we eten spagetti. "Mam? mag ik pappa even bellen?" "Ja, hoor lieverd" antwoord mijn mam.
Tuut, tuut, tuut, met "dhr pietersen?", "heej pap met mij, alles goed met jou?" "ja gaat goed met mij en met jou?" "Ja gaat ook goed hoor, nog wat beleefd vandaag?" "Neen, niet echt, jij wel?" "Behalve een paar klappen niets hoor" "Klappen, is het weer eens zover?!, lieverd ik moet ophangen ik heb zo een afspraak, zal ik je morgen nog bellen?" "Ja is goed pappa, ikhouvanjou" klik, verbining verbroken.
*de volgende morgen*
Het is nog vroeg als mijn mobiel gaat, "Hallo?" antwoord ik nog half in slaap. "heej lekker ding heb je zin om vandaag wat te gaan doen? Het is mooi weer dus we kunnen naar het strand als je wilt." Ik realiseer me dat ik ricardo aan de lijn heb, oohhij is zo geweldig! "Uhm..j j ja is g goed" stotter ik,..
Eerst jullie reacties of het goed is voordat ik verder met schrijven ga.
Meer of stoppen? Laat het maar even weten.
x woppiedoppie