[Verhaal] Van huis weglopen, of toch niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Milaatjuh

[Verhaal] Van huis weglopen, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 16:05

Dit is mijn eerste verhaal dat ik schrijf
Jullie mogen dit verhaal lezen en als jullie willen er commentaar op geven.

Het is een verhaal over een meisje dat thuis het hele huishouden en zo moet doen omdat haar moeder overleden is. Haar vader is zo lui als een, als een, heb er geen woorden voor. Ze besluit om weg te lopen.
Gaat ze dit ook echt doen?
Of blijft ze toch thuis?
lees het verhaal en de vervolgen ervan, en je komt het te weten

Hoofdstuk 1
‘DOE HET ZELF ALLEMAAL DAN’ schreeuwde Kelly tegen haar vader. Kelly moest alles doen, het huishouden, koken, en nog meer. Maar bij álles wat Kelly deed, had haar vader commentaar op: Hier zit nog een stofje, heb je de vuile was al gedaan? Als Kelly dat niet had gedaan kreeg ze er van langs. Nu pikte Kelly het niet meer en rende de trap op naar boven.
Ze zette de computer aan en toen die opgestart was opende ze MSN. Gelijk begon Chantal, haar beste vriendin, tegen haar te praten.

Chantal = Happy zegt: Heey Kel
Kelly zegt: haii
Chantal = Happy:D zegt: hoe is het?
Kelly zegt: Nou, eerlijk gezegd niet zo goed
Chantal = Happy zegt: Waarom niet?
Kelly zegt: Nou, je weet wel dat mijn moeder overleden is he, en nu ik alles moet doen omdat ik enigkind ben?
Chantal = Happy zegt: eehh, ja, hoezo?
Kelly zegt: Ik moet nu alles doen in het huishouden enzo, en als ik 1 ding verkeerd doe, dan krijg ik al een pak slaag
Chantal = Happy zegt: ah wat naar voor je, zal ik straks naar je toe komen?
Kelly zegt: Ja, is goed, want ik moet je iets vertellen
Chantal = Happy zegt: Oh, je maakt me nieuwsgierig, ik kom over een kwartiertje, goed?
Kelly zegt: Ja, is goed, totzo
Chantal = Happy zegt: DoeiDoei (K)
Kelly zegt: Doeii totzo

Kelly sloot MSN weer af en zette een muziekje aan. Ondertussen ging ze haar kamer opruimen, het moest er toch een beetje netjes uitzien als Chantal kwam.
Voor dat ze het in de gaten had was het kwartiertje al voorbij en stond Chantal aan de deur.
’Dat mens is ook altijd op tijd he’ grinnikte Kelly in zichzelf.
Ze liep naar beneden om de deur open te doen, wat haar vader nooit deed, die bleef altijd op z’n luie gat naar de buis lopen staren.
Kelly maakte de deur open en begroette Chantal. ‘Zullen we gelijk naar boven gaan?’ vroeg Kelly. ‘Ja is goed’. Ze liepen samen naar boven.
’Sorry voor de rommel, wou net nog opruimen maar je was weer optijd, net zoals altijd’. ‘Ach, het geeft niet’ zei Chantal. ‘Ben wel ergere rotzootjes gewent’ en gaf Kelly een knipoog.
‘Wat wou je me nou vertellen?’ vroeg Chantal nieuwsgierig. ‘Nou, het zit zo..je moet het niet doorvertellen, tegen NIEMAND, beloofd?’ zei Kelly langzaam. ‘Beloofd!’
‘Oke, je weet wat ik op MSN heb gezegd over mijn vader enzo he, nu ben ik iets van plan’ zei Kelly. ‘O ja, wat dan? Vertel nou, je maakt me nieuwsgierig’ was het antwoord van Chantal.
‘Ik wil weglopen van huis’ flapte Kelly er ineens uit, gevolgd door een lange stilte.
Chantal werd lijkbleek. ‘W..weg..lopen? waarom ?’
‘Omdat mijn vader alleen maar zit te zeuren en schreeuwen en noem maar op, ik kan het gewoon niet meer aan’. Huilde Kelly.
’Kan ik iets voor je doen?’ vroeg Chantal voorzichtig. ‘Van mij mag je, maar ik zou niet weten wat..’ was het antwoord van Kelly. ‘Nou, bijvoorbeeld met je kamer opruimen, met het huishouden, noem maar op?’
‘Ja, als je wilt doen wel, maar het hóeft niet’ antwoordde Kelly wat vrolijker.
‘Waar zullen we mee beginnen?’ vroeg Chantal. ‘Eehmm, doe eerst mijn kamer maar.. beneden heb ik al wat gedaan’.

Een halfuur late was de hele kamer van Kelly blinkend schoon. ‘Bedankt dat je me hebt geholpen, Chantal’ ‘Ach, zoiets doe ik wel vaker’ zei Chantal een beetje verlegen. ‘Dat heb je wel over voor vriendinnen, of niet soms?’
‘Als jij het zegt, zal dat wel zo zijn’ ze moesten allebei lachen van wat er gezegd werd.
‘Hé Kel, heb je zin om morgenmiddag na school mee te gaan zwemmen?’ Vroeg Chantal.
‘Ja tuurlijk heb ik daar wel zin in, is al lang geleden dat wij met z’n tweetjes zijn wezen zwemmen, maar ik zie dat het al 6 uur is, moet je niet naar huis toe?’ antwoordde Kelly.
‘O ja, dat is waar ook’ zei Chantal en ze liep de trap af naar beneden. ‘Nog bedankt voor het helpen he’
‘Graag gedaan, als je nog hulp ofzo nodig hebt hoor ik het wel ’ zei Chantal zeker.

Hoofdstuk 2
De volgende morgen werd Kelly geroepen door haar vader. ‘KELLY, OPSTAAN, NU METEEN!’.
‘Rustig, rustig, het is pas half 7 en ik hoef pas om 8 uur weg joh! Moet het zo beginnen?’ schreeuwde Kelly terug. Maar haar vader had de deur al achter zich dichtgegooid en had het dus niet gehoord. Snel kleedde Kelly zich aan, waste zichzelf en poetste haar tanden.
Beneden aangekomen begon haar vader al weer te schreeuwen. ‘Wie was dat gister? Mocht ze wel naar binnen? Waarom heb je dat niet gevraagd?’ Kelly werd er doodmoe van.
‘Dat is MIJN vriendin en die mag naar binnen wanneer IK wil !’ schreeuwde Kelly.
‘Kan de ochtend nou nóóit een keertje normaal beginnen?’ zei Kelly zacht.
Haar vader had brood gemaakt, wat hij ook nooit doet.
Kelly en haar vader zaten daar een uur lang zonder iets te zeggen. Om 8 uur ging Kelly naar school. ‘Doei pap, ik ga !’ Maar ze kreeg geen gehoord. ‘Zeker in slaap gevallen’, mompelde Kelly. Kelly liep de deur uit en voor dat ze buiten was, stond Chantal voor haar neus. ‘Hé! Wat doe jij hier?’ vroeg een stomverbaasde Kelly. ‘Ik kwam je ophalen, had geen zin om bij de brug te blijven wachten’, Antwoordde Chantal. ‘O, oke, hoef ik dat stuk ook niet alleen te fietsen’ ‘whahahahah’ ze moesten allebei lachen, ze waren nogal melig vandaag.
Onderweg vertelden ze allerlei dingen tegen elkaar over school en over die vervelende rotmeiden uit de 2e klas. Opeens zei Kelly ‘Wist je al dat Sharon, dat vervelende kind, verkering heeft met Jeroen?’ ‘Ja dat weet ik’, zei Kelly. ‘O ja, sinds wanner?’
‘Sinds nu’ Giebelde Chantal. Weer barstte ze in een lachbui uit. De rest van de rit naar school hebben ze weinig gelachen. Ze fietsen lang weilanden vol met paarden, langs een kippenboer, en zo nog wat dingen. De rest van de rit hadden ze niet alleen weinig gelachen, maar ook weinig gezegd. Toen het schoolplein in zicht was, begonnen ze weer te praten. ‘Kijk, daar staat dat domme kind van een Sharon’ zei Kelly. ‘Ja’, zei Chantal ‘Dat zo’n leuke jongen met zo’n lelijke meid verkering neemt man! Ik geloof mijn eigen ogen niet! Sharon zit helemaal onder de puisten en stinkt naar verrotte ei!’
Ze zetten ze fietsen in het fietsenhok en ze liepen ze school binnen. Ze hadden het eerste uur wiskunde. Die les ging heel snel voorbij. De volgende lessen gingen veel en veel langzamer.
In de pauze praatte iedereen over dat Sharon een vriendje had, de leukste jongen van haar klas. ‘Zou Jeroen dat echt willen? Verkering met Sharon?’ Vroeg Deborah een Chantal. Deborah is een meisje uit de 3e klas. Chantal zei wat afwezig ‘Ik heb geen idee, als hij echt op haar valt, heeft hij wel een slechte smaak’. ‘Daar heb je gelijk in, Chantal’ onderbrak Kelly haar. Zo praatten ze de hele pauze over Sharon en Jeroen.
‘Kom, we moeten weer naar les’, zei Chantal. ‘Ja oké, we gaan.

De lessen gingen als een speer behalve de laatste, dat was geschiedenis. De leraar zat een oersaai verhaal te vertellen over dinosaurussen.
Opeens ging de bel. Iedereen was blij de bel te horen en liepen het klaslokaal uit.
‘Gered door de bel’, lachte Kelly. ‘Ja, echt wel, geschiedenis is zo saai als een *&^ %$#@!’ zei Chantal. ‘Hé Chan, je mag niet schelden!’ ‘Oeps sorry uwe majesteit, ik zal het nooit meer doen, sorry dat ik u beledigd heb’, zei Chantal knielend. Allebei barstten ze in lachen uit.
Toen ze naar buiten liepen, stond Mike Kelly op te wachten. Mike had blijkbaar altijd al een oogje gehad op Kelly, maar stiekem vond Kelly Mike ook wel aantrekkelijk. Zonder dat Kelly het in de gaten had, kwam Mike naar haar toegelopen. ‘Eehh, Kelly, mag ik je even alleen spreken, zonder iemand erbij?’, vroeg Mike met een hoofd als een boei. ‘Eehh, ja, dat mag wel’, antwoordde Kelly totaal overvallen. ‘Ik ben zo terug Chantal, je mag wel vast naar huis toe gaan’, zei Kelly met een knipoog. ‘Ik zie wel wat ik doe’, antwoordde Chantal droog.

‘Waarom wil je me ‘even’ alleen spreken?’, vroeg Kelly. ‘Nou, het zit zo, i..iik..ik.. ik vind je leuk’ flapte Mike eruit. Kelly kreeg een rood gezicht, ze had nooit gedacht dat Mike haar ook leuk vond! ‘Wil je verkering met me?’, vroeg Mike. Kelly moest even nadenken.
‘Ik weet niet of je het weet, maar ik vind je al heel lang leuk, dus mijn antwoord is JA!’,
Mike was duidelijk te zien heel blij en samen liepen ze hand in hand over het schoolplein naar hun fietsen. Ze fietsten met zijn drieën naar huis. Chantal moest bij de brug de andere kant op dus fietsen Mike en Kelly het laatste stuk alleen. Mike en Kelly wonen tegenover elkaar, dus ze kunnen zo naar elkaar toe als ze willen.

Toen Kelly binnen was gekomen, ging ze gelijk naar boven en startte MSN op. Mike was niet op MSN, Chantal ook niet.
Ze sloot MSN weer af, want er was toch niemand interessants op MSN.
Opeens ging haar mobieltje af. Het was Chantal. ‘Haii Kelly’, zei Chantal. ‘Vanmiddag zwemmen he’. ‘Ja dat weet ik, ik heb mijn spullen bijna gepakt’ Eigenlijk was dat niet zo, Kelly was het helemaal vergeten, maar daar liet ze niks van merken. ‘Ik ben over een paar minuten bij jou’. zei Kelly. ‘Is goed’, zei Chantal en ze verbrak de verbinding
Kelly pakte gauw haar spullen bij elkaar en propte alles in de tas. ‘Bikini doe ik daar wel aan’, mompelde ze. Ze pakte wat geld voor daar te snoepen en het entreegeld en ze ging de deur uit.
Ze pakte haar fiets en fietste als een speer naar Chantal. ‘Chantal is altijd op tijd en ik altijd te laat’, dacht ze.
Bij Chantal aangekomen stond Chantal al te wachten. ‘Sorry dat ik zo laat ben’, zei Kelly buiten adem. ‘Is niet erg ’, antwoordde Chantal.
Ze fietsten samen naar het zwembad, ze betaalden het entreegeld, kleedden zich om en gingen zwemmen.

Ik weet het, het 2e hoofdstuk is langer dan het 1e

Tips zijn welkom
het is wel mijn 1e verhaal, dus wees een beetje lief

Milaatjuh

Re: [Verhaal] Van huis weglopen, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 17:09

Waarom kijken er mensen maar laten ze geen reactie achter?
zou ik toch wel leuk vinden

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:17

mihien omdat het zo'n lang verhaal is .. hebben de meeste mensen geen zin in om het te lezen,.

nou ik heb het wel gelezen en vind het wel mooi hoor leuk bedacht
ik denk niet dat ze weg gaat lopen

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:19

hoort dit hier eingelijk wel .. (Temt even)

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:39

Hee,

Super leukj verhaal het spreekt me heel erg aan
Ik wacht op het volgende stukje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:58

ladigo14 schreef:
hoort dit hier eingelijk wel .. (Temt even)

Jazeker Juiste forum, juiste tag, minimale hoeveelheid woorden.

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:27

okeej

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 23:43

Bedankt voor jullie reacties
ik vier vandaag mijn verjaardag dus heb nog niks van het volgende stuk getypt
morgen ga ik aan de slag en of er dan een nieuw stuk komt zien we dan wel weer

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 11:47

Ik ben nu bezig met een nieuw stukje

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:38

leuk verhaal hoor
ben benieuwd of ze het ook echt gaat doen!

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 07:11

Het nieuwe stukje komt er bijna op

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 07:54

Het nieuwe stukje komt erop, zoals beloofd
Ik hoop dat jullie nog zin hebben om het verhaal te lezen

Hoofdstuk 3
De volgende morgen hoefde Kelly niet naar school. Ze zat beneden in haar pyjama en dronk een kop thee. ‘Vreemd dat paps d’r niet is’, mompelde Kelly in zichzelf. ‘Normaal zit hij altijd voor de tv, laat ik hem maar eens bellen op z’n mobiel’, besloot Kelly.
Kelly belde haar vader, maar hij had zijn telefoon niet mee. De telefoon lag te rinkelen op het keukenaanrecht. ‘God… waar hangt hij nú weer uit’. Kelly slaakte een zucht. ‘Misschien moet ik het maar achter me laten liggen…
Kelly schrokte snel een boterham naar binnen en schreef een briefje.
Hoi pap, ik ben bij Chantal ofzo
Ik had je geprobeerd te bellen, maar je had je mobiel niet bij
Je kunt mij wel bereiken via mijn mobiel
Doeidoei xxx Kelly
Kelly legde het briefje neer op de tafel en ging de deur uit. Toen ze naar de garage wou lopen om haar fiets te pakken, stond er opeens een zwart geklede man voor de garagedeur.
Kelly was doodsbang. Ze raapte al haar moed bij elkaar en zei: ‘Zeg, wat doe jij hier?’. De man schrok hier duidelijk van en draaide zich snel om. ‘Dat gaat je niks aan’, snauwde de man. ‘Als je nu niet weggaat, bel ik de politie’, zei Kelly. ‘Durf je toch niet’, snauwde de man terug. ‘O nee? Dat zullen we dan nog wel eens even zien’. Kelly pakte haar mobiel uit haar zak en belde de politie. Ze vertelde dat er een man probeert in te breken in hun garage. Ondertussen was de man al weggevlucht. ‘Haha, hij zegt dat ik de politie niet durf te bellen, dan bel ik de politie zogenaamd en hij vlucht al weg, wat een bangerik’, zei Kelly hardop.
Kelly pakte haar fiets uit de garage en fietste naar Chantal.
Kelly belde aan, maar er deed niemand open. ‘Vreemd’, ze zou toch niet weg zijn?’. Kelly besloot om Chantal te bellen, maar ook Chantal had te telefoon uit staan. ‘Wat heeft iedereen toch? Papa heeft de mobiel niet bij en Chantal heeft hem uit’. De vragen bleven door Kelly’s hoofd tollen.
Na 10 minuten besloot ze om naar Mike toe te gaan. Die móest wel thuis zijn volgens Kelly. Kelly belde aan, en ja hoor, Mike was thuis. ‘Heey lieverd’, zei Kelly. ‘Hoi schatje, wat kom je doen?’. ‘Ik kan mijn vader nergens vinden, hij heeft zijn mobiel niet bij, en bij Chantal is er niemand thuis, tenminste, dat denk ik, want niemand doet de voordeur los en Chantal neemt haar mobiel niet op’, zei Kelly was beteuterd. ‘Vreemd, wil je binnenkomen’, vroeg Mike. ‘Ja graag’. Ze liepen samen naar binnen. ‘Zijn je ouders er niet?’, vroeg Kelly verbaasd. ‘Nee, die zijn allebei werken’, antwoordde Mike. Het was een tijdje stil. Plotseling kreeg Kelly een sms’je. Kelly las de sms.

Hoi schatje
Heb je zin om vanmiddag naar de bios te gaan?
Er draait een romantische film
Wat we die avond gaan doen, zien we dan wel
Ik hoop iets spannends,
als jij er zin in hebt natuurlijk

Veel liefs, Lotte

Kelly kreeg een lijkbleek gezicht en liet het sms’je aan Mike zien. Mike schrok zich rot! ‘Zitten de meiden nu ook al achter je aan?’, vroeg hij verbaasd. ‘Ik hoop het niet’. Kelly begon weer een beetje bij te kleuren. Snel stuurde ze een sms’je trug.

Hoi Lotte
Ik weet niet wie je bent, waar je woont,
Hoe je me kent, van wie je me nummer hebt, Noem maar op.
Ten eerste: Ik ben geen lesbi
Ten tweede: ik heb al een vriendje, dus je zit verkeerd
Ik ken je ook helemaal niet

Kelly

‘Weet je’, zei Kelly regen Mike. ‘Je moet niet denken dat ik stiekem met een meisje heb ofzo hoor, dat is niet zo, ik ken haar helemaal niet, ik ken helemaal geen Lotte! Echt niet!’, vertelde Kelly. ‘Ik hou veel te veel van jou om van een ander te kunnen houden!’.
Blozend zei Mike. ‘Dankjewel, ik hou ook heel veel van jou, maar ik geloof je wel hoor, ik denk, weet eigenlijk wel zeker, dat jij de waarheid spreekt.
Kort daarna kreeg Kelly weer een sms’je

Hallo Kelly
Ik weet niet hoe ik aan je nummer kom,
ik zou bij het nummer van iemand toevoegen
wel één of meer verkeerde cijfers hebben ingetypt,
Dan komt het sms’je ook bij heel iemand anders terecht
Het spijt me voor dit misverstand
Ik hoop dat je niet te erg geschrokken bent,
En dat je het me vergeeft

Groeten, Lotte

Kelly was opgelucht deze sms te lezen, evenals Mike. ‘Gelukkig’, zeiden ze in koor.
Het was 4 uur in de middag, dat Kelly naar huis ging. Ze had nog steeds niks van Chantal of haar vader gehoord. Onderweg naar huis kwam ze Deborah tegen, maar ze zeiden niks tegen elkaar. Deborah had Kelly waarschijnlijk niet gezien.

Thuis aangekomen zat de garagedeur nog steeds dicht, dus er is niemand binnengeweest.
Kelly maakte de garagedeur open en zette haar fiets in de garage. Toen Kelly binnen was, probeerde ze Chantal nog een keer te bellen, maar ze kreeg nog steeds geen gehoor. Ook probeerde ze haar vader te bellen, maar tevergeefs.
Het was 6 uur ’s avonds. Kelly had nog steeds niks gegeten. ‘Laat ik maar een pizza bestellen’, dacht ze en ze belde de pizzeria. Een half uur later werd de pizza al bezorgd.
‘Dat is dat €5,50’, hoorde ze de pizzacoureur zeggen. Ze betaalde de pizza en ging naar binnen.
Om 7 uur was ze uitgegeten. Kelly was doodmoe. Ze ging even op bed liggen maar doezelde al gauw in slaap.

Hoofdstuk 4
Midden in de nacht schrok Kelly wakker. Het waren de honden van de buurman die aan het blaffen waren. Kelly keek op haar mobieltje om te kijken hoe laat het was, toen ze zag dat ze een sms had gekregen. Het was een sms van Chantal.

Haaj meis
Ik zag dat je me had geprobeerd te bellen, maar ik was weg,
Nou eigenlijk was ik niet weg, ik heb huisarrest
Ik moet 2 weken binnenblijven, mag alleen naar school.
Ook 2 weken zonder mobiel, vriendinnen en computer
Ik heb ff gauw mijn mobiel gejat, en ff een sms’je gemaakt
Dus wil je aub niks terugsturen
Maar ik heb weer wat van me laten horen
Tot na het weekend op school
Xxx Chantal

Ze keek onderaan het sms’je en zag dat het sms’je om 8 uur ’s avonds is verstuurd. ‘Hoe kan dat? Ben ik al zo vroeg naar bed gegaan?’, dacht Kelly. Kelly draaide zich weer om en probeerde verder te slapen, wat maar al te moeilijk lukte. Toen ze eindelijk lag te slapen, kreeg ze een heel vieze droom.Het was een droom over een vies oud mannetje dat haar meenam. Kelly was geblinddoekt in een auto gepropt en de man was weggereden. Toen de auto stopte, werd Kelly uit de auto gesleurd en op een zachte ondergrond gelegd. Kelly’s blinddoek werd afgedaan. Ze wist niet waar ze terecht was gekomen. Ze zag allemaal bos. De man …
KLABAM!

Kelly schrok wakker van een enorme onweersknal. ‘Ook dat nog’, zuchtte ze.
Ze keek naar buiten, daar zag ze een lichtflits. Er was nog geen seconde voorbij en de flits werd gevolgd door een enorme knal. Kelly probeerde weer te gaan slapen, maar ze kon niet slapen door het onweer. Ze keek op haar klokje waarop stond dat het pas 6 uur ’s ochtends was. ‘Het is nog veel te vroeg, maar laat ik maar naar beneden gaan’, zei Kelly.
Ze deed haar ochtendjas aan en liep de trap af naar beneden. Beneden zag ze haar vader op de bank zitten. ‘Hé pap, waar was je gister de hele dag?’, Vroeg Kelly. ‘O, ik was door de stad rijden, verveelde me’, zei haar vader. ‘Wat zie je er trouwens wild uit, pap’,
Haar vader liep rood aan. ‘eehh..ooh..eehmm…’, stotterde hij. ‘Nou, vertel?’, vroeg Kelly plagerig. ‘DAT GAAT JE HELEMAAL NIKS AAN’, schreeuwde hij plotseling. ‘Sorry hoor’, zei Kelly onschuldig. ‘ROT MAAR OP NAAR BOVEN’, schreeuwde haar vader weer.
Kelly liep betreurd naar boven. ‘Waarom míjn vader’, vroeg ze zichzelf af. ‘Waarom moet míjn vader weer altijd zo chaggie zijn, denkt ie nou alleen maar aan zichzelf? Ik heb het er ook moeilijk mee hoor, dat mama er niet meer is’. Kelly slaakte een zucht. Wat kan ze hier aan doen? Hem negeren, maar dan word ie nog meer geërgerd.

Kelly werd wakker geschreeuwd door haar vader. ‘KELLY! OPSTAAN’.Kelly keek op haar mobiel naar de tijd, het was pas half 8. In haar pyjama liep Kelly naar beneden toe en vroeg: ‘Waarom moet ik altijd wakker worden met geschreeuw? Ik kan zelf ook wel opstaan, en bovendien, het is zondag, dus ik hoef niet zo vroeg op, laat me lekker uitslapen’. Kelly zuchtte. Ze smeerde een boterham en ging binnen op de bank zitten. Eigenlijk daagde ze haar vader nu uit, want ze mag nooit op de bank eten. Maar haar vader zei niks en bleef aan de keukentafel zitten met een kop koffie in zijn handen.
‘Pap?’, vroeg Kelly voorzichtig. ‘Ja, wat is er?!’, antwoordde haar vader chaggie. ‘Waarom deed je gister zo raar toen ik zei dat je er wild uit zag?’. ‘IK ZEI TOCH DAT DAT JE HELEMAAL NIKS AANGAAT!’, schreeuwde haar vader. Kelly gaf hier geen antwoord op, om te voorkomen dat haar vader nog meer ging schreeuwen.

Kelly was op de bank in slaap gevallen. Toen ze wakker werd, was haar vader weer weg.
Ze probeerde hem te bellen op zijn mobiel, maar die had hij weer niet bij. ‘God..’, verder kwam Kelly niet. ‘Wat heeft hij aan zo’n ding als hij hem nooit mee heeft’. Kelly zuchtte.
De telefoon ging. ‘Wie zou dat zijn?’. Kelly ging kijken. Op de nummermelder stond nummer onbekend. Zou ze de telefoon opnemen of niet? Ze besloot de telefoon wel op te nemen. ‘Hallo, met Kelly’, zei ze. Aan de andere kant bleef het stil.’Hallo, met Kelly’, herhaalde ze. Weer bleef het stil. Er liep een koude rilling over haar rug. ‘Met wie spreek ik’, vroeg ze bang, Maar ze kreeg nog steeds geen gehoor. ‘Ja, als je niks zegt hang ik op hoor, ik heb wel wat beters te doen’. Kelly hing de telefoon weer op. ‘Wat bestaan er toch rare mensen op de wereld’, dacht ze.
Er gingen een paar minuten voorbij. De telefoon ging weer. Ze liep naar de telefoon om te kijken wie het was. ‘Ha, gelukkig, het is Mike maar’, zuchtte ze.
‘Haii Mike’, zei Kelly vrolijk. ‘Hallo lieverd, heb je zin om vanmiddag wat te gaan doen samen?’. ‘Ja natuurlijk, met jou heb ik altijd zin om iets te doen’, antwoordde Kelly. ‘Kan je vanmiddag naar mij komen, mijn vader is weer weg’. Voordat Mike kon antwoorden zei Kelly: ‘Ben je rond 1 uur hier? Dan heb je nog een uurtje om wat voor jezelf te doen’.
‘Ja, is goed, dan zie ik je straks, doei schatje’, antwoordde hij

Tips en commentaar is welkom

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:57

ik vind het nog steeds wel een leuk verhaal

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 10:00

Henri3kjuH schreef:
ik vind het nog steeds wel een leuk verhaal

Bedankt, ik dacht dat dit een minder stukje was

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:01

het is wel een leuk "gewoon " verhaal misschien kun je er in het volgende stukje wat meer spanning indoen en dat er wat meer gebeurt want zo is het wel wat eentonig maar ik vond het nog steeds leuk om te lezen

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 10:03

Henri3kjuH schreef:
het is wel een leuk "gewoon " verhaal misschien kun je er in het volgende stukje wat meer spanning indoen en dat er wat meer gebeurt want zo is het wel wat eentonig maar ik vond het nog steeds leuk om te lezen

Oke, zal er aan gaan werken
bedankt voor tip

horsieslii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:21

Leuk verhaal hoor!!!

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:01

Ja leuk!

Wanneer komt het volgende deel?
Wil wel weten hoe het afloopt

hOrselOverR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:37

leuk verhaal
idd wanneer komt de rest?

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 13:59

Wanneer komt de rest?
is een veelgestelde vraag
ik ben al ongeveer op de helft van 1 hoofdstuk
dus nog 1,5 hoofdstuk te gaan

nee, ik denk dat het vóór vanavond er al opstaat

Riene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:42

ik wil ook graag de rest lezen, tof verhaal !

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:03

Spannend ! Wil echt graag weten hoe het afloopt

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 20:16

Het spijt me... het nieuwe stuk komt er vandaag niet op
morgen ga ik eerst 's ochtend naar een trouwdag van mijn opa en oma...
Ik weet niet tot hoelang dat duurt.
Maar om 4 uur moet ik paardrijden en dan ben ik 's avonds rond 8 uur weer voordat ik gedoucht en gegeten heb enzoo
maar ik denk, weet haast wel zeker, dat er morgen wel een nieuw stuk komt

maar ik kan jullie niks beloven

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:14

Wanneer komt het

Vertel op

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 06:36

Ik zei dat ik gister geeen tijd had
1 hoofdstuk is nu bijna weer af, ik ga ff doorschrijven nou, hopelijk komt het er voor 12 uur op