[Verhaal] Ik haat me ouders!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

[Verhaal] Ik haat me ouders!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:41

Casey zat zoals gewoonlijk weer op MSN. Haar ouders vonden het vervelend dat ze altijd op MSN zat, en nooit tijd nam voor haar huiswerk. “Je kunt makkelijk een 7,3 gemiddeld staan, als je tenminste wat deed aan je huiswerk!” Moest ze vaak aanhoren van haar moeder. Haar vader zij juist weer: “Als je nou is wat minder tijd voor die computer nam en wat meer voor je school, dan kan je later een goed beroep uitoefenen waarbij je vaak op de computer kan!” Dat van haar vader kon ze echt niet aanhoren, vooral omdat ze het haat om alleen maar met opstellen en verslagen bezig te zijn.

“Maar… ik doe echt wel wat aan me huiswerk! Jullie zien het alleen nooit” schreeuwde ze tegen haar ouders. “Waarom sta je dan een 6,5 gemiddeld? Terwijl je makkelijk een 7,3 gemiddeld kan staan!” zei haar moeder, haar vader voegde eraan toe: “Zodat je in bespreking komt, en misschien wel kunt opstromen.” K*t ouders dacht ik. “Maar ik wil helemaal niet opstromen!” schreeuwde ze weer. Ze liep boos naar boven en sloeg haar kamerdeur met een knal dicht. “Casey! Casey!” riep haar moeder nog, maar het had geen zin. ‘Hebben ze nu hun zin? Een boze dochter?’ dacht ik bij me zelf. Ik drukte de computer aan en gooide me tas van me bureau. ‘Nu pap en mam weer is over mijn schoolprestatie hebben zitten klagen heb ik helemaal geen zin meer om Frans nog te gaan leren’. De computer was inmiddels opgestart en haar MSN melde aan. ‘Bah, er is ook nog niemand online’. Er waren wel mensen online, maar ze had geen behoefte om met hun te praten. Ik hoorde dat me ouders beneden aan het praten waren, het ging over mij. “Als we nou is ervoor zorgen dat ze niet meer op de computer kan” hoorde ze haar vader zeggen. “Ja, maar wat als ze iets voor school moet doen op de computer?” “Dan doet ze dat maar op school! Vanaf nu gaat ze gelijk uit school met haar huiswerk bezig” hoorde ze haar vader boos zeggen. ‘Nee! Dan kan ik niet op MSN, mag ik niet met vriendinnen afspreken! Dat kunnen ze me niet aandoen!!’ Ik veranderde gelijk mijn MSN naam: En dan mag je niet meer op de computer, wat nu? Hoe zit het met me sociale vaardigheden?. Had ik erin gezet. Gelijk begon Tirza te praten.

Tirza: Heey
Tirza: Hoezo mag je niet meer op de computer?
Casey: Me ouders zijn boos over mijn school, ze vinden dat ik te weinig moeite ervoor doe. Ik moet nu gelijk uit school met me huiswerk bezig!
Tirza: Vervelend *-)
Casey: Ja heel erg.. :@ Ik kan nu dus ook niet meer met vriendinnen afspreken, dat mag dan ook niet.. :@
Tirza: Hmm, nog vervelender.. maar waarom zijn je ouders daar zo streng in?? :S
Casey: Weet niet, vroeger hebben ze allebei Gymnasium gedaan, en volgens mij willen ze ook dat ik dat doe. Maar dat kan ik niet.
Tirza: Ik denk ook dat het dan te hoog voor jou is, als je 24 uur p/dag met school bezig was zou je het misschien wel kunnen halen. Maar dat kan je ook niet slapen/eten etc.
Casey: Daarom! En ik ga dat dus echt niet doen.
Casey: Maar ik moet weer gaan.
Tirza: Okii doeii (K)HVJ(K) (L)WJNMK(L)
Casey: Kussz (K)(K)

Ik drukte haar weg en zette mezelf op Ofline weergeven. Ik had nu even geen zin om met andere mensen te praten. Ik was boos op me ouders, en ook op me zelf. ‘Waarom ben ik nou niet zo slim? Waarom kan ik nou geen Gymnasium? Waarom?’ Dat waren vragen die nooit beantwoord zouden worden. Ik begon met tekenen, ik tekende de rest van de avond door. Inmiddels was het 11 uur ik moest naar bed, morgen moest ik paardrijden. Ik had nu een landschap getekend. Het regende en de zon werd weggedrukt door donkere wolken, er lagen veel plassen. Af en toe zag je een plant of boom. Ze waren half dood. De planten hingen slap en de bomen hadden geen bladeren of kleine takjes. De takken hingen naar beneden. Ik keek erna: ‘Het is hoe ik me voel’ dacht ik bij me zelf. Ik hing het met een plakbandje aan de muur. Elke avond tekende ik een landschap, een landschap die weerspiegelde hoe ik me voelde. Er hingen langzamerhand al 6 tekeningen, allemaal droevig. Me ouders kwamen nooit me kamer binnen en zagen de tekeningen ook niet. ‘Het kan ze toch niet schelen hoe ik me voel’ dacht ik. Ik lag in bed en viel in slaap. Ik droomde over de tekening die ik als 1e had getekend. Ik liep er als droevig meisje rond. Ik was helemaal doorweekt van de regen en bleef maar lopen. Nergens was er leven.

De volgende ochtend werd ik wakker, ik was fit en voelde me geweldig. Mijn ouders lagen nog ik bed en ik nam de kans om is lekker op mijn gemak wakker te worden. Ik nam een lekkere boterham met een kop thee. Ik pakte mijn tas en trok me lievelings kleren aan. Om half 8 vertrok ik naar school. Ik had helemaal geen zin in school laat staan al die vragen waarom ik niet op MSN was, en dan nog 100.000x het hele verhaal moeten vertellen. “Cas!” hoorde ik, ik draaide me om en daar stond Mirtha me beste vriendin. “Heey Mir!” Mirtha rende naar me toe, bij mij aangekomen vroeg ze hijgend: “Ik hoorde van Tirz dat je niet meer op de computer mag, waarom?” “I don’t know! Ik haat me ouders, nou goed?” zei ik boos, het begon al. “Sorry Cas, ik wou je niet boos maken, ik snap het al” ‘Oké mooi’ dacht ik. De bel ging, gelukkig had ik vandaag geen lange dag. Ik was stil en leek wel verlegen, terwijl ik normaal heel druk en populair was. Ik was nog steeds wel populair maar riep niet over de hele gang allemaal mensen. Zelfs tegen me beste vriendin zei ik niks. Ik zat lekker van boterham te genieten en Mirtha was even naar haar kluisje gegaan. Normaal heb ik altijd dan nog 100 vriendinnen om me heen zitten maar vandaag niet. Ik zag Mirtha nergens terwijl ze 10 min. Geleden al naar haar kluisje was gegaan. Toen zag ik haar lopen over de gang. ‘Ah, daar is ze weer’ ik zag dat ze een hele groep mee had. ‘Nee hè!’ dacht ik bij me zelf. “Cas?” vroeg Laura. “Ja, wat is er Lau?” Petra begon te praten: “We vinden je vandaag erg stil, wat is er met je?” Linda zei: “Je hoeft het niet te vertellen als je dat niet wilt hoor” “Nee Cas, we vinden dat je lekker naar huis moet gaan en lekker in bed moet kruipen” zei Mirtha. “Ookal ben je niet ziek” zei Laura. ‘Misschien hebben ze wel gelijk’ “ja, ik ga wel naar huis”. Ik stond op en liep naar de conciërge balie. “Mag ik even bellen? Ik voel me niet lekker namelijk” vroeg ik. “Natuurlijk meid! Je weet hoe de telefoon werkt hè?” vroeg de conciërge. “Ja”. Ik toetste zogenaamd het nummer in en wachtte eventjes. Vervolgens deed ik net of ik me moeder aan de telefoon had. “Ik kan naar huis komen, ik woon hier vlakbij dus ik kan zelf naar huis” zei ik. “Is goed, ik zet het in de computer en je hoeft niet te bellen als je thuis bent” ‘Yes! Dacht ik, gelukt!’ Ik liep naar de garderobe en pakte me jas. Toen ik naar buiten liep deed ik ondertussen ook mijn jas aan. “Cas?! Ga je naar huis?” riep Mirtha die net zag dat ik me jas had gepakt. “Ja” en ik liep verder.

Ik was bijna bij het dorp, ik moest alleen nog het pleintje over en een verlaten weggetje en dan kwam ik bij de straat waar ik woonde. De straat waar ik nu liep was saai en niks aan. Ik keek naar me voeten en liep ondertussen langzaam verder. Ik kwam bij het pleintje waar allemaal winkels omheen stonden. ‘Ik ga even wat lekkers bij de bakker halen’ dacht ik. Ik liep naar de bakker en bestelde een lekker warm broodje. Ik wachtte tot het klaar was. Ondertussen ging ik zitten op het terrasje, de zon scheen op me huid en ik genoot. “Uw broodje is klaar” hoorde ik de ‘ober’ zeggen. Ik stond op en pakte me broodje ik ging weer op het terrasje zitten. “Wat is dit toch heerlijk” zei ik tegen me zelf. Ik at me broodje op en ging ondertussen op me mobiel zitten klooien. Jammer dat ik er geen MSN op heb zitten, dan kon ik nu lekker op MSN zonder dat me ouders het wisten! Ik had me broodje op en rekende af, wat ik nog niet had gedaan. Ik liep verder en ging bij de fontein staan. “Allemaal geld, hoeveel zal het zijn?” vroeg ik aan me zelf hard op. Ik liep weer verder en ik was bijna bij het verlaten weggetje. Opeens durfde ik niet verder alsof er iets was, maar ik zag niks!

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. Nederlands is nooit mijn sterkste kant geweest heb wel de spellings controle erover heen gehaald, maar dit haalt natuurlijk niet altijd alle fouten weg

Ik ben er zelf wel tevreden over.. ik heb hem vroeger (half jaartje geleden ofzo ) Geschreven, nooit afgemaakt maar heb nu weer heel erg zin.. Heb een paar dingetjes verhandert dus kom maar op met tips

Groetjes

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:39

Ik vind het echt een leuk verhaal !
Ga je nog verder met schrijven ?

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:02

Ik vindt het ook een heel leuk verhaal

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:39

Leuk geschreven. Ik blijf het volgen als je verder schrijft hoor
haha je zou meer msn op je mob hebben

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:05

Leuk verhaal opzich. Je moet dr alleen wel aan blijven denk dat je of blijft schrijven in Ik vorm of in Zij vorm of hoe dat precies heet. Heb dr niet veel verstand van maar wilde dat toch even zeggen

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:14

leuk stuk;), ben benieuwd hoe het verder gaat.

Philadelphia

Re: [Verhaal] Ik haat me ouders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:16

ben het Bitterbal eens en ik zou eigenlijk de titel veranderen het lijtk alsof het helemaal om msn draait verder leuk verhaal.

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:22

Bij sommige zinnen vind ik dat je op de hak op de tak springt. ZOvan: Broodje halen,broodje bestellen,wachten,broodje eten. Probeer meer details te gebruiken. Ik zeg dit niet omdat het slecht is, in tegendeel!! Ik geef je een tip! Ga zeker zo door! Ik heb toenet ook een verhaal geschreven en ik weet dat het super leuk is! Anders neem eens een kijkje! (zie ook onderschrift)

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:42

Leuk zeg!

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 17:14

Bedankt voor de reacite's en heel erg bedankt voor de tips
Ik zal er in het volgende stuk (en daarop volgende (ga er zeker mee door )) opletten dat ik in IK-Vorm blijf schrijven.. en dat ik meer details erin ga zetten.. (zoals met dat broodje om dan ook een kort gesprekje ofzo met die 'ober' te voeren

Ik ga er als ik vandaag nog tijd vind mee bezig *erg drukke dag vandaag gehad *

@ suusapluus; Ja hoor dat kan MSN OP JE MOBIEL toen me vriendin dat zei dat ze het had geloofde ik het natuurlijk niet, maar toen ze het me liet zien.. haha daar heb ik het ook van anders wa sik er nooit opgekomen hoor haha maar snap je reactie wel
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 18-05-06 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

hvjmerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:15

leuk geschreve

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:22

Marinke: ik zie echt dat je er moeite insteekt en dat je met de tips er echt iets mee doet! Goedzo! Ga zo door!

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:58

iik vind het een heel leuk verhaal!!
leuk geschreven

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 14:12

Ga straks verder met het gevolg

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:11

het is nu al straks geweest
heb je al een nieuw stukje ??

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 08:12

Ik ben bezig

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:58

en t is nu avond... vind dat je nieuwe stukje wel klaar moet zijn

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:00

ach joh doe maar rustig aan hoor

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 15:00

Ik heb ook nog wedstrijd gehad, en moet nog 5 paarden rijden en dan school nog NOg even, vanavond is het af!

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 15:55

Ik liep toch langzaam verder, heel langzaam. Stapje voor stapje. Rechts van mij waren er dichte struiken met doorns, aan de linkerkant een dicht bosje waar ‘kleine’ kinderen vaak hutten hadden. Ik was op de helft, er slaakte een zucht.. ik schrok me opeens wild! En stond genageld aan de grond, ik hoorde wat ritselen en zag opeens een mannenhoofd uit de bosjes komen! Ik wou weg rennen, weg van die man weg van de bosjes! Maar ik bleef staan, wou gillen maar er kwam geen geluid uit me mond. De man liep naar me toe. “Wat is er meisie?” zijn stem was kil, en in zijn ogen geen spoortje van leven. “Niks, ik schrok alleen” “Maar je hoeft niet van mij te schrikken hoor! Ik ben alleen maar de rotzooi aan het opruimen van die kleuters” ik geloofde hem niet, want welk kind gaat nou in ‘prikkel’bosjes spelen? “Maar ze spelen toch niet in die bosjes?” “Nee, meisie maar ze gooien er wel rotzooi in zoals snoeppapiertjes” ik begon weer iets rustiger te ademen ik bekeek de man van top tot teen. Hij had een zwarte spijkerbroek aan met een rood gestreept T-shirt met ‘Biertjeee???’ erop. Hij had zwart haar, bruine ogen en lachte gemeen. De man begon weer te praten; “Wil je wat drinken? Mijn huis is hier vlakbij” ik werd opeens weer angstig, hij leek aardig maar zag er griezelig uit. Bovendien vertrouwde ik hem niet en om nou met een vreemde mee te gaan? “Uh nee, ik voel me niet zo lekker en wou eigenlijk naar huis gaan” de man keek me boos aan en plots pakte hij me bij me bij me pols. “Je hoeft niet bang te zijn, je gaat gewoon lekker met mij mee naar huis en dan kun je bij mij wel even slapen. “Nee, dat hoeft echt niet! Ik kan thuis toch ook slapen? En me moeder geeft me wel wat drinken” ondertussen probeerde ik me los te wringen maar dat lukte niet. “Laat me los!” schreeuwde ik, wanhopig. De man keek me boos aan en sleurde me mee.

Hij sleurde me door de bosjes waar de kinderen vaak speelde. Ik probeerde los te komen, en de takken uit me gezicht te houden. We kwamen aan bij een tuin, de man deed het poortje los. En hield me pols wat losser vast. Ik zag de kans, en trok me los, ik wou wegrennen maar te laat. Hij had me weer vast. Ik zag opeens een jongen naar ons toe lopen. Ik bekeek hem, en vond hem eigenlijk best wel knap! Alleen jammer dat hij een zoon van deze stomme akelige man was! Als het tenminste zijn zoon zou zijn. “Zozo Rico heb je er weer een?” “Ja, en wat vindt je van haar?” ik had geen flauw idee waar ze het over hadden. ‘Er weer een’ wat zou dat betekenen? En waar was ik? Ik begreep dat de man die me meegenomen had Rico hete. “Uh, tja je hebt wel een goede te pakken geloof ik Rico!” ik zag dat de jongen goedkeurend naar me knikte. “Ja hè? Ze deed ook niet moeilijk! Maar dat zal wel komen omdat ze ziek is.” “Is ze ziek!? Maar ach ze ziet er nog mooi uit, en heeft een slank figuurtje echt een perfecte!”. De jongen liep weer weg, en de man nam me mee naar binnen.

Het was een groot huis, helemaal wit van buiten en de ramen waren dichtgespijkerd met hout. “Www…oo..nn..t u…u.. hhh..hh..iii..er..?” bracht ik er stotterend en bang uit.. “Ja, vindt je het mooi?” Mooi?! Hoe kon iemand zo’n verschrikkelijk leeg huis nou mooi vinden? “Uh, tja mooi is iets anders maar er valt vast in te leven zijn” “Oké, de tuin moet nog gedaan worden, maar meisie ik wil even wat met je afspreken.” Iets met mij afspreken? Wat zou dat kunnen zijn? “Ja” bracht ik er maar uit. “Er gelden wat regels in het huis, regel een: niet proberen te vluchten, het is verspilde energie want dat kan toch niet. Twee: wees tevreden met wat je krijgt. Drie: gehoorzaam je!” Ik wist niet wat ik moest denken, ik was gevangen dat begreep ik. De man wachtte niet op mijn antwoord, hij sleurde me weer verder mee.

We kwamen het huis binnen. Een grote lege kamer met een bankstel en een tafel. Verder stond er aan de kant een soort van keuken. We gingen verder naar een trap. We konden 2 kanten op, naar boven en naar beneden. We gingen naar beneden, het licht was aan en ik zag de jongen weer plus een stuk of 6 a 7 andere meisjes. Ik schatte ze van mijn leeftijd. De jongen zette voor ieder meisje een bord en maakte hun handen los. Ik zag nog een jongen/man hij had een stok in zijn hand. Ik werd banger, banger dan dat ik al wast. De man die me nog steeds vast hield nam me mee hij zette me vlak naast de man met de stok. Hij zei dat ik moest zitten, ik gaf hem een trap en kreeg meteen een stok in me buik. “Auw!” schreeuwde ik, ik boog voorover maar meteen werd ik overeind getrokken. “Zitten!” schreeuwde de man, ik deed het maar. “Op je knieën stomme griet! Zoals de andere!” ik snapte het niet, en keek nog een keer naar de andere, ze zaten op hun knieën. Ik deed het na, en meteen werden mijn voeten vastgelegd aan een ijzeren ketting met een soort handboeien. “Waarom?” vroeg een meisje die een eindje van mij vandaan zat.. “Waarom nog een?” vroeg ze nog een keer. De jongen antwoordde: “Omdat we er nog niet genoeg hebben!” ik vroeg me af waarvoor, maar durfde niet. Bang van de jongens/mannen.

De jongen liep naar boven samen met de man. Eindelijk durfde ik weer vrijuit te spreken. “Waarom zitten jullie hier? En wat zijn ze van plan?” het meisje wat toen ook vroeg waarom ik was gekomen antwoordde: “Waarom wij hier zitten is heel simpel, ze vinden ons mooi, wat ze van plan zijn, zijn wij nog niet helemaal over uit. Ze hebben gezegd dat we geld moeten verdienen, voor hun” ik schrok me wild, er ging van alles door me hoofd. Opeens werd ik duizelig, ik was helemaal vergeten hoe ik hier kwam, wat er deze dag allemaal gebeurd was. Waar ik alleen aan kon denken was dat ik hier gevangen zat, weg wou! Naar me vriendinnen, en waarom ik hier zat… het werd zwart voor me ogen ik viel flauw!

Ik weet niet hoelang ik zo gelegen/gezeten had maar toen ik weer bij kwam waren er nog maar 3 meiden exclusief mijzelf. “Waar zijn de andere?” Een meisje antwoordde “Ze zijn meegenomen door hun” ik begreep het niet. “Door wie? En waarheen?” “Ze zijn meegenomen door de jongen en de man!” “Maar waarom? En waarheen?” Het meisje keek me verbaasd aan omdat ik zo veel vragen stelde.. “Sorry maar dat weten wij ook niet, vraag het aan die engerd naast je!” Ik keek naast me, en zag die jongen/man staan, ik was er nog steeds niet over uit of het nou een jongen of een man was. Ik zag dat hij me boos aankeek. Hij liet zijn stok weer zien en ik begreep dat ik niet verder moest vragen. “Hoe heten jullie eigenlijk en hoe oud zijn jullie?” vroeg ik aan de meisjes. Eentje antwoordde “Ik ben Ellen, 15 jaar oud. En dit zijn Jasmine en Inge, Jasmine is 17 en Inge 16. En nu dezelfde vraag aan jou” Ik keek ze een voor een aan.. “Ik ben Casey en ben 15”

Opeens hoorde ik een heleboel voetstappen. Ik keek naar de trap en zag dat de man binnenkwam gevolgd door de andere meisjes, achter hun liep de jongen. “Zitten jullie!” de meisjes gehoorzaamde.. ik keek ze een voor een van top tot teen aan. Ze zagen er vermoeid uit, en hadden veel te korte kleren aan. Toen ze allemaal zaten deden de jongen en de man de kettingen weer om hun voeten en liepen weg. “Wat is er met jullie gebeurd?” vroeg Inge. Een van de meisjes antwoordde “We zijn helemaal naar boven gegaan, wat we daar moesten doen willen jullie niet weten!” Ze viel opeens weg, maar niemand kon naar haar toe.. een ander meisje vertelde wat ze daar moesten doen, we geloofden onze oren niet! Het was verschrikkelijk….

Het nieuwe stuk, ik ben er zelf niet zo tevreden over en ik vind het eerste stuk eerlijk gezegd beter...

Sorry dat jullie zo heb laten wachten.. maar ik had het zelf ook even druk i.v.m. school, de paarden + dat ik wedstrijd had wat ook nog wel wat tijd kost... Ik ben benieuwd naar jullie reactie's.

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:04

Er zit een draai aan maar ik vind dat wel leuk. Wat die meisjes moesten doen ben ik nu wel nieuwsgierig naar

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:20

ja ik ook, mooi stuk er weer bij

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:08

goed stuk, ben ook benieuwd wat die meiden moesten doen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 12:18

Bedankt voor de reactie's
*nog tips voor het volgende stuk?*

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:06

Goed verhaal, let alleen wel op je spelling.
"Me ouders"-> "mijn ouders"
"weer is"-> "weer eens"
"10 min."-> "10 minuten"