[FOTO] Reportage sportpaarden niet-bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

[FOTO] Reportage sportpaarden niet-bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:34

Aangezien de mensen van de onderstaande paarden niet op bokt zitten plaats ik deze foto's liever niet op ITP en HAW.
Voor verder gebruik op internet (en reclame uitingen voor mezelf) was geen probleem.

Daarom dus liever geen reacties op de amazones en/of paarden, maar op de fotografie natuurlijk wel. Daarom plaats ik ze hier ook

Paard 1

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Paard 2

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Paard 3

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Mijn voornaamste commentaar: Bij het rijden van het eerste paard het overbelichte witte dekje, al kon ik daar weinig aan veranderen naar mijn mening.

Verder had ik een super blauwe lucht besteld, maar niet gekregen

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:36

Mooie foto's wat voor camera heb je als ik vragen mag? Heb zelf nl. net één gekocht, druk aan t oefenen maar kan wel wat tips gebruiken.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:39

Ik vind het prachtige foto's!!! Echt waar. Alleen bij nr.11 vind ik de hals een beetje vreemd. Ik snap wel hoe de houding is hoor, maar persoonlijk vind ik het niet zo mooi.
Bij de rijfoto's stoor ik me aan het hek. Daar heb je weinig invloed op natuurlijk en omdat hij zo massief is is ie waarschijnlijk lastig weg te werken (de bovenste plankenrij bedoel ik dan met name).
Verder echt petje af!!!
Prachtige paarden ook

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:39

Prachtige foto's, wat een enorm hoog hek is dat zeg!

Bij foto 12 vind ik die verkeersborden op de achtergrond best storend.

Siltris

Re: [FOTO] Reportage sportpaarden niet-bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:42

Hoi!!
Wat zijn de foto's mooi geworden!
Ik heb de hele ochtend je werk zitten bewonderen, mijn oaard stodn namelijk los in de paddock!!

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:42

Wat een schitterende foto's zeg!!! echt prachtig!! Foto 1 is echt de allermooiste.
Prachtige foto's!

Alleen had je foto 3 iets meer van de zijkant moeten nemen, nu is het een beetje een kop-kont foto. Als je de schoft erbij ziet, klopt ie veel meer.

S_uus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:48

kei mooie foto's joh echt heel netjes!!!!
als je blauwe lucht besteld komt het meestal niet
maar als je grijze lucht besteld misschien komt er dan wel blauw
super mooie paardjes ook

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:07

Wat een prachtige paarden en een schitterende foto's!
Vooral de eerste vier!
De rijfoto's spreken mij niet zo aan en het overbelichte op de eerste foto is wel heel erg. Bij foto 9 en 10 mis ik scherpte.

koekie01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:17

wouwww wat een prachtige paarden en de foto's zij ook echt supper gaaf. Ik vind paard 1 echt heel gaaf mag ik vragen is paard drie misschien een luchtzuiger want het lijkt net of je zijn band een beetje in zijn hals ziet staan.

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:22

Mooie foto's. Dat van de overbelichte dekje viel me op, maar dat gaf je zelf al aan. Ik heb er absoluut niks aan toe te voegen!

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 21:25

Dit is overigens pas echt een mini-mini selectie van de gemaakte foto's! Wie weet dat er nog wel meer volgen als ik klaar ben met bewerken

mayday schreef:
Mooie foto's wat voor camera heb je als ik vragen mag? Heb zelf nl. net één gekocht, druk aan t oefenen maar kan wel wat tips gebruiken.

Met een Canon eos 20D

manzano schreef:
Ik vind het prachtige foto's!!! Echt waar. Alleen bij nr.11 vind ik de hals een beetje vreemd. Ik snap wel hoe de houding is hoor, maar persoonlijk vind ik het niet zo mooi.
Bij de rijfoto's stoor ik me aan het hek. Daar heb je weinig invloed op natuurlijk en omdat hij zo massief is is ie waarschijnlijk lastig weg te werken (de bovenste plankenrij bedoel ik dan met name).
Verder echt petje af!!!
Prachtige paarden ook

Foto 11 klopt, was net wat mooier geweest als hij zijn hoofd ietsje meer omhoog had gedaan.
En wat betreft het hek, zo goed kan ik niet bewerken, dus waag me er ook niet aan

Wuis schreef:
Prachtige foto's, wat een enorm hoog hek is dat zeg!

Bij foto 12 vind ik die verkeersborden op de achtergrond best storend.

Ja, jammer dat er een weg achter liep, op sommige foto's rijdt er ook een vrachtwagen langs enz. maar dát moet ik nog net wel kunnen wegwerken.

Siltris schreef:
Hoi!!
Wat zijn de foto's mooi geworden!
Ik heb de hele ochtend je werk zitten bewonderen, mijn oaard stodn namelijk los in de paddock!!

Oh wat grappig!

smeetjoew schreef:
Alleen had je foto 3 iets meer van de zijkant moeten nemen, nu is het een beetje een kop-kont foto. Als je de schoft erbij ziet, klopt ie veel meer.

Ach, zo is ie weer net anders als de anderen

Sannah schreef:
Wat een prachtige paarden en een schitterende foto's!
Vooral de eerste vier!
De rijfoto's spreken mij niet zo aan en het overbelichte op de eerste foto is wel heel erg. Bij foto 9 en 10 mis ik scherpte.

Over het overbelichte, sorry Sannah Inderdaad jammer, want de overige kleuren op die foto en de momentopname vind ik wel mooi.

koekie01 schreef:
wouwww wat een prachtige paarden en de foto's zij ook echt supper gaaf. Ik vind paard 1 echt heel gaaf mag ik vragen is paard drie misschien een luchtzuiger want het lijkt net of je zijn band een beetje in zijn hals ziet staan.

Klopt, daarnaast was een groot deel van zijn manen weg geschuurd door een deken, erg jammer!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:51

Ik vind de portretfoto's echt érg mooi!
Misschien een idee bij de rijfoto's om het paard over de middenlijn te laten lopen ipv op de hoefslag, hierdoor wordt het hek wat minder scherp en minder overheersend. Met dan nog iets meer scherptediepte (zoals in de portretten) heb je denk ik de snelweg ook meteen weggewerkt.

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:43

Ik vind het erg mooie en sprekende foto's, vooral de portretfoto's!

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:52

Wauw! Wat een prachtige foto's weer!!

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:56

Super hoor Antoinette! Geweldige foto's zoals gewoonlijk.
11 vind ik minder, daar 'valt' hij zo de foto in.

joortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:19

Hele mooie fotos weer
Bij foto 2 had ik de ketting weg gewerkt lijkt net of het uit de mond/ kin komt.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 10:20

Kanzi schreef:
Ik vind de portretfoto's echt érg mooi!
Misschien een idee bij de rijfoto's om het paard over de middenlijn te laten lopen ipv op de hoefslag, hierdoor wordt het hek wat minder scherp en minder overheersend. Met dan nog iets meer scherptediepte (zoals in de portretten) heb je denk ik de snelweg ook meteen weggewerkt.

Goede tip!
Ik heb wel nog foto's van wijken en appyementen gemaakt, maar daar heb ik nog niet naar gekeken qua resultaten.
Het enige 'probleem' is dat als ik paarden vanaf de middenlijn wil fotograferen dat ik 'uit' de bak moet gaan staan (dus ook weer palen voor mijn neus heb) aangezien ik hiervoor een telelens gebruik. En anders heb ik ruiters zonder hoofd en paarden zonder benen

joortje schreef:
Hele mooie fotos weer
Bij foto 2 had ik de ketting weg gewerkt lijkt net of het uit de mond/ kin komt.

Bij een aantal foto's wil ik dat ook gaan doen, even kijken of het mooi wordt.
Maar ik had nogal haast, zaten ongeduldige bokt-fotograafjes achter me aan

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:21

Antoinette schreef:
Maar ik had nogal haast, zaten ongeduldige bokt-fotograafjes achter me aan

Heb niks gezegd hoor Enne... sinds wanneer luister jij zo goed naar ons dan

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 10:27

manzano schreef:
Heb niks gezegd hoor Enne... sinds wanneer luister jij zo goed naar ons dan

Ik zal geen namen noemen *kuch Daniel en Jura kuch*

En ik luister toch altijd braaf

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:23

Mooie serie
Scherptediepte is voor de hoofd met lichaamfoto's heel mooi (vooral 1 is heel mooi) maar bij de alleen hoofdfoto's vind ik hem niet iets té.

Tipje voor de rijfoto's (en ook voor volgende aktiefoto's van sportpaarden) laat je horizon iets schuin omhoog lopen, bij de laatst twee lopen ze juist af waardoor het paard meer naar beneden lijkt te lopen terwijl het vooral bij dressuurpaarden wenselijk is om meer bergop te lijken lopen, horizon dan iets schuin omhoog laten lopen is dan een goed trucje, kijk maar eens naar veel van de proffecionele fotografen die zich echt op (dressuur)sport richten .

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 00:44

IcePrincess schreef:
Tipje voor de rijfoto's (en ook voor volgende aktiefoto's van sportpaarden) laat je horizon iets schuin omhoog lopen, bij de laatst twee lopen ze juist af waardoor het paard meer naar beneden lijkt te lopen terwijl het vooral bij dressuurpaarden wenselijk is om meer bergop te lijken lopen, horizon dan iets schuin omhoog laten lopen is dan een goed trucje, kijk maar eens naar veel van de proffecionele fotografen die zich echt op (dressuur)sport richten .

Auw, auw, auw mijn ogen!
Ik snap dat je opmerking heel goed bedoeld is en je hebt helemaal gelijk dat veel prof fotografen het doen.
Maar nu... (mede dankzij de kritische blikken van andere bokt-fotografen) vind ik het gruwelijk lelijk als die horizon letterlijk scheef loopt.
Eén van de eerste dingen die ik 'bewerk' aan foto's is dus ook het rechtzetten van de horizon.
Op aanvraag van ruiters (wat ik nog nooit heb gehad overigens) wil ik het echt wel doen; als het moet! Maar de paarden horen bergopwaarts te lopen, de horizon niet

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 01:36

Je hoeft ook niet meteen je horizon zo scheef te zetten
Zoals [url=http://www.alexgerding.com/images/kimgentry1.jpg]deze[url] valt het alleen op als je er echt op gaat letten, net een klein tikje scheef, kies je achtergrond goed uit zodat je niet teveel horizontale of verticale lijnen op de achtergrond hebt.

Bijv. op foto 13 duikeld het paard heel erg voorover, kun je op 2 manieren oplossen; foto iets scheef trekken of op een andere plek gaan staan zodat jouw perspectief met dat van de hoefslag mooier wordt.

Niet alles hoef altijd netjes recht in het midden, scherp en recht te zijn om het perfecte plaatje te maken, en ik naam aan dat je als fotograaf toch voor perfectie gaat?

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 06:31

Mooie foto's zeg.. vooral de portretfoto's vind ik ook erg mooi!

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 09:56

IcePrincess schreef:
kies je achtergrond goed uit zodat je niet teveel horizontale of verticale lijnen op de achtergrond hebt.

Tja achtergrond kiezen is natuurlijk niet zo gemakkelijk. Je hebt vaak te maken met stallen waar je simpelweg de achtergrond niet KAN kiezen. Hier had ik de foto's iets meer schuin van voren kunnen nemen, daar heb ik er ook een aantal van. Heb alleen die foto's nog niet bekeken ivm tijdgebrek.

Citaat:
Niet alles hoef altijd netjes recht in het midden, scherp en recht te zijn om het perfecte plaatje te maken, en ik naam aan dat je als fotograaf toch voor perfectie gaat?

Oh dat zeg ik ook niet, ik fotografeer zeker niet altijd alles netjes in het midden. Scherpte vind ik overigens wel belangrijk; op iedere foto!!!

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 09:58

*kwijl* Mooie paarden! Erg mooie foto's!