[ged] ik wil dood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Buddha

[ged] ik wil dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 07:46

Ik wil dood:

Het mesje gleed voorzichtig over mijn pols
Ik weet niet meer wat ik moet doen
Tranen komen het houd maar niet op
Ik bezorg toch alleen verdriet

Ze willen mij nou eenmaal niet
Dat is ook nooit zo geweest
Dat zal nooit veranderen
Ik wil het zo niet meer

Denk je dat ik kan leven
Met zo'n ontsettend schuldgevoel?
Het gevoel dat iedereen me haat
Nee, ik denk het niet

tips??

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:06

Tips voor je gedicht?
Heb je dit voor iemand geschreven?

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 08:07

Nee.. maar misschien vinden jullie het anders mooier,,?

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:07

Ik snap jou gedichten sowieso bijna nooit.
En je schrijft hier een vrij heftig gedicht.
Als je het zelf hebt geschreven zit je zelf behoorlijk in de knoei.
Gedichten moet je niet willen aanpassen, je hebt ze zo geschreven, zo komen ze uit je hart. Dan moet je er niet nog eens van alles aan willen aanpassen. *Mijn mening.

Heb je alle gedichten die je hier plaatst zelf geschreven??

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 10:09

Weet ik, maar tips zijn altijd welkom he Ja ik heb ze allemaal zelf geschreven, deze gister en ik zat indd nogal in de knoei..
Maar soms zijn gedachtes moeilijk te begrijpen

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:09

Ik snap het gedichtje wel.
Ik vind hem alleen niet echt aanspreken.

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:10

een schreeuw om hulp, liefde als je steeds zo'n gedicht op bokt neer zet?

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 10:11

Nee, ik schrijf gedichten omdat ik dan mijn gevoel kwijt kan en zet ze op bokt om jullie mening te pijlen, en om tips te ontvangen

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:12

Maar als je gedichten gebruikt om je gevoel te uiten, dan zet je ze toch niet op interneT? Als je gevoel zo is, dan is dat best heel heftig, ik kan me voorstellen dat mensen denken van: ja wat wil je nu? waarom tips? want het is jou gevoel, jou woorden opwelling. En onze mening? Nou... erg depri gedicht natuurlijk:).
Mooi of lelijk hoef je niet te horen toch? want het is jou gevoel.

Wespel78

Re: [ged] ik wil dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:13

Ik denk dat als je zulke gedichten schrijft misschien eens naar een dokter moet gaan om je bovenkamer weer wat op orde te krijgen. Of het nu is om aandacht te vragen of omdat je werkelijk suicidaal bent, in beide gevallen lijkt een gesprek met de dokter een passende oplossing.

Verder vraag ik me af in hoeverre je tips wilt over dit gedicht

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:14

1 ding: probeer te relativeren op zo'n moment. Je bent net zoveel waard als al het andere leven op aarde. Blijf er niet in hangen. En zoek hulp ( van een prof )
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 25-03-06 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 10:14

Dat is ook wel maar waarom zou ik mijn gedichten niet op internmet mogen plaatsen? Ze zijn n iet allemaal zo heftig en ik wil gewoon graag horen wat jullie ervan vinden. Dit gedicht is tevens niet hoe ik me nu voel hoor. Zoals bijna al mijn gedichten gaat het over vroeger.. maar daar gaat het helemaal niet om

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:15

Die negatieve commentaren over dokters enz. Daar gaat het nu toch helemaal niet om?

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:16

goh je zit dan wel erg in de knoop met jezelf als deze gedichten recht uit je hart komen. Misschien als je eens het mooie gaat zien en eens een gedicht schrijft over een verdrukt verlangen of over de natuur dat er iets heel moois uit kan komen want op zich is het mooi geschreven, je haalt er zo het gevoel uit

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 10:16

bedankt voor de reacties

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:18

Viniba ik bedoel mijn posts niet negatief.
Maar als je het zo moeilijk hebt met je verleden. Zeker als dat soms nog zo sterk naar boven borreld. Dan kan soms wat hulp erg goed zijn.
Ik begrijp je wel hoor rudi, heb even je vorige gedicht gelezen. Je zal hier nog heel lang last van hebben, en dat je een deel bent vergeten is wegstoppen. zolang je dat weggestopt hebt kan je niet richting de goede weg gaan.

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 10:19

Weet ik wel. maar ik kom er wel uit

Wespel78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:20

rudi schreef:
Dat is ook wel maar waarom zou ik mijn gedichten niet op internmet mogen plaatsen? Ze zijn n iet allemaal zo heftig en ik wil gewoon graag horen wat jullie ervan vinden. Dit gedicht is tevens niet hoe ik me nu voel hoor. Zoals bijna al mijn gedichten gaat het over vroeger.. maar daar gaat het helemaal niet om

Tuurlijk mag je zulke gedichten plaatsen. Maar als je zulke gedichten plaatst kun je zulke reactie's verwachten. Je wilt graag horen wat wij er van vinden nou dat heb ik in mijn commentaar dus duidelijk gemaakt. Ik vind het heftig, misschien een schreeuw om aandacht ik weet het niet.

Wespel78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:21

Vinaba schreef:
Die negatieve commentaren over dokters enz. Daar gaat het nu toch helemaal niet om?

Kan wel zeggen dat ik de schrijfstijl fantastisch vind maar er word gevraagd naar een mening toch?

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:27

Wespel78 schreef:
Vinaba schreef:

Kan wel zeggen dat ik de schrijfstijl fantastisch vind maar er word gevraagd naar een mening toch?

Ja maar die mening hoort toch te gaan over het gedicht en niet over de dokter?

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:57

Ik weet dat dit heel hard gaat aankomen, maar dit is mijn menig en ik weet dat ik niet de enige ben die dit vind van andere mensen. Ik wil je hier overigens niet mee beledigen en als je hierom boos op mij wordt is dat niet mijn probleem en hetzelfde geld voor andere mensen die het niet met me eens zijn.

Eerlijk gezegd vind ik al je gedichten wáárdeloos.
Het zal best zijn dat je je gevoelens in je gedichten kwijtkan, maar "gedicht-technisch" zijn ze vrijwel allemaal prut. Met als gevolg dat deze gedichten níets toevoegen aan Crea Bea.
Ik verwerk ook gevoelens in gedichten, maar deze zijn meestal even slecht en zet ik ze niet op bokt.
Dichten is meer dan gevoelens neertypen en in regeltjes zetten. Dichten is iets dat je niet zomaar doet, waar je goed over na moet denken en er zijn maar heel weinig mensen die hun gevoel dusdanig simpel kunnen neerschrijven waarbij het ook nog eens een fantastisch gedicht is, dat jij daar -sorry als het hard aankomt- absoluut niet bijhoort.

Dus mijn advies is om eens langer na te denken voordat je zomaar wat opschrijft en plaatst. Wees kritisch op je eigen werk, verbeter het zelf en pas als je écht tevreden bent over je gedicht kun je het plaatsen.
Want je ziet wat hier van komt: je krijgt bijna geen commentaar op het gedicht zelf en volgens mij ligt dat gewoon aan de kwaliteit. Dit kan namelijk ook anders (als je wilt weten wat ik bedoel zoek ik wel even een topic voor je op.)

Nogmaals, ik wil je niet beledigen of kwetsen of whatever hiermee, maar je er gewoon op wijzen. Plaats eens wat minder en denk eens wat meer!

En by the way, een gedicht hoeft niet over een heftig onderwerp te gaan om mooi te zijn. Ik kan hier ook nog wel een topic van over opzoeken als je wilt.

Eve_lien

Re: [ged] ik wil dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:21

Eigenlijk ben ik het met Gearl eens.
De titel alleen al. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Heftig; heel heftig.

Als je je gedicht op CB plaatst, kan je commentaar verwachten op je gedicht. Maar jouw gedicht ligt zo 'gevoelig' dat het moeilijk wordt daar doorheen te kijken.

Als je problemen heb, in de knoei zit etc. is het handig professionele hulp te zoeken of op Algemeen of Jeugdhonk of waar dan ook advies te vragen.
En blijf vooral gedichten schrijven, zodat je je gevoelens kwijt kan, maar ze allemaal telkens op bokt zetten komt een beetje 'raar' over.

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:13

hey
ik wil ook even reageren.
ik vind het gevoel van je gedicht erg moeilijk. zoals ik in een pm aan je vertel. (pm me terug ik kan je wel helpen.)
ik kan zelf alleen maar dichten als er iets is gebeurd al mijn gedichten hebben gevoelens.
de ene meer dan de andere.
ik ben ook pas sins een paar maand bezig met dichten.
jou gedicht is nog niet een goed gedicht.
maar met hulp op bokt en goede tips kom je er wel.
er zal vast een tijd komen dat jij erg goede gedichten plaats.
waar mensen kippenvel van krijgen en in het gedicht leven,
succes met verder dichten.
let er wel op wat je hier neer zet.
je kan rotige opmerkingen krijgen,
succes

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 13:47

bedankt voor de reacties. Dit vind ik zelf ook geen geweldig gedicht, maar ik heb wel gedichten op bokt gezet waarvan mensen 'rillingen' kregen.. zal eens een topic zoeken

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 13:55

viewtopic.php?f=68&p=12563929&view=show#12563929
deze bv.. maar ik weet niet.. de laatste tijd beetje inspiratie loos en houd er wel rekening mee dit gedicht heb ik geschreven toen ik er even helemaal doorheen zat.. kan weinig aan mijn gevoelens veranderen dan