[verhaal] Naamloos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

POMARxGERO

[verhaal] Naamloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:28

Hier een verhaal dat ik geschreven heb, ik ben nog niet zo ver, maar hier in iedergeval het eerste STUK :

Hoofdstuk 1.

Ik word er gek van, elke dag weer hetzelfde liedje. ’s Morgens opstaan om half 6. M`n broertje wakker maken, voor het eten zorgen, even rusten, me broertje naar de crèche toe brengen, weer naar huis, me tas inpakken, even rusten, en dan naar school racen.
Waarom nou weer MIJN moeder! Elke dag denk ik weer terug aan die ene erge dag.
Ik weet het nog zo goed. 5 maanden geleden, we waren net verhuisd en ik ging met m`n moeder mijn broertje van de crèche afhalen. We kwamen daaraan en hoorden, dat er niet meer was, hij was weggelopen, m`n moeder helemaal van slag en viel bijna flauw. We stapten weer in de auto en me moeder nogsteeds helemaal door de war. Ze lette niet goed op en reed door rood, waardoor er een groot ongeluk gebeurde, waarbij, MIJN moeder in het ziekenhuis kwam te liggen, ik had verder niks ergs. Mijn broertje was inmiddels gevonden door een vrouw en werd naar het politiebureau gebracht waarna wij werden gebeld. Een paar dagen was het spannend. En op een dag kwam ik thuis van school, toen ik het erge nieuws hoorde.. mijn moeder, overleden die dag. De eerste dagen bleef het maar in m`n hoofd zitten en de weken daar na alleen maar slechte cijfers op school. Ik kon me niet meer concentreren. Maar nu, moet ik dus al het huishouden doen, want mijn vader moet de hele middag en avond werken en als hij thuis is, gaat hij gelijk naar bed, word pas om 9 uur wakker en moet om 10 uur weer op z`n werk zijn.
Het ergste vind ik dat hij helemaal NIKS aan het huishouden doet waardoor ik het maar moet doen. De eerste week kon mijn vader vrij krijgen van zijn werk maar deed toen ook niks, het enige wat hij deed was de hele dag op zijn kamer zitten en naar beneden komen voor het eten wat m`n tante toen maakte.
“Jasmin!!” hoorde ik m`n broertje roepen. Ik deed m`n ogen open en zag dat m`n broertje naast me stond. Ik keek op de klok en zag dat het al kwart over 6 was! Ik sprong uit bed en kleedde me aan. Ik bracht m`n broertje naar beneden en gaf hem wat te eten.
“Het wordt weer een drukke dag.” Zei ik tegen mezelf. Zelf at ik ook wat en ging even bij de tv zitten. Dat was dus niet lang want me broertje was inmiddels klaar met eten. Dus ik doe de tv uit en zet m`n fiets buiten. Daarna pak ik me broertje en zet hem in het zitje op de fiets. Hij is lief wat aan het brabbelen en heeft geen idee dat ik het zo zwaar heb. Waarom ben ik nou ik en niet iemand anders.. dacht ik bij mezelf. Eenmaal aangekomen bij de crèche keek Linda, die daar altijd is, heel bezorgd. “Gaat het wel meisje, je ziet er zo moe uit!” Zei ze.
Ik knikte maar ik kon het even niet meer aan dus barstte ik in tranen. Bobbie, mijn broertje, begreep het niet en begon ook te huilen omdat hij zag dat ik verdrietig was. Linda omhelsde me. “Bobbie kan wel een paar nachtjes hier blijven hoor! Ik ben hier toch altijd.” Zei ze lief tegen me. Ik knikte dankbaar. Linda zette Bobbie bij de andere kinderen en gaf mij wat te drinken. “Ik bel wel even de school om te zeggen dat je vandaag en eventueel morgen niet op school komt.” Zei ze tegen me. Linda is toch ook zo’n schat! Als zij er niet was, wist ik het echt niet meer.

Twee dagen daarna ging ik weer naar school. Bobbie was nog steeds bij Linda op de crèche.
Ik fietste naar school en kwam Anna tegen. Zij is eigenlijk de enige vriendin die ik heb. De andere zijn allemaal van die populaire, arrogante meiden. Ze kwam naast me fietsen en vroeg waarom ik er de twee dagen daarvoor niet op school was. Ik legde alles uit en ze bood aan te helpen met het huishouden. “Anna, ik ben je echt heel erg dankbaar dat je me af en toe wil helpen in het huishouden!” Vertelde ik haar. Aangekomen op school, zetten we de fietsen in de fietsenstalling. Ik liep met Anna naar binnen en liep door naar me kluisje om me boeken voor vanmiddag erin te doen. Toen ik in de les zat keek iedereen heel raar tegen me, net alsof ik eng was. Ik zat naast Anna en volgens mij schaamde ze zich voor me. Opeens begon iedereen te lachen en zei “Idioot.” tegen me. Ik werd helemaal rood. “Anna, wat is er met me?” Vroeg ik aan Anna. Zij werd rood en haalde van m`n rug een papiertje met erop: Ik ben een hele stomme Idioot. Ik schaamde me dood maar ik kon er echt niet meer tegen en werd boos, heel boos. Ik stond op en schreeuwde kwaad door de klas: “WIE HEEFT DIT GEDAAN.” Martijn stond lachend op. “Ik.”

Ik kreeg een schok door me heen. Martijn, ik vond hem altijd zo leuk, al die tijd heeft hij aardig tegen mij gedaan, nou ja aardig? Was dat wel aardig? Volgens mij deed hij alleen zo omdat ik met Anna omging, en nu nog steeds omga, want ik weet, dat hij Anna leuk vind.
Het liefst wou ik hem verrot schelden en slaan, maar ik kon het niet, in plaats daarvan rende ik de klas uit, pakte mijn fiets en reed naar het station.
Ik voelde in m`n broekzak of er nog geld in zat. Ik haalde er een briefje uit. Gelukkig, 10 euro, daarmee kan ik wel een treinkaartje kopen naar Haarlem. Ik rende naar het bord waar op stond wanneer en hoelaat de treinen reden. Er stond Amsterdam-Haarlem 15:00.
“Gelukkig.” Zei ik tegen mezelf en ik zuchtte. Het was nog maar half 12, zag ik op m`n mobiel. Ik klapte m`n mobiel open en zag dat ik een bericht van Anna had. Eerst wou ik hem niet lezen maar iets in m`n hoofd zei dat ik het wel moest doen, dus opende ik het bericht:

Hee Jasmin,
Waar ben je?
Ik vind het rot voor je, je voelde je al niet goed,
Kom je om half 3 naar mijn huis?
xxx Anna

Ik wist even een moment niet wat ik moest doen. Ik kon het negeren, maar dat vind ik zo banketstaaf, ze is zo lief tegen me, Of ik kon terugsturen. Na een tijdje nagedacht te hebben, besloot ik toch maar terug te sturen:

Hee Anna,
Ik wil even niet zeggen waar ik ben,
Ik heb rust nodig,
Dus ik kom ook niet naar jou toe om half 3.
Sorry. Jasmin
.

Ik zat met nog iets, zou ik naar Haarlem gaan? Naar mijn oude vertrouwbare vrienden, die ik erg mis sinds de verhuizing, of zal ik hier blijven, bij mijn broertje, Linda, Pap en Anna. Ik weet het allemaal niet meer, waarom moet dit mij nou weer allemaal gebeurden. Opeens gaf mijn mobiel een geluidje. Ik werd gebeld en zag aan het nummer dat het Anna was, dus geen zin om op te nemen. Ik liet het allemaal gaan en dacht weer na, over Mam, Bobbie, Anna, Martijn, de trein. Toen kreeg ik het gevoel dat ik hier moest blijven en niet terug gaan naar Haarlem. Ik weet niet hoe het komt maar iets laat me zeggen dat ik hier moet blijven. Dat ik moet blijven volgouden! Dus toen liep ik terug naar m`n fiets en reed naar de crèche toe, om Linda alles te vertellen. Ik was er bijna, maar wist niet hoe ik zou moeten beginnen met vertellen en twijfelde weer, of ik wel naar Linda moest gaan. Ik hoopte wel dat ze me begreep. Ik reed er toch maar heen, toen ik aankwam zag Linda me gelijk al en kwam ze naar buiten gerent.
“Ik had het gehoord van school, Anna is even langs geweest.” Vertelde ze me. Ik had tranen in m`n ogen. “Kom eerst maar even binnen zitten er vertel alles dan maar, oké?” Vroeg Linda. Ik knikte en liep naar binnen. Bobbie kwam op gelijk naar me toe gerent en ik tilde hem op. Nadat ik hem even had geknuffeld zette ik hem neer. Ik was blij dat ik hem even had gezien. Ik liep verder naar binnen en ging zitten. Bobbie kwam op me schoot zitten en Linda ging naast me zitten. Ik begon te huilen en vertelde ondertussen het hele verhaal, hopend dat Linda het begreep. “Ik kan het allemaal gewoon echt niet meer aan.” Vertelde Ik huilend.
Ik keek naar Linda en zag dat ze het begreep. Linda keek om en liep even weg. Ik kreeg opeens een sms’je, dus keek op m`n mobiel wie het was; Anna. Ik klikte op; bericht lezen.

graag reacties, en moet ik verder?

Finstar1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:39

mooi,, ga maar verder!! groetje

POMARxGERO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:39

dankje

_Laris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:50

Jaa, leuk verhaal, schrijf maar snel verder

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:05

ben erg benieuwd hoe het verder gaat! dus schrijf maar gauw verder
ga zo door

POMARxGERO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 17:10

ok hier het volgende stuk:

Hoi Jasmin,
Ik begrijp dat je niet wil zeggen waar je bent,
Maar doe alsjeblieft niks stoms,
Je weet wel wat ik bedoel.
Kom gauw naar mij toe, ik help je.
Anna

Linda kwam ondertussen weer binnen. “Ik heb de verzorgingsdienst voor je gebeld, ze hebben een paar mensen vrij, één van hun komt morgen een gesprek met ons voeren en dan gaan we kijken of diegene kan helpen met het huishouden en met Bobbie.”
Vertelde ze aan me. “Dankje Linda, je bent echt een schat!” Zei ik tegen Linda. Linda knikte. “Over een tijdje komt alles weer goed. Ik weet het zeker!” Ik kreeg een beetje een glimlach op m`n gezicht nadat ze dat gezegd had. “Over een tijdje komt alles weer goed.” Die woorden herhaalde steeds in m`n hoofd.
De dagen daarna gingen langzaam voorbij, ik ging niet naar school en bleef bij Linda op de crèche. Ik begon me al wat beter te voelen en wou morgen weer naar school proberen te gaan. Zo meteen komt die vrouw die met mij en Linda gaat praten over iemand die bij mij thuis komt helpen met het huishouden… Heb ik helemaal geen zin in maar, wat moet ik anders doen?
“Linda, hoelaat komt die vrouw?” Vroeg ik nieuwsgierig. Ze keek op dr horloge. “Ze zou rond half 3 komen, dus over ongeveer twintig minuutjes. Je kunt in die tijd wel even met de kinderen spelen, of wil je liever op de computer?” Zei ze terug. Ik dacht na. “Ik ga wel even met de kinderen spelen, dat leid me ff af.’ En ik liep naar Bobbie en z`n vriendje.

Ik hoorde voetstappen achter me en keek om, daar stond Anna. Ik schrok en werd rood.
“Ik dacht al dat je hier was, heb je even tijd om te praten of niet?” Vroeg ze.
Ik stond op. “Nee, het komt nu eigenlijk niet zo goed uit, want ehm…” Stamelde Ik. Ik keek op m`n horloge, het was kwart over twee. “Zometeen komt er iemand om met me te praten…” Ging Ik verder. Anna knikte en draaide zich beledigd om. “Nou dan ga ik maar weer.” Riep ze en ze liep weg. Het was stom wat ik had gedaan, al had ik het nou even uitgelegd.. maar Nee hoor ik ben weer zo slim om iemand te beledigen. Ik rende snel naar buiten om te kijken of ze er nog was. Helaas, ze reed net de hoek om. Ik bleef even buiten om op die ene vrouw te wachten. Na vijf minuutjes wachten kwam ze eindelijk. Het was nog maar vijf voor half drie. Ik stelde me voor en nam haar mee naar binnen, waar Linda aan tafel zat, te wachten op ons.
Het hele gesprek stelde niet echt iets voor, want die vrouw herhaalde steeds hetzelfde;
‘We gaan kijken of we voor je iets kunnen doen’.
“Nee, daar zit Ik op te wachten, Ik wil het NU weten.” Riep Ik boos. Ik zag dat die vrouw schrok. “Sorry, Ik heb echt heel snel iemand nodig, dus zou u mij vandaag nog willen bellen om een afspraak te maken met degene die mij gaat helpen met van alles?” Vroeg Ik met een aardige toon. De vrouw knikte. “Ik zal m`n best doen.”
Die avond zat Ik thuis met Bobbie tv te kijken, opeens trilde mijn mobiel. Een smsje, Ik opende hem snel, en zag dat ie van Anna was.

Hee Jasmin,
Sorry dat ik net zo beledigd reageerde,
Maar ik vind het helemaal niet leuk als je zo tegen me doet..
Ik snap het wel hoor,
Maar je kunt mij vertrouwen en ik wil je helpen.
Kus Anna.

Ik stuurde gauw een sms terug:

Hee Anna,
Ja sorry dat ik zo deed,
Ik had je terug moeten roepen,
Ik weet dat ik je kan vertrouwen
Maar er kwam een vrouw met mij en Linda praten,
En die gaat ervoor zorgen dat er een
soort huishouder komt bij mij..
Kus Jasmin.

De tv werd langzamerhand saai dus bracht ik Bobbie naar bed en ging ik ook naar m`n bed. M`n vader wist helemaal niet hoe het met me ging en ook niet al mijn problemen, dat boeide hem helemaal niet. Maar Ik heb tenminste nog mensen die van me houden, zoals Linda en Anna. Meer niet eigenlijk, maar beter een paar hele goede vrienden die je kunt vertrouwen, dan een hele grote groep ‘vrienden’ die je dus niet kunt vertrouwen!

Het was inmiddels al 10 uur dat ik wakker werd. Ik sprong uit m`n bed. “oliebol, Ik ben te laat voor school.” Dacht Ik. Na een paar minuten besefte ik dat het weekend was en ik ging me bed weer in. Ik hoorde voetstappen op de gang, het waren snelle, kleine pasjes, dus het zal Bobbie wel zijn. En ja hoor, Hij kwam m`n kamer binnen. “Jasmin, wille ete.” Riep hij gebrekkig. Ik moest om hem lachen, hij kon natuurlijk nog niet goed praten. Ik stapte uit bed en nam hem mee naar beneden, om hem wat eten te geven. Ik had eigenlijk geen trek maar omdat ik gisteravond ook al bijna niks gegeten had, nam ik toch maar twee broodjes. Ik merkte dat ik de laatste tijd veel magerder ben geworden, maar nu voelde ik me wel wat beter, nu ik weet dat er binnenkort een verzorger komt in huis. Ik ging naar boven en nam m`n broertje mee, ik zorgde dat hij zicht vermaakte en ging zelf even op m`n computer. Ik startte MSN op en keek wie er online waren; Dennis, Laura, Martijn, en nog een paar. Daar had ik dus totaal geen zin in maar net toen ik van MSN wou gaan, kwam Anna online. Snel begon ik een gesprek.

Jasmin is gek: Hee Anna!
Anna*verlieft: Hoi Mien!
Jasmin is gek: Heb je zin om vandaag bij mij te komen praten enzo?
Anna*verlieft: Ja ik vind het goed, wat dacht je van een uur of twee?
Jasmin is gek: Ok, Ik zie je dan wel, want ik moet nu stoppen, m`n broertje verzorgen enzo.
Anna*verlieft: Ok tot zo! Doeiiiiii
Jasmin is gek: Doeiiii!

Die middag wachtte ik op Anna, het was al kwart over twee. Dus ze was al een beetje laat.
Net toen ik naar binnen wilde gaan en haar wou gaan bellen, kwam ze.
“Waarom ben je zo laat?” Vroeg ik aan haar. Anna bloosde. “Sorry, ik had nog even een discussie met m`n moeder.”
Ik knikte en liet Anna naar binnen. Ze hing haar jas op en volgde me verder naar binnen, waar ik wat drinken had staan. Nadat we een tijdje hadden gepraat begrepen we elkaar en Anna was blij voor me dat er iemand in huis kwam om mij te helpen. Daardoor hoefde Anna zelf niet te helpen, wat ze eerst wel zou doen.
“Anna, wil je vanavond bij me slapen? Dan is het tenminste een beetje gezellig hier.” Vroeg Ik en begon opeens te hoesten. Anna klopte op m`n rug. “Ja, ik zal mijn moeder wel even bellen, het lijkt mij ook wel gezellig!” Zei ze terug. Ik kreeg een glimlach op m`n gezicht. Anna belde naar huis en kreeg goed bericht, ze mocht blijven slapen!
“We gaan dan wel naar de snackbar ofzo, om wat te eten, vind je dat goed?”Vroeg ik aan Anna. “Dan bel ik Linda wel even of ze op Bobbie wil passen, dat doet ze zo!” Ging ik verder.

Anna knikte. “Ja, ik vind het best. Ik heb nog wel geld bij me, dus trakteer ik wel.” Zei ze.
Ik knikte dankbaar en belde Linda, om te vragen of ze Bobbie daar kon brengen voor een nachtje. Gelukkig kon het en we brachten hem gelijk naar haar toe. Het was inmiddels half 4 en reden door naar de stad, waar we in winkels kijken. Ik ging zelf niets kopen, want ik had bijna geen geld bij me. Anna had een hele leuke zonnebril gekocht, en ze had oorbellen voor mij gekocht. Door de hele middag was ik de rest van m`n leven even vergeten, het was zo gezellig. Half zes gingen we naar de snackbar en bestelde allebei een patat met mayonaise en een milkshake. Toen we ons buikje vol hadden liepen we weer gezellig naar huis.
Thuis zag ik dat we Pasoa hadden, dus bewaarde we dat voor vanavond. We liepen naar boven, en gingen op de computer. Anna ging op haar MSN. We zagen dat Martijn online was en gingen met hem praten, hij wist natuurlijk niet dat Anna bij mij was.

verdr? xx

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:02

mooi verhaal hoor! ik zou graag wat meer van je lezen

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:10

leuk verhaal.
tuurlijk verder schrijven
\blijf je verhaal volgen

_Laris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:16

Harstikke leuk stuk!
Ik hoop dat je weer snel verder schrijft !!

Murkje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:38

heej

leuk hoor
ik hoop dat je weer verder schrijft!

Kleinduimpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:45

Snel weer verder lievert.. Hou.vn.je.Sgatje.. xx Marleen, je liefste gothicje

POMARxGERO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 21:08

Morgen heb ik weer tijd om te schrijven dus misschien morgen een nieuw stukje...

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:11

leuk verhaal.
Wacht zeker op een vervolg

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:29

Leuk !
Ik wacht *ook* op vervolg

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:11

leuk verhaal, ben ook benieuwd naar het vervlolg:D

Tam_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:16

leuk verhaal!

POMARxGERO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 16:21

Ik ga zo weer even verder met schrijven, ben nu even huiswerk aan het maken, maar ik moet van het verhaal nog 500 woorden en dan heb ik weer een nieuw stukje.. !

POMARxGERO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 18:24

weer nieuw stukje:

Anna*verlieft: Heej Martijn
Martijntjuhh*: Hooi lekkerding.
Anna*verlieft: doe ff niet zo dom, door die actie op school ben ik je niet echt leuker
gaan vinden, wat ik toch al niet vond.
Martijntjuhh*: O, dat was niet de bedoeling, maar ik dacht dat het grappig was.
Anna*verlieft: Dat dacht jij, Ja, maar ik niet en Jasmin ook niet. Je weet dat Jasmin jou
leuk vind, en dan ga je dat doen.
Martijntjuhh*: Ja, sorry, ik voel me er ook best rot over. Ik ga wel m`n excuses
aanbieden.
Martijntjuhh*: Eigenlijk is Jasmin best aardig, de laatste tijd.
Anna*verlieft: Ja, ga maar je excuses aanbieden, ze voelt zich er behoorlijk k*t over.
en ze is altijd al aardig geweest, is ze misschien een leuk vriendinnetje
voor je.
Martijntjuhh*: Nee nu nog niet, ik bedoel, eerst moet ik meer met haar om zien te gaan
en ik moet jou minder leuk zien te vinden.
Ik zal de klas er van overtuigen dat ze helemaal niet verkeerd is!
Anna*verlieft: Ja, doe dat!! Maar ik moet nu helaas gaan, Doeiii!

Anna ging snel offline. Ik had een grote glimlach op m`n gezicht. “Linda had gelijk, over een tijdje gaat alles weer beter met me.” Riep Ik blij. Anna knikte. “Ik ben ook heel blij, voor jou natuurlijk, maar ook voor mij want hij gaat proberen mij uit z`n hoofd te zetten. Dat betekent dat ik geen last meer van hem heb!” Zei Anna enthousiast. We waren allebei blij en gingen op mijn MSN. Martijn was als enige online, dus ging ik weer offline want daar had ik geen zin en Anna ook niet. Dus gingen we naar beneden en pakte een DVD; Shrek 2. We pakte de Pasoa en een bak chips en hebben erg gelachen. Iets voor tien uur was de film afgelopen en besloten we dat we nog een film gingen kijken; Costa. Zo blij als vandaag ben ik heel lang niet meer geweest. We gingen half één ons bed in en hebben nog de hele tijd gepraat. Rond twee uur sliepen we pas.
De volgende dag sliepen we lekker uit en toen we eenmaal wakker waren gingen we naar beneden een broodje eten, bij de tv. Er was niet zoveel bijzonders op tv dus zapten we een beetje. Het was pas drie uur toen Anna naar huis ging. Zij vond het ook heel gezellig. Dat moeten we dus vaker doen. Een half uur nadat Anna weg was ging ik naar Linda, om te vertellen hoe gezellig het was, en om m`n broertje weer op te halen. Linda was ook heel erg blij voor me dat het beter met me ging. Toen ik naar huis reed met m`n broertje besloot ik dat ik nog even langs de supermarkt ging om wat eten en drinken te halen. Toen ik weer thuis was, was het tijd om eten te maken. Ik had zin om broccoli te maken. Na het eten belde ik Anna nog ‘even’ om te zeggen dat het heel gezellig was. Het ‘even’ bellen duurde een half uur. Om tien uur lag ik in m`n bed. De volgende dag moest ik weer gewoon naar school, waar ik aan de ene kant wel zin in had, maar aan de andere kant ook weer niet. Martijn zou wel weer aardig doen, dat is de leuke kant. Maar of hij de rest van de klas wel gaat overtuigen, en als ie dat doet, zou dat dan gaan lukken?

Hoofdstuk 2.

Ik reed het schoolplein op met Anna. We zetten onze fietsen in het fietsenhok en liepen de school binnen, want de bel was inmiddels al gegaan. Dus liepen we naar binnen. “Hoi Jasmin, hoe gaat ie nu met je?” Vroeg Martijn aan me. Ik keek verbaasd naar hem. “Ehh, J..j…ja goed.” Stotterde ik een beetje verlegen. “Het spijt me dat ik zo rot tegen je deed, Ik dacht dat je het wel grappig zou vinden.” Ging Martijn verder. Hij pakte m`n handen. Ik merkte dat ik rood werd. “Het geeft niet.” Vertelde ik hem. Martijn knikte en hij liep weer weg. Anna kwam gelijk naar me toe. “Je werd helemaal rood toen hij je handen pakte!!” Zei ze enthousiast. Ik knikte trots. “Betere tijden komen eraan voor mij, nu maar hopen dat Martijn de rest van de klas er ook van overtuigt dat ik niet verkeerd ben.” Antwoordde Ik.
De dag op school verliep goed, Martijn had de klas er van overtuigd dat ik niet verkeerd was, en hij wou zelfs naast me zitten met Geschiedenis! Natuurlijk zei Ik Ja, en het was ook nog gezellig. Dat had ik dus helemaal niet verwacht, want hij let meestal heel goed op in de lessen, en nu dus niet.
“Ik ben zo verliefd op hem.” Zei ik tegen Anna, toen de bel was gegaan, en we uit waren.
“En hij op jou denk Ik.” Zei ze terug en ze liep weg. Ik keek haar raar na en wou net achter haar aan lopen, op dat moment werd ik op m`n schouder getikt. Geschrokken keek ik om. Het was Martijn. “O, sorry, Ik wist niet dat je zou schrikken.” Hij keek naar de grond. “Nee, ik schrok niet hoor, tenminste, niet van jou!” Vertelde Ik hem, en we begonnen allebei te lachen. “Ik wou eigenlijk wat vragen.” Begon Martijn verlegen. “Zou je met mij naar het schoolbal willen.” Ging hij verder. Ik voelde dat ik rood werd en knikte gelijk. “Tuurlijk, wie zou er nou niet met jou naar het schoolbal willen..!” Zei Ik enthousiast. Ik was het eigenlijk helemaal vergeten, dat er binnenkort een schoolbal was, maar ik had nog wel een leuke jurk in m`n kast hangen, van mijn….moeder. Bij die gedachte werd ik even verdrietig. Martijn zag het. “Wat is er, ik zie dat je verdrietig bent.” Vroeg hij aan me. Ik knikte en hield de tranen nog maar net tegen. “Ik dacht even aan m`n moeder.” Stamelde Ik en deed me ogen even dicht. Martijn sloeg z`n armen even om mij heen. Ik kreeg een warm en veilig gevoel. Toen hij me weer losliet, keken we elkaar een moment in de ogen. Dat werd snel onderbroken door Laura, die Martijn losrukte van mij. “Niet te klef hè!” Zei ze lachend en knipoogde naar me. Ik lachte mee en zocht naar Anna. Ze stond bij Yvonne en Kim, dus liep ik daar naartoe. “Dat wordt nog wat, tussen jou en Martijn.” Riep Kim. Ik bloosde.

Met een blij gevoel, reed ik naar de crèche om m`n broertje op te halen. Daarna reed ik naar huis, waar m`n vader op me stond te wachten. Verbaasd liep ik naar binnen. “Ehm pap? Moet je niet naar je werk?” Vroeg ik hem. Hij stond op. “Kom even zitten, ik moet met je praten.” Begon hij. Ik ging naast hem zitten. “Ik ben vandaag thuis gebleven, omdat ik me niet zo goed voelde, en ik kreeg een telefoontje van een verzorgingsdienst ofzo, ik heb gevraagd waarom ze mij belde, en ze vertelde dus dat jij hun hulp heb gevraagd, is dat zo?” Vroeg m`n vader aan me. Ik keek naar de grond en knikte. “Jij doet NOOIT iets aan het huishouden, altijd moet ik het weer doen.” Zei ik tegen hem met tranen in m`n ogen.
Ik zag dat hij een beetje verdrietig keek. Op dat moment ging de bel. Ik liep ernaartoe, het was Martijn. Ik werd rood. “Heej, heb je even tijd?” Vroeg hij lief aan me. Ik schudde m`n hoofd. “Nee, Sorry, m`n vader is eindelijk een keer thuis en ik heb een belangrijk gesprek met hem. Morgen kunnen we wel wat afspreken, dan is het dinsdag en dan heb ik wel tijd!” Zei ik terug. Martijn keek blij. “Dan zie ik je morgen op school!” Riep hij en knuffelde me. Ik kreeg weer een warm gevoel. Ik zwaaide hem na en liep weer naar binnen. “Oké, we gaan weer verder.” Zei m`n vader. “Het is waar, ik doe nooit iets aan het huishouden, en dat wil ik graag veranderen, want ik zie jou ook nooit. Dus heb ik besloten dat ik ontslag neem en ander werk ga zoeken.” Ging hij verder. Ik keek hem geschrokken aan. “Tja, het is niet anders.” Zei hij. “Dus die verzorgingsdienst gaat niet door?” Vroeg ik aan hem. Hij schudde z`n hoofd. “Nee, als je het goed vind dat ik je kom helpen, dan gaat het niet door.” Stamelde hij. Ik stond op en pakte wat drinken. “Ik vind het goed, maar dan moet je me beloven dat je niet zo`n drukke baan gaat zoeken, want dan weet ik het wel weer.” Vertelde Ik hem. M`n vader stond op en liep naar mij toe. “Deal.” Zei hij en we schoten allebei in de lach.

Verder? kuss

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:32

Jaaaa!!!

Kleinduimpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:01

Jaa verder

POMARxGERO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 20:46

ik denk vrijdag nieuw stukje.. of zaterdag..

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:34

leuk stuk weer ga zoo door !

Kiimberly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:57

leuk !! verder

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:51

leuk stuk:D, ga zo door

POMARxGERO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 14:12

Nog maar 1000 woordjes dan weer een nieuw stukje, ik ga proberen dat vandaag te doen, want ik had gister en vanochtend geen tijd, en zomteen moet ik nog even weg ..