[Foto] Niels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

[Foto] Niels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 16:49

Jup een foto van een pony, staat niet verkeerd hier bij Crea bea omdat ik commentaar wil op de foto kwaliteit en niet op het paardje wat erop staat. De foto's zijn gemaakt met m'n nog nieuwe Sony Cybershot DSCH1.

Afbeelding

En;

Afbeelding

Ik ben er nog niet erg tevreden over maar zoals velen bij CB doen; hou ik het commentaar ook even voor me, om oneindig herhaal van verbeterpunten te voorkomen

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:53

Horizon vind ik aardig recht.
Dat is goed.
Ze zijn ook goed scherp.
Ga zo door.

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:54

ten eerste; ik zou ze niet uploaden bij mijn album want dat eet kwaliteit Upload je foto's de volgende keer even wij www.imageshack.us ofzo

over de foto's; Ik vind het leuke foto's Maar wel 'gewoon' leuke foto's. Het zijn leuke foto's voor bijvoorbeeld in een fotolijstje in je slaapkamer. Maar om zoiets nou uit te vergroten en ergens neer te hangen. Nee, daar vind ik ze niet speciaal genoeg voor Je hebt trouwens wel een mooie plek uitgekozen om foto's te gaan maken en we kunnen ook niet zeggen dat het weer helemaal perfect was (wat ook de foto's beïnvloed) Probeer de volgende keer je foto's iets speelser en aparter te maken.

Hopelijk heb je hier wat aan

edit; de 2de vind ik trouwens de leukste foto. Je pony kijkt recht in de camera en staat er lief op
Laatst bijgewerkt door Nynkk op 30-12-05 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:54

aaaaaah nielsje *lieft niels*

leuke foto's! Ik vind ze wel mooi!

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:57

Leuke foto`s! Alleen 1 dingetje; op foto 2, bij de kont lijkt het wat `nep` alsof daar een stukje geknipt en geplakt is. Verder erg leuk!

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 17:01

Heel erg bedankt voor de reacties!

@Nynkk; ben het helemaal met je eens, ik hoop dat ik later nog eens leuke composities krijg, nu ben ik meer bezig met; hoe stel ik het beste scherp met m'n camera, maar zo langzamerhand krijg ik m'n camera wel door Het weer qua licht enalles vond ik nog niet eens zo heel slecht, alleen ik had het zoo koud dat ik amper m'n camera stil kon houden.. brrr Maar erg bedankt voor je commentaar, zal er de volgende keer op letten.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 17:01

topsylover schreef:
Leuke foto`s! Alleen 1 dingetje; op foto 2, bij de kont lijkt het wat `nep` alsof daar een stukje geknipt en geplakt is. Verder erg leuk!

Hihi, ik heb niks geknipt en geplakt, en zie ook niet echt waar?

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:03

Haha, ik beeld me ook vanalles in maar zeg maar op foto 2, daar op z`n kruis, lijkt alsof de lucht `nep`is zeg maar. Beetje moeilijk als je het niet kan aanwijzen.

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 17:06

Denk ik het te zien; is het een stuk vacht en jij bedoel lucht. Nee sorry kan echt niet zien wat jij bedoel

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:08

Ja dat ja, weet het, ik kan echt niks uitleggen op de pc.

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:07

Mooie fotoos, en: Wat een SCHATJE!

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:12

Leuke foto's!

1e foto, ik had liever minder gras op de voorgrond gezien, de zwarte vlekjes in de lucht kun je wegwerken met een progamma, en kwa compositie zou je wat beter op de boompjes op de achetrgrond kunnen letten.

2e foto, achtergrond lijkt scherper dan het paardje, ook hierweer, als je het paardje precies tussen de boompjes had geplaatst, zou dat ene halve boompje minder storend zijn.

Gerbenfroh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:13

WAT EEN DOTJE!

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:23

Wat me nu trouwens opvalt, hij heeft aan een kant wel de aftekening op zijn hoofd, en precies in het middenhoud dat laat maar zeggen op, koel

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 21:33

Haha bedankt voor de reacties!
Ik zal de volgende keer wat meer op de achtergrond letten, stoort idd een beetje. Heb weer zeker wat aan de tips.
Wat mij nu opvalt is dat ie op de eerste foto wel érg overbouwt lijkt.

CKdamour

Re: [Foto] Niels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:44

sony cybershot werd mij afgeraden bij de fotozaak.
Alleen kopen wanneer er een carl zeis lens opzat werd me verteld.

Ben toen maar voor de canon gegaan

CKdamour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:45

Paula schreef:
Haha bedankt voor de reacties!
Ik zal de volgende keer wat meer op de achtergrond letten, stoort idd een beetje. Heb weer zeker wat aan de tips.
Wat mij nu opvalt is dat ie op de eerste foto wel érg overbouwt lijkt.

wilde je commentaar op de fotografie of op de fotokwaliteit?
Overbouwt is een foutje van jou en niet van de camera

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 09:35

Waarom werd die camera afgeraden?
Het is echt een prima ding hoor; echt als je wat verder wil met fotografie is ie uitstekend, voordat ik hem helemaal door heb ben ik wel een tijd verder.

Ik wil commentaar op hoe ík een betere kwaliteit foto krijg en hoe ik hem er mooier op kan zetten. Dat overbouwd was meer aanlijding op dat knip en plak verhaal, dat me dat daardoor opviel

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 09:57

Je hebt echt een schattig ponytje!!
Maar verder heb ik nog een tip: probeer als je een pony/paard enz. fotografeerd, 'm op ooghoogte te fotograferen, nu kijkt ie (vooral bij foto 2 wat naar benenden, probeer 'm op ooghoogte te fotograferen.) snappie?
Hij maakt prachtige foto's, jij trouwens ook Ik vind de achtergrond opzich niet zo storen maar het zijn van die zielige bommpjes, probeer het eens een keer in een bos te doen.
succes en veel plezier met je camera, de foto's zien er nu al top uit!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:13

Paula schreef:
Het is echt een prima ding hoor; echt als je wat verder wil met fotografie is ie uitstekend, voordat ik hem helemaal door heb ben ik wel een tijd verder

Ik wilde een stapje verder dan leuke plaatjes schieten maar geen geld voor een digitale spiegelreflex dus moest ik een compact kopen.
Sony werd afgeraden door de beeldkwaliteit omdat de sony lens gewoon slecht blijkt te zijn.
Woorden van die man: Sony en dat soort merken moeten zich niet bezig houden met fotocamera's. Daar waren ze in eerste instantie ook niet voor. Die hebben meer ervaring met hifi setjes en dat soort dingen. Voor een uitstekende kwaliteit neem je canon of nikon. Hij heeft me ook een map laten zien met a4 afdrukken van de verschillende camera's en ik vond daar de kwaliteit van de canon en nikon ook beter. Je kan zeggen dat deze uitstekend is voor fotografie. Dat zal dan ook best wel zijn voor huis en tuin fotografie (bij wijze van). Ik ga liever voor wat mensen met veel verstand ervan zeggen.
Ik weet ook dat de cybershot een stuk goedkoper is en ik zeg niet dat duurder in elk geval beter is... maar toch... vaak moet het prijsverschil toch ergens inzitten.

Deze winkel was trouwens camex in Eindhoven. Ik weet van hun dat ze niet zomaar een mooi praatje houden om te verkopen, maar dat ze je echt het juiste advies geven. Ik heb ze namelijk ook alleen benaderd voor advies en had al aangegeven dat de camera waarschijnlijk niet daar gekocht zou worden omdat ik 'm op afbetaling wilde.
Toch namen ze uitgebreid de moeite mij alles te laten zien en uit te leggen.
Nogmaals.. het ging ook vooral om de sony lens en niet om de camera zelf.

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:17

ahhh wat lief dat halve maantje op \zijn hoofdje:D

x_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:19

wat is het een dropie

Handtas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:36

Aah gossie wat een lief paardje
Vind de foto's leuk Ook goed dat je de horizon zo recht hebt
Verder ga ik in mijn commentaar mee met de rest

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 10:37

CKdamour schreef:
Paula schreef:
Het is echt een prima ding hoor; echt als je wat verder wil met fotografie is ie uitstekend, voordat ik hem helemaal door heb ben ik wel een tijd verder

Ik wilde een stapje verder dan leuke plaatjes schieten maar geen geld voor een digitale spiegelreflex dus moest ik een compact kopen.
Sony werd afgeraden door de beeldkwaliteit omdat de sony lens gewoon slecht blijkt te zijn.
Woorden van die man: Sony en dat soort merken moeten zich niet bezig houden met fotocamera's. Daar waren ze in eerste instantie ook niet voor. Die hebben meer ervaring met hifi setjes en dat soort dingen. Voor een uitstekende kwaliteit neem je canon of nikon. Hij heeft me ook een map laten zien met a4 afdrukken van de verschillende camera's en ik vond daar de kwaliteit van de canon en nikon ook beter. Je kan zeggen dat deze uitstekend is voor fotografie. Dat zal dan ook best wel zijn voor huis en tuin fotografie (bij wijze van). Ik ga liever voor wat mensen met veel verstand ervan zeggen.
Ik weet ook dat de cybershot een stuk goedkoper is en ik zeg niet dat duurder in elk geval beter is... maar toch... vaak moet het prijsverschil toch ergens inzitten.

Deze winkel was trouwens camex in Eindhoven. Ik weet van hun dat ze niet zomaar een mooi praatje houden om te verkopen, maar dat ze je echt het juiste advies geven. Ik heb ze namelijk ook alleen benaderd voor advies en had al aangegeven dat de camera waarschijnlijk niet daar gekocht zou worden omdat ik 'm op afbetaling wilde.
Toch namen ze uitgebreid de moeite mij alles te laten zien en uit te leggen.
Nogmaals.. het ging ook vooral om de sony lens en niet om de camera zelf.

Deze camera werd mij juist aanbevolen om er verder mee te gaan. Het was een van de weinige camera's die een mooie grote lens had ipv zo'n klein lensje waardoor je te weinig lichtinval heb. En daar was de prijs ook naar, echt duurder dan de gemiddelde camera. Maargoed, het doet mij er ook niet veel toe, ik was zo'n prut ding gewent van een Trust dat ik dit echt geweldig vind. En als ik hier mooie foto's mee kan maken, en ik hoop dat ze mooier worden, maakt mij het echt niet uit wat voor lens erop zit. Overigens, een goede fotograaf kan met de simpelste camera nog een mooie foto maken, dus een camera zegt echt niet alles over de kwaliteit van een foto.

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:41

Mijn vader heeft een Sony Cybershot, kijk maar in mn profiel, bijna alle foto's zijn met die camera gemaakt en ze zijn mooi scherp hoor .
Verder vind ik dat de foto's heel mooi zijn, vooral die tweede ben ik weg van . Wat een bolletje wol zeg