[verhaal] Fanta of tranen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveElmo

[verhaal] Fanta of tranen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 19:01

"Charlie!!" ik hoor mijn naam vanaf beneden geroepen.
Slaperig draai ik me nog een keer om maar als ik weer geroep vanaf beneden hoor stap ik uit bed en loop naar mijn kast.Alls ik zie dat het een troep is kniel ik naast mijn bed en daaronder grits ik een paar versleten jeans en een zwart truitje.Met de kleding loop ik mijn kamer uit over het gangpad richting de badkamer..

Het is heel anders nu..Ik hoef bijvoorbeeld nooit meer zolang op Kate te wachten die wel uren aan het douchen was.Of ze was haar make-up voor de zoveelste keer aan het bijwerken.Kate was mijn stiefmoeder.Ach stiefmoeder?ze kon mijn oudere zus wel zijn geweest!
Ongeveer 5 jaar geleden zijn mijn ouders uit elkaar gegaan.Mijn vader was verliefd geworden op een jongere vrouw..Kate dus.
De eerste keer dat ik Kate zag verliep niet goed.
Zeg nou zelf?als je 13 bent en je ouders gaan uit elkaar..zit je niet meteen te springen om je nieuwe stief"mama" van 25 jaar.
Mijn vader en Kate waren echt in love..Dat zag je gewoon,ze straalden de hele avond naar elkaar..
Tussen mijn moeder en mij ging het niet zo goed..Ik was aan het puberen en was bezig met jongens.Mijn moeder moest de scheiding verwerken en "redde het niet in haar eentje" aldus mijn moeder.
Algauw gingen Kate en mijn vader samenwonen..je raad het misschien al..ik trok bij ze in!

Een heel nieuw leven begon voor mij...
Als eniigskind werd ik maar al te vaak door mijn vader verwend.
ik was ook altijd 'zijn' meissie.Maar nu hij zo dolgelukkig was met Kate had hij ineens veel minder tijd voor mij!Ik werd jaloers en snauwde kate ook al te graag af."blegh wat een vies eten moet ik dat nou ECHT eten? " "mama kon altijd zooo goed mijn haar vlechten"
"oh nee dankje ik heb niet zo'n zin om met JOU te gaan shoppen,maar als ik er een keer als een del uit wil zien laat ik het je weten"
Als ik daaraan terug denk heb ik veel spijt..
Kate was het huishoud leven niet gewend en als het even niet meezat vluchtte ze naar Fanta.Kate was dol op dat paard..Ze kon er elke minuut over praten.Het was niet haar eigen paard,ze reed het paard bij voor een stel bejaarden mensen ofzo..
ik vond( en vind nog steeds) dat Fanta een groot lomp beest is.Nee mij kreeg ze er nooit op..
Bijna elke dag fietste Kate wel even naar de manege..Ze deed daar de vieste klusjes die ze thuis niet deed.Aangezien ze zo'n liefde voor het dier had,en mijn vader alles deed om haar te plezieren kocht hij haar voor haar.Dit maakte niet zo'n verschil..alleen nu wel...

Ongeveer 2 jaar geleden kreeg Kate te horen dat ze borstkanker had..op 27 jarige leeftijd nogwel.Ze was kapot zowel fisiek als lichamelijk.Mijn vader reiste veel voor zijn werk en als hij weg was had ik de taak om veel bij haar te zijn.Nog erger was dat ik dat lompe beest van d'r moest verzorgen.Ik was toen 15 en heb Fanta maar een paar maandjes gedaan.Blegh ik ga toch niet in die vieze paardenstallen staan?hou op zeg.
Kates' situatieverslechterde met de dag...En uiteindelijk was het geen geheim meer..Ze was sterfende.Voor Fanta waren wel wat meiden die haar woudenrijden en verzorgen.Kate stemde hier uiteindelijk mee in.
In al deze jaren heb ik nooit veel contact gehad met mijn moeder.Ik zie haar 1 x per week tijdens ons "dagje" we gaan dan de stad in en drinken een kopje koffie.Meestal op zondag.(niet dat ik er op zit te wachten)
4 maanden geleden was het zover..Kate is na al die chemo overleden op een doordeweekse dag..heel vredig eigelijk..haar laatste adem was diep..,maar vredig..

Mijn vader was de eerste maand een emotioneel wrak..Maar toen hij zag dat ik elke dag laat wegbleef is dat veranderd..Hij is nu THE perfect men..Maar diep van binnen heeft hij veel verdriet en pijn..alleen merkt de buitenwereld dat niet.Soms hoor ik hem 'snachts heen en weer lopen beneden..Ijsberen over wat er mis is gegaan in zijn leven.
inmiddels ben ik 18 en ben blijven zitten op het VWO dat betekend dat ik dit jaar over doe in 6VWO.Vrienden heb ik wel..maar met Jonas praat ik over alles,hij is echt mijn maatje door dik en dun!!

Zo nu weten jullie mijn verhaal.
Ik draai de kraan uit en droog me af,begin de dag met een frisse douche denk ik altijd maar !
Ik trek mijn kleren aan,en mijn voeten krijgen wit-zwart geblokte Vanss schoenen aan.Ik stampvoet opde trap naar beneden.
daar zit mijn pa de krant te lezen.Ik kijk vlug opde klok..
10 voor half..
nog 10 minuten en dan begint les.Ik wil een appel pakken maar mijn vader zegt me te gaan zitten.
"pap ik moet echt naar school ,zeker als je je bedenkt dat het 20 minuten fietsen is!"
"ga zitten Charlotte" comandeert hij,en met tegenzin ga ik aan een keukenstoel zitten.
Dan geeft hij mij een geopende enveloppe.Er zit een brief in.
Van Manege liederwei. Ik sla de brief open en lees hardop voor:

Beste heer Kempen.

Wij moeten u bij deze vermelden dat het arrangement dat wij u nu bieden op 1 januari a.s vervalt.
Fantast zal dus weer gewoon op pension worden gestalt en zal niet meer voor de lessen worden ingezet.
de verzoring zoals : voeren,mesten etc worden dus ook niet meer gedaan.
Wij hopen dat we u deze maanden konden helpen met dit arrangement vanwege het tragische verlies van Kate

Team Manege liederwei

"W..wat nu papa"
Vraag ik een beetje angstig en met open mond.
Mijn vader is stil..maar dan zegt hij dat we Fantast beter kunnen verkopen.
"maar dat zou Kate nooit gewilt hebben!!" schreeuw ik dan als tegenbescherming.
"KATE IS HIER NIET MEER!"Word er tegen me geschreeuwd
"ze is weg Charlotte!WEG!en ze komt nooit meer terug"
Mijn vader slaat zijn handen voor zijn ogen.
Zou hij huilen ?
Stil loop ik naar hem toe en sla mijn arm om hem heen..
"sorry pap..maar Fanta was alles voor haar..en.ik ? ik kan dat paard niet uitstaan maar wegdoen."
" het zou dan net zijn of.." Maar mijn vader maakt mijn zin af : "of we het laatste stukje Kate opzij zetten"
Ik knik..Hoezeer ik het paard vervloek en kate heb uitgescholden..Hoeveel ik om Kate geef,Ik kijk op de klok.Inmiddels is er een kwartier voorbij."Pap..mag ik"misschien thuisblijven vandaag?""Ik voel me niet zo lekker,en ik heb maar 4 uur les en het 1e uur is alweer bijna voorbij."
Mijn vader staart even voorzich uit..
"Charlie..je moet me beloven dat je beter je best gaat doen op school..je zit maar thuis en leert niks.."
Ik knik en loop naar boven.Op de bovenste traptrede blijf ik zitten.Denk terug aan mijn herinneringen aan kate..
Ze was zoo Shop aholic..Geen een winkel sloeg ze over.Mij wou ze het liefst zien als het populaire meisje op school met hippe kleding,strakke truitjes. en roze en allerlei andere "meiden" kleuren.
Maar ik? ik wees haar altijd af en droeg het tegendeel : ik droeg een broek die me veelste groot was,een truitje met : who cares' about the world erop..in grote zwarte griezelige letters..ik was alles behalve wat zij wou.30 jaar is ze maar geworden...2 jaar liep ze met die ziekte rond en nooit heeft ze een kik gegeven..Ze was stil..haar telefoon rekening daalde heel erg..Ze zat maar de hele dag op zolder..Nouja "haar" kamertje daarboven..ik ben er nooit geweest.maar toch zat ze er de hele dag.Wat zou er zo speciaal zijn aan dat kamertje ?Er zat een slot op dat wel..En pap? Die was er volgens mij maar enkele keren geweest..Er zat een slot op de deur..Wat zou er toch zijn?
Ik stond op en liep naar de zoldertrap.Voorzichtig klom ik op de krakerige ladder naar boven.Ik kwam uit op een kleine hal.Met 2 mogelijkheden - rechts= de logeerkamer,,links= De kamer waar kate altijd was.Wat ik wel weet is dat we toen we hier introkken het een grote kamer was.eigelijk 2...maar het "bijkamërtje" diende als badkamer..Ik duw tegen de deur.maar nee hij zit op slot.
Ik raak het handvat aan..dit heeft Kate misschien wel voor het laatst aangeraakt..

Misschien vinden jullie het helemaal niks..maar ik had eens zin om een verhaal een andere richting op te schrijven!

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:35

ik vind het erg mooi eigenlijk het begint wel al droef...Ben benieuwd welke richting je hiermee uit wil.

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:44

ik vind hem super ga zo door ga zeker volgen

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:51

Mooi verhaal joh!! Ga zo door,,
Ik blijf dit topic cker wel volgen. Ben nu wel benieuwd wat er achter die deur zit...

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:54

Hihi,, ik wist helemaal niet dat jij het was joh..!!
Maar ik vind het evengoed een vet verhaal..

Fenrir

Re: [verhaal] Fanta of tranen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:03

haj echt een zielig verhaal, maar wat is er nou precies gebeurt met het paard????

LoveElmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 20:10

Het paad staat nu op de manege in pension.Maar aangezien niemand het paard kan berijden word het als "manege" paard gebruikt voor een tijdje.Dit doet de manege omdat Charlotte en haar vader geen raad weten met het paard.Maar dit kan niet altijd zo doorgaan dus kapt de manege ermee,,en wat gaat er gebeuren..?volgende keer meer ahaha:0

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:10

Bente1 schreef:
haj echt een zielig verhaal, maar wat is er nou precies gebeurt met het paard????

Dat hebben ze vanuit de manege ingezet voor de lessen zodat de verzorging werd gedaan geloof ik... zodat die mensen het verdriet konden verwerken (vat ik het zo goed op??)
[edit]sorry, je was me voor [/edit]

Ik vind het een hele mooi verhaal, ben benieuwd hoe het verdergaat!

Horsy_Lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:23

Ik ook. Je schrijft goed.

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:49

ik vind het een super verhaal
juist omdat het nog alle kanten op kan gaan, ben benieuwd hoe het
verder loopt!

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 17:15

het gekleurde stuk is nieuw!

Beste heer Kempen.

Wij moeten u bij deze vermelden dat het arrangement dat wij u nu bieden op 1 januari a.s vervalt.
Fantast zal dus weer gewoon op pension worden gestalt en zal niet meer voor de lessen worden ingezet.
de verzoring zoals : voeren,mesten etc worden dus ook niet meer gedaan.
Wij hopen dat we u deze maanden konden helpen met dit arrangement vanwege het tragische verlies van Kate

Team Manege liederwei

"W..wat nu papa"
Vraag ik een beetje angstig en met open mond.
Mijn vader is stil..maar dan zegt hij dat we Fantast beter kunnen verkopen.
"maar dat zou Kate nooit gewilt hebben!!" schreeuw ik dan als tegenbescherming.
"KATE IS HIER NIET MEER!"Word er tegen me geschreeuwd
"ze is weg Charlotte!WEG!en ze komt nooit meer terug"
Mijn vader slaat zijn handen voor zijn ogen.
Zou hij huilen ?
Stil loop ik naar hem toe en sla mijn arm om hem heen..
"sorry pap..maar Fanta was alles voor haar..en.ik ? ik kan dat paard niet uitstaan maar wegdoen."
" het zou dan net zijn of.." Maar mijn vader maakt mijn zin af : "of we het laatste stukje Kate opzij zetten"
Ik knik..Hoezeer ik het paard vervloek en kate heb uitgescholden..Hoeveel ik om Kate geef,Ik kijk op de klok.Inmiddels is er een kwartier voorbij."Pap..mag ik"misschien thuisblijven vandaag?""Ik voel me niet zo lekker,en ik heb maar 4 uur les en het 1e uur is alweer bijna voorbij."
Mijn vader staart even voorzich uit..
"Charlie..je moet me beloven dat je beter je best gaat doen op school..je zit maar thuis en leert niks.."
Ik knik en loop naar boven.Op de bovenste traptrede blijf ik zitten.Denk terug aan mijn herinneringen aan kate..
Ze was zoo Shop aholic..Geen een winkel sloeg ze over.Mij wou ze het liefst zien als het populaire meisje op school met hippe kleding,strakke truitjes. en roze en allerlei andere "meiden" kleuren.
Maar ik? ik wees haar altijd af en droeg het tegendeel : ik droeg een broek die me veelste groot was,een truitje met : who cares' about the world erop..in grote zwarte griezelige letters..ik was alles behalve wat zij wou.30 jaar is ze maar geworden...2 jaar liep ze met die ziekte rond en nooit heeft ze een kik gegeven..Ze was stil..haar telefoon rekening daalde heel erg..Ze zat maar de hele dag op zolder..Nouja "haar" kamertje daarboven..ik ben er nooit geweest.maar toch zat ze er de hele dag.Wat zou er zo speciaal zijn aan dat kamertje ?Er zat een slot op dat wel..En pap? Die was er volgens mij maar enkele keren geweest..Er zat een slot op de deur..Wat zou er toch zijn?
Ik stond op en liep naar de zoldertrap.Voorzichtig klom ik op de krakerige ladder naar boven.Ik kwam uit op een kleine hal.Met 2 mogelijkheden - rechts= de logeerkamer,,links= De kamer waar kate altijd was.Wat ik wel weet is dat we toen we hier introkken het een grote kamer was.eigelijk 2...maar het "bijkamërtje" diende als badkamer..Ik duw tegen de deur.maar nee hij zit op slot.
Ik raak het handvat aan..dit heeft Kate misschien wel voor het laatst aangeraakt..

Hier het volgende deel:)

Ik krijg tranen in mijn ogen als ik voel dat mijn hand warm word.
Zachtjes klim ik de trap af naar beneden.Verdrietig en door de war ga ik achter mijn computer zitten.Ik open internet en kijk op sites zoals marktplaats.Genoeg mensen willen een paard verzorgen zie ik,gelukkig ook hier in de buurt.Maar als ik naar de ervaring en leeftijden is dit niks voor Fanta..Aan een meisje van 7 met 2 maanden rijervaring hebben we niks.
Dan valt mijn oog op een advetentie van ene Marije Hiensta.

Hoi ik ben Marije,een gezellige vrouw van 34 jaar die het leuk zou vinden om uw paard te rijden en te verzorgen.Ik heb al ongeveer 20 jaar ervaring en heb ook in de paarden gewerkt.

Bingo!Denk ik en ik pak mijn telefoon en als ik het nummerinwil toetsen zie ik dat het nog niet eens 9 uur is.Misschien slaapt ze nog.Ik bel vanavond wel.
Ik zit achter mijn computer heel stilletjes.Er zal wel niemand op MSN zijn dus dat is ook geen optie.
" Charlie!!",ik hoor mijn vader roepen.
Vlug druk ik mijn computer uit en loop naar de trap."jaa wat is er pap?"
mijn vader loopt een paar treden naar boven.
"Ik ben net gebeld,ik moet voor 4 dagen naar Zwitserland.""
"lukt het je in je eentje?"
Ik knik en zeg " ga nou maar,anders mis je je vliegtuig misschien"!
Mijn vader knikt en rent naar beneden,grijpt zijn werkkoffertje en doet zijn lange zwarte jas aan.Vlugloop ik even naar mijn vaders' slaapkamer.Grits er schoon ondergoed en een schoon overhemd uit en zo gauw als ik kan loop ik naar beneden.
Mijn vader staat al te wachten,en ik duw de kleding in zijn handen."Doei pap!"Ik geef hem een kus en weg is hij.
Ik ga beneden op de bank zitten.Mijn ogen zijn nog steeds slaperig.
Ik denk even aan alles wat er de afgelopen tijd gebeurd is.
Dan val ik in slaap.

Ik word wakker van geklop op de deur..Vlug sta ik op en doe open.
Ik zie Saskia staan,onze buurvrouw maar steun en toeverlaat!
De mollige vrouw slaat een arm om me heen."je vader belde,ik moest even kijken of alles goed ging.""Hij is trouwens veilig aangekomen,een beetje turbulentie maar ach wat doe je eraan."
"hij probeerde je te bellen maar er nam niemand op ? "
Ik knik.."Lag even te slapen".
Saskia glimlacht naar me."waarom ga je anders dit weekeind niet naar je moeder toe?""Anders zit je hier maar alleen en..je moeder zou het vast en zeker leuk vinden!"
Ik schud mijn hoofd."Ik heb niet zo'n zin om bij haar en HEM te blijven"
Saskia zucht even en doet de voordeur open."Dat dacht je ook van Kate toen je haar pas kende."
"Ik heb gehoord dat meneer Je'darc *Saskia giegelt : of hoe je het ook mag utispreken* heel aardig is,en trouwens hij heeft een hele leuke Zoon,Dylan heet hij volgens mij.Een team genootje van mijn eigen zoon,ze zitten samen op voetbal:)"
i"en ja ik zit daar zeker om te springen"Ze glimlacht,"nou ik spreek je wel weer en veel plezier bij je moeder!" saskia loopt weg richting haar eigen huis.

Het is druk op het station,treinen komen en vertrekken en ik zoek me een weg uit het grote nieuwbouw gedeelte.
Mijn moeder zei dat ik bij het stads standbeeld moest wachten en iemand me zou oppikken.Ik leun wat tegen het grote bronzen standbeeld aan.Het stelt niks voor..een grote man met een grote snor en een lange baard die druk aan het bellen is.Pff waar lsaat dat nou weer op.Net als ik de boeiende schoenen van de man bestudeer kijk ik op mijn horloge.Komop MAM!!het is al half 5 en het word donker zucht ik hopeloos.Ik kijk om me heen maar er is geen man van rond de 40 te zien die een beetje op Jan lijkt,want zo heet mijn moeders vriend.
Dan loopt er een jongen rond de 21 naar me toe,gespierd,lange blonde haren en mooie grote blauwe ogen."toevallig ben jij de dochter van dat mens dat zich de vriendin van mijn vader noemt?"Zegt hij tegen me.
Arrogant kijk hem aan,"Jij bent zeker die andere gek die in ons huis is ingetrokken."
Jep helemaal,ik ben Dylan zoon van jan,en jij bent zeker ehm even denken,Charlie?
"CHARLOTTE..""Is het voor jou".
We daagden elkaar een beetje uit maar ik vond het niet echt leuk,hij wel volgens mij..ik heb Dylan nog nooit ontmoet hij was altijd weg met vrienden of zat op zijn kamer.En voorstellen NEE dankje mam!.
"Hoe gaan we hier nou eigelijk weg?" vraag ik tenslotte.
Dylan kijkt ergens heen en ik volg zijn ogen.Er staat een ruige motor even verderop.
"Nee daar ga ik niet op meë" zeg ik dan.
Dylan knikt,"wat jij wilt." "Ik hoef geen 10 kilometer te lopen"
"Zo leuk voor je,ikke ook niet"
Ik loop naar de overkant,en 100 meter verderop zie ik al de bushalte in zicht.Ik kijk achter me maar Dylan is bij zijn motor.Aangekomen met mijn zware tas bij de bushalte rijd Dylan naast me."Ik weet niet wat jij doet,maar aangezien het gaan regenen en de bussen om het halfuur komen zou ik maar vlug achterop springen."
Ik schud mijn hoofd,en kijk op de kaart in het bushokje,inderdaad hij heeft gelijk,die pokke bussen komen om de 35 minuten!
"Ik loop liever!"
En ik zet het op een lopen...Dylan zegt me dat ik het zelf maar uit moet zoeken,
Ik loop verder en Dylan rijd me voorbij...maar steeds blijft hij in zicht."
Het begint te druppelen en mijn tas sleep ik over de grond.
Als er dan een donder volgt gil ik DYLANN.
Hij staat stil en kijkt me gemeen aan.
Achterop meid zegt hij tegen me.en met tegenzin ga ik op de motor zitten.

marit_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:33

gaaf joh .... is er nog een verder vervolg:D..ben zeer benieuwt

dubbie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:58

vind een heel mooi verhaal

Eros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 09:20

idd mooi verhaal zeg

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:08

leuk!!!
ik wil meer:P !!!!!
ga vooral door

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:06

leuk hoor ga zo door

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:36

Meer,, Meer..
ff offtopic, ga je nog in de vakantie rijden, deem..?

LoveElmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 21:48

Het gekleurde stuk is weer nieuw!

Ik word wakker van geklop op de deur..Vlug sta ik op en doe open.
Ik zie Saskia staan,onze buurvrouw maar steun en toeverlaat!
De mollige vrouw slaat een arm om me heen."je vader belde,ik moest even kijken of alles goed ging.""Hij is trouwens veilig aangekomen,een beetje turbulentie maar ach wat doe je eraan."
"hij probeerde je te bellen maar er nam niemand op ? "
Ik knik.."Lag even te slapen".
Saskia glimlacht naar me."waarom ga je anders dit weekeind niet naar je moeder toe?""Anders zit je hier maar alleen en..je moeder zou het vast en zeker leuk vinden!"
Ik schud mijn hoofd."Ik heb niet zo'n zin om bij haar en HEM te blijven"
Saskia zucht even en doet de voordeur open."Dat dacht je ook van Kate toen je haar pas kende."
"Ik heb gehoord dat meneer Je'darc *Saskia giegelt : of hoe je het ook mag utispreken* heel aardig is,en trouwens hij heeft een hele leuke Zoon,Dylan heet hij volgens mij.Een team genootje van mijn eigen zoon,ze zitten samen op voetbal:)"
i"en ja ik zit daar zeker om te springen"Ze glimlacht,"nou ik spreek je wel weer en veel plezier bij je moeder!" saskia loopt weg richting haar eigen huis.

Het is druk op het station,treinen komen en vertrekken en ik zoek me een weg uit het grote nieuwbouw gedeelte.
Mijn moeder zei dat ik bij het stads standbeeld moest wachten en iemand me zou oppikken.Ik leun wat tegen het grote bronzen standbeeld aan.Het stelt niks voor..een grote man met een grote snor en een lange baard die druk aan het bellen is.Pff waar lsaat dat nou weer op.Net als ik de boeiende schoenen van de man bestudeer kijk ik op mijn horloge.Komop MAM!!het is al half 5 en het word donker zucht ik hopeloos.Ik kijk om me heen maar er is geen man van rond de 40 te zien die een beetje op Jan lijkt,want zo heet mijn moeders vriend.
Dan loopt er een jongen rond de 21 naar me toe,gespierd,lange blonde haren en mooie grote blauwe ogen."toevallig ben jij de dochter van dat mens dat zich de vriendin van mijn vader noemt?"Zegt hij tegen me.
Arrogant kijk hem aan,"Jij bent zeker die andere gek die in ons huis is ingetrokken."
Jep helemaal,ik ben Dylan zoon van jan,en jij bent zeker ehm even denken,Charlie?
"CHARLOTTE..""Is het voor jou".
We daagden elkaar een beetje uit maar ik vond het niet echt leuk,hij wel volgens mij..ik heb Dylan nog nooit ontmoet hij was altijd weg met vrienden of zat op zijn kamer.En voorstellen NEE dankje mam!.
"Hoe gaan we hier nou eigelijk weg?" vraag ik tenslotte.
Dylan kijkt ergens heen en ik volg zijn ogen.Er staat een ruige motor even verderop.
"Nee daar ga ik niet op meë" zeg ik dan.
Dylan knikt,"wat jij wilt." "Ik hoef geen 10 kilometer te lopen"
"Zo leuk voor je,ikke ook niet"
Ik loop naar de overkant,en 100 meter verderop zie ik al de bushalte in zicht.Ik kijk achter me maar Dylan is bij zijn motor.Aangekomen met mijn zware tas bij de bushalte rijd Dylan naast me."Ik weet niet wat jij doet,maar aangezien het gaan regenen en de bussen om het halfuur komen zou ik maar vlug achterop springen."
Ik schud mijn hoofd,en kijk op de kaart in het bushokje,inderdaad hij heeft gelijk,die pokke bussen komen om de 35 minuten!
"Ik loop liever!"
En ik zet het op een lopen...Dylan zegt me dat ik het zelf maar uit moet zoeken,
Ik loop verder en Dylan rijd me voorbij...maar steeds blijft hij in zicht."
Het begint te druppelen en mijn tas sleep ik over de grond.
Als er dan een donder volgt gil ik DYLANN.
Hij staat stil en kijkt me gemeen aan.
Achterop meid zegt hij tegen me.en met tegenzin ga ik op de motor zitten.

Ik zit op mijn bed en pak mijn spullen uit.Pff wat een reis,doorweekt en al zijn we dan toch aangekomen bij het huis.
Mam was aan het koken..lasagna mijn favoriet.Na een innige omhelzing met mijn moeder ben ik naar boven gelopen nu ben ik dus aan het uitpakken.Stil kijk ik de kamer door..op de muren hangen foto's van toen ik klein was,foto's van honden katten en hee.Wat is dat?
Ik sta op en loop naar een hoek van mijn kamer.Ik bekijk de foto eens goed."ben..ben ik dat?" vraag ik me verward af.Ik zie een foto van mij met een kleine pony."pff hoe kan dat nou weer"
Ik loop mijn kamer uit richting de keuken.Mijn moeder fluit vrolijk een liedje en ondertussen verwarmt ze de oven voor.
"Mam..ben ik dat echt op die foto van mij in mijn kamer met die knol?"
Mijn moeder grinnikt even."Ja Charlize dat ben jij.Je was gek op dat beest,poeh even denken.."
Ik kijk mijn moeder niet-begrijpend aan.
"oh nu weet ik het weer" zegt ze en vervolgt haar verhaal ;"Bloem heette die kleine shetlander""ach ik herinner het me weer alsof het gisteren was.""
Dan begint mijn moeder verhalen te vertellen over de buren die een pony voor hun zoontje hadden gekocht.Ik was blijkbaar fan van *bloem* en knuffelde het liefst de hele dag met de kleine pony.
Vreemd..heeel vreemd denk ik maar.
"o o..Ehm mam,kan ik even op de computer?"
Mijn moeder kijkt me aan,"vraag maar aan Jan of hij aan het werk is op de computer en als je daar niet terecht kan moet je maar even naar Dylans' kamer.Die blijft nog wel even weg."
Ik knik en loop in een snel tempo de trap op.Richting de studeerkamer maar helaas.Jan zit druk typend met z'n bril op het puntje van zijn neus achter de computer gekleefd.
Ik loop dan tevergeefs naar het einde van de gang.Draai de deurknop om en kom binnen in een blauwe kamer.Het is er heel licht en ik zie een rommelig bed staan,overal kleren op de grond en schoolboeken slingeren rond.
Ik ga tenslotte achter het overvolle bureau zitten en zie dat de computer aanstaat.
Als ik de monitor aandruk hoor ik ringelende belletjes en zie ik blauw flikkerende schermpjes openstaan.
Ik open marktplaats en spit weer wat advertenties af.Gelukkig zie ik de advertentie van Marije algauw op de 2e pagina verschijnen.Ik open het bureau laatje en rommel er wat in.
Het geringel irriteert me dan toch en als ik zijn MSN op afwezig wil zetten kan ik het niet laten even zijn gesprekken te bekijken.

Wat een breezahh taal zeg..Moeilijk te lezen maar uiteindelijk ontcijfer ik dat ene :

Max hvj 4evahh zegt : Kom je morgenavond nog naar de coolste party van de maand?MIJN birthday dus!!
En heb je enig idee waar Max is ?

Dj Stef zegt : hee Gozer van me,kom je zo ff biertje doen bij Max?
Hij verstopt zich de hele tijd voor Kel,dat wijf zeikt maar door dat ze hem mist.Oja..CINDY komt ook..dus je zal vast wel komen!zie je later Gab !

Nog wat andere gesprekken laat ik maar zitten.
Ik zie een leeg blocknote velletje rondzwerfen en met een halflekkende vulpen schrijf ik het nummer van Marije op.
Druk de monitor uit en loop naar beneden grits daar de telefoon van de haak,en draai het nummer tenslote.
De telefoon gaat even over als er iemand opneemt.

""Hai met Marije"
Ik slik even en zeg dan dat ik opzoek ben naar een bijrijdster voor Fanta.Marije is laaiend enthousiast en dolblij dat ik gereageerd heb.
We spreken af voor aankomende Vrijdag.
"Is goed mop dan ben ik half 9 op manege liederwei aan de sonnusweg!"
Als we adressen en nummers hebben uitgewisseld hang ik op.
Ze klinkt vrolijk en aardig.Maar hoe weet ik of ze goed kan rijden ?
Misschien moet ik maar eens even naar de manege hier verderop gaan.Nee niet voor mijn plezier.Maar ik kan toch niet overomen op Marije of ik niks van paarden weet?
Dan roept mijn moeder.Het is etenstijd.
Ik prop wat papiertjes in mijn broekzak en als we eenmaal aan tafel zitten hoor ik gierende geluiden vanuit de voorhal.
"Jan..ik wil niet meer dat Dylan zo storend thuiskomt!En laat die jongen toch eens op tijd zijn voor het eten!"Mijn moeder zegt dit geérgerd tegen haar vriend.
Dylan rent samen met een meisje de trap op.het meisje is zo rond de 19 jaar en heeft geblondeerde krullen.Ze is lang,dun en gespierd,maar haar minirokje met hoge cowboy boots maken haar er niet mooier op.
Mijn moeder is het zat,ze gooit haar servet op tafel en luid staat ze op.
"DYLAN NU HIERKOMEN" roept ze door het huis heen.
Dylan heeft het blijkbaar gehoord want hij daalt van de trap,"ja wat is er nou weer?"
Ik kijk hem gemeen aan," zo praat je niet tegen mijn moeder" denk ik vanbinnen maarzeg maar niks.Dit kan nog welleens grappig worden!Ik grinnik zachtjes.
"Dylan, ik wil dat je Cindy gedag zegt en verteld dat je de komende week het huis niet uitkomt!en een rede?Je bent al 2 weken niet optijd voor het eten en dat moet ik maar pikken?"
Dylan vloekt naar mijn moeder waarop Jan boos op de tafel slaat

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:59

leuk verhaal

Horsy_Lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:49

heel leuk ben benieuwd naar de rest.

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:34

leeeuk! ben benieuwd naar de rest

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:06

leuk leuk leuk..!!

dniejs_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:37

leuk :p

LoveElmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 21:03

Hebben jullie nog tips ofzo?lhihi

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:48

super verhaal, zeker verder schrijven hoor!!