[Tek] Opdracht voor een stageklasmeisje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

[Tek] Opdracht voor een stageklasmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 23:07

Bij mijn introductie begin dit schooljaar in mijn nieuwe stageklas heb ik een gouden doos laten zien met daarin van alles wat iets over mij zei. En dus ook iets van mijn grote hobby: tekenen. Had een tekening die bijna af was, de klas sloeg zowat steil achterover van verbazing

Maar toen kwam er bijna gelijk zo'n meisje naar me toe, Katie. Of ik haar pony Romeo wilde tekenen. Tuurlijk. Maar het was wel behoorlijk lastig, normaal teken ik van een digitale foto die ik zo vaak kan uitvergroten als ik wil. Kreeg nu een foto aangeleverd, normaal formaat, gewoon afgedrukt... Best een donkere pony, zie daar nog maar eens kleurverschil in te ontdekken

Toch is ie best lekker gelukt moet ik zeggen! Ben alleen niet zo tevreden over de neus en de oren zijn iets te klein volgens mij. Hoofd-halsaanzet lijkt raar maar komt volgens mij redelijk overeen met de foto. Was moeilijk te zien omdat haar hand daar zat. Kaak klopt ook niet, maar heb er al aan zitten pielen en zie het gewoon niet meer Maar verder vind ik hem op zich best mooi geworden! Wat vinden jullie? Wees wel lief want dit was weer nieuw voor mij

Afbeelding

Afbeelding

BounceBabe

Re: [Tek] Opdracht voor een stageklasmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:09

Ziet er goed uit meid! Ik doe het je niet na!
Je mag ook wel een keer een foto van mij natekenen! Maar dat laat ik je dan wel weten!

Ga zo door zou ik zeggen. Dat meisje moet wel tevreden zijn!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 23:10

BounceBabe schreef:
Ziet er goed uit meid! Ik doe het je niet na!
Je mag ook wel een keer een foto van mij natekenen! Maar dat laat ik je dan wel weten!

Ga zo door zou ik zeggen. Dat meisje moet wel tevreden zijn!

Lief van je En als ik voor je moet tekenen dan hoor ik het idd wel

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:19

Hoeveel schuift dat?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 23:24

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:28

Ik vind het mooi gedaan hoor!
Ik doe het je niet na
Vooral niet omdat dit zo'n lastige foto is...!

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:42

ik vind dat je echt een hele moeilijke foto hebt uitgezocht!!
want het stuk dat je ging tekenen(dan praat ik vooral over de hals) was niet te zien, al die schaduw!!
maar ik moet zeggen, je hebt er een knap staaltje werk van gemaakt, heel erg mooi!!!!
ik vind die neus juist om te aaien zo mooi!!
en die oren vallen juist heel erg mee hoor, misschien ietsje groter..
verder echt S-U-P-E-R gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:46

ben ik de enige die de tek. niet kan zien?

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:48

Ik kan hem ook (nog) niet zien, volgens mij is hij vrij groot en duurt het gewoon lang voordat hij geladen is.

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:58

Imigeshack.us en mijnalbum.nl kom ik niet op ... bij imageshack.us kan ik nu niet meer uploaden ...

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:04

smeetjoew schreef:
ik vind dat je echt een hele moeilijke foto hebt uitgezocht!!
want het stuk dat je ging tekenen(dan praat ik vooral over de hals) was niet te zien, al die schaduw!!
maar ik moet zeggen, je hebt er een knap staaltje werk van gemaakt, heel erg mooi!!!!
ik vind die neus juist om te aaien zo mooi!!
en die oren vallen juist heel erg mee hoor, misschien ietsje groter..
verder echt S-U-P-E-R gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dank je wel Ik had weinig keus, dit was nog de beste die ze aangaf die ik kon natekenen... Maar hij was idd errug lastig, bedankt dus voor het compliment

@ de rest: wat raar dat jullie hem niet zien Op Mijn Album & Imageshack.us kan ik ook gewoon komen... Vreemd Iemand een idee waar ik hem anders nog kan uploaden dat ie het wel doet?

[Edit] Vreemd, net deed de tekening het nog bij mij, nu ineens niet meer Even kijken of ik hem ergens anders kan uploaden... Heb hem nu bij Imageshack.us gedaan, doet ie het nu wel?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tamara op 06-12-05 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:07

Ik heb echt 5 minuten vol ongeloof naar mn beeldscherm gestaard.. Er verscheen namelijk geen kruisje bij mij en het duurde 5 minuten voordat ik doorhad dat de bovenste een echte foto is.. De onderste kan ik dus niet zien. .

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:18

Hahaha, oh sorry... Ik zie dat helemaal voor me Dieuwke

Over de tekening: Hij klopt op zich best behoorlijk, vind de manen een beetje gek, ze geven de indruk dat ze heel erg onder spanning staan vind ik.
Ik heb ook het idee dat je de kaak teveel van de zijkant hebt getekend, in vergelijking met het de rest van het hoofd.
Maar verder netjes hoor Maar je kan een foto nog wel redelijk oplichten met contrast etc verhogen als je m even inscant of er een foto van maakt. Ik doe dit vaak om net even te zien hoe de grove lijnen lopen, en dan teken ik verder van de normale foto. Misschien heb je er wat aan

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:27

Jallist schreef:
Hahaha, oh sorry... Ik zie dat helemaal voor me Dieuwke

Over de tekening: Hij klopt op zich best behoorlijk, vind de manen een beetje gek, ze geven de indruk dat ze heel erg onder spanning staan vind ik.
Ik heb ook het idee dat je de kaak teveel van de zijkant hebt getekend, in vergelijking met het de rest van het hoofd.
Maar verder netjes hoor Maar je kan een foto nog wel redelijk oplichten met contrast etc verhogen als je m even inscant of er een foto van maakt. Ik doe dit vaak om net even te zien hoe de grove lijnen lopen, en dan teken ik verder van de normale foto. Misschien heb je er wat aan

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die manen Het zijn knotjes, dus ze staan sowieso al onder spanning... Wat bedoel je precies?

Die kaak zat ik ook al naar te kijken, zou je op zich best gelijk in kunnen hebben.

Foto is overigens gescand maar iets donkerder uitgevallen dan het origineel, maar dan hebben jullie een beeld. Kan me best voorstellen dat je denkt dat de foto de tekening is maar zo goed ben ik niet hoor

Bedankt voor de reacties verder!

Utan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:23

Idd moeilijke foto om te tekenen maar je hebt het goed gedaan.
Héél mooie pony trouwens

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:41

Ja ik snap dat ze onder spanning staan Maar (ik weet niet precies waar het door komt) het geeft bij mij op de tekening erg de indruk dat de knotjes heel erg naar achter trekken. Ik denk door het rechte stuk na de oren ofzo... De knotjes lijken op de foto... rustiger? (lekker vaag ben ik weer... hoop dat je er wijs uit wordt )

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 19:49

Jallist schreef:
Ja ik snap dat ze onder spanning staan Maar (ik weet niet precies waar het door komt) het geeft bij mij op de tekening erg de indruk dat de knotjes heel erg naar achter trekken. Ik denk door het rechte stuk na de oren ofzo... De knotjes lijken op de foto... rustiger? (lekker vaag ben ik weer... hoop dat je er wijs uit wordt )

Euh, nee Ik snap er nog steeds niks van...

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:05

Nouja laten we het erop houden dat ik tussen de oren en het eerste knotje op de hals er een beetje gek uit vind zien... laten we t daar maar bij houden

Waterfall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:01

Erg mooi gedaan hoor vooral de schaduw is goed gelukt

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:16

Ik heb veel betere tekeningen van je gezien en vind deze persoonlijk niet goed gelukt en niet mooi geworden, sorry voor de negatieve reactie Ik wil best 'lief' voor je zijn, maar volgens mij heb je daar niet zoveel aan.

Als je te weinig kan zien op een foto, probeer hem dan in te scannen en lichter te maken, zodat je wel iets kan zien of, (en dit vind ik zelf gewoon heel moeilijk) neem de opdracht niet aan. Als je met het negatief van deze foto naar een goede fotograaf geweest was had hij er waarschijnlijk een lichtere foto kunnen maken, misschien zelfs uitvergroot naar A4 zodat je de details beter kon zien.

Waarom ik hem niet goed gelukt vind is omdat ik de uitstraling van de foto niet in de tekening herken. Dat komt vooral door het oog, en het deel daaromheen, ik vind het niet genoeg lijken.

Hij is wel mooi donker in vergelijking met je eerdere tekeningen, dat ziet er goed uit. ik zou wel proberen om overgangen van schaduw naar licht nog zachter te maken dan je ze nu hebt.

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 16:59

Ellende schreef:
Ik heb veel betere tekeningen van je gezien en vind deze persoonlijk niet goed gelukt en niet mooi geworden, sorry voor de negatieve reactie Ik wil best 'lief' voor je zijn, maar volgens mij heb je daar niet zoveel aan.

Als je te weinig kan zien op een foto, probeer hem dan in te scannen en lichter te maken, zodat je wel iets kan zien of, (en dit vind ik zelf gewoon heel moeilijk) neem de opdracht niet aan. Als je met het negatief van deze foto naar een goede fotograaf geweest was had hij er waarschijnlijk een lichtere foto kunnen maken, misschien zelfs uitvergroot naar A4 zodat je de details beter kon zien.

Waarom ik hem niet goed gelukt vind is omdat ik de uitstraling van de foto niet in de tekening herken. Dat komt vooral door het oog, en het deel daaromheen, ik vind het niet genoeg lijken.

Hij is wel mooi donker in vergelijking met je eerdere tekeningen, dat ziet er goed uit. ik zou wel proberen om overgangen van schaduw naar licht nog zachter te maken dan je ze nu hebt.

Dank je wel voor je reactie! Misschien niet lief, maar wel opbouwend en daar heb ik wel wat aan Ik zie waar je punt ligt, ben er zelf ook niet helemaal tevreden over, zeker niet over het oog en het deel eromheen. Ogen vind ik ontzettend moeilijk, ben nu dan ook bezig met oogstudies om dat wat beter in de vingers te krijgen.

Ik ga mijn best doen om de overgangen in het vervolg nog wat vloeiender te laten verlopen. Ik baal er wel van, de tekeningen beginnen nu allemaal lekker maar lopen uiteindelijk niet zoals ik het wil Ze vallen allemaal een beetje tegen de laatste tijd, waar dat nou aan ligt Misschien dat ik eigenlijk te druk ben en er niet genoeg tijd voor neem ofzo, hoewel ik er toch vrij regelmatig wel voor ga zitten.. Ik weet het niet, ik hoop dat met wat oefening de ogen al beter worden en dat daardoor de tekeningen verbeteren!

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 06:43

wow, ik vind hem echt super, niets op aan te merken

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 08:51

Tozalin schreef:
wow, ik vind hem echt super, niets op aan te merken

Dank je wel

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 09:18

*Tamara* schreef:
Ik ga mijn best doen om de overgangen in het vervolg nog wat vloeiender te laten verlopen. Ik baal er wel van, de tekeningen beginnen nu allemaal lekker maar lopen uiteindelijk niet zoals ik het wil Ze vallen allemaal een beetje tegen de laatste tijd, waar dat nou aan ligt

Werk je van licht naar donker (dus eerst alles licht en daarna met schaduws werken) of begin je gewoon bovenaan en ga je naar onderaan verder (dus gelijk het oor helemaal uitwerken bijvoorbeeld)?

Tamara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 13:25

Ellende schreef:
*Tamara* schreef:
Ik ga mijn best doen om de overgangen in het vervolg nog wat vloeiender te laten verlopen. Ik baal er wel van, de tekeningen beginnen nu allemaal lekker maar lopen uiteindelijk niet zoals ik het wil Ze vallen allemaal een beetje tegen de laatste tijd, waar dat nou aan ligt

Werk je van licht naar donker (dus eerst alles licht en daarna met schaduws werken) of begin je gewoon bovenaan en ga je naar onderaan verder (dus gelijk het oor helemaal uitwerken bijvoorbeeld)?

Ik zet eerst de tekening licht op, geef de donkere gedeelten alvast aan en ga dan alles van boven af aan inkleuren, dus idd gelijk het oor en dergelijke. Maybe maar eens proberen om dan eerst alles licht te doen en steeds wat donkerder, want dit werkt toch niet helemaal optimaal...