Hier is mijn nieuwste verhaal; ontvoerd in Griekenland!
Tips zijn harte welkom, en ook andere reacties ontvang ik met open armen

‘’Dit is hem mam; de perfecte bikini!’’ Zeg ik poserend voor de spiegel.
‘’Ja, en ook de duurste!’’ Verzucht ze.
‘’Dat moet je voor 5 weken Griekenland over hebben Mamma, ik kan moeilijk in dat lelijke ding van vorig jaar verschijnen!’’ Mijn moeder schud haar hoofd en ik duik het pashokje weer in om me om te kleden. Terwijl ik me uit mijn bikini wurm denk ik aan de vele jongens die me zullen nastaren in Griekenland. Hun mooie bruine ogen zullen mij volgen tot ik uit het zicht ben. Een mooie jongen zal me achterna gaan en me een drankje aanbieden die ik gretig aanneem. Nog diezelfde avond is er een beachparty waar we heftig met elkaar zoenen. En de dagen die daarop volgen….
‘’Kate schiet eens op!’’ zegt mijn moeder geïrriteerd. Snel prop ik me in het strakke topje en loop met de bikini in mijn hand het pashokje uit.
‘’Kom snel naar de kassa en dan weer naar huis.’’ Mijn moeder steekt me een smak geld in mijn hand.
‘’Jullie hebben toch nog eentje kunnen vinden?’’ vraagt de vrouw achter de kassa.
‘’Ja hoor.’’ Zeg ik opgewekt.
‘’Ook op vakantie deze zomer?’’ informeert ze.
‘’Ja.’’
‘’Waarheen zijn de plannen?’’
‘’Griekenland.’’ Antwoord ik kort.
‘’Hoe lang blijven jullie?’’
‘’5 weken als alles goed verloopt.’’
‘’In een hotel?’’
‘’Reken die bikini maar gewoon af dan kan ik naar huis.’’ Zeg ik nors. De vrouw kijkt beteuterd maar rekent gauw de bikini af. Mijn moeder staat buiten al op me te wachten.
‘’Wat duurde wat weer verschrikkelijk lang.’’ Zegt ze.
‘’Doe niet zo zenuwachtig mam! Ik heb alles voor morgen echt wel ingepakt.’’
Maar als ik mijn kamer binnenstap zakt de moed me in de schoenen. Overal ligt troep en in de hoek liggen twee nog lege koffers.
‘’Ik had net zoals de rest eerder moeten beginnen met pakken.’’ Zeg ik tegen mezelf terwijl ik wat kledingstukken van de grond pak die zeker mee moeten. Met een slinger gooi ik ze op mijn bed.
Dit doe ik ook met de andere kledingstukken op mijn kamer. Pas als ze allemaal op mijn bed liggen valt het me op hoe ontzettend veel het er zijn. Ik heb zeker drie koffers nodig om ze allemaal mee te nemen! Ik ren mijn kamer uit naar de slaapkamer van mijn ouders. Daar is mijn moeder bezig om de allerlaatste dingetjes in te pakken.
‘’Mam, ik heb nog een koffer nodig, anders kan ik al mijn spullen niet mee.’’ Zeg ik kort.
‘’Tja Kate, je zult het met twee moeten doen. Je moet de belangrijkste dingen meenemen.’’
‘’Maar ál mijn kleren zijn belangrijk.’’ Zeg ik verontwaardigt.
‘’Je zult toch moeten kiezen Kate.’’ Ik slaak een zucht en loop weer naar mijn kamer.
Ik ga naast de berg kleren zitten en begin de leukste dingen uit te zoeken. Maar als ik klaar ben zie ik in één oogopslag dat het er nog teveel zijn. Ik haal er nog een paar kleren tussenuit en kijk tevreden naar de hoop kleren. Vanuit de hoek sleep ik een grote koffer naar mijn bed en probeer de kleren erin te proppen.
‘’Kate, dat doe je toch zo niet!’’ hoor ik mijn moeder zeggen.
‘’Hoe dan?’’
‘’Je vouwt ze gewoon even op. Wacht maar, ik help je wel even.’’
Die middag heb ik van mijn moeder de kunst van het opvouwen geleerd. Ik heb heus wel eens keurig gevouwen kleren gezien. Maar ik heb er nooit echt bij stilgestaan dat ik het zelf ook kan doen. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik voortaan elk topje netjes zal opvouwen voordat ik het weer opberg.
Behalve met het opvouwen heeft mijn moeder me ook geholpen met het inpakken van de andere spullen. Ze was wel streng hoor; ik mocht echt alleen het noodzakelijkste meenemen. Het zou me niks verbazen dat ze bij de volgende vakantie er zelfs voor zorgt dat ik de kleinste doosjes tampons meeneem. Want ja, die zouden eens teveel ruimte innemen.
Pas aan het eind van de avond is het ons gelukt om bijna alles ingepakt te hebben. Er staan nog een paar spullen die ik morgenvroeg nog even in een koffer moet doen want die heb ik morgenvroeg nog nodig.
Zoals gewoonlijk ben ik de laatste die weer uit bed komt de volgende morgen. Mijn ouders en zusje hebben het ontbijt al bijna op als ik beneden kom. Aan mijn moeders gezicht zie ik dat ze helemaal niet blij is met mijn late komst. Maar ik negeer haar en ga vrolijk aan tafel zitten.
‘’Hoe laat moesten we ook alweer op Schiphol zijn?’’ informeer ik.
‘’10 uur, over twee uur móet je dus klaar zijn.’’ Zegt mijn moeder scherp.
‘’Let maar niet op haar, zoals gewoonlijk is ze erg zenuwachtig.’’ Zegt mijn vader met een knipoog. Ik knik begrijpend en werp mijn moeder een spottende blik.
‘’Er is ook een sms’je voor je gekomen.’’ Meld mijn zusje als ik een hap van mijn boterham wil nemen.
Meteen sta ik op en loop naar de woonkamer waar zoals gewoonlijk mijn mobiel op de tafel ligt.
Ik klap hem open en lees het berichtje.
Veel plezier op Griekenland. Houd me op de hoogte. (vooral op jongensgebied.)
Ik ga je missen.
Xje Mona
Typisch Mona, zij is echt bezeten van jongens. Oké, dat ben ik zelf ook, maar ik ben niet erger dan Mona, zij spant echt de kroon! Ik besluit om haar in de auto wel terug te smsen en duw mijn mobieltje in mijn broekzak.
‘’Van wie?’’ vraagt mijn zusje als ik de keuken weer binnenkom.
‘’Tja, voor jouw de vraag voor mij het antwoord.’’ Antwoord ik vrolijk.
‘’Zeker één van die jongens die je nog niet hebt gedumpt.’’ Zegt ze fel. Maar ik ben vandaag niet te stuiten en antwoord doodleuk: ‘’Wie weet…’’
Ik zal nooit meer vergeten hoe ons vliegtuig loskwam van de grond. Iedereen was stil op dat moment. Alsof iedereen er even bij stilstond dat je nu echt nu meer terug kon. Maar na die korte stilste begon iedereen weer te praten en ik keek voor me terwijl ik heftig kauwde op mijn kauwgom. Pas toen ik hem vliegtuig niet meer voelde stijgen durfde ik om me heen te kijken. Pas toen viel het me op wat een verrukkelijke jongen er verderop zat. Hij had mij waarschijnlijk ook al i het oog gekregen want hij staarde me de hele tijd aan. Ik liet mijn verleidelijkste glimlach zien. Gelukkig zag ik een normale reactie waardoor ik zeker wist dat hij me wel zag zitten. Ik bekeek hem van top tot teen en kwam tot de conclusie dat hij een hele geschikte was om mijn volgende vriendje te worden. En aangezien ik al twee weken lang niet gezoend had pakte ik mijn kans met beide handen aan. De hele vliegtuigreis hebben we elkaar verleidelijke blikken gestuurd en tijdens de landing heeft hij me zelfs een knipoog gegeven; zo sexy!
‘’Kate pas jij even op de koffers? We zijn zo terug…’’ zegt mijn vader. Ik knik en zie hoe ze verdwijnen tussen de vele mensen. Nonchalant ga ik op één van de koffers zitten en kijk om me heen. Overal zie je mensen, de een nog gekker dan de ander.. Ineens hoor ik een fluitje links van me. Ik draai mijn hoofd en kijk recht in de mooie blauwe ogen van de jongen uit het vliegtuig.
‘’Hallo schoonheid.’’ Zegt hij.
‘’Hallo mooie jongen.’’ Zeg ik met een ondeugend lachje. Zacht strijkt hij een pluk blond haar van mijn voorhoofd.
‘’Ik had al gehoopt je nog even te zien.’’ Zegt hij.
‘’Ik ook, want je ontmoet niet dagelijks zo’n stuk.’’
‘’Er is hier tegenover een café, ik trakteer je.’’ Ik vergeet meteen de belofte om op de koffers te passen en loop achter hen aan naar het café althans dat dacht ik.
Buiten pakt hij mijn pols stevig vast en sleurt me naar een zwarte auto waarvan de portier al is geopend. Met een forse duw kom ik op de achterbank terecht hij gaat naast me zitten en knalt de portier dicht.
Meteen trekt de auto op en scheurt weg.
‘’Hallo, je had niet verteld dat we ook nog een ritje met een auto gingen maken! Stoppen, ik ga eruit!’’ zeg ik kwaad.
‘’Dat had je gedroomd lekker ding, je blijft lekker bij ons voortaan.’’ Ik zet het op gillen en klop op de geblindeerde ramen. Maar de jongen stompt me zo hard in mijn buik dat ik abrupt ophoud.
‘’Kappen.’’ Waarschuwt hij. Maar ik luister niet en begin weer gillend op de ramen te slaan.
Met een keiharde stomp op mijn slaap word het ineens allemaal donker voor mijn ogen.
Groetjes, Minte

!! 
Ik ben ook erg benieuwd naar het volgende stukje.
.
?
)