‘Hé jongens! Jaja, en dames!’ zegt Lotte, tegen de paarden die in de wei staan. Ze zet haar fiets neer en loopt meteen door naar de stallen. Ze pakt een kruiwagen mestvork en begint meteen te mesten. In totaal moet ze zes stallen mesten, van Rohan, van Capy (nou ja, eigenlijk Casper), van Ceasar, Calypso, Laukje en Sunny ( sunset ).
‘Poe Rowhan! Kon jij niet eventjes je stal schoon houden? Hij is wel erg vies!’ en zo ging ze verder. Toen ze klaar was en 5 keer haar kruiwagen had leeg gegooid, ging ze zaagsel halen.
3 balen zoals ze meestal deed. Zo kreeg elk paard 1 halve baal..
Hierna ging ze hooinetten vullen. Laukje, de dikke fjord kreeg een kleine, en calypso, 1 van de tweeling, ook een kleine omdat zij niet zo veel eet. De rest kreeg een groot vol hooinet (met dus dubbel zoveel hooi). ‘Zo, nu nog eventjes aanvegen en dan lekker rijden.’ zei Lotte. Ze veegde even snel en deed alles wat ze had opgeveegd in Rowhan’s stal. Daarna pakte ze Laukje’s halster en haalde haar uit de wei. ‘Nou nou, ga lekker helemaal achterin staan!’ schreeuwde ze naar de paarden, waar ze helemaal heen moest lopen. ‘LAUKJE!! Fwwiieeett! Kooomdan..’ Maar nee hoor, Laukje bleef gewoon lekker eten. ‘pfff.. luie knol! Hihi’ Ze pakte Laukje snel, en liep naar de was- en poetsplaats.
Ze poetste haar grondig. Daarna zadelde ze haar op. ‘Hmm, wat zou ik nu eens gaan doen. Engels of western? Pff.. Nou, dan maar weer een keertje western..’ En zo besloot Lotte om een buitenritje te gaan maken. Ze zadelde snel op en reed weg. ‘Zo lau.. waar gaan we vandaag heen?’ Laukje brieste een keer. ‘Lekker weertje he..’ Lotte bleef de hele tijd zo tegen laukje praten. Ineens hoorde ze een paar mensen fietsen, dus zei Lotte ‘Hallo!’ tegen de jongens. ‘Heey chickieej, Fietfieuw Hey lekkerding! Heej blondine!’ Zeiden ze terug. ‘Pff Ik ben geen chick! Tjee, ik haaaat jongens, behalve Thomas van de buren!? Waarom moeten ze altijd mij hebben. Tjee. Ik moet nog eens een T-shirt kopen, en dan met de tekst erop: Anti-boy!’ Zei Lotte. En ze draafde aan.
Laukje had er zin in! En ging al meteen over in de galop. Maar dat vond Lotte niet goed, dus maakte meteen een ophouding, en ging over in de draf en bleef zo nog eventjes doorgaan. Na dat ze de weg over was geweest, kwamen er weer jongens aan. En zeiden natuurlijk weer het zelfde als straks, zoals: Hej lekkerwijf enz. Lotte bleef dood normaal door rijden, maar de jongens bleven haar maar achtervolgen. Met: ‘Mag ik je nummer? Wat is je naam? Mag ik je een keer aanraken? Ooh, ga je met mij mee naar huis?’ Lotte kon er niet meer tegen, en werd kwaad. Ze galoppeerde er vandoor, knetterhard! Laukje vond het leuk, dus begon harder en harder te galopperen. Toen Lotte zag dat ze weg waren, begon ze weer de draven, en daarna ging ze over in stap, en ging snel naar huis.
Toen ze terug was, zadelde ze snel af, en zette Laukje in de ‘droogmachine’ bij de buren. Zo noemde Lotte die. Bij de buren was trouwens ook een leuke jongen! Lotte ging daar dus ook graag heen. Na 25 minuutjes haalde Lotte Laukje uit de ‘droogmachine’. ‘Ooh, daar komt hij aan! Ssst.. niet mee bemoeien Laukje!’Zei Lotte tegen haar pony en gaf haar een appel. ‘Heey! Thomas. Hoe gaat het met jou?’ vroeg Lotte beleeft aan Thomas. ‘Gaat goed hoor! Maar, moet vandaag nog 5 paarden rijden, Weet je hoeveel!’ ‘Oh, ik hoef er gelukkig maar 1 per dag.. Haha, ik geluk!’ Zei Lotte. ‘Oh, als je wil mag je me wel een keertje helpen. Kunnen we een keertje buiten rijden ofzo!’ ‘Ojaa gaaf! Is goed!’ En zo praatte Lotte en Thomas nog eventjes met elkaar. Ze spraken een datum af en Lotte liep weer naar de wei, en zette Laukje erin. ‘Doeg schat, en niet te veel spelen, want morgen gaan we lekker een buitenritje maken!’Zei ze tegen Laukje. Toen liep ze naar haar fiets, en fietste naar huis.
2. Thomas, en het buitenritje.
Piep piep piep piep piep.. BAM Lotte sloeg op haar wekkertje. Het was 10.00 uur, en Lotte moest opstaan om naar de paarden te gaan. ‘Brr.. wat is het koud! Dat word in de binnen bak rijden. O nee, een buiten rit met Thomas!’ en Lotte ging zich snel aankleden. Eerst een lichtblauwe string, en BH. Daarna een blauw T-shirtje en een zwarte broek. Toen ze zich had aangekleed, ging ze haar haren doen. Ze wist eerst niet hoe, want ze was dus anti-boy! Maar, voor Thomas deed ze alles.
Na wat gefrunnik kreeg ze er 2 leuke knotjes uit. Hierna ging ze snel ontbijten, 2 boterhammen,alle bij met hagelslag er op. Daarna nog even snel tanden poetsen, make-up opdoen ( wat trouwens van haar moeder is ) en snel op de fiets naar Laukje en die zooi daar.
Toen ze daar was, zag ze dat Thomas al een kop koffie op had en nu bezig was met hooinetten vullen. ‘Hoooi!’zei lotte. Waarop Thomas antwoordde:‘Ja, dat ben ik nu aan het vullen ja! Nou, kom op snel aan de gang met de stallen.. kunnen we vroeg weg, haha!’
Dus, Lotte ging snel aan de gang. Tussendoor nog met Thomas praattent over wat ze gisteren allemaal had beleefd. Maar, natuurlijk bleef alles van de anti-boy geheim!
Toen Lotte had opgezadeld, liepen ze met zijn drieën naar het huis van Thomas. Nou, het huis van Thomas, het huis van zijn vader. Daar ging Thomas snel opzadelen. ‘Nou ben je er klaar voor!? Ik heb wat lekkers mee genomen, drinken en nog wat, voor de paarden een appel en een paar brokjes.. genoeg?’zei Thomas. ‘Ja hoor!’ En ze vertrokken. Ze zeiden in het begin nog niks.
Toen zei Lotte: ‘Nou, nu genoeg gestapt? Zullen we eventjes draven?’ ‘ja hoor, haha’ zei Thomas, en ze draafden aan. Toen ze bij een zandweggetje aankwamen, raceten ze er vandoor. Aan het einde weer terug in de draf, en daarna natuurlijk in stap. ‘Zullen we daar gaan picknicken?’ Zei Thomas, terwijl hij naar een tafeltje heen wees. ‘Ja, is goed hoor! Kunnen de paarden meteen een beetje rusten..’ zei Lotte. Ze reden er snel naar toe, en stapten af. Hierna deden ze de singel allebei een gaatje losser, het hoofdstel af en pakten het tasje met alle lekkernijen. Ze gingen aan het tafeltje zitten, en pakten allebei een boterham. Lotte deed ook meteen de paarden een appel en liet ze drinken uit de sloot. ‘Hmm.. lekker die boterhamen!’ Zei Lotte. Ook Thomas smulde ervan. De paarden hadden het al snel op, en gingen aan het gras beginnen. Thomas en Lotte dronken nog snel wat, en gingen in het gras liggen, toen schoot Thomas ineens omhoog en zei ‘De paarden! De paarden!’ ‘Ah joh, die staan daar! Ik heb ze wel even vast gezet hoor!’ Zei lotte. ‘Oja.. sorry.. Haha Blunder!!’ ‘Nee hoor..’ zei Lotte, en ging weer liggen. Thomas volgde haar met een diepe zucht. Ineens kwam Thomas omhoog en kwam met het hoofd steeds dichter bij Lotte, en wou haar zoenen. Maar kreeg ineens een hele rode kop, en vloog weer terug. Lotte schrok ervan, en deed net alsof er niks was gebeurt, net zoals Thomas. ‘Zullen we gaan? We zijn wel genoeg uitgerust’ zei Lotte, en stond al op. Thomas stond ook op, en deed het zelfde als Lotte. Eerst het hoofdstelletje om, en daarna aansingelen. Ze stapten op, en reden weg. Ze hebben zo de hele tijd gestapt, in stilte. Toen ze bij Thomas aankwamen Zadelden ze af, zetten ze de paarden samen in de ‘droogmachine’, en gingen binnen iets drinken. Ze zeiden nog steeds niks tegen mekaar, en gingen snel de paarden op de wei zetten. ‘Zullen we morgen nog een keer rijden? Je mag wel een paard van mij.. en als je wil, mag je wel vaker komen helpen met rijden!’ zei Thomas. Lotte schrok ervan. Na die lange stilte, begon hij ineens te praten! En Thomas schrok ook van zichzelf, dat hij dat durfde te zeggen! ‘J.. j.. Ja! Ik kan nu wel rijden.. als je wil..’ ‘Ja, is goed! Pak Salsa maar, kunnen we daarna nog eventjes buiten stappen.. als je dat wilt tenminste..’ zei Thomas, en wees ondertussen naar de hoofdstellen, en zadels.’Zoek hier maar tussen. Halsters en die zooi hangt bij haar box.’ ‘Is goed! Tot zo..’ Zei Lotte diep na denkend over wat er allemaal was gebeurt, en of ze dat wel echt wou. Ze borstelde eerst goed. Eerst met de ros. ‘Woow, nu al zo erg aan het haren!?’ ‘Ja he, haha word tijd voor de dekentjes. Help er eventjes aan denken straks!’ zei Thomas. ‘Oke!!’ zei Lotte gouw, en pakte de geel met zwarte borstel, en begon alle haren weg te poetsen. Daarna, de aller zachtste borstel, en maakte de vacht glanzend. ‘Woow, nog bezig? Haha, ze glimt! Mooi hoor, doe je de staart ook even? Moet je die borstel voor gebruiken!’zei Thomas, terwijl hij de borstel aanwees, en daarna weg liep, met een opgezadelde schimmel.‘Is goed!’ zei Lotte, terwijl ze al bezig was met de staart. Daarna, deed ze de hoeven nog even, en zadelde op.
En?

Lotte, de hoofdrol speler, is Lorie op bokt!
Oh, met dit stuk ben ik 3 dagen bezig geweest ( schaam schaam )
dus ik plaats niet zovaal stukjes..