[verhaal] gegijzeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[verhaal] gegijzeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 16:32

Ik weet het wel, sommige mensen zullen nu denken: gaat ze nu alwéér met een nieuw verhaal beginnen?
Ik weet het, het is dom dat ik nooit een verhaal echt helemaal af heb gemaakt. Deze maak ik echt af, dat beloof ik.
En als je het stom vind dat ik weer opnieuw begin, en je wilt zeuren, houd het dan gewoon voor je, lees het verhaal dan gewoon niet.

“Zo.” Met een tevreden gezicht kijkt Samantha in de spiegel. Haar wang ziet er nog wel een beetje dik uit, maar de blauwe kleur is in ieder geval weg. Ze pakt haar rugzak en loopt naar beneden. “Mam?” Samantha kijkt de kamer in, het is er donker. Als ze het licht aan doet, zit haar moeder zachtjes te huilen in een hoek van de kamer.
“Mama?” Samantha gooit haar tas op een stoel en gaat voor haar moeder op haar knieën zitten.
“Wat heeft hij gedaan?” vraagt Samantha voorzichtig aan haar moeder. Haar moeder schudt haar hoofd en schuift haar broekspijp omhoog. Samantha schrikt. Het hele been is rood en blauw tegelijk. “Ik wil dit niet meer, Sam. Ik wil van hem af,” snikt haar moeder. Samantha weet niets te zeggen. Ze laat zich vallen en doet haar ogen dicht. Dan voelt ze een hand op haar been. Als ze haar ogen opendoet, kijkt ze recht in de rode, betraande ogen van haar moeder. “En, en hoe zit het met jou?” vraagt ze belangstellend. Met een glimlach laat Samantha zien dat het goed met haar gaat. Met een blik op de klok staat ze op. “Ik moet gaan mam, red je het hier alleen?”
Samantha`s moeder knikt en snuft een keer.
Samantha glimlacht en loopt naar de deur. Voor ze naar de buiten gaat, kijkt ze nog één keer naar haar moeder. Ze vindt het vreselijk om haar moeder zo te zien. En het gaat nu al maanden zo. Hoofdschuddend loopt ze naar haar fiets en stapt op. Het is al vijf voor half negen en het is een kwartier rijden naar school. Ze maakt zich er niet druk om, haar moeder is veel belangrijker. Na twintig minuten is ze op school. Het zit haar ook niet mee vandaag, eerst het gedoe thuis, dan de stoplichten die overal tegenzitten. Met een stalen gezicht zet Samantha haar fiets in het fietsenrek. Ze loopt de school in, langs de meldkamer. De conciërge, een dikke vrouw die eigenlijk meer op een man dan een vrouw lijkt, wenkt dat ze bij haar moet komen. “Waarom ben je nou alweer te laat, Samantha?”
Samantha geeft geen kik. Kon ze maar vertellen wat er aan de hand was, het zou een stuk gemakkelijker zijn. “Persoonlijke problemen.” Dat is enige wat Samantha uit kan brengen. Het is al de zoveelste keer dat ze dat zegt. De conciërge kijkt haar nors aan. “Ik ben die smoezen van jou zat. Laat ik eens even je moeder bellen.” Ze pakt de telefoon en kijkt in het schoolboekje voor Samantha`s nummer. Na een paar seconden hangt ze weer op. “Ze neemt niet op. Ga maar gauw naar je les, maar als dit nog één keer gebeurt, wordt het voor jou nakomen!”
Samantha laat haar schouders hangen en loopt naar haar lokaal. Was haar leven maar wat simpeler. Had haar moeder die stomme man maar nooit ontmoet. Drie keer klopt ze op de deur en er wordt toestemming gegeven om binnen te komen. Meteen loopt ze naar een lege plek naast Solange, haar beste vriendin. Gelukkig vraagt Solange niets, dat kan ze er nu niet bij hebben. Dat is het fijne van haar, ze weet precies wanneer ze iets moet vragen en wanneer niet. De hele les zit Samantha maar een beetje voor me uit te staren.
“Samantha, wat is er toch met je?” Na de les komt de leraar bij haar staan. Samantha haalt haar schouders op. “Het gaat niet goed thuis, maar ik mag niet vertellen wat er is, anders kom ik in de problemen.” Alsof het de normaalste zaak ter wereld is verlaat ze haar lokaal. Haar leraar kijkt haar verbaasd na.
In de pauze gaat Samantha naar buiten om een frisse neus te halen. Net als ze op wil staan, trilt haar mobiel in haar zak. Een sms’je. Als ze het sms’je leest, draait haar maag om. Haastig rent ze naar binnen, naar de toiletten. Solange heeft het gezien en rent haar achterna. Meteen rukt Samantha een toiletdeur open en begint te kokhalzen boven het toilet. Als ze klaar is gaat ze op de grond zitten. De tranen stromen nu over haar wangen. Solange komt zwijgend naast haar zitten en slaat een arm om haar heen. “Oh Solange, ik weet niet wat ik moet,” huilt Samantha, ze huilt maar door en Solange zegt niets. Na een flinke huilbui haalt Samantha haar mobiel tevoorschijn en geeft hem aan Solange. Solange`s ogen gaan wijdopen als ze het berichtje leest. Versuft gaat ze tegen de muur zitten. “Sam, waar gaat dit over? Wie is dit?”
Samantha kan het nu niet langer voor zich houden en begint alles te vertellen: “Je weet dat mijn ouders gescheiden zijn, vijf jaar geleden. Een half jaar naar de scheiding had mijn moeder een nieuwe vriend, Tony. Maar toen mijn moeder zijn zoon op een dag ging halen van school, zijn ze geramd door een busje. Mijn moeder heeft er een gebroken been aan over gehouden, Tony`s zoon heeft het niet overleefd. Een week daarna ging het uit. Het kwam doordat Tony mijn moeder altijd de schuld gaf dat zijn zoon dood was. Hij heeft haar drie jaar met rust gelaten, maar nu stalkt hij ons, al een jaar. Hij dreigt mijn moeder voor de rechter te slepen, haar de verkrachten of zelfs te vermoorden. Mijn moeder en ik worden nu elke dag geslagen, elke dag komt hij bij ons thuis om ons aan te pakken. En nu heeft hij dus onze kat en hond vermoord. Heb je de foto gezien die erbij zat?”
Solange knikt huiverend. “Wat een verhaal. Moet je hem niet aangeven?”
Samantha schudt haar hoofd. “Als we dat doen, vermoordt hij mijn moeder. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.” Samantha barst weer in tranen uit. “Help alsjeblieft Solange.”
Solange legt haar schouder op Samantha`s schouder. “Lieverd, ik zou niet weten wat ik moet doen. Ik wil je graag helpen, maar het kan niet.” Ze staat op. “Kom, we gaan je ziek melden.”
“Nee, ik wil niet naar huis, straks heeft hij Guy en Figaro gewoon bij ons thuis gelaten!”
“Dan gaan we naar mijn huis.” Solange helpt Samantha overeind en samen gaan ze naar de meldkamer. Daar aangekomen kijkt de conciërge verbaasd op. “Samantha, wat is er aan de hand? Gaat het wel goed?”
Solange antwoordt voor haar. “Het gaat niet goed met haar, mag ik haar mee naar mijn huis nemen?” Ze vangt Samantha op, die alweer door haar benen zakt. “Even volhouden Sam, het komt allemaal goed,” fluistert Solange in haar oor.
De conciërge krabt achter haar oor. “Ga maar naar huis dan.”
Bij het fietsenhok aangekomen, zet Solange Samantha achterop haar fiets. Met betraande ogen kijkt Samantha haar aan. “Beloof me dat je dit aan niemand vertelt, anders gaat er iets vreselijks gebeuren, ik voel het.”
Solange glimlacht en knikt. “Natuurlijk, ik beloof het. Jou gaat niets overkomen.” Ze helpt Samantha mee naar binnen en zet haar op de bank. “Wil je wat thee? Ik ben zo terug.” Ze loop naar de keuken.
Op dat moment komt Solange`s broer binnen. Hij is achttien en is net geslaagd voor zijn examens. “Hoi! Wat doe jij nu hier?” Hij gaat naast Samantha zitten en kijkt haar aan.
“We hadden heel veel uren uitval.” Solange komt binnen met een beker thee en zet hem voor Samantha neer. “Hier, drinken jij,” zegt ze lachend, zodat het niet teveel opvalt.
Solange`s broer haalt zijn schouders op. “Ik neem wel op,” zegt hij als de telefoon gaat. “Het is voor jou, Samantha,” zegt hij en geeft de telefoon aan Samantha. “Met Samantha,” zegt ze. Er klinkt een zware, schorre stem aan de andere kant van de lijn. “Samantha, als jij mij aangeeft, of het aan ook maar één iemand vertelt, gaat je moeder eraan, ik beloof het je.” Er wordt opgehangen en met een bleek gezicht legt Samantha de telefoon neer.
Solange ziet het en neemt haar vriendin mee naar boven. “Wat is er aan de hand?” vraagt haar broer bezorgd. “Niets, Brad, laat ons maar even.” Ze laten Brad alleen en lopen de trap op. In Solange`s kamer aangekomen vraagt Solange: “Wat heeft hij gezegd?” Samantha zegt niets en Solange vraagt niet verder.
“Ik moet naar huis, ik moet mijn moeder beschermen.” Samantha rent naar beneden, de straat op. Solange komt haar niet achterna. Samantha rent naar huis. Er staat een auto op de oprit, maar het is niet de auto van haar moeder. Ze rent nog harder, naar binnen. Als ze de deur opengooit, kijkt ze verschrikt naar haar moeder, die op de bank zit. Naast haar zit Tony, hij houdt haar arm vast en er is een pistool op haar hoofd gericht. “Vertel je dochter maar eens wat ik wil,” zegt hij grinnikend.
Samantha`s moeder slikt. “Hij wil tien miljoen euro en…” Ze stopt even. “ en hij wil jou als gijzelaar.”
Samantha wil schreeuwen, maar weet zich nog net in te houden. Rustig loopt ze naar Tony toe. Dan moet ze maar als gijzelaar mee, als haar moeder maar niets overkomt. Hij houdt het pistool nog steeds op haar moeder gericht, die bang blijft zitten.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:36

SPANNEND ! Nee even serieus, het is weer eens een heel mooi begin !

En idd, als mensen het irritand vinden dat je telkens opnieuw begint, moeten ze het maar niet telkens lezen

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:41

spannend:),het is een mooi begin van een verhaal en je schrijft in een leuke stijl;),ben benieuwd hoe het verder gaat.

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:47

Dat overnieuw beginnen vind ik geen punt. Als schrijver heb je soms gewoon van die momenten dat je geen inspiratie meer vind voor een bepaald verhaal. Dit verhaal vind ik heel goed. Zeer spannend en leuk geschreven!

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:48

spannend, maar het is idd heel irritant als je elke keer aan een nieuw verhaal begint en het niet afmaakt.. ik hoop dat je deze wel afschrijft.

EvelijnS

Re: [verhaal] gegijzeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 16:50

Dat is wat ik zeg, als je het zo irritant vindt, waarom lees je het dan?

Verder bedankt hoor, ik ben alweer bezig met een nieuw stuk.

bliksempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:57

ik vind het ook een leuk verhaal je moet echt doorgaan

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:01

elovesp schreef:
Dat is wat ik zeg, als je het zo irritant vindt, waarom lees je het dan?

Verder bedankt hoor, ik ben alweer bezig met een nieuw stuk.

dit is pas het eerste verhaal wat ik van jou lees en ik weet niet of het op een ''dissende'' opmerking zou moeten lijken maar ik zeg het ff in het algemeen dat het heel irritant is als iemand elke keer met een verhaal begint maar ze niet afmaakt.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 17:03

Oh sorry, dat wist ik niet.
Ik heb niets gezegd, vergeet die opmerking maar.

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:53

Jemig! Wat een mooi en heftig verhaal nu al! Zal het zeker blijven volgen! Ga zo door!

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:06

Kijk dit vind ik dus echt niet leuk hea...
Ben ik aan het lezen Vet spannend...stopt het ik wacht wel een paar weken en ga dan wel lezen maarre heel erg mooi hoor

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 19:33

“Samantha, wees alsjeblieft voorzichtig.” Solange zit op de bank, Brad zit naast haar. Ze heeft haar broer net alles verteld. Hij slaat zijn arm om Solange heen. “Het gaat wel goed komen, dat weet ik zeker.”
“Ik moet haar helpen, ik ga nu meteen naar haar toe!” Solange springt op van de bank en pakt haar jas van de kapstok. “Doei!” roept ze nog naar Brad.
Ze springt gauw op haar fiets. Bij Samantha`s huis aangekomen, dumpt ze haar fiets in de bosjes en rent gauw naar binnen. Daar zit Samantha`s moeder, met een stalen gezicht, terwijl de tranen over haar wangen stromen. “Mevrouw Ferguson, wat is er met u aan de hand? Waar is Samantha?” Bezorgd komt Solange naast haar zitten. Mevrouw Ferguson geeft geen kik. Solange blijft rustig naast haar zitten, mevrouw Ferguson steeds aankijkend. Uiteindelijk komt het er stotterend uit. “S-samantha is ontvoerd e-en wordt g-gegijzeld door T-tony…”
“Wat?! Dat meent u niet!” Solange balt haar vuisten van woede, maar ook van angst. Woede, dat die man in staat was zo iets ergs te kunnen doen, angst, dat Samantha iets zou kunnen overkomen. Even blijft ze trillend op de bank zitten, dan rent ze naar buiten, naar haar fiets en fiets ze heel hard weg. “Samantha, waar ben je?!” roept ze hard door de straten, sommige mensen kijken verbaasd op. Het kan Solange even niets schelen, haar vriendin is ontvoerd en wordt gegijzeld! Er springen tranen in haar ogen, het is gewoon niet te geloven!

Samantha wordt meegenomen in de auto, die op de oprit staat. Het is ook grote, zwart pick-up, met een grote achterbak en tralies tussen de achterbak en de bestuurdersruimte. Ze wordt met haar armen en benen vastgebonden in de achterbak gegooid. Ze hoort de deur open en dicht gaan, haar hart klopt in haar keel. Waar zouden ze naar toe gaan? Allerlei gedachten schieten door haar hoofd. Hoe kon het dat Tony wist dat ze bij Solange was, waar zou Tony haar gevangen houden, zou hij mijn moeder iets aandoen?
Na een tijdje voelt ze de pick-up vaart minderen. Weer gaat de deur open en dicht, ook de achterklep wordt nu opengemaakt. Samantha wordt de auto uitgesleurd. Er wordt een lapje om haar mond gebonden. “Jij gaat nu meteen met mij mee naar binnen!” Tony pakt haar ruw vast en trekt haar mee naar binnen. Ze wordt op een houten stoel neergezet. “Je blijft hier zitten tot ik terug ben!”
‘Alsof ik weg zou kunnen komen,’ denkt Samantha. ‘En dan nog, als ik weg zou gaan, vermoordt hij mijn moeder.’
Er klinkt wat gestommel achter de deur waar Tony net doorheen ging. Dan wordt de deur opengetrokken en komt Tony binnen, met een camera. Hij zet hem voor Samantha neer en er begint een rood lampje te branden; de camera staat aan. Tony gaat achter haar staan en zet een pistool aan mijn hoofd. “Oké stelletje sukkels, dit is wat ik wil! Ik wil tien miljoen euro, anders gaat dit meisje eraan!” Hij geeft Samantha een klap met het pistool. “Au!” murmelt Samantha en er springen tranen in haar ogen. Waarom moest haar dit nou net overkomen, waarom werden haar moeder en zij nou lastig gevallen?
“Ik laat hier iemand op jou letten, terwijl ik deze video bij de politie aflever!” beveelt Tony, terwijl hij op zijn vingers fluit. Er komt een grote, gespierde man binnen. “Jij laat dit meisje niet alleen!” schreeuwt hij. Dat schreeuwen is eigenlijk nergens voor nodig. Tony verlaat gemeen lachend de kamer, de grote man komt achter Samantha staan.
“Jij gaat hier niet weg, kindje,” gromt hij tegen haar.
Samantha kijkt omhoog meteen arrogant gezicht, alsof ze wil zeggen: “Hoe zou ik hier ooit weg kunnen komen.” Dan laat ze haar hoofd weer zakken.

“Ik heb een idee!” schreeuwt Solange ineens, als ze in het park bij de vijver zit. Een paar eenden zwemmen verschrikt weg, die hadden de schreeuw niet verwacht waarschijnlijk. Solange springt op en stapt weer op haar fiets. Ze fiets gelijk naar het politiebureau, misschien konden zij helpen! Opeens stopt ze. De politie mag natuurlijk van niets weten, dat heeft Samantha haar zelf verteld! Verslagen stapt Solange weer op en fiets langzaam naar huis. Hoe kon ze Samantha nou helpen?
Niet weten wat ze moet doen, vraagt ze aan een voorbijkomende man: “Heeft u Samantha gezien?”
De man lacht op een gemene manier. “Jij bent zeker een vriendin van haar, of zoiets? Ik heb dat stomme kreng nog gezegd dat ze niemand iets mocht vertellen! Nou, dan kom jij ook maar met me mee!”
Hij trekt Solange ruw mee naar een auto en duwt haar erin. Alle deuren doet hij op kinderslot, zodat ze niet weg kan komen. “Laat me vrij!” roept Solange, terwijl ze wild op de ramen begint te bonken. De man doet nog snel één deur open en gooit iets naar binnen. Daarna loopt hij weer lachend weg. Solange ruikt iets, het stinkt. Ze wordt een beetje duizelig worden. “Help?” Is het laatste wat ze nog kan uitbrengen…
“Au, mijn hoofd.” Solange wrijft met haar hand over haar hoofd en doet haar ogen open. Er is een fel licht, het doet pijn aan haar ogen. Als ze eindelijk aan het ligt gewend is, ziet ze de man die haar meenam. Hij komt naar haar toegelopen. “Nou meiden, tijd om een nieuwe video op te nemen!” Weer die gemene lach.
‘Meiden? Ik ben toch in mijn eentje?’ denkt Solange verward. Als ze dan naast zich kijkt, ziet ze Samantha ook zitten. Ze kijkt Solange angstig aan. Solange wil wat zeggen, maar haar woorden worden tegengehouden door een lapje dat op haar mond zit. Wat is hier toch allemaal aan de hand? Opeens weet ze het. Dat is dus Tony! En hij houdt ons hier gevangen… Opeens voelt ze iets kouds tegen haar slaap. Een pistool!
Tony begint te praten tegen de camera die drie meter van ze vandaan staat.
“Luister, stelletje sukkels! Dit is dus een gijzeling! Ik eis tien miljoen euro, binnen twee weken! Hebben jullie het dan nog niet voor elkaar, dan gaan deze twee krengetjes eraan!” Een man achter de camera doet hem uit en Tony geeft een pistool aan hem.
“Ik wil dat je ze nu in de gaten houdt, terwijl ik eens even met de politie ga bellen.” Voor hij de deur dichtslaat, kijkt hij Solange en Samantha nog één keer aan. “En denk eraan, meisjes, jullie pappies en mammies hebben nog twee weken de tijd! Hebben ze het geld niet, gaan jullie eraan en is jou moeder er ook nog wel om mij te helpen!” roept hij, wijzend naar Samantha.
Solange`s hart klopt in haar keel.

Samantha pakt Solange`s hand. Ze kijken elkaar aan. Samantha knijpt even kort in Solange`s hand, met de bedoeling: Het komt allemaal goed. Maar zelf is Samantha daar nog niet zo zeker van. Tony is levensgevaarlijk, hij dreigt ze te vermoorden.
De deur wordt weer opengegooid. “Ik ga maar eens even die video bij de politie langsbrengen!” Hij gaat een andere deur door, die ook weer met een klap word dichtgeslagen. De bewaker pakt er een stoel en een krant bij. Hij zet een bril op en begint te lezen. ‘Dit is het goede moment,’ denkt Samantha. Ze begint voorzichtig aan de touwen om haar polsen te friemelen. De touwen zijn net lang genoeg om bij te komen, maar ze zitten goed vast!
Na tien minuten flink friemelen weet ze de touwen los te krijgen. Nu haar voeten nog. Hoe moet ze dat doen, zonder dat het opvalt voor de bewaker?
“Ik ga naar de wc, jullie blijven hier gewoon zo zitten, begrepen?” Hij gromt even en verlaat dan de kamer. ‘Wat een timing!’ denkt Samantha en maakt het lapje voor haar mond los. “We gaan hier zo snel mogelijk weg, Solange, ik beloof het!” Ze maakt haastig haar voeten los, maar het is al te laat om Solange nog los te maken. De bewaker komt weer binnen en kijkt verschrikt naar Samantha, die bij Solange staat.
“Wat moet dat?! Hoe kom jij vrij?!”
“Ik heb leren touwknopen op de padvinderij,” zegt Samantha droog en rent weg voor de bewaker. Hij rent hard achter haar aan, maar Samantha is sneller en behendiger. “Kun je me niet bijhouden? Slecht hoor, voor zo’n gespierde vent!”
Op dat moment gaat er een deur open, Tony is weer terug. Samantha loopt recht zijn armen in en wordt naar een andere kamer gebracht. “Help!” schreeuwt ze, maar er is niemand die haar hoort. Alleen Solange, maar die zit stokstijf op haar stoel, vastgebonden en bang.
“Laat me los, rotzak!” bijt Samantha Tony toe.
“Oei, ben je een beetje nijdig, krengetje?” Hij geeft Samantha een klap in haar gezicht. Ze trekt een wenkbrauw op. “Is dat alles wat je in huis hebt? Wat een meidenklap zeg.” Samantha staat versteld van zichzelf. Het ene moment zit ze te huilen omdat ze bang voor Tony is, het volgende moment staat ze brutaal tegen hem te praten.
“Genoeg! Gooi haar in de isoleercel!”
Samantha slikt. Dat woord bevalt haar niet.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:56

Oh man, schrijf alsjeblieft verder, anders kan ik niet slapen vannacht haha (grapje)

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:11

wat een goed verhaal zit me helemaal in te leven!

bliksempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:35

goed verhaal ik hoop dat je gauw verder schrijft

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:02

wooooooow ga veder pleassssss kkan niet w8e
schrijf je zelf ook boeken of nie?

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:06

aaaaah verder schrijven alsjeblieftttt (kijkt zielig)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:24

Haha, bedankt allemaal.
Ik weet niet of ik nog verder kan schrijven vanavond, ik moet zo eten, daarna nog leren en dan heb ik nog streetdance. Even een druk avondje dus.

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:52

weer een goed stuk:),ben benieuwd of ze vrij kunnen komen.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 09:36

Het spijt me dat ik al zo'n lange tijd niet geschreven heb. Ik ben nu weer bezig met een nieuw stuk, maar inspiratie heb ik niet, moet ik zeggen...
Jullie zien het wel als er weer een nieuw stuk komt.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 10:27

Ik heb nu 600 woorden, als je echt niet kan wachten, moet je maar even pb'en, dan stuur ik het stukje naar je op.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 14:15

Nog even een stuk voor ik wegga, ik ben morgenavond terug.
Ik had niet zoveel inspiratie...

Vol afschuw kijkt Jane voor de derde keer naar de videoband. “Dit is echt níet te geloven?!” Ze zit thuis op de bank, er staan twee politieagenten naast. “Mevrouw Ferguson, hoelang is dit al aan de gang?” Eén van de politieagenten heeft een notitieblok in zijn hand en stelt Jane vragen.
“Een jaar. Ik weet precies waarom hij dit doet. Hij is nog steeds kwaad op me, omdat hij me ervan verdenkt dat ik zijn zoon heb doodgereden.” Jane slaat haar handen voor haar gezicht en begint te huilen. “Ik snap niet waarom hij ons dit aandoet! Mijn dochter heeft er helemaal niets mee te maken! Ze is absoluut onschuldig!” Ze loopt naar de keuken en pakt een glas water. “Jullie moeten er iets aan doen, we móeten tien miljoen euro zien te krijgen!” In paniek pakt ze de andere politieagent vast en begint hem wild door elkaar te schudden. “Doe alsjeblieft iets, alsjeblieft!” De tranen rollen snel achter elkaar over haar wangen.
“Natuurlijk doen we iets, we doen er alles aan om uw dochter terug te halen! Excuseer ons, we moeten nu terug naar het bureau.” Ongemakkelijk lopen ze naar de deur en laten Jane, die nog steeds huilend op de grond zit, achter. “Alstublieft, haal mijn dochter weer terug,” fluistert ze zachtjes, met haar blik naar boven.

“Laat me eruit!” schreeuwt Samantha hard. Ze zit opgesloten, in een cel gemaakt van een soort van geel rubber. Ze heeft een soort van pak aan, zo’n pak die gevangenen ook altijd hebben. Haar armen zitten vastgebonden om haar lichaam heen. “Laat me er nú uit, Tony!” roept ze nog een keer, maar niemand hoort haar. Het is hopeloos, ze kan hier helemaal niet uitkomen. Opeens gaat de deur open en Tony komt binnen. “Ga je mee een ritje maken?” Dat is het enige wat hij zegt, terwijl hij die gemene grijns weer op zijn mond plakt. “Kom mee, nu!” Hij sleurt Samantha mee naar buiten, de andere bewaker neemt Solange mee. “Waar gaan we heen?” vraagt Samantha brutaal en ze heeft gelijk een klap te pakken.
“ Dat zou jij wel willen weten hè? Je ziet het wel!” Ze worden op de achterbank gezet. De ramen zijn getint, niemand kan dus zien wat er daar binnen aan de hand is. “Laat ons gewoon vrij!” Samantha slaat tegen de ramen, zonder resultaat. Er wordt weer een lap om hun ogen gebonden en de auto begint te rijden.
Het duurt wel twee uur voordat de auto eindelijk gestopt is. De lapjes worden weer losgemaakt. “En nu gaan jullie zo normaal mogelijk doen!” gromt Tony, terwijl hij hen de auto uit trekt. Samantha en Solange gehoorzamen. Ze staan nu voor Schiphol, waar zouden ze toch heen gaan?
“Kom mee, we moeten over een half uur in de vertrekhal zijn.” Tony en de bewaker maken hun handen los en nemen ze mee aan de arm. Er is niemand die op hen let, waarom zouden ze ook? Ze lopen naar de vertrekhal waar ze moeten zijn en mogen gelijk naar binnen. Tony wijst hen op een plek helemaal achterin en daar moeten ze dus gaan zitten. Samantha mag helemaal bij het raampje, daarnaast zit Solange en daarnaast Tony. De bewaker gaat voor hen zitten. Met tranen in haar ogen kijkt Samantha uit het raam, als ze opstijgen. “Dag mama, misschien zie ik je wel nooit meer,” fluistert ze verdrietig.
Solange ziet het en legt voorzichtig haar hand op Samantha`s arm. Samantha laat even haar waardering blijken door te glimlachen, maar daarna beginnen er weer tranen over haar wangen te rollen.
“Tony, mogen we even naar het toilet?” vraagt Solange voorzichtig aan Tony. Tony knikt langzaam. “Maar Roy gaat wel met jullie mee!” Hij wijst naar de bewaker. Solange knikt en neemt Samantha mee naar de wc. Roy loopt achter ze aan.
Bij de wc aangekomen gaat Samantha gelijk op haar knieën zitten. Ze begint over te geven en alle angst en woede van de hele dag komt eruit. Ze huilt en ze geeft alsmaar over. “Solange, ik trek dit niet meer, ik wil niet meer!” schreeuwt ze. Het enige wat Solange kan doen is over Samantha`s rug wrijven en zachtjes fluisteren. Maar het helpt allemaal niet. Samantha blijft in paniek schreeuwen en er komt zelf een stewardess kijken of alles wel in orde is. Solange antwoordt dat het goed is en de stewardess vertrekt weer.
“Kom er nu maar weer uit,” commandeert Roy en Samantha en Solange komen weer naar buiten. De mensen kijken Samantha raar aan. Ze kan niet meer op haar benen staan en Solange helpt haar naar haar plek. “Solange, ik wil hier weg, nu meteen,” kreunt Samantha. Het antwoord hoort ze al niet meer, want ze valt in een diepe slaap.

“Wakker worden!” schreeuwt Tony in Samantha`s oor.
“Wat?” Samantha doet haar ogen open. Ze kijkt recht in de ogen van Tony en schiet gelijk overeind. Het hele vliegtuig is leeg en er staat nog een stewardess te wachten. “We moeten gaan, kom mee!”
Samantha gehoorzaamt en loopt met Tony mee. Buiten staan Solange Roy te wachten. Er komt een zwarte auto, ook weer met getinte glazen het vliegveld oprijden. Samantha en Solange worden de auto ingeduwd en Tony sleept de bestuurder naar buiten. Zelf gaat hij op de bestuurdersplek zitten en Roy komt op de passagiersplek te zitten. Hard rijdt Tony weg. Het duurt weer een tijd voordat de auto stopt. Het is intussen al donker geworden.
“Hierheen!” roept Tony en neemt hen mee naar een haven. Er ligt een jacht en Tony loopt er met hen naartoe. “Hup, niet zo treuzelen, erop jullie!” roept hij en Samantha en Solange lopen de boot op. Tony leidt hen naar beneden, in een soort van kelder. Hun handen en voeten worden vastgebonden en weer krijgen ze een lapje om hun ogen gebonden.
Als Tony weg is begint Solange te praten. “Sam, probeer of je bij me kan komen. Misschien kan ik je handen losmaken.” Ze luistert even, maar hoort niets. “Sam?” Weer geen antwoord. “Sam, ben je er nog?” Solange wordt een beetje bang, wat is er toch met Samantha?
Voorzichtig schuift ze een beetje naar rechts. Ze voelt de arm van Samantha. “Samantha?” Ze port in Samantha`s arm, maar Samantha geeft geen kik. Solange bereikt Samantha handen en begint aan de touwen te prutsen. Na een tijdje krijgt ze de touwen eindelijk los, maar nu? Samantha is niet wakker te krijgen.
“Samantha,” zegt Solange, nu iets harder. Eindelijk een antwoord. “W-waar ben ik?” klinkt er zacht naast Solange. “We zijn nog op de boot, je handen zijn los. Kun je de mijne even losmaken?” Samantha haalt de touwen van Solange`s polsen en zelf maken ze hun voeten los en halen het lapje van hun gezicht.
Het is helemaal donker in de kelder, ze kunnen geen hand voor ogen zien. “Samantha, voel jij ook nattigheid onder je?” Solange staat voorzichtig op, maar wordt gelijk weer op de grond geslingerd door een beweging van de boot. Er klinkt hard geluid, het lijkt wel regen. Samantha moet schreeuwen om er bovenuit te komen. “Solange, gaat het?”
Solange kreunt even, maar zegt dan dat het wel gaat. “We moeten hier uit zien te komen, dit water begint te stijgen!” Solange tast voorzichtig naar een luik, maar kan niets vinden. Intussen komt het water al tot hun knieën. “Solange, ik ben bang! Straks verdrinken we!” Samantha raakt in paniek.
“Rustig maar, we verdrinken heus niet!” roept Solange. Haar hart klopt in haar keel. Hé, een luik. Ze maakt het open en houdt zich stevig vast. “Samantha! Kom mee!” Solange wacht op antwoord, maar die komt niet. “Samantha!”
Opeens voelt ze een hand om haar enkel. Ze wil gillen, maar bedenkt dan dat het Samantha is. “Houd je goed vast!” roept ze. Solange probeert een laddertje op te klimmen, maar dat gaat moeilijk. “Samantha, laat mijn enkel los, hier is een trappetje!” Ze voelt dat Samantha haar enkel loslaat en klimt verder. Voorzichtig duwt ze het luikje open. “Het is veilig, kom mee!” schreeuwt Solange. Samantha klimt achter haar aan.
“Het stormt!” roept Samantha angstig. “Ik vind het doodeng, waar moeten we heen?!” Ze klampen zich aan de muur vast. “Samantha! Kom mee!” roept Solange geschrokken, als Roy eraan komt. Het is al te laat, Roy heeft hen gezien. “Wat doen jullie hier boven?! Jullie horen in de kelder te zitten!”
“De kelder is ondergelopen!” schreeuwt Solange. “Au!” Roy geeft haar een klap tegen haar neus, die gelijk begint te bloeden. “En nu terug naar beneden!” Hij pakt Solange en Samantha stevig bij hun arm en gooit ze terug de kelder in.
“Solange! Solange, waar zit je?!” Samantha moet nu watertrappelen, zo hoog staat het water. Er komt geen antwoord. Opeens voelt ze iets tegen haar been. “Solange!” Ze trekt het omhoog. Dat moet Solange zijn. Het voelt slap aan. “Nee! Solange, blijf wakker!” Samantha schudt Solange door elkaar, maar ze geeft geen kik. “Nee, Solange, ik kan niet zonder jou verder!” Samantha begint te huilen en laat Solange los.

bliksempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:37

heey, leuk stukje weer maar als die kelder volloopt zinkt de boot en gaan ze er allemaal aan maarja

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:43

spannend stuk:),hoop wel dat Soalnge het redt en dat ze uit de kelder van de boot mogen ,voordat ie onder loopt.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:58

wat een prachtig verhaal snel verder