[verhaal] Het Meisje Zonder Hoop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

[verhaal] Het Meisje Zonder Hoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 20:55

''LINDAAAAAAAAAAAAAA'' wakkerworden'' roept linda's moeder onderaan de trap ''GHAAAPPP''komt er uit linda's mond vallen ohhh denk ze wat ebn ik moe zeg maar vandaag ga ik lekker naar een paardje kijken..!! Linda stapt uit bed en rekt zich is flink uit weer hoort ze van beneden de trap ''LINDDDAAAAA'' kom nou eens uit bed!!!'' het is al laat straks komen we te laat..!!'' ''JAAAAAHAAAA'' roept ze weer erug
linda loop door haar kamertje naar haar kast en zoekt haar paardrijkleren in haar overvolleklerenkast ''s.hit'' denkt ze ik kan ook ns vinden in me kast.. 5min later heb ze haar paardrijklerengevonden en rent ze naar de douche toeh om zich te wassen en tanden te poetsen ze trekt haar kleren gauw aan en loopt half aangekleed te trap af..!! ''YES'' denk ze ''YES'' vandaag eindelijk mijn eigen paard..
als ze beneden aankomt staat haar brood al klaar en een volle beker melk ernaast dan komt langzaam haar vader van de trap afstrompelen ''morgen'' zegt die met een klein stemmetje Linda en Moeder liggen helemaal dubbel van het lachen
haar vader zegt ''Linda ben ej bijna klaar want dan aan we nu naar eibergen toe om voor dat paardje te kijken linda weet niet hoe gauw ze haar laarzen aan moet doen en zegt ''Ja pap ik ben zeker zover''

vinden jullie dit de moeite waart om verder te schijven.. ??

Chocopasta

Re: [verhaal] Het Meisje Zonder Hoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:05

Nee.
Heel simpel en hard; nee.
Het is niet te lezen, staat vol met spellingsfouten en grammaticafouten, de zinsopbouw is niks, er staan geen (goede) leestekens in...
Misschien vinden andere mensen het leuk om te volgen, maar ik in ieder geval niet, sorry als dit een beetje hard aankomt.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 21:08

Nou jammer
Ik vind het verhaal wel grappig

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:28

@natasja91,
misschien is het handig als je haar wat tips geeft!! en waarom geef je haar geen kans???

ik ben wel benieuwd hoe je verhaal verder gaat en waarom de titel zo is
Haal hem anders eerst door de word spellingscontrole en zet hem dan hier.. En die aanhalingstekens hebben hier wel meer moeite mee, je leert het vanzelf beter te doen

gewoon doorgaan, er zijn vast wel meer mensen die benieuwd zijn naar de rest

edit: probeer wat vaker een komma te gebruiken en punten. ( niet in 1 keer 4 achter elkaar )

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 21:37

hahaha bedankt voor de tips hier heb ik wat aan!! zo goed van de !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:25

Speeeellingcontrole zit op Word. Haal heet eerst eens daar doorheen, voor je het op bokt zet. Gebruik hoofdletters overal waar ze nodig zijn, en gebruik je leestekens goed. Let daar eens wat op, ajb. Verder, wat ik ervan begrepen heb, vind ik het onderwerp ook niet echt boeiend. Maar dat komt misschien nog.

Succes

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:25

abiaslover schreef:
''LINDAAAAAAAAAAAAAA'' wakker worden'' roept linda's moeder onderaan de trap
van onderaan de trap
''GHAAAPPP'' komt er uit linda's mond vallen valt een gaap uit je mond? ohhh denk ze wat ebn ben ik moe zeg , maar vandaag ga ik lekker naar een paardje kijken!! Linda stapt uit bed en rekt zich is EENS 'is flink uit' is niet eens nederlands flink uit weer hoort ze van beneden de trap ''LINDDDAAAAA' kom nou eens uit bed!!!'' het is al laat straks komen we te laat..!!'' je aanhalings tekens moeten alleen in het begin en aan het einde van een gesproken zin staan ''JAAAAAHAAAA'' roept ze weer terug
linda loop door haar kamertje naar haar kast en zoekt haar paardrijkleren in haar overvolle spaties zijn altijd handig, leest makkelijker klerenkast ''s.hit'' denkt ze ik kan ook EEns vinden in mIJN kast..=> deze hele zin snap ik niet 5min later heb Heeft ze haar paardrijkleren SPATIE!!! gevonden en rent ze naar de douche toeh toe is nog steeds zonder 'h' om zich te wassen en haar tanden te poetsen ze trekt haar kleren gauw snel, gauw is wederom geen echt nederlands woord dacht ik aan en loopt half aangekleed te De trap af..!! ''YES'' denk ze ''YES'' vandaag eindelijk mijn eigen paard.. " de ene keer zet je te veel aanhalingstekens de andere keer te weinig
als ze beneden aan SPATIE komt staat haar brood al klaar en een volle beker melk er SPATIE naast dan komt langzaam haar vader van de trap ''morgen'' zegt die met een klein stemmetje , ooit van leestekens gehoort? Linda en Moeder liggen helemaal dubbel van het lachen
haar vader zegt ''Linda ben ej je bijna klaar want dan gaan we nu naar eibergen toe om voor dat paardje te kijken" vergeet je aanhalingstekens nou niet! linda weet niet hoe gauw snel, gauw is geen nederlands ze haar laarzen aan moet doen en zegt ''Ja pap ik ben zeker zover''

vinden jullie dit de moeite waart om verder te schijven.. ??

nee ik vind het niet de moeite waard. als je telkens zoveel fouten moet verbeteren. Ik heb er waarschijnlijk nog een groot deel laten staan gezien ik geen dt-fouten kan herkennen. Maar zo erg?
Vroeg me na 3 zinnen af waarom ik in hemelsnaam begonnen was aan verbeteren.

je zinsbouw klopt vaak niet
je spelling is rond uit slecht
je schrijfstijl vind ik niet super
het verhaal is niet boeiend geschreven
(wat op zich weer te maken heeft met je schrijfstijl)

ik weet niet hoe oud je bent, maar nu ben je nog niet klaar voor een verhaal

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 08:04

Nou laat het dan maar zitten..!! slotje graag
als ik zulke slechte reacties krijg..!! maargoed de titel begrijp je meer als je het verhaal verder leest maar dat gata al niet meer gebeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:39

Tja, jij vraagt het zelf hoor.. Sjongejonge.

Als je gewoon naar complimentjes zit te vissen,
en niet tegen kritiek kan, dan zit je hier verkeerd

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:04

ze vraagt om tips... plaats je eens in haar, als jij eeen verhaal schrijft en zo de grond in wordt geboord vind je dat ook niet leuk!

@abiaslover: ik vind het jammer dat je het nu al wil opgeven.. schrijf anders eerst een verhaal op de computer (vraag desnoods aan je moeder of ze het wil controleren voor je)
Als je 1 keer van je paard af valt stop je toch ook niet meteen met rijden??
Kun je je nog bedenken en nog een stukje schrijven?

jaquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:14

naja .. ik schrijf ook evrhalen en wordt ok als maar af gekraakt ik ahd hetzelfde gedaan als haar er mee gestopt het is niej leuk als je s0 veel kritiek krijg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:10

Geen msntaal op bokt, jaquar.

En hee, ga eens op een site zitten waar mensen échte verhalen schrijven. Dáár wordt je pas de grond in geboord als je zoiets plaatst. Ik plaats ook wel eens verhalen of gedichten ergens, niet alleen op bokt- maar ook op andere sites, en wordt volledig de grond in gestampt. Geen reden om te stoppen. Júist een reden om door te gaan, en te laten zien dat je het wel kan.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:15

Ja precies Nikki.

Ik heb op het forum van Kluitman ook mijn verhaal neergezet, daar geven ze kritieken. Ik kreeg dan alleen te horen dat het een goed verhaal was en dat ik goed met spelling was enzo, maar ze helpen je wel!
Het helpt echt om mensen je verhaal te beoordelen, zo heb ik het ook altijd gedaan.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 21:09

Ja tuurlijk is het fijn als mensen eerlijk zijn maar als je zo word afgekraakt heb ik er al geen zin meer in sorry

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:34

ik vind het leuk hoor
alleen misschien even een spellingscontrole erover doen en dan is tie goed hoor
ik wil dat je verder gaat

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:34

duss verder

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:54

Als je het verhaal eerst nog eens goed doorleest voordat je het plaatst zul je er zelf ook wel een hoop fouten uit vissen. Als je het verhaal in Word typt en je typt bijv. ebn i.p.v. ben dan komt er een rood kronkeltje onder te staan, die aangeeft dat het woord fout is of niet herkent. Probeer niet te snel te typen, doe het in je eigen tempo dat voorkomt ook een hoop spellingsfouten. Bij woorden zoals: word, vind etc moet je ook eerst even kijken of er een t achter komt, als je dat niet weet kan je beter eerst vragen in welke gevallen er een t achter komt. Verder zou ik ook in het verhaal iets meer spanning opbouwen, de titel is ook niet heel erg aantrekkelijk (het lijkt een beetje op een zeurverhaal over een meisje die geen eigen pony krijgt ) Niet om je af te kraken maar de titel trekt gewoon niet aan. Ik zou vooral verder gaan met je verhaal gaan, goed op je spelling letten en het leuk maken . Succes !

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 07:51

de titel is later heel zielig.. heb het hele verhaal al geschreven maar kijk ik heb liever dat ik het verhaal aan allemaal mensen laat zien die het leuk vinden dan aan maar 1 (maylolover niet banketstaaf bedoelt)

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:32

ok, ik weet ook natuurlijk niet hoe het verhaal helemaal is

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:37

nee maar vind het jammer dat je niet verder gaat
en niet alle mense reageren die dit lezen dus er zijn er zat die meelezen

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:40

Casca schreef:
ze vraagt om tips... plaats je eens in haar, als jij eeen verhaal schrijft en zo de grond in wordt geboord vind je dat ook niet leuk!

@abiaslover: ik vind het jammer dat je het nu al wil opgeven.. schrijf anders eerst een verhaal op de computer (vraag desnoods aan je moeder of ze het wil controleren voor je)
Als je 1 keer van je paard af valt stop je toch ook niet meteen met rijden??
Kun je je nog bedenken en nog een stukje schrijven?

he ik wil niet banketstaaf doen.. maar de grootste tips zijn gegeven.. en de waarheid is hard.. als jij vind dat ze nog een kans moet geven moet jij dat vooral doen.. laat haar dat dan ook vooral doen.. ik vind ook dat kansen gemaakt moeten worden.. maar de mensen die haar kritiek geven is wel bedoeld als opbouwend Enne meid je moet goed kijken naar wat je typt.. lees bv eerst eens een boek en probeer daaruit je fantasie te putten

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:04

WildWings schreef:

En hee, ga eens op een site zitten waar mensen échte verhalen schrijven. Dáár wordt je pas de grond in geboord als je zoiets plaatst. Ik plaats ook wel eens verhalen of gedichten ergens, niet alleen op bokt- maar ook op andere sites, en wordt volledig de grond in gestampt. Geen reden om te stoppen. Júist een reden om door te gaan, en te laten zien dat je het wel kan.

laat ik het daar nou gewoon mee eens zijn....

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:06

WildWings schreef:

Enne oh ja.. ga door met het fan zijn van Nightwish.. want ik vind ze namelijk ook overgeweldig goed whehehe (sorry hoort hier eigelijk niet i know)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:10

abiaslover schreef:
maar vandaag ga ik lekker naar een paardje kijken..!!

Citaat:
vandaag eindelijk mijn eigen paard..

Citaat:
want dan aan we nu naar eibergen toe om voor dat paardje te kijken

Ik snap het niet helemaal...

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 23:18

Ik zou het verder in het verhaal uitleggen maar aangezien mensen mij niet goed genoeg vinden schrijf ik NIET door..!! ik steek er veel tijd in maar krijg alleen maar ngatieve kritiek.. dat vind ik dus ook niet meer leuk maargoed