Eva stond voor de spiegel, ze pakte haar rolletje vet weer vast. 'Hmmpff' zuchtte ze geërgerd. Ze draaide zich om en keek naar haar kont. Weer een zucht volgde er. Ze liep met grote passen naar haar kast en haalde de foto's van vorig jaar tevoorschijn. Wat was ze daar mooi slank dacht ze bij zichzelf. Weer zuchtte ze. Ze liet een vinger over haar lichaam gaan op de foto. Ze sloeg de bladzijde om en keek recht in het lachende gezicht van Nigel. Ze glimlachtte, wat was ie toch leuk. Drie jaar, drie jaar was ze al verliefd op hem. En ze had nog geen stap durven nemen om hem mee uit te vragen. Maar dit jaar ging het veranderen. Dit jaar ging ze afvallen en dan zag hij haar wel staan! Ja, het gaat lukken dacht ze bij zichzelf.
Als jullie dit leuk vinden, dan ga ik wel verder met dit verhaal
Maandag moest ze weer naar school. Haar vriendin Roza stond al op haar te wachten voor de Wibra. "Heey Eef" riep ze al van verre. "Waar bleef je nou"? Eva's gezicht stond op onweer. " Ongesteld" mompelde ze chagerijnig. Op de fiets bleef Roza maar praten over haar 'geweldige' vriendje, hoe lief hij was en hoe knap. Eva luisterde maar half, waarom zij noiu wel, dacht ze boos. Maar ja zij is dan ook wel slank, ze keek naar beneden naar haar buik. "Hmmpf" zuchtte ze plots. Roza keek haar verbaasd aan. "Is er iets"? "Hmm, nee hoor. Rotweekend gehad". "Hoezo dan" " Paps heeft een neiuwe vriendin en natuurlijk moest ik die heks weer ontmoeten, ze heeft grijs kroeshaar. Echt zo'n natuurtype, echt getver" "Getver"zei Roza.
Ze kwamen aan op school. Nadat ze hun fietsen in de stalling hadden gezet gingen ze naar binnen. Alle jongens die langliepen keken naar hun, of tenminste naar Roza, die zoals altijd weer druk aan het smsen was met haar vriendje. De bel ging. "oliebol we komen weer te laat"zei Eva tegen Roza. Ze pakten snel hun boeken en liepen naar het lokaal.
Na 2 uur saaie geschiedenis, mochten ze lunchen. Roza begon in de kantine blij te eten aan een broodje hamburger. "Moewt ji niewts ebben" zei ze met volle mond. "Nee dank je, ben aan de lijn" Roza verslikte zich in haar broodje. "Jij aan de lijn"! heeg ze toen ze het stuk eindelijk weg had gekregen. "Mens je bent graatmager"! "Hey overdrijven is ook een vak"zei Eva lachend.
Na de lunch hadden ze alleen nog tekenen. Dat uurtje was zo om, was altijd erg gezellig. "Kort dagje" zei Roza met een grote lach op haar gezicht. "Tja wat wil je, de meeste leraren zijn mee met die stedenreis"
Bij de Wibra namen de meiden weer afscheid. "Doeg hou van juhhh" schreeuwde Roza. "Ja doegg" Eenmaal thuis rende Eva naar boven, ze ging haar nieuwe Cosmopolitan lezen. Wat waren die modellen mooi dacht ze. Zo mooi ga ik ook worden, ik eet gewoon minder.
S'avonds aten ze patat, dat wist Eva al. Getver wist haar moeder niet hoe dik je daarvan word? En dan lekker zo'n vette frikandel erbij... Ze huiverde al bij de gedachte hieraan. " Maaaaaaam" schreeuwt ze aan de trap. Ze hoort de hakken van haar moeder al tikken op de stenen tegels. "Tisser" "Eten we ook sla erbij"? "Als jij dat wilt" "Ja dat wil ik, ik ben aan de lijhijn" zegt Eva geïrriteerd. " oke, we eten over vijf minuutjes"
Tien minuten later zit Eva te kauwen op een stukje wortel. Haar moeder praat honderduit over haar nieuwe functie bij de Rabobank. Eva zucht eventjes als ze alle sop heeft. Bah ze heeft veel te veel gegeten, dan eet ze morgenpchtend maar niet en vanavond geen chips! "Wil je een toetje schat, er is roomijs, yoghurt en vla" "Nee dank je mam, ik ga naar boven" "Oke dan niet, dan ga ik maar helemaal alleen een vlaflip opeten" Mmmmm dacht ze, vlaflip haar lievelingstoetje.
Ze ging maar achter msn, besloot ze. Een maal online zag ze dan Nigel ook online was. Ze klikte op zijn naam en zei hem gedag. Hij zei hetzelfde terug en vroeg hoe het ging. Wel goed antwoordde ze terug. Nu wist ze dat ze de stap moest zetten, ze moest hem vertellen hoe leuk ze hem vond.
Misschien is het verstandig om in het HK een topic te plaatsen waar jou lezers hun off-topic reacties kunnen neer zetten. Het gaat over een tijd namelijk heel storend lezen al die stukjes met MEEEER e.d. Voor mensen die dan het verhaal terug willen lezen of die net beginnen moeten dan pagina voor pagina de stukjes zoeken en dan haaken ze misschien wel af dat moet je niet hebben natuurlijk!