[Verh] “Het avontuur waardoor mijn leven afschuwelijk...”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palhaço

[Verh] “Het avontuur waardoor mijn leven afschuwelijk...”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 20:42

Dit is mijn eerste verhaal
wat over een gepest meisje gaat die door een 'bepaalde ervaring' de macht krijgt over anderen en ze de arrogante pestmeiden terug pakt....wat alleen helemaal verkeerd uitpakt als ze Ronan (haar nieuwe liefde) ontmoet!

“Het spul waardoor mijn leven afschuwelijk veranderde…”

Hfd.1 De ontdekking
“Jeetje heb ik weer”, dacht ik. Het begon hard te regenen en het begon te onweren. Ik keerde mijn paard en reed terug naar het bospaadje wat ik eerder op de heenweg van mijn rit had gezien. Ik zou eigenlijk mee gaan met mijn ouders naar de film, maar ik wilde omdat het een half uurtje geleden nog zo mooi weer was, gaan rijden met mijn verzorgpaard, een hele lieve schimmelmerrie. Gatver, ik had niet verwacht dat het zo hard ging regenen en óók nog eens onweren. Ik baalde enorm omdat mijn verzorgmerrie al een beetje verkouden was en ik niet wilde dat ze ziek werd…
“Hmmm, waar is dat bospaadje nou?” Ik ergerde me enorm want ik had op de heenweg een bosweggetje gezien die ik nog nooit eerder had genomen in de 2 maanden dat ik mijn verzorgpaardje nou reed. Dit weggetje leek mij de kortste weg weer terug naar de boerderij.
Het begon steeds harder te regenen en ik had altijd geleerd dat het gevaarlijk was tussen de bomen als het onweerde….
“Jeetje auw! Wat wordt dit weggetje smal!” dacht ik geërgerd. Mijn merrie had er gelukkig geen last van en ik reed met mijn armen gekruist voor mijn hoofd verder.
Mijn bruine haar had ik gelukkig wel in een staart gebonden. Deze keer had ik geen cap op omdat ik hem thuis door mijn haast vergeten was en geen zin had om terug naar huis te fietsen want het was 5 kilometer fietsen naar mijn lieve verzorgpaard “Lady”. In de lucht flitste het en donderde het enorm, ik keek angstig in de lucht.

Bijna stootte een stevige tak mijn bruine bril van mijn hoofd, gelukkig kon ik hem nog net op tijd rechtzetten, want zonder bril kon ik heel weinig zien en dan had ik een groot probleem.
“Wat een raar weggetje he? “ zei ik kalmerend tegen mijn merrie die duidelijk haast had gekregen en een beetje druk werd van het gedonder in de lucht.
Eindelijk kwam er een kleine open plek in het bos, waar een raar oud huisje stond. Het was een zwart houten huisje met een rietendak waarvan ze nog niet had geweten dat het daar stond. In een drafje reed ik er naartoe, naar de plaats van de oude veranda. Ik reed tussen een paar hekjes door naar de veranda, waar ik afstapte want als ik erop zou blijven zitten zou ik mijn hoofd stoten. Aan de hand leidde ik Lady naar een opstapje bij de deur de veranda op. Het kraakte erg maar Lady vertrouwde me.

De veranda was langwerpig en aan de ene kant stonden wat oude bloempotten en aan de andere kant een vies stoffig bankje. Ik hield de teugels in mijn hand en ging op het bankje zitten. Lady stond rustig bij de voordeur met haard neus in de lucht een beetje te snuffelen aan het oude rieten dak wat er niet fris meer uitzag. Lady leek erg rustig alsof ze blij was dat ze onder een afdak stond en niet meer in de regen die nou steeds harder werd. Ik haalde mijn rugzak van mijn rug en pakte er een appel en een broodje uit. De appel gaf ik aan Lady en ik nam zelf een broodje. Het was al 8 uur en rond half 9 werd het al weer donker! Ik stond op veegde mijn blokjes rijbroek af wat onder het stof zat en ik ging bij het raampje staan. Het zag er verlaten uit, ik kon helemaal niets zien door de ramen.

Als dit huisje grondig zou worden schoongemaakt, zou dit een heel leuk huisje zijn om bijvoorbeeld eens met haar enige vriendin Sara te gaan barbequen. Ik liep naar de deur en hield mijn handen naast haar ogen en probeerde door het glas van de deur te kijken. Toen ik er tegenaan leunde kraakte de deur en ging open! Ik hield altijd al van oude kamers en films waar allerlei onontdekte spullen lagen, dus dit vond ik wel erg spannend. Ik duwde de deur verder open en bond Lady vast aan een pilaar van de veranda. Wie weet vind ik nog eens wat waardevols dacht ik opgewekt en ik deed de deur verder open en zag wat rommelige spullen staan.

Het begon al te schemeren buiten en het onweer hield op. “Heel even kijken hoor Lady” zei ik zachtjes tegen haar en ik liep naar binnen. Ik zag 1 redelijk grote kamer waar ik in het midden een rond kleed zag en een tafel en allerlei kastjes aan de zijkanten. Alles zat onder het stof maar was wel netjes geordend. In één kast zag ik allerlei dikke boeken en ik liep daarheen. Ik pakte een boek bij de wand en blies het stof eraf, toen ik mij omdraaide om wat meer licht door het kleine raam in het boek te laten vallen, hoorde ik een enorme klap. Ik schrok me rot! en gaf een harde gil waarbij ik mij achteruit lopend omdraaide.
Maar wat ik toen zag verbaasde mij enorm! Mijn mond viel open en ik zag…….

Meot ik verder schrijven? ik weet het het begint nog niet spannend maar dat wordt het hopelijk als ze "iets" (zeg ik nog niet) vindt....
Laatst bijgewerkt door Palhaço op 11-09-05 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Veseosunce

Re: [Verh]“Het spul waardoor mijn leven afschuwelijk verande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:54

Meer..

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:23

Mijn mond viel open en ik zag een geheime ruimte zo groot als een televisie in de muur. Op de grond lag een gebroken schilderij van een rare oude vrouw, het glas was gebroken. Ik veegde de scherven met mijn voet iets aan de kant en leunde naar voren met mijn handen bij de opening om er in te kunnen kijken.
Ik was wel erg nieuwsgierig geworden…wat zouden er nou voor spullen liggen in een geheime ruimte? Ik vond dit wel een heel interessant huisje worden.

Ik was benieuwd of Sara van dit huisje afwist, zij reed hier namelijk ook vaak in het bos. Ik probeerde met het weinige licht dat er door het kleine raampje kwam te kijken wat er lag. Ik keek met een vies gezicht en taste de open plek af. Ik vond het maar eng, want wie weten zaten er wel spinnen. Ik overwon mijn angst steeds meer en voelde aan de spullen, ik voelde allerlei potjes. Ik pakte een potje waar donkere gelei in zat, het leek wel paarse zalf ofzo. Ik keek of ik misschien wat van de tekst kon lezen. Ik zat in de derde klas van de gymnasium en had al een beetje latijns gehad waardoor ik wist dat er in het latijns woorden op geschreven waren. Ik las iets van “Wonderbaarlijke zalf” en nog iets over “ogen” en “geneeskracht”. “Hmmm” dacht ik, ik heb zulke slechte ogen dat het vast nooit kwaad kan om het misschien eens te proberen.
Ik stopte het potje in mijn rugtas en hoorde Lady hinniken. Het werd al donkerder, ik keek op mijn horloge en ik zag dat ik nu 5 minuten binnen was.

Ik liep naar Lady toe, nam haar mee van de veranda, tussen de hekjes door en klom in het zadel. Het was inmiddels alweer droog en het zou nog ongeveer 10 minuten licht blijven. Ik stapte vlot door het smalle weggetje tussen de struiken door weer naar de boerderij want er was geen ander weggetje om van het huisje weg te komen. Het werd al donker, maar gelukkig zag ik na een tijdje de lichten van de boerderij al. Toen ik daar aan kwam zadelde ik Lady af en verzorgde haar. Ik gaf haar een knuffel en een nachtzoen en fietste naar huis met het potje in mijn rugzak waarvan ik nog niet wist dat dit mijn leven drastisch ging veranderen….
Laatst bijgewerkt door Palhaço op 11-09-05 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:25

hihi er komt straks ook wat "fantasie" in het verhaal voor hoor
Maar ik ben nog niet op het spannende gedeelte.....maar wel bijna..

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:27

moet ik wat sneller door het verhaal heen gaan of moet ik wel in details treden? want als ik geen details vertel ben ik bang dat het later onduidelijk wordt

Palhaço

Re: [Verh] “Het avontuur waardoor mijn leven afschuwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 23:00

Hoofdstuk 2 Het begin van de avonturen…

Ik kwam net uit de douche met mijn handdoek in mijn haar gedraaid ik trok mijn roze pyama aan. Ik ging zitten op mijn stoel voor mijn toilettafel. Het was nu half 10 en ik ging bijna naar bed. Ik pakte mijn zachte haarborstel en borstelde mijn bruine haar waarbij ik nog eens nadacht over het huisje. Ik zette mijn bril op en liep naar mijn rugzak. Ik haalde het potje eruit en keek er nog eens goed naar. "Goh zou ik het soms op moeten eten? Nah, vast niet en dat doe ik niet, want wie weet is het wel troep en is het al heel oud". Ik probeerde uit te vinden hoe ik het moest gebruiken. Wel apart hoor, ik vond het potje maar raar. Ik las nog eens de latijnse woorden: “Wonderbaarlijke zalf” wat was voor je “ogen” en het ging over “geneeskracht”. Ik dacht er nog eens over na… zou ik een heel klein beetje op mijn ogen smeren? Dat kan vast geen kwaad en mijn ogen zijn al zo slecht… misschien zou ik er beter van gaan zien?? “Ach, tuurlijk niet Anne” dacht ik bij mijzelf.

Zuchtend haalde ik het dekseltje van het potje en haalde met mijn vinger er een beetje paarsachtige zalf uit. Ik hield mijn vinger bij mijn neus en rook eraan. Ik had verwacht dat het heel vies zou ruiken maar eigenlijk rook het verbazend lekker! Ik smeerde een heel klein beetje op mijn ogen, tja ik zou niet weten waar ik het anders moest smeren, in ieder geval niet op mijn billen dacht ik met een glimlach.
Ik ging in bed liggen en deed mijn lampje uit en dacht na over gisteren….gisteren was echt een rotdag geweest. Een populaire meid uit haar klas had flink l*ullig tegen haar gedaan, ze hadden stomme grappen over haar gemaakt en keken haar steeds vuil aan. Ik voelde mij toen heel klein worden toen ze mij uitlachte toen ik dicht op het mededelingsbord in de gang stond, ik kon het anders gewoon niet lezen. Ik hoorde Jessica zeggen: “Jeetje hé! Heeft ze al zulke jampot glazen en kan ze het nóg niet lezen, hahaha”. “Die bril maakt haar nog lelijker!” zei Jessica’s vriendin Kim. Ik schaamde mij dood want de halve klas keek mij aan, die stonden allemaal de mededelingen te lezen of er nog wat leraren uitvielen. “Ga eens aan de kant brillekop, je staat in de weg!” en ze duwde me hard weg waardoor ik struikelde en op mijn kont viel. Wat een rotgriet zeg!! Dacht ik woedend.
Ik viel in slaap en ik wist nog niet dat die volgende dag heel anders zou worden dan de vorige dagen op school…..

Moet ik nog doorgaan? ik hoop wel dat iemand gaat reageren...

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:13

Leuk hoooor!!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 23:21

“Piep-piep, piep-piep!” Ik schrok van mijn wekker en deed hem in een reflex uit. Wat een rare droom zeg! Ik had een droom over ijsberen die mij en mijn verzorgpaard achterna zaten! Ik was blij dat ik wakker werd want het einde van mijn droom was dat toen ik weg galoppeerde voor de ijsberen, Jessica en haar vriendinnen Lady lieten struikelen en daardoor vielen we en kwamen de ijsberen met hun bekken en grote tanden op ons af… gelukkig ging toen de wekker…. “Gatsie! Ik ben helemaal klam door die droom…
Ik sprong uit bed pakte een handdoek uit de kast en wat schoon ondergoed en liep naar de douche.

Na 5 minuten droogde ik mij weer af en liep naar mijn kamer. Ik stond voor mijn kast en dacht na wat ik nu aan zou doen… Sara haar vriendin die wel altijd aardig was tegen haar, was echt het tegenovergestelde van haar… Sara had tenminste geen bril nodig en zij deed altijd mascara op wat haar ogen heel mooi maakte. Sara had gezegt dat ze die zwarte legging niet meer aan moest doen naar school en vond haar kleding niet zo mooi. Daarom had Sara haar spijkerbroek en blousje aan haar uitgeleend. Ik pakte het blousje en trok hem aan, bij Sara stond het veel mooier, zij was namelijk niet zo mager als ik. Ik pakte de mooie spijkerbroek met lichte plekken erop en trok hem aan, het paste op zich best wel goed. Mijn rugtas met schoolboeken lag al beneden en ik trok mijn gympen aan, op hakken kan ik niet goed lopen en aangezien ik vaak geduwd wordt op school kan ik beter geen hakken dragen…

Het was al veel later dan ik besefte, ik keek op de klok en zag dat het al kwart over 8 was! "Jeetje ik moet om die tijd al bij Sara zijn!" bedacht ik mij verschrikt. Rennend ging ik van de trap af naar beneden rende naar de koelkast en pakte mijn broodtrommel en stopte die in mijn rugzak, pakte mijn fietssleutels en mijn jas en sprong op de fiets naar Sara. Mijn moeder moest al vroeg werken en had mij dus niet geroepen, en waar was vader toch? Die was al verdwenen voordat ze 6 jaar werd…
“Heey! eindelijk Anne! Ik wilde je net bellen”, Sara keek haar opeens vreemd aan……

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:45

Ow wauw, Geweldig verhaal.. ook al denk ik al dat ik weet wat er gaat gebeuren
Schrijf maar verder!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 23:48

ohja? zijn haar ogen helemaal lelijk dacht je dat? hihihi ik denk dat het uiteindelijk dit verhaal een hele andere draai krijgt dan je zou verwachtten hihihh

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 23:53

“Ben je gek ofzo? “ Sara staarde haar vreemd aan. “Ben je hier helemaal heen gefietst zonder bril??” je kan toch zonder bril heel slecht zien?”. Ik probeerde mijn bril aan te raken en prikte in mijn oog uit gedachte dat er normaal altijd een glas zit. “Auwts!” huh? Je hebt gelijk… ik ben mijn bril vergeten… maar ik kan eigenlijk heel scherp zien..” “Hoe kan dat?”vroeg Sara zacht en bekeek mij heel grondig. “Ik heb geen idee” zei ik want ik dacht helemaal niet aan dat zalfje…..
Sara bekeek mij eens goed, “ik heb nooit geweten dat je ogen door die brilglazen veel donkerder leken, je hebt namelijk hele lichte blauwe ogen” wat apart zeg”.
Nou, ik had altijd hele donkerblauwe ogen dus Sara zal wel overdrijven dacht ik..

Onder het naar school fietsen zei Sara tegen mij: “Zal ik jou eens opmaken? Ik vind je veel knapper zonder bril en ik denk dat je er nog leuker uit zou zien met wat mascara en oogschaduw”, zei Sara opgewekt. Ik wist dat Sara mij niet wilde kwetsen en dat andere mensen zouden zeggen “minder lelijk” i.p.v. veel knapper. “Best” zei ik en vanmiddag zou ze mij gaan opmaken en mijn haar doen.

Ik liep door de gang toen ik opeens de stem van Jessica hoorde, “ach het lelijke eendje probeert een zwaan te worden!” wat jammer dat het helemaal niet lukt, je zou nooit een zwaan worden ook al draag je geen bril zelfs niet met een super makeover! hahahah” zei Jessica arrogant en hooghartig. “Wat een dom kind dat ze haar bril afdoet om er bij te willen horen, ze is niet alleen lelijk maar ook nog eens dom”.

Jessica en haar vriendinnen waren een van de knapste van de klas met hun mooie rokjes en truitjes. Vergeleken met dieren was Jessica een zwaan of een pauw en zij maar een kraai of nog erger…een misvormde kraai. Ze had veel te grote lippen en veel te grote ogen en haar huid leek heel licht bij haar donkerbruine haar.
Het was wel een gek gevoel zo zonder een bril, telkens als ik mijn bril omhoog wilde schuiven met mijn vinger prikte ik in mijn neus…
Ik haatte Jessica! Altijd van die opmerkingen wanneer er heel veel klasgenoten of ouderejaars erbij stonden die dan meelachte.

Toen Jessica de trap op stapje met haar mooie hoge hakken, dacht ik “Wat zou het eens grappig zijn als zij eens op haar bek gaat, dat ze eens zelf struikelt en uitglijdt! “ Op dat moment keek ze naar Jessica’s voeten en zag het voor zich dat die voet misstapte en op dat moment gilde Jessica en gleed op haar kont van de treden naar beneden, beschaamd keek Jessica om zich heen en haar vriendinnen konden nog maar net hun lachen in houden…normaal barsten ze altijd in lachen uit als het een ander overkwam en zouden ze een rottige opmerking maken, maar nu lachten de anderen scholieren om haar. Ik keek verschrikt en dacht er verder niet bij na….

Een paar lessen later toen ze gym had gebeurde er weer iets merkwaardigs…..

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 23:55

please wat reacties? *ik kijk sip....* als het goed is wordt het straks echt spannender

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 00:22

Haha, ik volg nog steeds hoor! niet altijd zin om een reactie te plaatsen...
Maar vooruit, speciaal voor jou, omdat je zo lief kijkt

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 00:54

Een paar lessen later toen ze gym had gebeurde er weer iets merkwaardigs…..toen ik mijn gymkleren aan had getrokken en nog even naar de wc ging, keek ik bij het wassen van mijn handen even in de spiegel. Even verstarde ik en mijn handen werden bewegingloos. Ik keek nog eens goed in de spiegel, leek het nou zo of waren mijn ogen inderdaad veel lichter? Het leek wel of er een paarse glans in mijn ogen lag, of de kleur paars met het blauwe aan het bewegen was..
“Ach joh” zei ik boos tegen mezelf, “hou op met die onzin” en ik ging mijn handen afdrogen aan de blauwe handdoek.

Ik rende naar Sara en we gingen zitten op de bank. De gymleraar vertelde wat we gingen doen en er werden groepjes gemaakt op lengte, we moesten namelijk ringzwaaien..”Ooohh, daar ben ik al zo slecht in “, siste ik tegen Sara. Sara en ik zaten in het groepje met Jessica omdat we ongeveer even lang waren.
Toen ik moest voelde ik Jessica’s ogen op mij branden, “ohh als ze maar niet weer een opmerking gaat maken!” dacht ik ontmoedigend. “Kluns! Jij kan ook echt niets hè?” zei Jessica geërgerd, ik kon namelijk niet goed draaien in de ringen. Ze duwde mij weg zodat ik bijna viel.
Jessica ging in de ringen zwaaien, zo mooi hoog en sierlijk… zij zat namelijk op gym en ze wist dat ze heel goed was, wat haar nog arroganter maakte.
Iedereen keek haar vol bewondering aan en ze keek met een ontzettend hooghartige blik naar mij.

Ik zei tegen Sara: “Goh als ze eens mis zou grijpen dan zou ze eens een toontje lager zingen” zei ik een beetje jaloers..
Ik keek naar haar soepele handen aan de ringen en stelde mij voor dat ze met haar hand eens mis zou grijpen…. Op dat moment hoorde ik een gil en een klap! Jessica had mis gegrepen! "Oh my god!!" en ze was met een klap naast de mat terecht gekomen! Haar arm lag erg raar, ze bleef stokstijf liggen. Ik keek en bleef versteend staan terwijl Sara mij verwarrend aan keek en naar Jessica toe rende. “Bel een ambulance!”riep de gymleraar die bij haar gebogen zat. Ik zag klasgenoten verschrikt kijken en hadden hun handen bij hun mond van de schrik….
Ik kon haast niet geloven dat ik net aan het vallen van Jessica dacht en dat het opeens gebeurde, net zoals toen Jessica viel bij de trap… Wat een toeval! Dacht ik…..

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 01:03

Oehh, je maakt het wel spannend hoor ...
Heb je alweer een stuk geschreven? Ben benieuwd!

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:06

'Mééér, leuk verhaaltje

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:51

ik lees het nu pas het is een best leuk verhaal!! (waarom heet de hoofdpersoon niet anders? ) ben benieuwd naar hoe het straks gaat... ik had wel verwacht dat ze ineens goed on zien door die zalf maar dat andere niet

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 15:40

weer een stukje dit hoofdstuk (3) is nog lang niet af..

Hfd 3 De ontdekking en betekenis

Ik lag in mijn bed wat te draaien, het werd al weer licht en mijn wekker zou over een kwartiertje afgaan. Ik dacht even na wat mijn moeder de vorige avond gezegd had over mijn ogen. Ze vond het maar raar dat ik opeens weer goed kon zien, van - 8 (min acht) opeens weer goed kunnen zien. Op een of andere manier wilde ik haar niet vertellen dat ik in een vreemd huisje was geweest en dat ik van daar iets meegenomen had. Ik wist dat mijn moeder dat “stelen” vond omdat het niet van mij was…
Dus ik vertelde haar blij dat ik al een tijdje steeds beter kon zien en dat ik nu zelfs geen bril meer nodig had! Ze wilde voor mijn eigen veiligheid dat ik mijn ogen zou laten testen bij een opticien, want ze was veel te bang dat ik ander een ongeluk zou krijgen in het drukke verkeer.

Ik had inmiddels wel door dat ik weer goed kon zien nadat ik dat zalfje op mijn ogen had gesmeerd waar ik nu heel blij mee was dat ik dat had gedaan. Wat ik wel gek vond is dat mijn ogen een beetje een andere kleur hadden gekregen, “ ach ja” dacht ik, dat zullen wel gewoon de bijwerkingen zijn wat ik helemaal niet erg vond want nu leken mijn ogen tenminste bijzonder! Ik had zelfs gisteren een complimentje gekregen van knappe jongen die nieuw was op school, hij zat in de 4e klas van de gymnasium. Ik wist niet wat ik moest zeggen toen hij gister zelfverzekerd zei: “Hey, wat heb jij prachtige ogen zeg” en daarbij keek hij echt heel lief. Ik was zo dom om te gaan stotteren! “Oh stomme ik” zuchtte ik. Toen hij naar zijn kluisje liep, keek hij nog even over zijn schouder en glimlachte. Hij heette Ronan, hij zat in een zwemteam waarmee ze aan wedstrijdzwemmen deden, hierdoor had hij vast zo’n gespierd lichaam.

“Ohhh” zuchtte ik in bed, “hij is zo knap met zijn mooie lichtblauwe ogen en zijn donkerbruine haar is zo mooi” . Ik hield namelijk van jongens die wat langer haar hadden met een slag of lichte krullen.
Ik had enorme jeuk aan mijn ogen en ik wreef erin. “Jeetje wat irritant, hoe kan dat nou?” dacht ik geërgerd hardop. Ik stapte langzaam uit mijn bed en deed mijn wekker vast uit zodat hij niet straks af zou gaan als ik onder de douche stond. Ik stapte uit mijn pyjama en draaide de kranen open, toen het water op de goede temperatuur was ging ik er onder staan. Ik had nog steeds een enorme jeuk aan mijn ogen, ik wreef een beetje over mijn ogen heen. “Waar is die shampoo nou?” fluisterde ik. Ik waste mijn haar en spoelde het na een minuut weer uit. De jeuk was bijna weg en ik haalde een washandje over mijn gezicht waarna ik erg schok toen ik in mijn washandje keek!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 15:47

"Holy sji*t!! Al mijn wimpertjes lagen in mijn washandje!, het waren hele korte bruine wimpers! Met mijn ogen wijdopen gooide ik de douchedeur open en rende nog helemaal nat, naar de grote spiegel die ook in badkamer hing. Ik veegde met mijn hand de condens van de spiegel af en zag mijn spiegelbeeld waarbij mijn mond helemaal open viel…

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 16:41

Wat ik zag, waren de prachtigste ogen die ik ooit had gezien! “Jeetje hoe kan dat nou?” dacht ik opgewonden. Ik had nog steeds de zelfde lichtblauw/ paarse ogen maar nu had ik geen korte lelijke wimpertjes meer maar hele lange, volle, zwarte wimpers! alsof ik nepwimpers op had en heel veel mascara…maar bij mij zag het er heel natuurlijk uit.. Mijn ogen leken ook veel groter. “Hoe kan dat toch? Ach, ik weet het al! In dat zalfje zitten gewoon heel veel vitaminen net zoals in bepaalde shampoos voor droog en beschadigd haar” stelde in mijzelf gerust. Ik voelde zachtjes aan mijn wimpers en ze voelden heel natuurlijk en zacht. “Wat een geweldig zalfje is dat toch!” dacht ik blij. Ik werd eigenlijk wel heel nieuwsgierig of er in dat huisje nog meer bepaalde handige spulletjes zouden liggen…

Jammer dat mijn haar zo lelijk was, ik had piekerig haar en het glansde helemaal niet.
“Heey! ik heb een heel goed idee!, als die zalf zo wonderbaarlijk is op mijn ogen….zou het dan niet ook mijn haar mooier maken?" fluisterde ik opgewonden. Ik kon het niet laten om het even te proberen. Ik pakte een klein leeg flesje vulde die met warm water en liep naar mijn kleine kamer toe om het potje met paarse zalf te pakken. Het was toch nog geen tijd om naar school te gaan, dus kon ik het wel even proberen..
Ik haalde een beetje zalf uit het potje met mijn vinger en stopte dat in het kleine flesje dat halfvol warmwater zat, ik draaide de dop erop en begon ermee te schudden. Ik was één en al spanning! Ik was altijd heel lelijk en werd altijd gepest met mijn uiterlijk…zou dat dan nu misschien over gaan? Ik vond namelijk dat mijn ogen nu zelfs nog ietsje mooier waren dan die van Jessica en Sara, maar zij smeerden er altijd een boel spul op…mascara en oogschaduw…dat had ik nooit gedaan, koste mij teveel tijd toen ik het een keer probeerde en het ging bij mij enorm vlekken.

Na een paar minuten schudden met het flesje en mij aangekleed te hebben, hield ik mij hoofd en haar boven de wasbak waarna ik het flesje over mijn haar heen kieperde en het in mijn haar wreef. Het voelde net als antiklit en crèmespoeling, zo zacht voelde de substantie. Zonder mijn haar uit te spoelen, pakte in een handdoek en droogde mijn haar af.
Mijn haar was wel zachter geworden maar verder zag het er nog precies hetzelfde uit.
Ik draaide mijn haar in een knot, ging wat eten en pakte mijn rugtas. Ik fietste 1 kilometer en kwam bij Sara’s huis aan. “Heey Anne, wat gaaf je hebt je een keer opgemaakt! Mooie donkere wimpers zeg!” zei Sara opgewekt. Ik voelde mij heel prettig en vertelde maar niet dat het door de zalf zou komen… want dan wilde Sara het ook gebruiken en werd ze nog veel mooier, daar had ik geen zin in…ik wilde eens bijzonder zijn…

Het eerste uur hadden we gym. Jessica was weer op school. Ze had een middag in het ziekenhuis gelegen voor controle, hadden we gehoord toen we een paar vrienden van Jessica afluisterden. Ze had een lichte hersenschudding en een gekneusde arm. Eigenlijk was ik daar wel opgelucht door dat het niet gebroken was, want ik voelde mij toch immers een beetje schuldig…
De gymles was normaal verlopen, het was een saaie les we moesten namelijk badmintonnen..
Toen ik en Sara de kleedkamer in kwamen na het helpen met opruimen, konden we onze kleren nergens vinden… We keken bij de andere bankjes en keken in de douchehokjes. “Jeetje hé! wat achterlijk, wie zou dat hebben gedaan?” fluisterde Sara verschrikt. De andere meiden begonnen allemaal te lachen “Hahaha haha”. Sara en ik kregen allebei een rode kop en we zagen dat ze naar de prullenbak keken. Sara en ik liepen naar de prullenbak en visten onze kleren eruit. Sara trok een zuur gezicht toen ze haar BH pakte met een bananenschil eromheen.

Dat was Sara’s nieuwste bh, die ze gekregen had van een vakantievriendje. Sara moest bijna huilen omdat haar bh niet alleen vervuild was door een kleffe bananenschil maar ook omdat de bandjes kapot waren gesneden! En de geborduurde bloemetjes eraf waren getrokken! “Vieze vuile rotmeiden!!” dacht ik woedend. Nu was door mij Sara ook de dupe geworden en de meiden wisten dat die BH veel voor Sara betekende. We durfden niets te zeggen omdat we bang waren dat we anders aangepakt zouden worden door die 5 rotmeiden. Mijn broek was helemaal vies, ze hadden er iets overheen gespoten iets wat heel erg stonk.
Toen werd ik zo woedend dat ik…..

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 16:47

any reactions please? wil graag weten of mensen het wel verder willen lezen.... * ik ben benieuwd*

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:21

Toen werd ik zo woedend dat ik de 5 meiden, die met hun rug naar ons toe stonden aan de andere kant van de kleedkamer, met mijn gedachten een enorme duw gaf! De meiden vielen op de grond en slaakten een gil. “Heey! wie deed dat!” zei Kim woedend, “Deed jij dat?! Deed jij dat Marjo!?” Ze dacht vast dat Marjo dat had gedaan omdat zij als enige dicht bij hen in de buurt stond. “Ik, ik, ik….,” zei Marjo verschrikt en ze liet van schrik haar beker vallen waardoor al haar cola op de grond vloog over de schoenen van Kim. “Jij bent nog niet van mij af! Hoor je me!! Pas maar op! Klein stiekem rotkind! schreeuwde Kim naar Marjo die nooit een vlieg kwaad deed. Marjo’s tranen liepen over haar wangen.

Toen bijna iedereen uit de kleedkamer was, keek Marjo heel verdrietig naar Sara en mij… ze zei met een zacht stemmetje ”jullie hebben toch gezien dat ik aan het drinken was? Dat ik hun geen duw gaf? Ik weet niet wie het wel deed maar ik was het niet…Waarom zeiden jullie er dan niks van?”. Marjo begon wat bozig te kijken. “Ja hallo zeg, denk je nou echt dat dát wat uit zou maken?” zei ik geërgerd, “denk je nou echt dat als wij er iets van hadden gezegd, dat ze ons zouden geloven? Doe niet zo naïef Marjo!”. Sara en ik liepen naar buiten en ik had al spijt van wat ik gezegd had…

We liepen naar de aula naar hetzelfde tafeltje waar we altijd zaten als we pauze hadden.. Aan de andere kant van de zaal zaten die 5 rotmeiden, die niks anders deden dan met de knapste jongens van de school flirten. Ik merkte dat ik jaloers werd toen ik zag dat Jessica even haar arm om Ronan sloeg, dat deden ze wel vaker bij die andere jongens maar dat Jessica dat bij Ronan deed, stak me wel heel erg.
“Anne, waarom geef je geen antwoord?” zei Sara zachtjes. “Ohh sorry, wat vroeg je ook alweer?” zei ik tegen haar. “Ik vroeg hoe die meiden zo opeens vielen, ik zag je woedend naar hun kijken en toen vielen ze opeens…” zei Sara. “Oh ik heb werkelijk geen idee…misschien was het Marjo toch wel of struikelden ze..” zuchtte ik, “Ja vast, allemaal tegelijk, of niet?” grinnikte Sara.

Op dat moment gingen er snelle gedachten door mij heen…Jessica op de trap, Jessica tijdens de gymles, de rotmeiden die vielen… allemaal gebeurde het nadat zij, Anne, daaraan had gedacht…”wel erg toevallig” zuchtte ik. “Wat zei je?” zei Sara…”Oh ik dacht even in mijzelf..”zei ik. “Oh nou ga nog maar even verder daarmee dan, dan ga ik even naar de wc..” en Sara gaf mij een vriendelijke knipoog.

Telkens als ik heel sterk ergens aan dacht.. gebeurde het ook nog…eigenlijk geloofde ik daar helemaal niet in, ik vond het dikke onzin het was gewoon toevallig geweest. Om het mezelf te bewijzen zou ik eens proberen die klok die aan de muur hing boven de tafel waar Jessica aan zat, op Jessica’s hoofd te laten vallen. Dan wist ik tenminste zeker dat ik niet gek werd…áls het niet gebeurde..

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:22

heel mooi verhaal!
met veel fantasie maar toch heel leuk!
blijf het zeker lezen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:30

spannend!!! maar nu ga ik naar stal...
Ik volg je verhaal ook hoor! heel leuk geschreven!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:35

Ik concentreerde me op die grote klok en liet die in gedachten op Jessica’s hoofd vallen…er gebeurde niets..”Zie je wel” lachte ik. Ik ging voor de grap nog even door met denken aan die klok die maar niet los kwam van de muur….Opgelucht haalde ik diep adem. Ik keek nog eens naar die klok die bewees dat ik toch niet gek was geworden, maar tijdens dat ik naar die grote klok keek, schrok ik. Het leek wel of de klok begon te trillen! De klok trilde zachtjes tegen de muur, en begon harder te trillen! Ik keek met open mond naar die gekke klok die duidelijk los probeerde te komen!

Hij trilde nog wat harder, wat ik wel zag omdat ik er op aan het letten was, de andere personen in de aula hoorden het niet doordat ze zo aan het kletsen en lachen waren. Ik keek nog steeds met open mond naar die grote klok en zag hem in een ruk van de muur komen en richting Jessica’s hoofd naar beneden vallen. Op dat moment bukte Jessica net naar voren om iets uit haar tas te pakken.” Klong!! Boing!”de klok kletterde op de grond net naast Jessica’s voeten…
Ik zei niks…Ik zat met open mond voor me uit te staren…Sara kwam eraan en zei: “Kom, ga je mee Anne? Het is tijd voor de biologieles”. Ik pakte stilletjes mijn tas en dacht in mijzelf steeds weer “Het is dus toch waar…het komt door mij…het is dus toch waar…!”
Toen de schok voorbij was…ging ik de voordelen ervan zien en voelde mij steeds vrolijker worden. Dit zou hartstikke gaaf zijn!! Geweldig! Ik ging nadenken wat ik allemaal zou gaan uit proberen!...
( hierna komt een stukje waarbij ze gaat uitzoeken hoe het komt dat ze dit kan en komt Ronan er meer in voor )

thanxx voor de reacties ! vanavond komt waarschijnlijk meer...ik ga nu naar mijn paardje en om 9 uur gaan we naar de bios..ik en mijn broer , naar "The Island"