[Verhaal] Een magisch verhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

[Verhaal] Een magisch verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 19:49

Toen ik bezig was met mijn vorig verhaal kreeg ik een idee en dus ben ik ene nieuw verhaal begonnen Dit verhaal is ene beetje hetzelfde maar begint vroeger.

Emma werd wakker door iets dat kietelde op haar wang.
“Hmm?” mompelde ze terwijl ze haar ogen opendeed.
Er zat een klein paars draakje naast haar die met zijn klauwtjes over haar gezicht aaide. Hij gromde toen Emma recht ging zitten en wees naar zijn buikje.
“Oh, heb je honger? Hoe laat is het dan?” vroeg Emma.
“Negen uur” antwoordde en piepstemmetje.
Emma draaide zich om en keek naar haar wekker die brutaal terugstaarde.
“Negen uur al! Had ik je niet gezegd me om acht uur wakker te maken!” riep Emma kwaad.
Ze stapte haar bed uit en doorzocht haar klerenkast naar een lange jeans.
“Waar zijn al mijn jeans naartoe?”
De onderste lade schoof open en er kwam een jeans uitzweven.
“Bedankt” mompelde Emma terwijl ze de broek aantrok.
Ze griste een T-shirt uit de kast, trok haar schoenen aan en pakte het draakje op.
“Ik zal je eten direct klaarmaken” zei ze terwijl ze de trap afliep.

absque_dubio

Re: [Verhaal] Een magisch verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:17

ik vind het wel leuk
gaat t nog verder?

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 21:19

Nog een stukje

Het draakje gromde en er kwam een vlammetje vuur uit zijn mond, ter aansporing. Emma ging de keuken binnen en opende één van de kastdeurtjes.
“Drakeneten” zei ze.
Nog geen twee seconden later kwam een grote pot uit de kast gevlogen. Het draakje, dat nu op Emma’s schouder zat, keek verlekkerd toe hoe Emma zijn eten klaar maakte. Ze pakte een soeplepel en deed twee scheppen in een bakje. Daarna voegde ze er een paarse vloeistof aan toe. Het papje begon te borrelen en er kwam paarse rook uit.
“Geduld” zei Emma tegen het draakje dat ongeduldig op en neer sprong “Je krijgt het pas als je aan tafel zit”
Emma liep naar een grote kamer naast de keuken. Er stond een grote tafel met drie stoelen en een hoog krukje. Aan de tafel zaten een man en vrouw van eind de dertig. Het draakje vloog naar het krukje en ging zitten. Emma zette zijn eetbak voor hem en het draakje begon gretig te eten.
“Goedemorgen mam, pap” zei Emma terwijl ze zelf ook ging zitten.
Ze pakte de lege chocopot en toen die leeg bleek te zijn gaf ze hem aan haar vader. Die mompelde een reeks woorden en gaf de pot terug, deze keer was hij vol.
Emma was net haar tweede boterham aan het eten toen het draakje, dat al lang klaar was met eten, zenuwachtig op en neer begon te springen.
“Ik denk dat hij even naar buiten wilt Emma” zei haar vader.
Met ene zucht stond Emma op en ging met het draakje naar buiten. Daar vloog hij een eindje weg en ging op de grond zitten. Hij keek boos naar Emma toen die bleef staan kijken en kroop een struikje in. Er klonk een geluid dat merkwaardig veel op een knorrend varken leek en even later kwam het draakje terug tevoorschijn. Hij ging op Emma’s schouder zitten en schuurde zijn kopje tegen haar nek.
“Emma, we moeten gaan! Het is al kwart voor tien!” riep Emma’s vader.
Emma haastte zich naar binnen, trok haar jas aan en liep terug naar de eetkamer. In de keuken klonk gerinkel van de afwas die zichzelf afwaste en het geluid van deuren die open en toe gingen, het beleg dat terug op zijn plaats ging staan.
“Mag Druruff ook mee?” vroeg Emma aan haar vader.
“Okee” zei hij, met een wantrouwige blik op het draakje “Maar hij moet zich wel gedragen!”
Emma wist dat haar vader niet graag had dat Druruff meeging, dat kwam door wat hij had uitgespookt toen ze naar de bioscoop gingen. Druruff had zich een halve film lang goed gedragen maar toen begon hij zich te vervelen. Hij had het haar van het meisje voor hen in brand gestoken en toen het meisje begon te huilen had hij geprobeerd haar te troosten, op de manier dat draken dat doen dan wel. Hij was op haar schouder gaan zitten en had zijn klauwtjes tegen haar wangen geslaan. In de wangen van het meisje hadden rode puntjes gestaan, de afdrukken van zijn nagels, en het meisje was nog harder beginnen huilen. Druruff was zo hard geschrokken dat hij wegvloog en met zijn staart had hij iemand in zijn gezicht geslaan en een lamp omver gegooid.
“Hij zal zich goed gedragen, hé Druruff?” antwoordde Emma.
Druruff was de straf die hij daarna van Emma’s vader had gekregen niet vergeten. Hij was doodsbang geworden van hem en zat altijd op Emma’s schouder, dicht tegen haar aangekropen wanneer hij in de buurt was.
Druruff keek Emma’s vader angstig aan en kroop nog wat dichter tegen Emma aan.
Even later gingen Emma, haar vader en Druruff naar buiten. Ze stapten tot aan een groot gebouw waar in het groot “Treinenhuis’ opstond. Binnen was het druk, mensen liepen binnen en buiten en keken niet waar ze liepen. Emma zag nog een paar draakjes: een gele, een oranje en een blauwe met witte strepen. Druruff keek elke keer op als hij een draak zag of hoorde en slaakte dan een kreetje.
Emma’s vader liep naar een loket waar niemand was.
“Twee mensen en één draak, heen en terug” zei hij “Naar Nanaso”
“Dat is dan vijf loeders en drie zomp” zei de vrouw van het loket.
Nadat ze betaald hadden liepen ze naar hun perron, perron zeven. Er stond een trein klaar, die vrolijk stoom blies en naar zijn passagiers lachtte.
“Dag meneer, blij dat u mee reist” zei hij “Dag mevrouw, mooie hoed heeft u aan”
Ze stapten de trein binnen en gingen op een plaats voor vier zitten. Druruff sprong direct op het plaatsje naast Emma en ging liggen. Zijn grote gele ogen sloten zich en even later klonk er ene zacht geronk uit Druruffs richting.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:23

Leuk zeg!
Dit moet je ook maar zo kunnen bedenken zeg!
Ga maar verder, ik vind het leuk!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:27

Haha wat een leuk verhaal met een klein draakje.
't Is weer eens wat anders dan enorme kwaadaardige draken
Maar ik ga het volgen hoor

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 21:30

Okee, ik zal verder schrijven Het volgende stukje zal niet meer voor vandaag zijn.

Subalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:39

Leuk!! Ik ga het zeker volgen knap hoor

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:07

heej, leuk stukje weer!
ik ben trouwe volger numero uno

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:13

Ik ben trouwe volger numéro dos.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:18

Hmm en ik ben ook in afwachting
Leest makkelijk en is idd weer eens iets heel anders dan wat hier doorsnee op bokt staat (en wat ik dus niet lees )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:23

Leuk verhaal, is echt knap verzonnen Netjes geschreven, 1 foutje
een hoed heb je op, niet aan

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 17:17

Bedankt Vandaag ga ik vooral bezig zijn met info zoeken in boeken en op het internet dus ik ben niet zeker of ik vandaag nog ga schrijven.

edit: als iemand goede site's ofzo weet, laat maar horen

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 18:46

Toch nog een stukje geschreven

Er kwamen nog meer mensen de trein binnen. De trein vertrok geruisloos en reed langs hoge gebouwen en kleine huisjes.
“We komen aan in Zozuco” zei een heldere stem die overal in de trein hoorbaar was ondanks de luidsprekers die ontbraken.
De trein minderde vaart en stond even later stil. Emma keek naar de mensen die in en uit stapten en toen naar Druruff, die nog steeds sliep. Er kwam een vrouw in een blauw gewaad naast Emma’s vader zitten.
“Dag meneer” zei ze vriendelijk.
“Goedemorgen” antwoordde Emma’s vader.
De trein vertrok weer. Emma zag dat de trein nu langs velden en weides reed, ze hadden de stad achter zich gelaten.
“Gaat u ook naar Nanaso?” vroeg de vrouw.
“Ja” zei Emma’s vader “Schoolgerief kopen voor Emma, volgende week gaat ze voor het eerst naar Salizar”
“Leuk” zei de vrouw, nu tegen Emma “Je zal het daar zeker leuk vinden. Ikzelf heb er ook gezeten en ik vond het heel jammer toen vijf jaar erop zaten. Daarna heb ik aan het Olrof-college gestudeerd, drakenkunde.”
Nu pas zag de vrouw het paarse draakje naast Emma. Ze bekeek Druruff aandachtig.
“Oh, een Sorum. En wat voor eentje! Hij is prachtig!” zei ze vol bewondering “Laat me raden, is hij 3?”
“Hoe weet u dat?” vroeg Emma stomverbaasd.
“Ik heb er zelf vijf, in mijn fokkerij” vertelde de vrouw.
“Een drakenfokkerij? Dat moet fantastisch zijn!” riep Emma uit.
“Kom eens langs” stelde de vrouw voor “Hier, als je dit toont aan de wachters bij de poort zullen ze je binnen laten”
Ze gaf een feloranje kaartje aan Emma. Er stond een bewegende, groene draak op die vuur spuwde. Terwijl Emma ernaar keek vormden de vlammen letters. “Jeffers Drakenfokkerij” stond erop “Voor alle draken, van Piasa’s tot Guivre’s”
“We komen zeker eens langs” zei Emma’s vader “Dan kan Druruff eens andere Sorums zien”
De vrouw glimlachte en stond op toen de heldere stem aankondigde dat ze in Nanaso waren aangekomen. Emma en haar vader stonden ook recht en stapten de trein uit.
“Fijn dat u meereed” zei de trein tegen Emma “Lief draakje hebt u daar”
Emma glimlachte, Druruff nestelde zich op haar schouder. Hij maakte gromde geluidjes.
“Kom Emma” zei haar vader.
Ze liepen het station uit, gingen de hoek om en sloegen een zijstraat in. Ze stonden plots temidden van een massa mensen. Velen waren overladen met zakken. Sommigen hadden wezens bij zich die alles droegen zoals saters en kabouters.
Emma las de winkelnamen op de grote uithangborden Ze zag het Smikkelhuisje, waar lange rijen glazen bokalen in de etalage stonden, een Gewadenzaak waar je je uniform kon kopen en een Toverstaffenaanschafhuis.
“Zin in wat lekkers?” vroeg haar vader terwijl hij naar het Smikkelhuisje keek.
Emma knikte en ze liepen de winkel binnen. Het snoep wat in de etalage stond was niets vergeleken met wat Emma binnen zag. De muren hingen vol me planken die overladen waren met glazen bokalen, dozen en emmers. Overal stond een naam op.
Zuurpruimen, Snotstokken, Leverpensjes, Appelfratsen, Suikeremmers, Leksokken, Spinnepoten, alles wat Emma ooit had geproefd was er plus nog veel meer.
Ze kreeg een emmertje van haar vader dat ze helemaal mocht vullen, omdat dit de eerste keer was dat ze hier kwam. Hiervoor was Emma alleen nog maar in de kleine winkelstraat van haar eigen dorpje geweest.
Toen ze de emmer aan de kassierster gaf kon ze zich niet meer herinneren wat ze er allemaal had ingedaan. Lolbroeken, Wolvenpoten en Sluipzuigers zaten er zeker in, maar de rest was ze vergeten.
Met haar mond vol Appelfratsen liep ze de winkel uit.
“Dan gaan we nu een schooluniform voor je halen in Omar’s Gewadenzaak” zei haar vader.
Ze werden meteen geholpen door een dwerg die Emma aandachtig bekeek.
“Een drieëntachtig” mompelde hij en verdween achter ene gordijn. Even later kwam hij terug met een pakketje in zijn handen.
“Pas maar eens” zei hij.
Emma liep een kleedhokje binnen en trok het uniform aan. De groene T-shirt en zwarte broek pasten als gegoten.
“En dit is voor in de winter” zei de dwerg.
Hij gaf Emma een rode trui, die ook perfect paste.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:06

Ja! Verder verder!
Wat bedenk je dat allemaal leuk zeg! Dat snoep enzo!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 19:15

Piasa en Guivre heb ik niet verzonnen, dat zijn 'echt' soorten draken.

Subalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:02

Echt een super goed verhaal!!

Waneer gaat het veder??

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 22:21

Euhm morgen ofzo Ik heb al een piepklein stukje bijgeschreven maar ik post morgen wel een langer stukje

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 14:55

Vervolgje

Nadat ze het uniform hadden betaald gingen ze naar het Toverstaffenaanschafhuis. Een vriendelijk, jong meisje stond achter de kassa.
“Is het voor Salizar?” vroeg ze.
Emma knikte.
“Salizarius Monikus!” riep het meisje.
Onmiddellijk kwam er een karretje aangereden. Er lagen allemaal lange smalle doosjes op met het opschrift ‘Salizar.’
“Hier” zei ze terwijl ze Emma een doosje aangaf “Deze is voor jou”
Emma nam het doosje aan. Er zat een klein houten stokje in.
“Hoe weet je dat deze voor mij is?” vroeg ze nieuwsgierig.
“Elk jaar krijgen we een lijst met namen van de nieuwe leerlingen. Dan kijken we in ons register, om het karakter van elk kind te weten en ontwerpen een toverstaf die bij de persoon past.”legde het meisje uit “De jouwe bevat het neushaar van een trol”
“Ieuw!” riep Emma met een vies gezicht uit “Neushaar!”
“Wees gerust, het kan er niet uitvallen” verzekerde het meisje haar “Je zal vanzelf wel merken dat deze toverstaf bij jou past”
Emma’s vader betaalde de staf en ze liepen de drukke winkelstraat terug in.
“Wat heb je nog nodig?” vroeg hij.
“Een veer, veervulling, een veerselverwijderaar, papier, schoolboeken, kruiden, een zilveren watervaste ketel, mengpotjes en een eerstejaars ingrediëntenset” somde Emma op.
“Eerst het schrijfgerief? Dat hebben ze daar, in de Gouden Pluim” zei haar vader.
De winkel leek klein vanbuiten maar was ongelooflijk groot vanbinnen. Er lagen stapels papier, rijden veren en een hoop veerselverwijderaars.
“Hallo” zei een oude man “Kan ik jullie helpen?”
“We zoeken een veer, veerulling, een veerselverwijderaar en papier” antwoordde Emma’s vader
“Het is voor Salizar”
“Je eerste jaar?” vroeg de man aan Emma “Dan kun je het best één van deze veren nemen, en dit papier. Een veerselverwijderaar en veervulling liggen daar”
Emma keek naar de veren die hij aanbeveelde. Ze zag pauwenveren, eendenveren, ganzenveren, paradijsvogelveren, kippenveren en Parkietenveren.
“Deze lijkt me goed” zei haar vader terwijl hij ene kleurige veer pakte “Een feniksveer”
De veer was goud met een klein beetje rood aan het uiteinde.
“Wauw, die is mooi” zei Emma terwijl ze de veer bekeek.
“En dan nog een eenden- en ganzenveer als reserve” stelde haar vader voor.
“Okee” zei Emma.
Ze nam de feniksveer vast en schreef haar naam op een testblaadje. Hij lag goed in de hand en schreef vloeiend.
“Kies jij een veerselitwisser en veervulling, dan haal ik het papier wel” zei haar vader.
Emma liep naar de tafel met de veerseluitwissers. Ze hadden alle vormen. Er zaten eenhoorns, paarden, griffioenen en kobolden tussen. Emma koos een eenhoorn en liep naar de kast met veervulling.
De vulling zat in lange buisjes die je langs de punt in je veer moest doen. Als het buisje erin zat zei je ‘Verepta Ecritum’ en dan kon je schrijven. Emma koos een paar kleuren: blauw, zwart, rood, groen en paars. Druruff keek naar het paarse buisje en gromde zacht.

Edit: wou er even aan toevoegen dat ik niet alle namen verzin, ik doe veel opzoekingswerk. Vb een feniks heb ik niet zelf verzonnen en zijn kleuren ook niet. De spreuken verzin ik wel zelf. De drakenrassen enzo ook niet, alleen de Sorum wel omdat ik Druruff had verzonnen voor ik boeken over draken had en er geen enkele draak klein en paars is

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:11

Het maakt niet uit dat je niet alles zelf bedenkt!
Het blijft leuk en je moet zeker verdergaan!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 15:13

Okee ^^

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:00

Superleuk geschreven!
Misschien word je wel J.K Rowling nr twee
Meer

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 18:06

Liever niet :p
Nog een stukje

Emma stapte de winkel uit en haalde haar feniksveer nog eens tevoorschijn. Ze vond hem echt prachtig.
"Nu de boeken zeker?" zei haar vader "Die hebben ze in 'De gele draak' "
De gele draak was een grote winkel aan het einde van de straat. Ze hadden er alle boeken van 'Abedoedoes Apenboek' tot "Zweterige Zwammen."
Emma haalde ene lijstje tevoorschijn, ze had tien boeken nodig.
"Hier staan de boeken voor Dierenzorg, welke heb je nodig" vroeg haar vader.
Er stonden een twintigtal boeken.
"Fabuleuse Dieren" zei Emma.
Ze vond het boek direct. Er stond een eenhoorn op de kaft en de titel van het boek verscheen wanneer je zijn hoorn aanraakte.
"Nu je boek voor Waarzeggerij" stelde haar vader voor "Die staan hier"
In het rek naast dat over Fabeldieren stonden drie keer zoveel boeken, allemaal paars of mysterieus blauw.
Emma pakte het boek "Waarachtig Waar" en bladerde er even in. Er stond uitleg over handlezen, tarot en theebladen lezen.
"Dit boek moet ik hebben" zei ze.
De andere acht boeken vonden ze al snel. "Gekruide Weetjes" voor het vak kruidenkunde, "Het Sprakeloze Spreukenboek" voor spreukkunde, "Borreldrankjes" voor toverdrankles, "Houterig gezwaai" voor toverstokleer, "Mysterieus en Duister" voor zwarte magie, "Onvoorspelbaar Voorspellend" voor Voorspellend rekenen, "Verrasend anders" voor Gedaanteverandering, "Magie, niets nieuw" voor geschiedenis en "Sterren, meer dan lichtpuntjes?" voor astrologie.
Met een grote stapel boeken stapten ze De Gele Draak uit.
"Ik denk dat we alles hebben" zei haar vader.
Emma zette de zakken die ze vast had op de grond en haalde wat geld uit haar zakken. Ze had zeventien loeders en achtenzeventig zomp.
"Ik zou nog iets willen kopen voor Druruff" zei ze.
"Ga maar, ik haal je ketel, ingrediëntensetje, kruiden en mengrpotjes wel" zei haar vader.
Naast het Smikkelhuisje was een dierenwinkel: De Dondersgoeie Dierenzaak. Uilen, katten, wolven, padden, salamanders, slangen, alle dieren waren aanwezig, ze hadden er zelfs een mini hippogrief.
Nadat Emma haar ogen de kost had gegeven zocht ze naar het rek met drakengerief. Druruff had het al snel gevonden en keek met grote, ronde ogen naar al dat lekkers. Ze hadden Vegetarische Vleeshapjes, Gigantsiche Gnoeballen, Heerlijke Hertpoten en, Druruffs lievelingshapje, Zwoele Zwaluwtenen. Emma kocht een bakje Zwoele Zwaluwtenen en een zakje Fruitige Frettenogen.

edit: een paar zinnetjes veranderd

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:14

Weer leuk stukje

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 15:08

Nog een stukje

Druruff was door het dolle heen, hij sprong opgewonden op en neer.
"Hier een Zwaluwteentje" zei Emma terwijl ze Druruff en blauw stokje toestak.
Druruff schrokte het snel op en smeekte om meer. Na nog drie Zwaluwtenen en vijf Frettenogen moest hij niets meer hebben. Aan zijn bolle buikje te zien zat hij vol.
Emma en haar vader gingen naar Frekies Friettent en bestelden elk een laars frieten met olijfsaus.
"Het is hier veel leuker dan thuis" zei Emma "Hier zijn er veel meer winkels, je kan hier alles kopen!"
Haar vader grinnikte en toen kwamen de frieten eraan. De jongen die de frieten bracht zette twee laarzen op tafel die vol frieten zaten. Er was een groen sausje overgegoten en er kwam een zure geur uit.
"Hmmmm! Beschimmelde laarzen!" riep Emma's vader verrukt "Frekie is de beste frietvent die er is!"
Bij de frieten dronken ze Blauw Bloedwortelsap en na de frieten aten ze elk een Ijzig Ijsje. Die waren zo koud dat je een hele dag het gevoel had dat je in de frigo zat.
Op de ijsjes was er Praksaus gegoten, een mengeling van vinaigrette en pruimen.
“Omdat je naar Salizar gaat krijg je een cadeautje van mij” zei Emma’s vader toen hun ijsjes op waren “Je mag iets kiezen in A.W.J.I.D.A.W.N.V.H.W.H.”
A.W.J.I.D.A.W.N.V.H.W.H was de afkorting van AllesWatJeInDeAndereWinkelsNietVindHebben
WeHier. Niet alleen was het de grootste winkel, het was ook de winkel met de langste en moeilijkts te onthouden naam. De meeste mensen noemden het gewoon de “Alleskoopwinkel.”
De “Alleskoopwinkel” stond precies in het midden van de straat en viel enorm op. Om binnen te gaan kon je kiezen tussen vijf enorme deuren. Ze waren zo groot dat je de bovenkant nog niet raakte wanneer je met z’n drieën opeen ging staan. Om ze open en toe te doen werden spreuken gebruikt.
De winkel was kleurig, velen vonden de kleuren overdreven en lelijk.
In de zomer was alles paars, roze en geel. De gewaden van de mensen die er werkten bestonden dan uit roze gewaden met gele bollen.
In de herfst verfden ze alles bruin, oranje en rood. Dan waren de gewaden oranje met bruine strepen.
In de winter werden de zalen wit met blauw geschilderd. De mensen die er werkten droegen dan witte gewaden met blauwe ruitjes.
In de lente was de winkel paars, groen en rood. Dan werden er gewaden gedragen die om de zoveel tijd van kleur veranderden, eerst groen dan rood dan paars en weer groen.
Nu was het zomer, niet het midden van de zomer maar al bijna herfst. De winkelmuren, vanbuiten, waren paars, de deuren roos en de ramen geel. In de etalage vlogen elfjes rond die kleertjes in dezelfde kleuren hadden en zweefden er roze doeken.
Emma en haar vader gingen de winkel in. Binnen was het al even erg, de muren hadden de drie zomerkleuren en er liepen mensen in roze gewaden met gele bollen rond.
“Wat wil je hebben?” vroeg haar vader “Zoals de naam al zegt, ze hebben hier alles! Misschien is het het best om wat rond te kijken, dan zul je wel iets zien wat je graag wilt”
Ze kwamen Super Giechel Gordijnen, Leraren Pest Papier, Gore Graffiti, Huilende Handboeien, Krakkemikkige Leunstoelen, Mollige Muisdetectors en nog veel meer tegen.
“Daar, dat lijkt met wel leuk” zei Emma toen ze in een paars met gele kamer stonden.
“Een Boekendetector?” vroeg haar vader “Je doet maar, jij kiest”
Emma pakte een zwarte boekendetector en las de uitleg.
Deze handige boekendetector help je uit de nood als je het juiste boek niet kan vinden. Typ het woord waarover je iets zoekt, de titel van een boek of de naam van de schrijver in en wacht even. De boekendetector zal alle boeken over het woord, met de titel of van de auteur aanduiden met een straal. De kleur van de straal kan je zelf instellen!
“Ik neem er eentje” zei ze.
Ze gingen naar de kassa en betaalden.
“Het is al kwart over zeven, we kunnen beter terug naar huis gaan”
Emma, haar vader en Druruff namen de trein terug en een half uurtje later waren ze terug thuis.
“Jullie hebben alles gevonden zie ik” zei Emma’s moeder toen ze de volle zakken zag die ze bij zich hadden.

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:32

Gaaf