[verhaal] Macy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

issaschar

[verhaal] Macy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 13:11

door alle mooie verhaaltjes van jullie hier op bokt had ik ook weer zin om een verhaaltje te schrijven!
als jullie het eerste stukje goed vinden om er mee door te gaan, moeten jullie het maar zeggen, dan schrijf ik verder!
hier komt het:

Het was een eenzame dag zoals het de laatste 5 weken altijd was. Ik graasde op het laatste sprietje gras dat in een vrijwel grote wei stond, midden in het bos. Voor deze 5 eenzame weken, kwam er altijd een lief meisje naar me toe, ze heette yalta. Maar na een ernstig ongeluk, ik heb gehoord met een grote ijzere vogel, wat de mensen toen om me heen een vliegtuig noenmde. Het grote ding zou opeens niet meer goed kunnen vliegen en was toen naar onder gevallen. En alle mensen wat toen allemaal opgesloten zaten in de ijzere vogel, hebben het allemaall niet overleefd.Mijn lieve yalta ook niet. 2 grote mannen hebben mij toen uit mijn groene weide gehaald, en mij in deze weide gestopt. Ik weet niet hoelang het zal duren, maar in die 5 weken heb ik alleen een paar konijntjes en een eekhoorntje gezien, voor de rest komt hier niemand.
Ik was net gaan kijken of er misschien toch nog een druppetje water in mijn lege ton zou zitten toen ik opeens iets hoorde, het klonk als iets wat op een takje stapte, maar niet iets groots, het moest wel een klein diertje zijn. Normaal zou ik als ik iets hoorde zoals in de eerste weken, hinniken voor alle aandacht wat ik maar kon krijgen, maar nu had ik er geen zin meer in, ik wist toch dat het niet zou helpen, niemand vond me hier toch. Maar even later zag ik toch een klein wezentje voor me verschijnen. Ik wist dat het een hondje was, want yanta had er ook een.
‘waar kom jij vandaag?’ vroeg ik. ‘Ik ben mijn baasje kwijdgeraakt in het bos’ antwoorde het hondje. ‘en jij?’ ‘ik weet niet wat ik hier doe.’ ‘Ze hebben me hier in deze wei gestopt, en ik weet niet wanneer ik er weer uit mag.’ ‘Cuunnaaaaa!’ hoorde ik opeens roepen. ‘Cuna waar ben je?!’ ‘Dat is mijn baasje.’ Zei het hondje ‘Waf waf waf’ zei hij er achter aan. Zijn baasje had zijn geblaf gehoord en binnen 2 minuten stond er een kleine vrouw voor mijn wei.

u zegt het maar

quera

Re: [verhaal] Macy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:47

jaaah mooii verhaal
zeker verder gaan

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:57

Leuk! Verdergaan hoor!
Alleen ze heet eerst Yalta en Yanta..

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 22:04

sorry dat van yalta en yanta was een foutje in mijn geheugen zelf..
ik schrijf vanavond nog een stukje, komt het er morgen op

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:47

Hij is best leuk!!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:06

haha grappig verhaal
zeker mee doorgaan!

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 14:09

Hier weer een stukje voor de liefhebbers

‘Zo, daar ben je kleine stouterik!’ zei de vrouw plagerig. ‘Ik heb je overal gezocht!’ Cuna rende naar de vrouw toe en sprong in haar armen ‘waf waf’ was het antwoord weer. Toen draaide de vrouw zich naar mij. ‘En wie ben jij dan lief paardje?’ Ze zag mijn stalletje die bijna in elkaar viel van het rotten van het hout en zo besloot om even een kijkje te gaan nemen. Ze klom over de draad heen en liep eerst naar mij, aaide me een keertje liefkozend over mijn hoofdje, en liep toen verder naar mijn stalletje. Ik volgde haar, want ik wist dat ik deze lieve vrouw kon vertrouwen en zij kan mij helpen dacht ik. Toen ze bij mijn stal stond keek ze eerst naar mijn naambordje. Zo lieve pony, jij bent dus Macy? Macy een kleine lieve witte pony? Ze keek rond in mijn stal en zag overal vieze troep en bergjes vol poep in mijn vies ruikende stalletje liggen. Ze liep de doorgang naast mijn stal in en kwam toen uit in een kleine ruimte achter mijn stal. Maar het enige wat daar lag was een vieze borstel, verrot door de vocht en een beetje hooi en stro. Eerst wou ze me wat hooi geven, maar om het eerst even te inspecteren, snee ze de hooibaal door midden. Ze schudde een keer met haar hoofd en liet het vervolgens liggen. Ik hoorde haar wat mompelen van ‘word dit diertje nou niet verzorgd?’ ‘geen gras, stal vies en ook nog beschimmeld hooi!’ Ze liep vervolgens naar het stro en keek of dat in orde was, gelukkig was het dat en gaf me een hoop in een kleine schone hoek in de stal. Goedkeurend begon ik er lekker van te smikkelen, toen de vrouw naar buiten liep en haar telefoon pakte, hoorde ik een paar seconde later een stem uit de telefoon komen.

nog steeds verder gaan? ik hoor het wel!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:16

Ja, please!
Het is echt heel leuk!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:46

Wauw! het is echt een mooi verhaal!

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:31

hier nog een stukje: het is niet zo lang maarja!

‘hallo met de dierenbescherming’ kwam er uit. Ik schrok even en stopte een paar tellen met eten. Ik liep naar buiten naar de vrouw en begon te snuffelen aan het ding. Ik had verwacht dat de vrouw angstig de telefoon zou weggooien of in ieder geval angstig zou gaan kijken, maar in de plaats daarvan begon ze ook te spreken erin! Om te testen brieste ik een keer op de telefoon. Maar er gebeurde niks. Gerust liep ik weer terug naar mijn eet plaatsje en knabbelde lekker verder. Ondertussen hoorde ik de vrouw verder spreken. ‘ja, in het sint-jans bos.’ ‘vlakbij bij het nieuwe zwembad in de kerkstraat ja.’ De vrouw keek nog een keer rond waar ongeveer mijn wei was en antwoordde toen: ‘ja zo ongeveer 1,5 kilometer het bos in.’ ‘ok, tot zo!’ de vrouw drukte op de telefoon en stopte hem weer in haar broekzak. Ze ging naar de waterbak van mij en gooide daar nog een paar emmers pas uit de kraan gehaald water in. Na dat ik een paar slokken had gedronken hoorde ik opeens een auto aankomen. Ik herkende het geluid want vroeger stond ik ook altijd naast een weg waar heel veel auto’s langs kwamen. Daarom heb ik ook heel lang als ‘hulp pony’ gediend om andere, angstige pony’s, te helpen als ze nog in de opgroei jaartjes zitten. De auto stopte voor de wei en er stapte een man uit.

reacties welkom!!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:36

Wow, die dierenambulance rijd wel héél erg snel!
Verder leuk verhaal, ga zo door!

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 22:00

mmm elovesp: dierenbescherming maar normaal zitten er dierenbeschermingen in elk dorpje, of in ieder geval, in veel...
en als je het water nog moet bijvullen bet emmers naar de waterbak dragen en de pony moest nog drinken ben je gauw 5 tot 10 min. verder;) maar toch bedankt!

bedankt voor de reacties!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:05

O ja, dat is waar..
Maar wij hebben geen dierenbescherming in het dorp, alleen in Groningen.

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 22:09

nouwja, laten we zeggen, de dierenbescherming zit daar in de buurt!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:13

Hihi, oké.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:17

leuk verhaal! ik vind het leuk dat je een ander standpunt hebt gekozen om uit te schrijven dan een mens, en je doet het nog leuk ook!

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 22:18

maar hoe vind je het verhaal tot nu toe?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:21

Super!
Zeker doorgaan, ik blijf het volgen!

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:24

echt leuk joh!!! zeker mee doorgaan je weet nooit wat eruit voort komt

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 22:25

ok! super bedankt! morgen komt er weer een stuk op! en ik zal proberen om dat langer te maken!! bedankt allemaal?

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 22:26

sorry dat laatste moest een ! zijn geen ?

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 10:20

hier is weer een stuk. Weinig inspiratie maar dat komt omdat ik nog een beetje moe ben. maar ik vond gewoon dat ik door moest schrijven

‘goedemiddag’ groette de man. ‘Is dit de pony waar u over belde?’ ‘ja’antwoordde de vrouw. ‘Komt u maar eens een kijkje nemen in de stal’. De vrouw en de man liepen richting mijn stal. Belangstellend keek ik op en liep naar de man. Hij had een rare reuk. Het rook naar veel verschillende dieren. Het was een bekende reuk, want vroeger stond ik op een boerderij. Ik liep achter de 2 mensen aan en besnuffelde ze nog alle 2 eens apart, terwijl zij naar mijn stal waren aan het kijken. Even later pakte de man een papiertje en begon wat gegevens op te schrijven. Vol belangstelling liep ik naar hem toe om te kijken wat hij aan het doen was. Hij krabbelde met een soort takje, maar dan van plastic op het papiertje. Toen ging hij weer naar de auto en haalde er een halster uit. Hij deed hem bij me om en nam me mee naar het hek. Deze zat op slot maar na wat friemelen en buigen kreeg hij het slot open en nam me mee. Toen zag ik de auto staan. Maar niet alleen een auto, maar ook een trailer. Ik kende zo’n soort stalletjes.Die worden gebruikt om je te vervoeren. Ik ben zo ook naar deze wei gekomen. Maar toen heb ik me lelijk bezeerd aan het middenschot! Daarom, toen de man de laatklep naar beneden had gedaan, wou ik niet in de trailer stappen, angstig om me nog meer te bezeren. Ik liep achteruit en probeerde me los te trekken maar na een paar minuten begon ik het te vertrouwen dus liep ik rustig maar toch zeer opgelet de trailer in. Daar kreeg ik een liefkozend klopje en in het bakje voor in de trailer lagen nog wat worteltjes voor me klaar. De laatklep ging dicht. Ik hoorde de man en de vrouw nog groeten. De vrouw kwam mij nog gedag zeggen en toen hoorde ik de auto starten. We begonnen te schommelen en ik gaf nog een laatste hoge gil naar mijn kale weitje waar ik hoe dan ook 5 weken op had gestaan.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:41

Verder!
Het is leuk bedacht!

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:56

Het is een leuk verhaal! zeker mee doorgaan!

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:08

Leuk verhaal!! Mee doorgaan