[verhaal] Vakantieverhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[verhaal] Vakantieverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 23:15

Ik heb in de vakantie in Italië een verhaal gemaakt,
waar ik nog mee verder ga, maar alleen als jullie dat ook willen.
Nou hier komt het eerste stuk:

Het was maandagmorgen en Kimberley deed haar ogen open. Vandaag was haar eerste schooldag op de middelbare school!
Gapend keek ze op haar wekker, het was half zeven.
Kimberley was gehandycapt. Ze zat in een rolstoel sinds ze op haar vijfde was aangereden op haar fietsje. Ze was in een sloot gevallen, waar veel stenen in lagen. Daardoor waren haar benen verlamd geraakt. Op straat werd ze erg vaak nagekeken en dat vond ze helemaal niet leuk.
Kimberley hees zich in haar rolstoel en kleedde zich aan.
Daarna reed ze naar de keuken en naar het aanrecht om een broodje te smeren.
"Vergeet je niet dat je na school naar John moet?" hoorde Kimberley achter zich.
"Nee, mam, maar wat moet ik daar nou allemaal nog leren, ik kan bijna alles al." Kimberley stopte haar broodje in haar mond en reed met een boos gezicht naar de tafel om de rest van haar spullen in te pakken.
"Bijna is niet alles. Kom op Kimberley, het is nog maar drie weken en dan hoef je er niet meer naartoe." Haar moeder keek haar glimlachend aan, maar Kimberley werd er niet vrolijker van.
Ze keek uit het raam. "Oh, daar is de bus, ik ga!" Ze zette haar tas op haar schoot en gaf haar moeder een kus.

"Hoi Rick! Lang niet gezien!"
De buschauffeur stapte uit en keek opgewekt naar het meisje.
"Hallo! Nee, inderdaad niet! Hoe was je vakantie?"
"Ja, echt heel tof! Italië is echt een supermooi land! Ben jij nog op vakantie geweest?" Dat had ze niet moeten zeggen.
Ricks gezicht vertrok.
"Oh, sorry, ik was het vergeten.." zei Kimberley beteuterd en keek Rick aan.
"Maakt niet uit, ik ben allang blij dat Marlous en Tobias het leuk hebben gehad op hun kamp!" Rick keek weer vrolijk en deed de laadklep van de bus open. "Rijdt u maar naar binnen, koningin!" grapte Rick.
Kimberley lachte. Toen ze naar binnen reed zag ze zowel nieuwe als oude gezichten.

Het is dan wel geen spannend eindstukje, maar die zit er in dit deel niet echt in.

Wat vinden jullie, moet er meer?

Eve_lien

Re: [verhaal] Vakantieverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:18

Ja, schrijf maar verder.
Je hebt een duidelijke schrijftstijl..
Het 'boeit' me nog niet echt, maar wie weet komt dat nog!
Bij het spannende gedeelte..

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 08:51

Helemaal vooraan in de bus zat een meisje in een rolstoel.
Kimberley reed er naartoe en tikte het meisje op haar schouder.
"Hoi Kimberley! Hoe is het?" zei het meisje blij en knuffelde Kimberley.
"Hoi Simone! Ja, het gaat goed, hoor! En met jou?"
"Ja, zeker wel! Ga jij ook naar het Schiphaert College?" vroeg Simone.
"Ga jij daarheen? Ik niet! Ik ga naar het van Helden College!" Kimberley trok een pruillip, maar hield dat niet lang vol.
"Maar we zien elkaar elke dag hier in de bus en we kunnen na school bellen, toch?" Zei ze met een glimlach.
"Ja, dat is waar."
Simone was ook gehandycapt. Toen ze geboren werd had ze een hersenafwijking waardoor ze haar voeten niet kon gebruiken.
Simone en Kimberley hadden de hele lagere school bij elkaar in de klas gezeten.
"We zijn nu bij het Schiphaert College, wie moet er hier uit?" Rick keek achterom en telde de handen die in de lucht staken.
Twee mensen, Simone en een jongen met een geamputeerd been, hadden hun hand opgestoken.
Simone en Kimberley keken elkaar aan. "Ik bel je vanavond, oke?" zei Kimberley en ze omhelsden elkaar.

Aangekomen bij het van Helden College, reed Kimberley uit de bus en keek tegen een enorm gebouw op.
Plotseling voelde ze een hand op haar schouder. "Succes hé."
Het was Rick. Hij gaf haar een knipoog. Rick wist dat ze heel erg tegen haar nieuwe school opzag en wachtte nog even voor de school tot ze naar binnen was.
Kimberley aarzelde. Straks werd ze daar vreselijk gepest!
Ze reed voorzichtig naar de ingang en zag een paar mensen haar nakijken.
Oh, nee, dacht ze toen ze de hoge drempel bij de ingang zag, daar kom ik nooit overheen!
Op dat moment kwam er een man aan met een koffer in zijn hand.
Kimberley schatte hem een jaar of vierentwintig.
"Zal ik je even helpen?" zei de man vriendelijk.
Kimberley knikte verlegen en zei: "Ik kom hier echt nooit overheen. Straks moet ik u elke dag om hulp gaan vragen."
De man glimlachte. "Ik praat gewoon met de rector en die maakt die drempel vast wel wat lager, of haalt hem zelfs helemaal weg.
Van Bergen! Kom jij eens even hier om me te helpen!"
Een jongen met zijn gezicht vol puisten kwam hun kant op en hield de deur open. De man duwde Kimberley naar binnen.
Kimberley keek de man dankbaar aan. "Bedankt, zonder u had ik morgen nog daarbuiten gestaan."
De man lachte zijn witte tanden bloot. Kimberley moest ervan blozen.
Kimberley reed verder de school in naar de lift. Ze keek op haar horloge, het was tien voor half negen.
Bij de lift stond een groepje meisjes tegen de muur aan.
Een van de meisjes, blijkbaar de leidster, keek spottend naar haar.
"Ben je soms te lui om te lopen?" Ze keek arrogant naar Kimberleys rolstoel en daarna naar haarzelf. Gelach kwam uit het groepje.
Bijna huilend deed Kimberley de liftdeur open en reed naar binnen.
Toen ze bij het lokaal aankwam, zag ze nog niet veel mensen staan.
Zuchtend ging ze naast het lokaal staan en keek om zich heen.
Daar kwamen die meisjes weer aan! Ze kwamen naar haar toe en de leidster kwam tegenover haar staan.
"Kom verdomme nou eens uit die rolstoel!" Ze trok Kimberley aan haar shirt uit de rolstoel.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 10:56

Is er niemand die zijn oordeel wil geven over mijn verhaal...?

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:13

Jawel hoor. Hij word wel leuk! Ik vind het tweede stukje leuker als het eerste, dus gewoon doorgaan!

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:10

ja ik vind het echt een mooiii verhaal ga door zo....

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 12:18

Kimberley probeerde weer in de rolstoel te klimmen, maar slaagde er niet in. Het groepje met meisjes lachte haar uit, maar hielden gauw hun mond toen er een leraar de hoek om kwam. Emma leek het niet in de gaten te hebben en bleef met een gemene grijns naar Kimberley kijken.
"Emma Dijkema! Kom jij eens even hier!" Bulderde de leraar door de gang. Toen kreeg Kimberley in de gaten dat het de man was die haar naar binnen had geholpen. Hij leek woedend en fluisterde dingen die Kimberley niet kon verstaan. Uiteindelijk werd Emma naar beneden gestuurd, samen met het groepje meisjes.
De leraar snelde zich naar Kimberley toe en tilde haar in de rolstoel.
"Bedankt." Kimberley durfde niet in zijn ogen te kijken.
"Graag gedaan hoor." De leraar glimlachte en stak zijn hand uit. "Ik heet Matthijs, heb jij zometeen wiskunde?"
Kimberley schudde zijn hand. "Ja, bent u wiskundeleraar?"
Matthijs knikte. "En ook je mentor."
"Kom, de les begint zo." Hij draaide zich om en deed de deur voor haar open. Kimberley reed naar binnen.
Er waren al een paar mensen binnen. Vooraan zat een meisje iets te schrijven en ze besloot ernaast te gaan zitten.
Het meisje keek op. "Hoi! Kom je gezellig naast me zitten?" Ze keek naar Kimberleys rolstoel en keek haar daarna aan.
"Haat jij wiskunde ook zo?"
"Ik heb het nog nooit gedaan!" lachte Kimberley.
"Ik heet Babette." Het meisje stak haar hand uit.
"Ik heet Kimberley. Weet jij welke les we zometeen hebben?"
"Ja, we hebben Nederlands, zo saai..." Babette deedalsof ze moest gapen.
Ze boog zich naar Kimberley toe, terwijl ze naar Matthijs keek.
"Vind jij Matthijs ook zo knap?" Ze grinnikte.
Kimberley bloosde. Kimberley was eigenlijk al een beetje verliefd op hem geworden.
Matthijs deed de deur dicht en zei: "Kom op jongens, we gaan met de les beginnen."

De bel ging en de klas stroomde leeg, maar Kimberley zat nog te worstelen met haar rolstoel en de deur.
Matthijs liep lachend naar haar toe. "Zal ik maar je persoonlijke hulpje worden?"
Kimberley kreeg een rood hoofd. "Ik heb er op mijn vorige school nooit moeite mee gehad, want dat was een speciale school. Bedankt voor de hulp."
Matthijs lachte en zwaaide naar haar toen ze weg reed.
Toen ze naar het lokaal voor de Nederlandse les reed, zag ze Emma weer staan. Kimberley kreeg een raar gevoel in haar maag, want Emma keek heel kwaad. Ze stak haar middelvinger naar Kimberley op en riep: "Stomme luiwammes!"
Op dat moment kwam Babette eraan. "Ze mag dan wel verlamde benen hebben, maar ze heeft in ieder geval geen verlamde hersens zoals jij!"
Emma keek boos naar haar. Daarna naar Kimberley. "Ik krijg jou nog wel! Wacht maar af!" En daarna liep ze weg met haar groep achter zich aan.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:32

Wat een bitch

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:05

Inderaad.. .
Je schrijft leuk.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 14:08

Bedankt..
Zal ik verder gaan?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:15

Ja hoor.
Maar maak het niet té voorspelbaar
Het is nu echt zo van; het 'goede' zielige meisjes. en het arrogante 'slechte' meisjes .. haha.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 14:19

Oeps..
Dan ben ik wel een beetje voorspelbaar geloof ik..
Nou ja, zie maar wat jullie ervan vinden.
Als jullie het niet leuk meer vinden, zeg het dan, dan stop ik ermee.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:25

Nee, ga vooral door hoor

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 14:32

ik oowk komt er soow nog meer?....

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 14:44

Verrast draaide Kimberley zich om naar Babette.
"Wauw! Wat een reactie! Bedankt! Ik ben een beetje bang voor haar, geloof ik.."
Babette grijnste. "Ach ja, ik neem het ook altijd voor mijn broertje op, die zit ook in een rolstoel en wordt vaak gepest! Ik zeg altijd maar: Gewoon niets van ze aantrekken en een grote bek teruggeven, ha ha!"
Samen gingen ze naar het Nederlands lokaal.
De deur was al dicht toen Babette en Kimberley eraan kwamen.
Babette deed voorzichtig de deur open en keek naar binnen. Iedereen zat al in de klas. Een strenge vrouw met een plat brilletje keek naar haar.
"Sorry dame, de les is al begonnen, ga de kantine maar in om zelfstandig te werken."
Babette ging opzij en Kimberley kwam de klas in rijden. Het norse gezicht van de vrouw veranderde en ze zei: "Nou, kom ook maar binnen, jullie hebben toch nog niets gemist."
Kimberley knipoogde naar haar vriendin en ze gingen de klas in.

Het was drie uur en de laatste bel ging. De gangen stroomden vol en Kimberley kon maar met moeilijk overal langs komen. Gelukkig was Babette erbij om haar te helpen.
Ze kwamen uiteindelijk bij de ingang van de school terecht en ze gingen naar de bushalte, waar Babette moest zijn. Ze woonde aan de andere kant van de stad en het fietsen duurde ongeveer een uur, dus vond ze de bus handiger.
Kimberley zwaaide naar haar toen ze de bus in stapte en bleef wachten op Rick. Ze zag niet dat er Emma en haar vriendinnen haar kant op kwamen.
"Hé, jij daar! Kom jij eens even mee." zei Emma. Kimberley draaide haar rolstoel om en zag Emma staan. Een ander meisje stond achter haar en duwde haar ergens heen. Ze gingen een hoek om en Kimberley wist niet wat er gebeurde.
Voor ze het wist lag ze op de grond en haar rolstoel in de bosjes.
Ze hoorde gemene lachjes en Emma pakte een stok.
Emma sloeg haar heel hard en heel vaak, maar Kimberley voelde het al niet meer...

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:06

ik vind het een leuk verhaal! ben erg benieuwd hoe het verder gaat!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:41

Ja leuk, verder gaan hoor!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 16:27

Kimberley werd wakker. Ze zag een waas voor haar ogen en alles deed haar pijn. Ze probeerde zichzelf van de grond te drukken, maar haar armen waren er te slap voor.
Plotseling zag ze iemand langslopen. Ze keek goed en zag dat het Matthijs was. "Matthijs..." kreunde Kimberley met een pijnlijk gezicht.
Matthijs draaide zich om en rende met een geschrokken gezicht naar Kimberley toe. "Lieve help! Meid, wat is er gebeurd?" Hij tilde haar op en keek om zich heen om te kijken waar haar rolstoel was.
Hij lag in de bosjes en was helemaal kapot.
"Ik... Auw..." kon Kimberley alleen maar uitbrengen.
"Sst, stil maar. Kom mee, ik neem je mee naar huis." Matthijs nam haar mee naar zijn auto en legde haar op de achterbank.
Helemaal versuft bleef Kimberley liggen.
Met een snelheid van honderdzestig kilometer per uur reed Matthijs naar zijn huis.
Hij nam haar mee naar binnen en legde haar op de bank.
"Ik haat haar..." zei Kimberley zacht met haar ogen dicht. Matthijs was thee aan het maken en keek om.
"Wie haat je?" vroeg hij. Hij nam een kop thee mee en zette die voor haar neer. Daarna ging hij voor haar zitten.
"Emma en die stomme trutten die altijd met haar meelopen..."
Matthijs' ogen werden groot. "WAT? Heeft Emma dit gedaan?"
Kimberley knikte en kreunde. "Ik kan me nog herinneren dat ze me van mijn rolstoel trok en me begon te slaan met een stok."
Matthijs werd woedend en begon te vloeken. "Ik laat dat kind van school trappen!"
"Matthijs, mag ik bij jou blijven vanacht?" vroeg Kimberley verlegen. "Ik wil niet dat mijn moeder hier achterkomt. Ze is altijd heel hysterisch en ik heb geen zin in haar gezeur."
Matthijs keek bedenkelijk. "Eigenlijk kan dat niet hé... Maar... Ik kan wel proberen haar over te halen." Hij glimlachte en stond op om de telefoon te pakken.
"Hallo, mevrouw Steltman? Ja, ik ben de mentor van uw dochter...
Ja, alles gaat goed met haar, maar ik moet nog wat met haar bespreken, en dat kan laat worden... Oh, u wilt haar spreken. Nou, ze zit op dit moment op het toilet... U gaat vanavond weg? Nou, als Kimberley niet alleen mag blijven, kan ze bij mij blijven. Ja, oke bedankt, dag." Matthijs hing op.
Kimberley zette grote ogen op. "Dat deed je snel! Ik doe er minstens een uur over om bij een vriendin te kunnen logeren!"
Matthijs lachte en ging weer voor haar zitten. "Gaat het weer een beetje?"
Kimberley knikte en pakte de kop thee die op het tafeltje voor de bank stond. Ze nam een slok en zette hem weer neer.
Langzaam boog Matthijs zich naar haar toe. Kimberley schrok, maar liet het niet merken. Voor ze het wist, zaten haar lippen op de zijne...

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:50

vooral doorschrijven het word spannend

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:12

Hahaha.
Dat gaat snel...

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 20:57

Het leek een eeuwigheid te duren voor de zoen ophield.
Matthijs hield uiteindelijk op en deinsde blozend achteruit. "Sorry, dat had ik niet moeten doen."
Kimberley zei niets. Ze vond het eigenlijk helemaal niet erg, ze vond het best leuk. "Eh, ik, jij..." Kimberley kon even niets uitbrengen.
Matthijs stond op en zei: "Ik ga even het logeerbed klaarmaken. Ik ben zo terug. Ga maar televisie kijken of zoiets."
Kimberley zette de televisie aan, maar er was niets leuks op. Ze keek op haar horloge. Het was half zeven. Ze zette de televisie uit en besloot maar een beetje te gaan staren.
"Is er niets leuks op?" vroeg Matthijs. Hij was blijkbaar over het gebeuren van net heen.
Kimberley schudde haar hoofd. Ineens herinnerde ze zich dat ze Simone nog moest bellen. Maar daar had ze helemaal geen zin in. Zou Matthijs msn hebben? vroeg ze zich af.
"Ik zou eigenlijk om acht uur met een vriendin van me msnen. Maar dat gaat nu denk ik niet..."
Matthijs wees naar de computer. Ik heb wel msn, hoor." Hij glimlachte en maakte een gebaar of hij haar ernaartoe mocht dragen.
Kimberley knikte glimlachend en liet zich door Matthijs naar de computer dragen. Ze startte msn op en zag dat Simone online was.

Kimberley is lief zegt:
Hey Simone!

Simone de geboren kampioen der rolstoelen! zegt:
Heey! Waarom heb je nou niet gebeld na school?

Kimberley is lief zegt:
Sorry.. Ik ben dus in elkaar geslagen door een meisje van mijn school..
Maar ik zit nou bij mijn mentor thuis, want mijn rolstoel is naar de knoppen..

Wat?! Hoe durft ze! En wat heeft je mentor ervan gezegd?

Kimberley is lief zegt:
Hij laat haar waarschijnlijk van school trappen.. Maar er is wel iets anders leuks gebeurd..

Mooi zo! Oeh, iets leuks? Wat dan?

Kimberley is lief zegt:
Ik heb met hem gezoend..

OMG! Kimberley! Hoe oud is hij dan? En zoent hij lekker? haha..

Kimberley is lief zegt:
24 en ja, zeker.. Maar ik moet weer gaan, volgens mij gaan we zo eten. Doei, kusjes

Kusje!

Kimberley sloot msn af en reed met de bureaustoel waar ze op zat, naar de tafel.
Matthijs was net de tafel aan het dekken en keek op. "Hè, goed idee, hoef ik je niet overal heen te tillen!" grapte hij.
Kimberley stak haar tong naar hem uit. Het was net alsof ze hem al heel lang kende, zo normaal gingen ze met elkaar om....

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:08

dis egt een leuk vcerhgaal alleen vind ik dat slapen bij een mentor wel snel gaan zeg zou ik mijn echjte leven niet echt gebeuren...

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 22:15

Nee, maar goed, mijn verhalen zijn meestal super-surrealistisch!

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:26

leuk verhaal!

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 22:40

meer..r.rrr.r.r.r.r.r.r.r.:D:D:D:D