dankje
Citaat:
Het was even stil en toen antwoordde mijn vader met een stille onzekerheid in zijn stem: “Ja, waarom niet? Sofie zit in de gevangenis, en Sofie komt er sowieso niet meer uit. En die is de schichter van de groep”. Tja, ik denk dat het met Tim allemaal wel meevalt hoor. Sandra(die nog steeds op de trap stond haar ouders af te luisteren) liep langzaam naar boven. Wat zouden ze daarmee bedoelen, alleen Sofie komt niet meer uit de gevangenis? Tim niet? Het werd een beetje wazig voor mijn ogen, dus ik ging even op mijn bed liggen. Ik dacht er weer aan, hoe ik Tim vertrouwde. Hij had van zulke lieve ogen, en praatte zo kalm tegen me. Ik begon over het plan van mijn ouders na te denken, alleen wonen. Durfde ik dat wel? Helemaal alleen, zonder ouders die op je letten. Die zeggen tegen je “wat is er meisje” als je niet meer helemaal lekker voelt. Ik moest even om mezelf lachen, wat was ik de afgelopen jaren een klein kind geworden. Het was goed om weer op mezelf te gaan wonen. Ik liep naar mijn bureau stoel en liet me zakken in de comfortabele stoel. Ik zette de computer aan, en ging een beetje zakken naar kleine huisjes en naar appartementen. Mijn oog viel nog nergens op, maar het gaf me een goed gevoel dat ik er mee bezig was. Toen ik op een erg mooi huisje kwam wou ik mijn ouders roepen, “Mam! Pap!” Maar ze gaven geen antwoord. Ik liep naar beneden, de deur stond wagen wijd open. Ik deed hem dicht en liep naar de woonkamer, niemand.