[verhaal] Samoerai, the Free Stallion

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

[verhaal] Samoerai, the Free Stallion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 17:37

heej heej, dit is een verhaal, over Samoerai, nouhwjah, lees
het maar, en als jullie het leuk vinden, moet je het zeggen, dan
zet ik meer stukjes!
-=xxx=-jez *Moi*
ohwjah, ik ben Dyslecties, dus let niet op de fouten, kan er niks
aan doen....
--------------------------------------------------------------------------------

ik deed mn ogen open, een nieuwe wereld begon voor mij. ik zag een paard naar me toe komen, mn moeder. ik keek om me heen, en zag allemaal rare groene sprieten, en een paar hele grote bruine sprieten met groen er bovenop! het zag er allemaal heel eng uit!
''Samoerai!''
ik keek om me heen, wat werd er nou gezegd?! ik draaide mn hoofd naar het paard wat mn moeder was.
''Ja jij kleintje! Jou naam is Samoerai''
ik briesde, waarom noemde me ze mij zo?!
''M-Mam?! waarom heet ik Samoerai?''
mn moeder antwoorde, ze had mooie diepe ogen.
''nou kleintje, jij zal een vechtersbaasje zijn, net zoals je nu ook al bent. later zal je begrijpen waarom je zo heet. Samoerai betekent zwaardvechter, de oude indianen hebben mij dat eens vertelt.''
ik keek niet begrijpend naar mn moeder, en trok een scheve blik
''maar waarom heet IK dan Samoerai?!''
mn moeder moest lachen.
''jij kleintje, zal een grootse vechter zijn. je wil nu alles al weten, net zoals een Samoerai Krijger. eens op een dag, zal je begrijpen waarom jij Samoerai heet''
mn moeder begon aan de groene sprietjes te knabbelen.
ik besloot erover op te houden, ik was moe, en deed mn ogen dicht.

''ach gut! wat een lieverdje!''
er werd aan mn oor gesnuffeld, en ik werd wakker
''ja énig! heb je goed gedaan! en wat lijkt hij op zn vader zeg!''
''ja, maar die ogen heeft ie wel van jou!''
ik keek om me heen, en zag 3 merrie's bij mn moeder staan.
een donkerbruine, met een brede bles, ze had een iets ingezakte rug,
en uit het gesprek te horen heette ze Marbella.
dan was er nog een palomino, ze was heel mooi goudkleurig met zilvere manen. ze zag er jong en fris uit, en ze heette SunDown.
de laatste merrie die bij mn moeder stond, was iets meer ingehouden. ze zag er niet oud uit, maar in haar ogen was te lezen dat ze al veel had meegemaakt. ze was heel donkerbruin, met witte benen, en een witte bles, die over 1 van haar ogen ging. ze had een heel mooi donkerbruin oog, en een lichtblauw oog. ze heette Blue Symphonie.

nu pas keek ik naar mezelf, ik was wit met zwarte vlekken. ik liep voorzichtig op een waterplas af, en zag dat ik ook een blauw oog had.
ik had slungelige benen, een rommelige vacht, en mn manen stonden alle kanten op. ik nam een slok water, en liep weer naar mn moeder.
''mama!'' ik wachte tot ze naar me keek. ''waarom ben ik zo klein en slungelig? ik ben heel erg lelijk zo! ik wel net zo mooi als jou zijn!''
mn moeder moest weer lachen
''Sam, je bent nu nog klein, maar als je een grote stoere hengst ben, ben je prachtig! onthoud dat! nu ben je dan nog niet zo mooi en groot, maar over een paar jaar ben je groter, en veel mooier dan mij!''
ik wist niet zeker of ze gelijk had, maar stopte erover. ik begon de buurt te verkennen....
Laatst bijgewerkt door Eline op 19-07-05 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [tag] aangepast. Voor meer info: de bedoeling, bovenaan CB

Woest

Re: [Story] Samoerai, the Free Stallion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:42

vind ik wel een mooi verhaal hoor!
ik zal volgen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:54

Ja, leuk. Ik heb weer een verhaal om te volgen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 20:35

hehe okej leuk dat er al 2 volgen:
#01 = HafjesBokker
#02 = Rosa_Stables
dan onthoud ik dat
okej, volgende berichtje gaat ie verder....khoop dat jullie
t allemaal leuk vinden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:53

dit lijkt me wel een mooi verhaal

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 20:57

ik liep wat in het rond, het was moeilijk om te lopen. na 2 langzame stappen viel ik. BOEM. ik was plat op mn neus gevallen. ''auwtz!'' kreunde ik. opeens zag ik een snoet recht voor me, "WHAAAAH'' ik schrok me dood, en sprong achteruit, viel weer, en belande op mn kont. 3 veulentjes, van dezelfde leeftijd als mij, stonden voor mn neus, ze lagen in een deuk door mijn val. langzaam maar zeker, stond ik weer op. ''ehhh, ik ben Samoerai, wie zijn jullie?!'' ik keek ze onzeker aan, maar probeerde me groot te maken. ze hielden op met lachen. de zwarte hengst begon eerst te praten, hij zag er vriendelijk uit. ''ik ben Dark Cloud, maar de meeste noemen mij gewoon Clo!''. het witte merrietje volgde hem. ''i-ik ben Nescio, b-beter bekent als Nes''. ze leek me bang en verlegen. na Nes begon een bruin veulentje, met allemaal witte spikkels over zn kont te praten. ''nou ik heet Dagbjartur, maar noem me maar Jart!'' hij keek heel spontaan en blij.
''zullen we gaan spelen?!'' vroeg Clo, en hij begon al wat heen en weer te hupsen. Nes en Jart volgde. ''ehh ja is goed!''en ik begon ook mee te doen. ''laten we tikkertje doen!'' vroeg ik. ''ja dat is leuk!'' zei Jart.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 20:57

ik hoop dat het ook een mooi verhaal word
ga je ook mee volgen?!
#01 = HafjesBokker
#02 = Rosa_Stables
#03 = PharaGirlke

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:59

Ik heb die film net naast bij liggen.. toeval??

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 21:02

sorry, welke film?!
het begin van het verhaal heb ik een paar jaar terug geschreve, en ik d8, kom laat ik het is op bokt zetten. als je de film spirit bedoelt, ik verzeker je dat het heel anders gaat lopen!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:04

Nee, ik heb die film hier liggen, en gaat over precies het zelfde.. toeval??

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:25

hoe heet die dan? mss wil ik hem wel ens zien
nja voor de rest..ga maar verder, dan weet ik wat ik me moet op voorbereiden met de film (mocht het zo zijn) trouws AF EN TOE is een boek mooier dan de film ..
1# hafjesbokker is nog altijd trouw aan volgen...
(ps maak zelf ook een verhaal :Malher..)

absque_dubio

Re: [verhaal] Samoerai, the Free Stallion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 11:40

ik vraag me dan écht is af,...Welke Film Bedoel Je?!
ik weet echt niet over welke je het hebt...?!
en als je Spirit bedoelt, hij is heel anders! ook al gaat het ook over een paard dat daar geboren word en uit zn ik vertelt, dan hoeft t toch niet van de film te zijn?! want er zijn ongeveer 100000 verhalen over penny-meisjes enzo, en dat kan dan net zo goed van bijv. het boek, Romana en Ragebol zijn! dus ik weet echt niet wat je nu bedoelt!
voor de 10000000000000000000e keer, HET IS NIET DE FILM SPIRIT!!!!
hoop dat dat nu duidelijk is!
*zucht*
dankjewel HafjesBokker, toch nog een trouwe lezer

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 11:55

''Tikkie! jij bent hem!''
''ahh Sam, jij bent écht snel! het lukt je telkens om mij te tikken!'' Clo keek betreurd, maar begon al gauw weer vrolijk verder te rennen. ''nou Clo, jij bent ook snel! je moet alleen wat beter trainen!'' Clo keek naar me, en ik knipoogde terug.
de hele middag speelde we tikkertje, tussen de hele kudde door. soms liep ik eventjes naar mama, want ik wilde haar niet kwijtraken. toen de steeds lager begon te staan, en het koeler werd, stopte we met tikkertje spelen.
''zo Ik ben moe!'' kreunde Jart. ''jaaah ik ook..!'' gaapte Clo mee. ze liepen alletwee weg, alleen Nes bleef staan. ''ga jij niet naar je mama?'' vroeg ik aan haar. ik vond het raar dat ze ook niet weg liep, net zoals Clo en Jart. ''j-ja zometeen, i-ik loop eerst nog naar Cheyenne toe, w-wist je al dat ze ook een v-veulentje krijgt?'' we liepen samen richting mijn moeder en nog een paar merrie's. ''nee dat wist ik niet, wat leuk, krijgen we nog een vriendje!'' we kwamen aan bij de merrie's, en Nes liep gelijk door naar een valkkleurige merrie, die op mn moeder leek, die Cheyenne bleek te zijn. ze had een dikke buik, en het veulen kon elk moment geboren worden. ''hallo mevrouw, ik ben Samoerai, en Nes zei dat jij Cheyenne bent, en een veulentje krijgt!'' Cheyenne moest lachen. ''ja Samoerai, vannacht, als het volle maan is, krijg ik een veulentje!'' ik keek met grote ogen naar haar ''wauw! bij volle maan!'' na een paar seconden vroeg ik: ''wat is volle maan?'' Cheyenne moest lachen. ''kijk vannacht, als de hemel zwart is, naar boven, dan zal je een prachtige witte cirkel zien, de maan, als hij helemaal rond is, is het volle maan!''
ik keek naar de lucht, en kreeg pijn in mn ogen van de zon. ''vannacht, als het volle maan is, zal ik naar boven kijken mevrouw!'' en ik liep naar mn moeder.
''mama, vannacht, ga ik naar boven kijken!'' ik vond het stoer wat ik ging doen. ''nou Samoerai, dan moet je nu gaan slapen! dan maak ik je vannacht wakker, anders ben je morgen zo moe, dat je niet kan lopen!'' ik stemde toe, en deed mn ogen dicht.

''Samoerai!''
''Saaahaaaam!''
ik voelde een tong over mn neus likken, en schrok wakker.
''huh wat is er!'' ik zag mn moeder staan, en keek naar boven. de hemel was pikzwart, zoals de merrie vertelt had. in het midden van al dat zwarte, zag ik een witte cirkel, de maan. hij was perfect rond, en gaf veel licht. om de maan heen, zag ik allemaal witte stipjes, die ook een beetje licht gaven. ''wat zijn die kleine stipjes mam? zijn dat dan baby-maantjes?'' mama moest lachen. ''nee Sam, dat zijn sterren! een soort kleine maantjes ja!''

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:06

Mooi verhaal,ik ga het zeker volgen en ben benieuwd hoe het verder gaat.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:02

Ja, #3 volger meld zich, hij wordt steeds mooier. Heb zelf even moeite met mijn verhaal verder te schrijven (plotseling veranderd) maar deze is echt mooi. Alleen je bent een woord vergeten: "toen de ... steeds lager begon te staan" moet denk ik zon staan. Geeft niet, maar voor de rest super (ik las al dat je Dyslectie had, daarom let ik niet op spelfouten, als die er al in staan.)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:08

Ik ga het ook volgen !!
Mooi verhaal !!!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 14:11

Ik wil meeeeer!

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:22

@ Nonixjuh; welke film bedoel je?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 16:53

ik hoop dat het ook een mooi verhaal word
ga je ook mee volgen?!
#01 = HafjesBokker
#02 = Rosa_Stables
#03 = PharaGirlke
#04 = Gerlienke
#05 = Manon_S
Rosa, ik zag idd dat ik daar een woordje ben vergeten, sorry daar voor!
allemaal bedankt voor de leuke reacties, behalve die van Nonixjuh dan.... volgende berichtje gaat ie verder!
ik ben net terug van krantenlopen, moest 2 wijken doen, 1e wijk samen met vriendin gedaan, 2e wijk hebben we voor de helft gedaan, de rest heb ik weggegooid *hehe* ik was al zeiknat, helemaal bevrore, en we hadde er geen zin in haha

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 17:16

Een warme zon scheen op mijn neus, langzaam deed ik mijn ogen open. Het was prachtig weer, dus ik stond op. Mijn moeder stond verderop wat te grazen. Ik rekte me volop uit, en warmde me lekker op in het zonnetje. Opeens zag ik Nes staan. Ik liep naar haar toe. ‘en…?’ ze keek me vragend aan. ‘en hoe is het met Cheyenne bedoel ik!’ Nes begon erover te vertellen, ‘ze heeft een tweeling gekregen, een prachtige bruine hengst, en een prachtige bruine merrie! Ze zijn echt super mooi!’ ‘En hoe heten ze?’vroeg ik aan Nes. ‘De hengst heet, City of the Dead, en de merrie heet City of the Life, maar ze worden volgens mij gewoon Him en Her genoemd!’ vertelde Nes. ‘Nou dan ga ik er maar is heen, ik wil ze wel is ontmoeten!’ vertelde ik, en ondertussen ging ik al richting Cheyenne. ‘Sam, wacht nou!’ riep Nes. ‘ik ga ook mee!’ en ze kwam naast me lopen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 17:19

oepsie! Him en Her zijn bruinBONT, vergeten erbij te zetten....
sorry daarvoor!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:39

haha doet me denken him /her:
her infernal majesty of zo iets

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 18:31

wat is dat =P ?!
vraag me wel is af waar iedereen het toch telkens
over heeft...