[Verhaal] The Call of Death

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Verhaal] The Call of Death

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:14

Jaa. En met deze ga ik hoop ik lang door, want 't onderwerp spreekt me meer aan dan het verhaal van Diana & Nadia. Wat ik overigens nog niet ben vergeten- en wat ik ook zeker niet van plan ben om op te geven- maar ik denk dat ik nog enkele maanden nodig heb om daarvoor een passend vervolg te verzinnen.
Dus; hier mijn nieuwe verhaal.
Commentaar welkom!

The Call of Death

Voor die spiegel stond ze, in de badkamer. Het watje, dat net nog helemaal schoon was, zat nu vol met zwarte resten mascara en eyeliner, die ze zojuist van de huid rond haar ogen had verwijderd. Ze gooide het in de prullenbak en was van plan de kraan aan te draaien, zodat ze haar handen kon wassen. Maar nog voordat haar hand de kraan ook maar had kunnen bereiken, draaide ze zich met een ruk op. Haar ongekamde, bruinrode haar draaide wild mee, viel weer op haar schouders- maar het zat op slag een stuk wilder dan het al zat. Vanuit de badkamer hoorde ze hoe in haar eigen kamer de lamellen, die voor haar linkerraam hingen, plotseling hevig heen en weer wapperden. Alsof een harde wind, die zich de hele dag lang nog niet vertoond had, zich nu ineens liet horen.
'TRING… TRING..' Daar was het weer.. het geluid, dat haar nu al een paar weken uit haar slaap hield. Dat zelfs in haar dromen voorkwam, en haar snachts deed zweten van angst. En toch.. eigenlijk was het belachelijk. De oude telefoon, die op zolder stond, was sinds kort weer aangesloten- wat was daar nou voor engs aan?
Maar Marijke, want zo heette dit meisje, wist eigenlijk wel wat er voor engs was aan de telefoon. Het was alsof het geluid dat dit oude, levenloze voorwerp maakte, een bepaalde taal was. Iedere 'tring' die de telefoon deed klonk anders, in Marijke's oren. Dan hoog, dan laag- soms iets harder en doordringender dan de andere keren- en soms leek het geluid nét iets te lang door te gaan.. alsof het tegen de muren van de kamer heen en weer bleef ketsen. Marijke wist dat deze gedachte eigenlijk belachelijk was, maar ze kon het niet uit haar hoofd zetten.
Pas toen haar vader de trap op kwam lopen, merkte ze dat de telefoon allang geen geluid meer maakte, en werd ze uit haar gedachten gehaald. "Hey.." mompelde ze, eigenlijk alleen om te laten horen dat ze er was. "Hé Marijk.." reageerde haar vader wat langzaam. "Ik ben even je moeder wakker maken op zolder, er wordt niet echt opgenomen heb ik het idee. Ze zal wel weer in slaap gesukkeld zijn.. ." Haar vader draaide zich om en liep weg, richting de zolder. Marijke kreeg een onbehagelijk gevoel in haar buik, en had de neiging om hem terug te roepen. Ze was bang.. bang voor wat haar vader misschien wel zou aantreffen, op zolder. Maar direct probeerde ze deze gedachte weer van zich af te schudden- ze moest zichzelf niet zo bang maken. Zuchtend zette ze iedere gedachte die met de telefoon te maken had weer van zich af, en liep de badkamer uit- en haar eigen kamer in.
Ze vergat dat ze eigenlijk van plan was haar handen nog te wassen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-05 17:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Tanya

Re: [Verhaal] The Call of Death

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:19

Oeh, leuk! Haha!
Doorgaan natuurlijk Knipoog

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:22

GA DOOR kei leuk Lachen Weer lezertje erbij...
Ik heb ook een verhaaltje...Zie signature Lachen

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:23

heel leuk!
schijf door, schijf door!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:32

Oeh dank jullie Lachen

@Solarpleure; ik zal binnenkort ook eens jouw verhaaltje helemaal lezen, had de eerste paar stukjes al gelezen en 't spreekt me zeker aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:42

Ziezo, een nieuw stukje af.. en 't gaat er morgen pas op Lachen

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:45

GRRRRRRRR waarom???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:49

Omdat jullie anders voor morgen niets meer te lezen hebben Tong uitsteken

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:20

Ja daaag Nikki! NU Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:21

haha oké dan; speciaal voor Tanya Lovers Clown
één stukje voor nu, en 't andere stukje voor morgen Haha!

The call of death

Marijke liep haar kamer in, en sloot de deur zoorvuldig. Raam open, lamellen open, en de ventilator aan- het leek wel weer een broeikas waar ze in zat! Ze zette de radio aan, ging aan haar bureau zitten en trok wat laatjes open op zoek naar haar tekenblok. Linkerlaatje, bovenste- daar zat het altijd. Ze schoof het laatje open, en rommelde er wat in, maar haar tekenblok vond ze niet. Verbaasd deed Marijke het laatje weer dicht, en ging ook de rest van de laatjes aan de linkerkant af- maar in géén van allen zat het tekenblok wat ze zocht. Wel haar nieuwe kleurpotloden, en de gum die ze al een tijdje kwijt was. Marijke bedacht zich dat het tekenblok wel even kon wachten, aangezien de laatjes in de rechterhelft van haar bureau een enorme rotzooi waren en ze geen zin had om deze óók nog eens te moeten doorzoeken. Ze besloot een gewoon een blaadje uit de printer te pakken en stond op, maar op het moment dat ze de deur opende verstijfde ze even. Ze hoorde boven op zolder gestommel, maar niet het soort gestommel dat één of twee personen konden maken.. zoals haar vader, die haar moeder wakker probeerde te maken. Het klonk alsof er tientallen mensen of kinderen boven op zolder waren, die allemaal over de vloer renden en liepen. Marijke schudde haar hoofd, sloot haar ogen eventjes en probeerde alle gedachten uit haar hoofd te blokken- met de bedoeling om zo de gedachte eventjes 'uit zich te schudden,' zoals haar kinderpsychologe dat genoemd had. Marijke had altijd al een grote fantasie gehad; toen ze klein was zat de hele wereld voor heksen en spoken, en op een gegeven moment durfde ze zelfs haar kamer niet meer uit te komen, bang voor het groene draakje wat zich op de gang schuilhield- klaar om haar te pakken wanneer ze ook maar één stap op de gang zou zetten. En dat was het moment geweest waarop haar ouders het toch wel íets te ver vonden gaan, en ze besloten een kinderpsychologe in te schakelen. Deze had Marijke heel wat truucjes geleerd, en jarenlang was het Marijke ook wel gelukt om de vreemde gedachten uit haar hoofd te bannen. Maar nu, sinds een maand of twee (misschien wel drie), leken de oude fantasiën uit haar kindertijd weer terug te komen. Marijke was bang voor geesten op haar kamer, in het huis, op school- overal leken ze te zijn. En ook nu weer, had ze het gevoel dat haar ouders boven niet alléén waren.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:30

Leuk!
Pff.. Schrijven kreng Schijnheilig Ik wil meer!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:40

Haha.. ik vind t ook een leuk verhaal Lachen

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:55

Jaaaa, een Wildwingsverhaal !
Leuk ! Doorgaan ! Haha!

*Hyper

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:06

Wildwings rules Lovers

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:17

gaaaaaaaaaaf man, ik ga het zeker volgen. veel succes ermee

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 07:14

Het is al 30 mei, dus je kan je vervolg plaatsen hoor Schijnheilig

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 07:59

Tanya schreef:
Het is al 30 mei, dus je kan je vervolg plaatsen hoor Schijnheilig

Vind ik ook! Haha!

Goed verhaal Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:53

*heeft gelezen.

Leuk; dacht eerst dat je verhaal Engels was Haha!

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:23

Leuk verhaal niet helemaal mijn stijl maar wel leuk hoor!!!

Gr. mYii

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:17

@Tanya: Hehe je hebt toch al een paar zinnen van 't nieuwe stukje kunnen lezen? Das een primeur joh Schijnheilig Maar oké ik zet 't nieuwste er zo op!
@TasjaIsLief; Thanks Lachen
@Nikki; Haha! hahaha een WildWingsverhaal. Vork dankje!
@Aaronenarie; w00t tnx ^^
@Gunufje; hehe dankje!
@VeirL: hehe oeps dat had ik misschien in de titel moeten zetten, dat 't ned.talig was ^^; woeps. Nouja; tjnx!
@horse123: dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:35

The call of Death

Al hoofdschuddend liep Marijke de computerkamer in, waar ze eventjes op een bureaustoel ging zitten met haar hoofd in haar handen. Ogen sluiten, denken aan niets. Denken aan niets, niets, helemaal niets; er is niets. Maar hoe hard Marijke ook haar best deed, en hoe hard ze het ook probeerde.. het werkte allemaal niet. Sterker nog; ze zat daar alleen, op een stoel, met haar ogen gesloten- en plotseling voelde ze zich heel zweverig, en zag ze een soort van beeld opdoemen. 'Ogen openen, Marijk..' mompelde ze tegen zichzelf. Zulke beelden had ze vroeger ook dikwijls gehad; spoken, geesten, oude familieleden.. af en toe had ze ze gezien als ze haar ogen sloot. Maar haar psychologe had haar duidelijk gemaakt dat dit onzin was; en dat Marijke meteen haar ogen moest openen als ze zo'n beeld zag. En dat hielp.. maar nu wou Marijke eigenlijk haar ogen niet openen. Ze voelde zich aangetrokken tot dit beeld wat ze zag, ze wou meer zien.. Een doorschijnend figuur, dat een haast toverachtig blauw licht uitstraalde, liep boven op haar zolder.. En deze persoon leek recht op Marijke af te komen- maar toch wou deze haar ogen niet openen. Ze moest meer zien, meer.. het was alsof de persoon die ze zag haar dwong om verder te kijken. Maar hoe dichterbij ze kwam bij Marijke, hoe onbehaaglijker deze zich voelde.. Plotseling opende de figuur haar mond, en schreeuwde naar Marijke. En hoewel Marijke niets hoorde, wist ze zeker dat de persoon om haar hulp schreeuwde. De uitdrukking op het gezicht, zo angstig en vragend.. En hoe dichterbij de figuur kwam, hoe meer Marijke van haar zag. Een jonge vrouw, met lang, lichtelijk krullend haar.. Marijke schatte haar hooguit een jaar of vierentwintig, misschien zelfs wel onder de twintig.. En de vrouw bleef maar met haar mond bewegen terwijl ze op Marijke afkwam, steeds dichter- en dichterbij. En op nog geen meter afstand besloot Marijke dat ze haar ogen wilde openen- het vreemde gevoel in haar buik, alsof het iets onveiligs was, werd alsmaar erger. Ze wou dit niet meer zien.. niet meer. Maar hoezeer Marijke haar ogen ook probeerde te openen, en hoezeer ze ook een ander beeld voor zich wou krijgen- het lukte maar niet. Het beeld wegbannen, aan niets denken, met je hoofd schudden.. niets hielp, het lukte allemaal niet..

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:39

Oeh...!
Weer leuk Haha!
Ik heb al wat dingen op MSN gezegd Tong uitsteken

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:06

MEER Haha! is kei leuk Haha!

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:48

Nikki! Ik wist niet eens dat je een nieuw verhaal was begonnen Clown

Echt weer heel mooi geschreven!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:39

Jeetje wat spannend Clown heb het net achter elkaar even zitten lezen en ben erg benieuwd naar het vervolg!!