[Verhaal] Wees jezelf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

[Verhaal] Wees jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 18:11

Ik had plots een inspiratie voor een verhaal Wat vinden jullie ervan? Zal ik verder schrijven?

Alexandra sloeg de deur hard achter zich dicht en rende naar haar kamer. Haar moeder zou wel weer achter haar computer zitten voor dat domme tijdschrift van haar.
Alexandra’s moeder werkte voor het tijdschrift “Onweerstaanbaar.” Er stonden allerlei schoonheidstips en antiverdikkings-recepten in.
Het eerste exemplaar dat Alexandra had ingekeken was meteen ook het laatste geweest. Het was zo’n typisch blad voor bonestaken die wilden vermageren en die zichzelf nooit mooi genoeg vonden.
Alexandra werd door al haar vrienden Alex genoemd en ze droeg alleen maar broeken. Tot zo’n jaar geleden had haar moeder geprobeerd Alexandra een rokje of kleedje aan te krijgen maar ze had de hoop al lang opgegeven.
Alex droeg het liefst donkere broeken met een te grote trui, los haar en een pet. Alexs moeder zag haar liever in een mooi jurkje met knotjes en een haarlint.
Als ze naar een feest moesten zeurde Alexs moeder dat ze in de kapotte broek en die lelijke trui echt niet mee kon maar Alex antwoordde dan koeltjes: “Ik draag wat ik wil of ik blijf thuis.” Meestal zuchtte haar moeder dan eens diep en hield verder haar mond.
Op school had Alex een beperkte vriendenkring waarmee ze weinig contact. Ze was eerder een type dat liever alleen was. Ook dit stoorde haar moeder enorm.
“Als je zo verder gaat raak je nooit aan een man” zei ze wanneer Alexandra een uitnodiging voor een feestje afsloeg. Het kon Alex niets schelen, ze kon ook alleen leven.
Haar moeder was ervan overtuigd dat het ‘pubergedrag’ was en dat het wel over zou gaan. Ze gaf haar dochter alles wat ze wou, daar hadden ze toch genoeg geld voor. Ze hadden het breed.
Alexs vader was meestal op zakenreis in een of ander ver land. Hij bracht altijd iets leuks mee voor haar. Alles dat ze kreeg hield Alex bij in een doos, dat was haar “Papadoos.” Er zaten ook foto’s in die ze regelmatig bekeek.
Alex ging op haar bureaustoel zitten en zuchtte.

fleursan

Re: [Verhaal] Wees jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:17

leuk!! en hoe gaatie verder???

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 18:18

Ik heb nog niets meer Tong uitsteken Maar ik zal nog verder schrijven.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 22:53

Ik heb een vervolgje geschreven Haha!

Alex ging op haar bureaustoel zitten en zuchtte. Ze hadden gene huiswerk dus kon ze de hele avond doen waar ze zin in had.
Haar vader zat in Spanje en haar moeder zat voor de computer, geen gezeur dus. Over twee dagen moeste het volgende exemplaar van “Onweerstaanbaar” klaar zijn.
Net toen Alex naar buiten wou gaan hoorde ze haar moeder roepen.
“Alex!” riep haar moeder “Kan je me even helpen?”
Alex liep naar de computerkamer en keek haar moeder nors aan.
“Weet jij nog een tip om op te vallen voor de jongens?” vroeg ze “En moet de voorkant roze, blauw of paars?”
Alex keek haar moeder kwaad aan.
“Dat rotblad van jou kan me niets schelen!” riep ze “Zoek maar iemand anders!”
Ze stapte kwaad de kamer uit en liep naar buiten, regelrecht naar het park. De zon en het vogelgefluit brachten haar tot rust.
Alex slenterde door het park. Ze schopte tegen de stenen op het pad en voerde de eenden met de dieetkoek die ze elke dag van haar moeder meekreeg.
“Jullie hebben tenminste geen last van irritante moeders en stomme leerkrachten” zei Alex tegen de eenden “Ik wou dat ik een eend was.”
Ze bleef nog even naar de eenden staan kijken en ging toen op weg naar huis. Net toen ze de weg over wou steken zag ze een doos staan.
Het was een kleine kartonnen doos waar gaten in zaten. Alex was altijd nieuwsgierig en moest altijd alles opendoen. Ze hurkte bij de doos en luisterde, er kwam een snuffelend geluid uit de doos. Toen Alex de doos opende zag ze een klein wit konijntjes zitten, helemaal nat en bang.
“Kom maar kleintje” zei Alex zachtjes “Niet bang zijn.”
Ze pakte het konijntje voorzichtig uit de doos en hield het dicht tegen zich aan gedrukt.
“Ik zal je niets doen” stelde ze het konijntjes gerust.
Rustig en traag liep Alex naar huis zodat het konijntje niet bang zou worden.
Toen ze thuis aankwamen wastte ze het konijntje met lauw water en wikkelde het in een handdoek. Op haar kamer zette ze een plastieken bak en legde er kranten in. Als eten kreeg het konijntje een wortel en wat oud brood. Als laatste zette ze een kommetje water in de doos.
“Zo, dit is je nieuwe huis” zei Alex en ze zette het konijntje voorzichtig in zijn nieuwe verblijf.
Het konijntje zat eerst bang in een hoekje maar begon toen nieuwsgierig rond te snuffelen.
“Ik noem je Sam” fluisterde Alex in zijn donzige oortjes.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 23:30

Nog een verhaal waar ik fan van ben Haha! denk ik Schijnheilig
Moet je eerst even doorschrijven Tong uitsteken

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 01:45

Jaaaaa, doooor:P

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 07:29

Hehe Tong uitsteken Er komt nog maar dat zal niet meer voor vandaag zijn Lachen

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:18

mooi verhaal *LOL* ben benieuwd hoe het verder gaat

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 14:47

Ik vnid het een leuk verhaal!
Vooral het begin..
ik herken mezelf erin...

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:08

jaaaa.. meeeer.. Haha! echt leuk

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:11

Nog een klein stukje omdat jullie het zo leuk vinden Tong uitsteken

“Ik noem je Sam” fluisterde Alex in zijn donzige oortjes "En je bent mijn geheim"

Alex speelde veel met Sam en raakte erg aan hem gehecht. Ze zorgde ervoor dat haar deur op slot was wanneer ze er niet was.
Sam werd haar beste vriend, haar vriend waar ze alles tegen kon zeggen. Wanneer haar moeder weer eens boos was of ze ruzie had met iemand op school stortte ze haar hart uit bij Sam. Hij luisterde altijd en zeurde nooit over haar kleren en gedrag.
Elke avond na school smokkelde Alex Sam naar buiten en liet hem zijn benen strekken in de het park. Hij liep nooit ver weg en als Alex hem riep kwam hij vrolijk naar haar toe gehuppeld. Ze konden
"Als we nu eens weglopen, wij samen, en dan in een verlaten caravan gaan wonen. Dan kunnen we doen wat we willen en moet ik niet meer naar die stomme school! Jij mag dan zoveel naar buiten als je wilt en ik ga dan in de vuilnisbakken op straat eten zoeken"

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:27

klopt het bij dit. :

Ze konden
Als we nu eens

of mist daar iets??

echt heel leuk..

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:01

inderdaad. en wil wel weten hoe het eindigt Haha!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:10

leuk vooral door gaan

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 19:49

Die "Ze konden" moet weg Tong uitsteken
Ik zal nog verder schrijven, jullie zien wel wanneer Knipoog

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:30

jaaa Haha!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 01:47

Jaaaaa, weer een stukje Haha! Meeeeeeeeeeeer Haha!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 16:41

Ik ga nu even geen stukjes zetten, dan is het de volgende keer een langer stukje Haha!

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:53

jammer hoor Tong uitsteken

YORDY_TIMON

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:25

leuk verhgaal meeer meer meer !!!!!! Haha!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 00:26

Jeej, langer stukje.. blijheid Haha!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:49

meer, meer Haha!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 18:00

Zo, het 'lange' stuk Haha!

"Als we nu eens weglopen, wij samen, en dan in een verlaten caravan gaan wonen. Dan kunnen we doen wat we willen en moet ik niet meer naar die stomme school! Jij mag dan zoveel naar buiten als je wilt en ik ga dan in de vuilnisbakken op straat eten zoeken" fantaseerde Alex “Je moest eens weten wat mensen allemaal weggooien! Meubels enzo kunnen we dan in het containerpark gaan zoeken”
Alex stond recht en pakte Sam op. Ze wandelden op hun gemakje naar huis. Plots voelde Alex een hand op haar schouder en geschrokken draaide ze zich op.
“Alex, dat is lang geleden” zei de buurvrouw met een opgewekte stem “En wat een mooi konijntje heb je daar”
“Hey…” zei Alex verlegen “Sorry, maar ik moet naar huis”
Ze liep met grote stappen verder. Hopelijk zou die roddeltante niets tegen haar moeder zeggen, dan was ze Sam gegarandeerd kwijt. Alex liep de oprit van haar huis op en verstopte Sam onder haar jas. Net toen ze naar binnen wou gaan zwaaide de voordeur open.
“Alex!” riep haar moeder vrolijk “Papa heeft net gebeld, morgen komt hij thuis.”
Alex keek geschrokken naar haar jas, gelukkig was Sam niet te zien.
“En hoelang blijft hij hier dan?” vroeg ze aan haar moeder.
“Een dagje of twee, dan moet hij naar Zweden” antwoordde die nuchter.
Alex glipte naar binnen en rende naar haar kamer.
“Als papa er is zal ik je aan hem voorstellen, hij vind het niet erg om dieren in huis te hebben” zei ze tegen Sam terwijl ze hem uit haar jas liet.
Die maakte een raar sprongetje en ging toen languit op het tapijt liggen.

De volgende ochtend was Alex al vroeg wakker. Nadat ze zich razendsnel had aangekleed liep ze naar de woonkamer. Ze hoorde de stem van haar vader en stormde de keuken binnen.
“Papa!” riep ze blij en vloog hem om de hals.
“Dag m’n scheetje” antwoordde hij “Ik heb iets voor je mee”
Hij haalde een enveloppe uit zijn jaszak tevoorschijn.
“Een echt Spaans iets” zei hij met een mysterieuze glimlach.
Alex opende de enveloppe en haalde er een postkaart uit. Er stond een prachtige Lippizaner op. Aan de achterkant stond het adres van een rijschool op.
“Ik weet dat je al een tijdje wilt paardrijden en ik en mama hebben besloten dat je mag.” Vertelde haar vader “En in de zomervakantie gaan we naar Spanje en dan gaan we zo’n rijschool bezoeken”
Alex kon haar oren niet geloven. Ze mocht gaan paardrijden! En ze zou die mooie paarden eindelijk in het echt te zien krijgen!
“Oooh!” was alles wat ze kon uitbrengen.
Ze gaf haar vader en moeder een dikke knuffel en rende naar haar kamer.
“Sam! Sam! Ik mag gaan paardrijden!” riep ze en haalde Sams doos tevoorschijn.
Toen ze Sam net op de grond had gezet hoorde ze haar vaders voetstappen.
“Papa, ik moet je een geheimpje tonen” zei Alex toen haar vader de kamer binnenkwam “Maar niet aan mama vertellen”
Ze pakte het klein konijntje op en drukte het in haar papa’s armen.
“Dit is Sam. Ik heb hem gevonden in het park” legde ze snel uit.
Haar glimlachend aan en streelde Sam over zijn kopje.
“Hoelang is hij hier al?” vroeg hij nieuwsgierig.
“Ik heb hem al enkele dagen en mama heeft het nog steeds niet door” antwoordde Alex.
“Je moeder zou het beter wel weten, ik vind het niet goed dat je het zo geheim houd” zei haar vader.
Hij gaf het konijntje terug aan Alex en liep naar de keuken. Alex deed haar deur op ene kier en luisterde gespannen.
“Wat!” hoorde ze haar moeder roepen “Hoe lang al!”
De stem van haar vader legde alles uit en even later kwam hij terug naar Alexs kamer.
“Hij mag blijven, op één voorwaarde. Je moet ervoor zorgen dat hij niet begint te stinken” zei hij.
Alex knikte en knuffelde Sam.
“Je mag blijven” fluisterde ze “Je mag blijven”
Diezelfde dag nog zocht ze met haar papa naar een manege in de buurt. Er waren er twee “Het Peerdeknolleke” en “De Grote Hoeve.”
Eerst bezochten ze “De Grote Hoeve”. Het was een manege met een 50-tal paarden die er goed verzorgd uitzagen. Er liepen allemaal kinderen in nette rijkleren en ouders die praatten over hoe goed hun kind wel was.
“Dit is meer een soort manege voor de lezers van mama’s blad” grinnikte Alex.
Haar vader knikte instemmend en ze reden naar “Het Peerdeknolleke.” Deze manege was iets kleiner en daardoor ook gezelliger. Je kon de binnen- en buitenpiste zien van in de kantine en de mensen liepen er wat normaler bij.
“Hier lijkt het me leuk” zei Alex “Mag ik een proefles doen?”
“Ja hoor. We zullen even gaan vragen wanneer de beginnerlessen zijn” antwoordde haar vader.
De meneer achter de toog liet weten wat er morgen om half vijf nog plaats was.
“De eerste lessen zijn aan de longe, dan moet ze zelf niet sturen. Als ze juist kan zitten en lichtrijden gaat ze leren sturen. Als dat goed gaat mag ze in de groepslessen voor beginners gaan rijden” legde hij uit.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:40

Haha, leuk stukje weer!! Knipoog

fleursan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:04

ja leuk Haha!