[verhaal] Gedwongen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Many

[verhaal] Gedwongen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 21:07

Het is een van m'n eerste verhalen, maar ik vond m aardig gelukt dus plaats ik hem hier even. Kritiek mag, maar wel opbouwend Lachen

‘Nee mama, ik kan het niet meer, het lukt gewoon niet meer! Ik kan het niet meer!’ Uit alle macht probeert Nathalie uit de vaste greep van haar moeder los te komen. Door de tranen heen kijkt ze haar moeder aan. ‘Waarom moet het nou zo per sé, mam, doe het zelf toch lekker!’ Haar moeder reageert niet, maar blijft Nathalie aankijken.
Na een tijdje antwoordt ze: ‘Nathalie, je weet dat ik het zelf niet meer kan, en daarom wil ik dat jij mijn droom in vervulling laat gaan. Of je nou wilt of niet.’ Nathalie’s mond valt open, ze had alles verwacht, behalve dit. ‘Mam, kom op, dat kun je niet maken! Ik doe het niet meer, je zoekt het maar uit!’ Ze rukt zich los en wil wegrennen, maar haar moeder verspert haar de doorgang. ‘Nathalie, blijf staan, anders haal ik je vader! Die zal je wel leren dat je niet zomaar kunt weglopen voor je moeder.’ ‘Nee, niet pap! Pap slaat me! Ik ga níet naar die auditie, als je dat maar weet!’ Dat had ze beter niet kunnen zeggen, haar moeder verliest haar zelfbeheersing, en daar heeft ze al een klap te pakken.

Nynkk

Re: [verhaal] Gedwongen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:12

leuk maarjte.. maar dat hat ik al gezegt geloof ik.. Vork

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 21:33

Weer een stuk;

Pff, die ellendige flashbacks toch… Was het allemaal maar nooit gebeurd en had ze nou maar netjes gedaan wat haar moeder zei, dan zat ze nu niet hier. Nathalie was opgenomen in een kliniek, en dat allemaal door haar moeder! Als haar moeder niet al die audities met haar was afgelopen, als haar moeder niet… Ach, al dat ge-als, het is al gebeurd, wat doe je er nu nog aan… Maar als haar moeder zelf haar droom had waargemaakt had dit alles niet gehoeven. Dan had ze nu misschien nog een keer met haar moeder kunnen praten, alles kunnen uitpraten, zonder ruzie. Nog één keer praten met haar moeder, wat verlangde ze daar hevig naar. Ach, het zou dan waarschijnlijk toch uitlopen op ruzie. Had ze weleens een gesprek met mams gehad zonder ruzie te krijgen? Het ging meestal om de kleinste dingen. Bijvoorbeeld als Nathalie had gesnoept zonder het te vragen aan haar moeder. Ja, want Nathalie mocht niet van haar eetschema afwijken. En dan allemaal voor één klein rolletje, één piepklein rolletje!
Als ze er zo over nadenkt, waar deed ze het toch voor? Wilde ze nou zelf dat rolletje krijgen, deed ze het om haar moeder rustig te houden, of deed ze het om geen klappen te krijgen?
Dat eerste zeker niet.
Opeens schrikt Nathalie op omdat de deur opengaat. Ze zat dus weer te piekeren. Een zuster komt binnen. ‘Nathalie, kom je eten?’ En dan gaat de deur weer dicht.

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:34

Echt spannend joh.. ik wil meeeeer.. Tong uitsteken

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:35

Mooi maartje Lachen
Goed voor je 1e verhaal OK dan!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:42

Ik vind t ook wel iets hebben eigenlijk Lachen
Ik wil graag een vervolg Haha!

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:37

Ik vind het ook leuk!! Je schrijft goed vind ik

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:03

Klinkt goed Maartje Haha!
Alleen zou ik ipv PAP,, PAPA schrijven. Pap is toch meer een koosnaampje, en ze is toch boos Tong uitsteken

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:32

Meer? Lachen

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:33

Gaaaf Pling

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 09:00

Ik ben nu op school maar als ik thuis ben ga ik weer beginnen Lachen

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:20

Cool !!! vet goed verhaal Maartje! Haha!
Ik wil meer het is spannend!

Manonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:52

Leuk verhaal! Haha!
Meer meer meer Tong uitsteken

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 19:35

Ik begin nu weer aan een stuk, heb gister geen tijd gehad, dus ik ga nu weer aan de slag Lachen

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 19:52

Het eten, dat kan er nu ook nog wel bij. Het blijft moeilijk om het oude eetpatroon weer op te pakken, en Nathalie weet dat het misschien nooit meer zal lukken. Ondanks dat iedereen hier in de kliniek elkaar steunt, komen sommigen er nooit meer bovenop.
Als Nathalie de eetzaal binnenkomt zit bijna iedereen aan tafel. Enkelen worden door een zuster meegenomen en stribbelen erg tegen.
Onder het eten wordt er geen woord gezegd, iedereen is bezig zijn kostje naar binnen te werken. De zusters letten goed op of niemand het wegsmokkelt. Heel af en toe probeert iemand om eten weg te smokkelen, maar het lukt nooit. De zusters hebben arendsogen die alles, echt alles, zien.
Na een paar happen zit Nathalie al aardig vol. Of nou ja, happen, ze heeft het zich aangeleerd om hele kleine hapjes te nemen, zodat ze thuis nog zoveel mogelijk kon eten zonder dat haar moeder het zag…

‘Nathalie, je houdt je aan je dieet, ik hou je in de gaten hoor!’ Zwijgend at Nathalie van het kleine beetje eten wat op haar bord lag. Een halve aardappel, een piepklein beetje groente, en het vlees was helemaal van het menu geschrapt. Ze keek hoe haar vader zijn eten – grote hompen vlees, scheppen groente en heel veel aardappelen – naar binnen schrokte. Wat had ze graag een klein stukje van dat vlees gehad. Maar helaas, zij was de aangewezen persoon om de hartewens van haar moeder te vervullen…

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 19:57

Voor de duidelijkheid;
De schuingedrukte stukken tekst zijn de flashbacks en de 'rechte' tekst gewoon wat op dat moment gebeurt Lachen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:46

ik vind t echt heel leuk Maartje! Ja

*Wacht op vervolg Schijnheilig

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:56

Jeeehj.. */o*
echt cool man.. Haha!
jij kan dit echt goed.. Haha!

Manonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:57

Leuk verhaal! Haha!
*Nog meer Clown

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:08

Voordat Nathalie het weet heeft ze haar eten alweer op. Het kleine beetje wat ze krijgt is toch ook veel te weinig om de hele avond van te leven? En dan moet ze vanavond ook nog verplicht haar tekst leren, want morgen heeft ze weer auditie…

Na het eten gaat Nathalie in de huiskamer zitten en zet de TV aan, maar eigenlijk zit ze maar wat voor zich uit te staren. Morgen is het zondag. Zondag betekent voor veel kinderen een dag waarop ze hun ouders weer zien, maar in de 3 maanden dat Nathalie nu in de kliniek zat, had ze haar ouders nooit meer gezien. Ze zou ze wel nooit meer terugzien…
‘Jij bent toch Nathalie?’
Nathalie schrikt op en kijkt op. Voor haar staat een meisje van een jaar of 14, dezelfde leeftijd als haar dus. Ze heeft blond haar, en met haar grote bruine ogen kijkt ze Nathalie vragend aan.
‘Eh, ja, ken ik jou dan?’ antwoordt Nathalie. Niemand praat ooit met haar in de kliniek, eigenlijk alleen de zusters en de psychologe. Daarom is ze nogal verbaasd over dit plotselinge gesprek.
‘Ik ben Kim, ik heb je wel eens op audities gezien. Je kunt goed acteren zeg! Maar daar wou ik het niet over hebben...'

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:10

leuk man.. Ja meeeeer.. Tong uitsteken

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:12

Maartje.. je bent goed Kusje

Zie alleen af en toe wat taalfoutjes.. maar dat geeft niet Tong uitsteken

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:21