karakter analyses

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cleo_

karakter analyses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 17:25

hierbij wil ik het wel weer eens proberen....

ik doe niet via pb meer.. want dan krijg je van die mega lijsten... dus ik vraag jullie of jullie en reacties en foto's op dit topic willen plaatsen.
Reactie krijg je via pb van mij en de resultaten krijg je ook via pb en komen ook hierop te staan.

hier een aantal voorbeelden:

reactie van *Tamara*
calypso1989 schreef:
het kan altijd wezen dat er niets van klopt dus je kunt er nooit volledig op vertrouwen dat alles juist is

Louna
-voorop moeilijk paard dat makkelijk lijkt kwa rijden
-eet graag wortels
-heeft vaak van eigenaar of berijder gewisseld
-hinnikt voorzichtig wanneer je de stal binnenkomt
-schiet in de stres als ze iets moet doen wat ze normaal niet doet
-heeft aan haar voorzij (van borst tot hoofd) ergens een litteken zitten
-heeft door iets een flinke terugslag gehad
-is bang dat hij weer een nieuw tehuis zou krijgen

dit was een vrij moeilijk paard om te doen maar heb het met plezier voor je gedaan Ja

Goh... Ben hier ff stil van, ik weet niet of alles klopt maar een deel zou best waar kunnen zijn! Ze is idd vaak van eigenaar/bijrijder verwisseld, ik ben niet de enige die haar bijgereden heeft. Ik geloof ook best dat ze bang is om nieuwe dingen te doen, of dat ze bang is een nieuw tehuis te krijgen. Van het litteken weet ik eigenlijk niets, terugslag ook niet, heb haar niet heel lang gekend. Wortels was ze idd gek op, hinniken weet ik eigenlijk niet meer... En ze is idd nog best moeilijk met rijden terwijl dat niet zo leuk! Je komt er dus aardig in de buurt, goed zeg! Mag ik vragen hoe je dat doet? Iig heel erg bedankt! Kusje

Groetjes Tamara

reactie van:hector
hector schreef:
Hoi sharon!!

Ik heb je karakteranalyse gekregen en ik vind het echt superknap, want volgens mij klopt 'ie bijna helemaal!! Dit had je geschreven over Muppet:

-erg vriendelijk
-vind het heerlijk als er mensen om hem heen zijn
-staat overal naar te loeren (erg nieuwgierig)
-vind het super als je hem komt rijden
-heel leergierig (pakt dingen snel op)
-staat wat minder graag met andere paarden samen
-vind een deken helemaal niks
-vind de plek waar hij nu staat helemaal geweldig en wil er nooit meer weg.

Nou hoop ik natuurlijk maar dat hij het geweldig vindt bij mij thuis, maar ik denk dat ik over de andere dingen wel kan zeggen dat het klopt, behalve dat hij er juist niet van houdt als er mensen om hem heen zijn. Ik denk dat dit wel met zijn verleden te maken kan hebben, want hij heeft een tijdje op een manege gestaan waar hij helemaal zuur is geworden en sindsdien reageert hij een beetje nukkig op mensen, behalve op mijn moeder en mij (van ons krijgt 'ie z'n eten Schijnheilig ). Vooral dat van die deken vind ik grappig, want hij vindt het inderdaad verschrikkelijk als hij zijn deken op krijgt. Helaas voor hem loopt hij het hele jaar met deken, want 's winters moet het wel omdat hij anders zo wollig wordt dat hij niet fatsoenlijk meer kan werken en 's zomers moet het wel in verband met zomereczeem. Echt heel erg bedankt dat je deze analyse voor me hebt gemaakt, hopelijk heb je er zelf ook nog een beetje voldoening aan nu blijkt dat 'ie grotendeels klopt OK dan!

Groetjes rosan (en muppet natuurlijk Lachen )

reactie van: chaai
chaai schreef:
hoi calypso, heel erg bedankt voor je karakteranalyse. het is echt bizar om te lezen hoe veel er van klopt Bloos! hij is idd altijd supervrolijk en is dol op "friemelen" Haha! én heeft een hekel aan water... is gek op springen... is bevriend met een kat (spike Haha! ) en kan heel cool zijn bij rare gebeurtenissen...(nou kan hij ook schrikken van een grasspriet die scheef staat, maar dat is meer een spelletje Knipoog )
ik weet alleen niet of hij een aparte geboorte heeft gehad. tot zover niks over gehoord, maar ik zal het eens vragen aan zijn fokker Ja

ik vind het echt superleuk om zo te lezen wat je allemaal van foto´s af kunt lezen. hoe doe je dat? ik heb het toen gedaan met het boek van linda tellington jones, maar dat ging over alle aparte delen van het hoofd en jij schreef dat je het van het geheel afleidde..? ben heel benieuwd, erg knap bij een paard dat je niet kent OK dan!

nogmaals bedankt, en ik hoop dat je me wat meer info kunt geven over de manier (alleen als je je "geheim" prijs wil geven hoor Knipoog ), lijkt me super interessant Haha!

liefs chaai

reactie van: QuijoSavan
QuijoSavan schreef:
SUPER MEGA Bedankt!!

Ik zal eff overal er wat bij vertellen;

-erg vriendelijk Dat is ze zeker voor een merrie! (niet chagrijnig, op een paar dagen na).
-vertrouwd niet snel vreemde mensen
-is een echte "schijterd" geweest toen ze bij jou kwam
-is daar nu behoorlijk overheen gekomen
-vind het heerlijk als je met haar bezig bent

Toen ik haar kocht heeft het 3 maanden geduurd voordat ze mij vertrouwde. Ze was superbang. Als ik haar stond te borstelen trilde ze gewoon letterlijk en constant weg willen kruipen. Ik mocht niet aan neus, oren waren verboden terrein (zelfs omhoog willen komen). Bij haar kont trok ze helemaal in.
Nu kan ik aan haar oren zitten (nog niet knippen), handdoek over dr hoofd gooien (blijft ze gewoon deuzig staan), hondje van stal zit regelmatig eff op haar rug (en dan rent ie heen en weer van schoft tot kont), kan neus nu knippen met schaar zonder enkel probleem, steekt neus bij iedereen in handen en zakken voor snoepjes ect ect. Nu staat ze los in de gang (anders zet ze haar ondernek erop) en is lekker ontspannen. Lijkt dan wel een oudje van 25.
-houd je heel erg in de gaten wanneer je op stal bent
-is graag met je bezig

Ze blijft me inderdaad in de gaten houden en als ik te lang uit het zicht ben gaat ze staan schrapen of iets anders wat geluid maakt. Ze wil de hele tijd weten wat ik aan het doen ben.
-blijft in de wei altijd dicht bij een vriendje staan of gaat voor het hek staan
Ze blijft inderdaad bij haar maatje 'Rocky' of 'Barry' of 'Dancing Girl' staan. In het begin was ze heel erg alleen naar Rocky, daarna was haar interesse groter dan angst en ging ze op de andere af. Paar maanden later ligt ze naast Dancing languit (incl hoofd op de grond) in de wei te maffen! Ik helemaal geschrokken, want waar was ze nou?! (lang gras)
Voor het hek staat ze dan weer niet (alleen in zandbak, vind ze niet leuk). Soms krijg ik haar zelfs niet te pakken. (na 20 min komt ze wel gelukkig)

Super bedankt!
Kan je nog meer dingen over haar vertellen?

Tamara

natuurlijk waren er ook een stel die er beweerden dat ik alles uit het profiel had bekeken maar dat is dus iets wat ik niet doe... ook niet via zoekmachines enz...

het nodige voor een analyse is 4 DUIDELIJKE hoofdfoto's van je paard
je kunt niet altijd reactie verwachten omdat de aanvragen altijd van een moordend aantal bedragen.

lees dus ook goed wanneer ik even geen aanvragen meer doe, en ga dat ook niet via dit topic of via pb verder...

hier vraag ik verder ook niets voor.. het is voledig kosteloos want dat wil ik ook mogelijk maken.

groetjes Sharon

(opbouwende kritiek is welkom mits het vriendelijk blijft!)

Eline

Re: karakter analyses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:29

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:44

Ik zou het echt super vinden als je het ook van Gaia zou willen doen Lachen , ik kan soms echt geen hoogte van haar krijgen en misschien dat dit kan helpen Lachen .

Ik heb hier 4 foto's opgezet, ze zijn wel heel erg groot (had geen gedult om ze te verkleinen Nagelbijten / Gniffelen )
http://www.dejart.nl/Gaia/

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:52

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:01

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 18:05

Ellende schreef:
Even een moderator opmerking:

Als je foto's in dit topic zet, doe dat alsjeblieft als links, anders wordt het een verzameltopic, en daar houdt het databeest niet van.

-------------------

Leuk, ik ben benieuwd wat je van Okidoki vind Lachen (als je tijd hebt)

http://132.229.150.31/eline/temp/oki2.jpg
http://132.229.150.31/eline/temp/oki3.jpg
http://132.229.150.31/eline/temp/oki4.jpg
http://132.229.150.31/eline/temp/bokt/okimooi.jpg

Okidoki

-vrolijk
-wil altijd voorop lopen
-vind het knuffelen met kleine kinderen helemaal geweldig, vooral als ze hun boterham niet lusten of als hij er een stukje van proeven mag.
-Kan als hij iets hoort of ziet heel geconcentreerd naar het bepaalde punt waar het vandaan komt kijken. En moet je hem eerst een beetje wakker schudden. (niet letterlijk natuurlijk :p)
-Heeft een 3-hoekig vlekje op z’n kont (dit is heel moeilijk te zien maar ik waag dit meer als een gokje)
-Heeft een hekel aan oren knippen.
-Is tijdens buitenritten heel vrolijk, en wil het liefst alleen maar heel hard.
-Wil keihard voor je werken als hij de pet er maar naar heeft staan.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:14

Kan je ook overleden paarden analyseren?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 18:17

Vende schreef:
Kan je ook overleden paarden analyseren?

wil wel proberen

-----------------------------------------------------------------------

rustig aan he... ik moet ze ook nog maken Tong uitsteken

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:39

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 18:43

BEN NU DUS WEL EVENTJES WEER ZOET Haha! ALS HET WEER KAN HOREN JULLIE HET GAUW GENOEG

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:37

Dankjewel Calypso Lachen

-vrolijk
Hm... Ja, dat klopt wel, maar lang niet altijd Knipoog
-wil altijd voorop lopen
Meestal juist niet, ze is best een angsthaas en plakt achter andere paarden. Voorop op buitenrit stopt ze voor iedereen en alles, als achterpaard durft ze veel meer.
-vind het knuffelen met kleine kinderen helemaal geweldig, vooral als ze hun boterham niet lusten of als hij er een stukje van proeven mag.
Uhmm... ze is een zij Bloos Ik weet eigenlijk niet wat ze van kleine kinderen vind. Maar ze is zo'n ontzettende zeur met eten, voor boterhammen haalt ze echt haar neus op, die lust ze niet.
- Kan als hij iets hoort of ziet heel geconcentreerd naar het bepaalde punt waar het vandaan komt kijken. En moet je hem eerst een beetje wakker schudden. (niet letterlijk natuurlijk :p)
Oh ja, klopt helemaal. Als we aan het werk zijn springt ze om de klipklap uit haar concentratie omdat ze (on)zichtbare dingen ziet.
-Heeft een 3-hoekig vlekje op z’n kont (dit is heel moeilijk te zien maar ik waag dit meer als een gokje)
Nope, maar goed, dat heeft weinig met karakter te maken, haar vlekken zitten allemaal aan elkaar vast, geen driehoek op haar kont dus.
-Heeft een hekel aan oren knippen.
Knippen mag nog wel, maar scheren....
-Is tijdens buitenritten heel vrolijk, en wil het liefst alleen maar heel hard.
Dat ze hard wil klopt, en ze vind het op zich wel altijd leuk, maar ik zou haar eerder als 'voorzichtig/bang' dan als vrolijk beschrijven.
-Wil keihard voor je werken als hij de pet er maar naar heeft staan.
Op zich wíl ze wel voor je werken, maar het ligt niet zozeer aan haar pet, als aan hoe hard jij er aan werkt. Je moet er echt keihard aan trekken om haar voor je te laten werken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:44

Hoi hoi
Zou je het ook willen doen voor mij en loverambo, ze zit nu naast me en deze computer trekt het niet als we gaan overloggen denk ik, ben net met heel veel moeite ingelogt.

Voor mij graag rambo. Foto staan in mijn onderschrift.
Als je ooit nog een tijd mocht hebben zou ik er ook heel graag eentje van laila (ook in mijn onderschrift) willen hebben, dat ze veel meegemaakt heeft weet ik wel, maar verder...
Maar goed aan die van rambo zou ik op dit moment meer hebben.

Loverambo zou er ook graag een willen van haar eigen pony Jolanda. Foto's staan op http://groups.msn.com/jolanco

Alvast heel erg bedankt!!!!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:57

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 19:59

lees dus ook goed wanneer ik even geen aanvragen meer doe, en ga dat ook niet via dit topic of via pb verder...

nog bedankt voor het goede doorlezen
even voor de duidelijkheid Haha!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:06

oeps sorry, had het niet gezien Bloos

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:10

Waarom zeg je dan tegen mij via pb dat ik het in je topic moet zetten? Nouja zal wel aan mij leggen, maar doe maar rustig aan hoor!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:22

Telt mijn aanvraag dan nog mee? Lachen Omdat ik een berichtje plaatste voordat je dat zei.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:29

Vende schreef:
Telt mijn aanvraag dan nog mee? Lachen Omdat ik een berichtje plaatste voordat je dat zei.

Telt die van mij ook nog mee? Had het ook geplaatst voor je dat zei...

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 10:52

IcePrincess schreef:
Ik zou het echt super vinden als je het ook van Gaia zou willen doen Lachen , ik kan soms echt geen hoogte van haar krijgen en misschien dat dit kan helpen Lachen .

Ik heb hier 4 foto's opgezet, ze zijn wel heel erg groot (had geen gedult om ze te verkleinen Nagelbijten / Gniffelen )
http://www.dejart.nl/Gaia/

IcePrincess

-Vriendelijk paard
-Dol op aandacht van iedereen
-Nieuwsgierig
-vind het leuk om nieuwe dingen teleren
-pakt snel iets op
-houd van een grapje, heel ondeugend
-kijkt niet snel op van vreemde dingen
-is het liefst de hele dag met je bezig
-wilt graag met andere paarden spelen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:07

calypso1989 schreef:
IcePrincess

-Vriendelijk paard

als jij het zegt Nagelbijten / Gniffelen , de ene keer is ze heel vriendelijk
maar ze heeft ook buien waarin ze ontzettend happerig is enzo
-Dol op aandacht van iedereen
zie bovenste antwoord
-Nieuwsgierig
best wel, ze wil ook altijd weten wat je in je zakken hebt, onderzoekt alles, maar vaak is eten toch wel wat belangrijker
-vind het leuk om nieuwe dingen teleren
dat weet ik niet echt, sommige dingen vind ze wel heel leuk, maar met bijv. vrijheidsdressuur kon ik haar nieteens leren om stil te blijven staan, ze kwam steeds maar weer naar me toe gelopen (de nieuwschierigheid misschien? Nagelbijten / Gniffelen )
-pakt snel iets op
ligt eraan of ze het leuk vind, vaak vertikt ze het gewoon om iets te doen
-houd van een grapje, heel ondeugend
heel erg, vooral dat happen hoort daar denk ik bij, ze hapt bijv. mensen in hun kont als ze hoeven aan het uitkrabben zijn (waardoor mijn zusje dat nu niet meer durft Nagelbijten / Gniffelen ) ze hapt ook alleen met haar lippen en niet met tanden.
-kijkt niet snel op van vreemde dingen
klopt helemaal
-is het liefst de hele dag met je bezig
niet dat ik weet, volgens mij is ze liever de hele dag aan het eten
-wilt graag met andere paarden spelen
Heb ik ook niet veel van gemerkt, ze is altijd bezig met eten (see a pattern? Clown)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:37

Sorry, te laat gelezen Knipoog

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:00

Als je het weer doet en de wachtlijst van hier boven hebt weggewerkt, heb ik er ook nog wel 3.. Haha!