[TEK] Arabische Hengst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

[TEK] Arabische Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 18:57

Ik ben ziek geweest. Omdat ik erg veel inspiratie had voor schilderijen (die geen verband hebben met paarden ofzo) en ziek was, was ik wat gefrustreerd. Ik heb toen in bed een pasteltekening gemaakt. De tekening is op zichzelf een erg inspiratieloos ding (heb foto gebruikt) hoewel ik er wat meer kleur aan heb toegevoegd (aan de vacht dan). Dit is een tijdelijke scan, die dus ook erg laag van kwaliteit is, maar voorlopig moeten jullie het hier mee doen. Ik zal zelf een betere scan maken als ik weer eens in de buurt van mijn scanner kom. Let maar niet op vreemde lijnen: de tekening is in delen gescand en met een heel slecht onprofessioneel programma tegen elkaar geplakt).

Anyway, ik zal ooit een betere scan laten zien, en van de hele tekening, want dit is maar een gedeelte.

Afbeelding

Commentaar is welkom, maar de tekening is al gefixeerd (en dit plaatje is van lage kwaliteit. Je ziet geeneens details...)

Overigens is deze tekening te koop. Knipoog
Om en nabij 2 a 2en een half uur (lengte ongeveer 37 cm).

Soar

Re: [TEK] Arabische Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:01

ik vind hem wel mooi, alleen vind ik dat het lijkt alsof zijn hoofd er niet genoeg uitkomt, snappie (ben soms erg onduidelijk Clown ) hij is
verder wel heel mooi hoor!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:02

in één woord WOW Kwijl zo wil ik ook wel ziek zijn. het is erg mooi geworden met dat rood door de vacht heen, dat laat het wat meer spreken!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:05

MissDreams schreef:
ik vind hem wel mooi, alleen vind ik dat het lijkt alsof zijn hoofd er niet genoeg uitkomt, snappie (ben soms erg onduidelijk Clown ) hij is
verder wel heel mooi hoor!

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Dit is ook helemaal aan de scanner te wijten. Ik hoop binnenkort een betere scan te kunnen maken. Morgen kan ik al een iets betere versie uploaden, maar een professionele zal echt een paar weken moeten wachten omdat ik nu niet bij mn scanner kan. In het echt komt het hoofd heel duidelijk naar voren hoor. *schopt slechte scanner van het vriendje*

@ Chaai: en dan nu nog wachten op een betere scan, nietwaar? Knipoog

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:13

*zoekt naar vreemde lijnen*

*kan ze niet vinden Clown *

Mooi! Ik ken dat plaatje Lachen Toch niet echt wat voor jou om echt een foto te gebruiken Knipoog

*zucht*
Hoe mooi....

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:18

Ik vind je schaduw/licht gebruik nog steeds erg gaaf. wel vind ik dat hij een beetje een 'dood' oog heeft. Maar goed, dat kan aan de scanner liggen.

Je achtergrond vind ik wel enorm afleiden. Ik zou zelf voor of een subtieler 'kleurenspel' of monokleur rgaan, of voor een 'landschapje'.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:51

Ellende schreef:

Je achtergrond vind ik wel enorm afleiden. Ik zou zelf voor of een subtieler 'kleurenspel' of monokleur rgaan, of voor een 'landschapje'.

dat was me ook al opgevallen. het paard springt er niet echt uit, ja kijkt te veel naar de achtergrond als je naar de tekening kijkt. Lachen
(kan mss ook aan de scanner liggen..)
anyway ik wacht geduldig op de volgende scan Tong uitsteken

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 23:01

Wow die heb je echt mooi gemaakt!!! het is al een super geweldig ras en dan deze tekening (schilderij) is dan ook super geweldig echt heel erg mooi!!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 00:32

Ik zie dat de tekening toch uiteindelijk nog gescand is vandaag? Knipoog

Ik vind de achtergrond juist een van de positieve elementen van de tekening. Persoonlijk vind ik zo'n dynamischer achtergrond veel mooier dan een enkel vlakkige achtergrond, bestaande uit één kleur. Ik vind de achtergrond juist niet overheersend, maar dat is mijn mening.

Verder vind ik het extra kleur gebruik in de vacht van het paard zeer creatief. Het is weer eens wat anders! Wederom geeft het een beetje speling aan het anders zo serieuse uiterlijk van de tekening.

Als ik één kritiek punt mag noemen, dan is het het oog. Ik vind er teveel wit aan de bovenkant van het oog zitten, waardoor het een beetje 'creepy' uiterlijk krijgt.
De zijkant van de neus (links) is misschien íets te bol, maar dat ligt denk ik net aan het perspectief. Misschien blies het paard net uit? Of ligt het aan de scan...

Verder wil ik kwijt dat ik het een heel goed gelukt stuk vind! Erg mooi en aansprekend.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 00:33

Mooi, maar ik vind jouw houtskool tekeningen way better!!!!! Oke ik geef toe een scanner kan natuurlijk een behoorlijk vertekend beeld geven! Maar nogmaals geef mij maar je houtskool kunstwerken!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 00:51

Ik vind hem echt heel erg mooi en apart! Echt in een hele mooie stijl gemaakt ook zo met die achtergrond, vind het juist heel erg wat hebben!

*Krijgt zin om ook weer met pastelkrijt aan de gang te gaan

Blijf van die mooie tekeningen plaatsen hier Haha! Kan ik mooi een beetje afkijken hoe het moet Haha! Haha! Haha!

Werk je al lang met pastelkrijt?

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:52

als dat Madallan Madheen niet is Haha!
RIP Huilen
mooi gedaan hoor!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:03

erg mooi Ja mooie stijl ook
en idd de achtergrond leid idd af
maar verder mooi!

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:13

mooi mooi mooi!!! heel gaaf gedaan OK dan!

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:20

JoSav schreef:
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Dit is ook helemaal aan de scanner te wijten. Ik hoop binnenkort een betere scan te kunnen maken. Morgen kan ik al een iets betere versie uploaden, maar een professionele zal echt een paar weken moeten wachten omdat ik nu niet bij mn scanner kan. In het echt komt het hoofd heel duidelijk naar voren hoor. *schopt slechte scanner van het vriendje*

okeej dan, ik vind de achtergrond niet afleiden, anders wordt het wer zo somber en dat moet zo'n mooie tekening niet worden!

Gioiello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 23:46

Wauw, erg mooi gedaan.
De achtergrond kleuren vind ik niet zo, maar die paars/rode gloed er doorheen vind ik prachtig!
Ik ben erg benieuwd naar de betere scan.

Groetjes Nanda

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:50

hij is echt supergaaf geworden

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:46

SOW!
echt een hele mooie tekening !!!
echt heel gaaf gedaan!
Pling

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:09

Wauw!
Erg gaaf Ja

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:50

he, josav !
prachtig.. alleen vind ik dd. het oog wat engs uitstralen.. en aan de ene kantis de achtergrond te opvallend, aan de andere kant heeft het ook wel een bepaalde uitstraling. toch zou ik de volgende keer iets lichtere kleuren gebruiken ! Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:20

Mooi hoor!
Ik vind alleen het oog wat leeg. Doordat er teveel wit in zit denk ik.
Maar de uitstraling is er zeker!!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:49

Ik zat al te zoeken, omdat er in een vorig topic stond dat je een arabische hengst zou tekenen. En die wil ik zien natuurlijk. Lachen Ziet er echt mooi uit! Alleen jammer van de onduidelijke scan.. Toch heeft het ook wel weer wat, de textuur (of was het nou structuur?) doet een beetje als stof i.p.v papier aan..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:54

Ik vind 'm geweldig!!!! Ik wou dat ik zo kon tekenen Ja . Misschien dat je het zelf niet zo geweldig vind omdat je van jezelf weet dat je beter kan (gokje), maar ik vind 'm echt prachtig Ja

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:33

ho dan!!
erg mooi zeg, wordt er stil van Haha!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:56

jeetje je moet het maa rkunnen