[Verhaal] Verboden Liefde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eve_lien

[Verhaal] Verboden Liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 20:45

Afbeelding
Citaat:

Hoofdstuk 1; Amendola

- - -
Waarom schijnt de zon niet even,
in de donkere plaatsen van mijn hart?
- - -

Gestaag bewogen de voeten zich door het zand. Mooie, goed verzorgden voeten, toebehorend aan Elise. Net als deze voeten, was ook de rest van haar lichaam mooi. Aan haar bruine huid was te zien, dat ze zich het grootste gedeelte van de dag in de zon bevond. Ook haar haren waren door de zon gebleekt. Haar eens zo vrolijke en mooie gezicht stond echter droevig en haar ogen waren omringd door grote wallen. Starend in de verte slofte zij rustig verder door het mulle zand, haar voeten één voor één moeizaam voor elkaar zettend.
Plotseling leek ze op te schrikken en liet haar blik rusten op een persoon, iets verderop op het strand. Een trilling ging door haar lichaam en haar voet bleef stil in de lucht hangen. Daar stond zij, op één been, glurend naar de persoon die een eindje verderop stond te praten. Even bleef ze staan, aarzelde, keerde toen om en zette het op een rennen. Tussen de mensen door stoof zij het strand af, richting het hotel waar zij en haar ouders hun intrek genomen hadden.

Hij stond daar, dus hij was er nog. Waarom had hij geen woord gehouden? Hij had toch naar haar verhaal geluisterd. Ze was toch duidelijk geweest? Waarom moest hij nu toch blijven? Hij zou vanochtend vertrekken. Toch? Of niet. Wacht, het was pas Zaterdag. Zondag ochtend zou hij de bus nemen, terug naar Nederland. Dus zo gek was het niet, dat hij er nog was. Inschattingsfout. Maar waarom stond hij daar met dat meisje? Wie was dat? Ze leek op mij. Alleen dan tien jaar ouder. Waarom kan ik haar niet zijn? Het is oneerlijk, het hele leven is oneerlijk.

* Dong, dong, dong*
Langzaam werd Elise wakker. Het geluid van de kerkklok had haar gewekt. Nog wat slaperig en met rode ogen keek ze op de wekker, zuchtte en plofte weer terug in de kussens. Met haar ogen half gesloten, doezelde ze weer weg, hoogst waarschijnlijk met haar gedachten bij de afgelopen vakantie. De vakantie die haar leven op zijn kop had gezet.
Al snel opende ze echter haar ogen weer en maakte aanstalten om op te staan. Snel wierp ze nog een laatste blik op het dekbed achter zich. Vluchtig streek ze het wat recht en frommelde het zo dat de natte plekken van haar tranen niet zichtbaar meer waren. Toen stond ze op, liep richting de badkamer en douchte al het zand en de tranen van zich af.

Ik weet niet of jullie het wat vinden, maar ik ben maar eens een nieuw verhaal gestart. Het is een beetje warrig begin etc. Wat vinden jullie : )?
[ Even voor de duidelijkheid; het schuine gedeelte denkt zij dus. ]

Allejandro

Re: [Verhaal] Verboden Liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:48

Zeker doorgaan! Ja Aparte stijl Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 20:59

Haha. Mjah apart is het wel Clown

*gaat nog maar een stukje tikken

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:08

ik vind het veelbelovend. Juist dat het een beetje vaag is, en de manier waarop je springt van narrator (kan ff niet op het nederlandse woord komen, is dat gewoon verteller?) maakt het tof!

Ga zo verder!

enne, je moest wel ff zeggen dat je ging schrijven! Nu kunnen we elkaar hypen Knipoog

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 22:12

Dank je wel.
Ja het is gewoon verteller denk ik.

ja sorry, had ik wel moeten doen eigenlijk. hihi

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:24

Ik vind het al erg interessant, je hebt een leuke stijl, je schrijft goed, fijn om te lezen en je maakt het erg spannend. Dus zeker doorgaan!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:29

Nieuw stuk ! Lachen

Ik vind het mooi hoor
Hou wel van een verhaal met 2 kanten.. Lachen

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 22:31

Dank jullie wel Bloos
Ik ben met een nieuw stuk bezig hoor!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:32

hihi, jij hebt nu al meer fans Knipoog
*hype

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 22:34

Hmm..
Misschien moet ik je verhaal wat meer hypen?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 22:57

Citaat:
Opgefrist door de redelijk koude douche, stapte ze even later in het dunne zomerjurkje dat nog in de badkamer hing. Zorgvuldig kamde ze haar haren, stak ze losjes op en liet wat plukken los hangen. Wat voorover gebogen naar de spiegel, maakte ze haar ogen op en bewerkte haar lippen met wat lipgloss. Murmelend zette ze een pasje terug, trok wat gekke bekken en toverde een flauwe glimlach op haar gezicht. Goedkeurend knikte ze eens en stapte nu weer met vastberaden tred de badkamer uit, trok haar schoentjes aan en ging op weg naar de receptie. Nog steeds speelde de glimlach om haar lippen en ze leek vastbesloten deze niet meer te laten verdwijnen. Langzaam liep ze de trap af, zich bewust van de vele blikken die de mensen haar toewierpen. Haar ouders stonden al bij de balie te wachten in hun zomerse outfit. Elise zuchtte, ergerde zich een ogenblik maar herinnerde zich weer dat ze moest glimlachen. Rustig liep ze op haar ouders af, begroette ze alsof ze ze jaren niet gezien had en stelde voor alvast te gaan. Met een vluchtige blik op haar horloge, stemde haar moeder in. Elise haar broer, Thom, was onderhand ook geariveerd en stond wat nonchalant tegen de muur geleund. Met zijn vieren stapten ze uiteindelijk het hotel uit en liepen door de zinderende hitte richting de bus die hen naar de stad zou brengen. Elise zette een zonnebril op, mede tegen de zon, maar voornamelijk om haar ogen te verbergen. Zo kon ze ongemerkt rondgluren of ze hem ergens in de mensenmassa zag lopen, zonder dat haar ouders het opmerkte.
De rit in de bus duurde lang en het was drukkend warm. Elise voelde hoe haar jurkje aan haar bovenbenen plakte en verschoof wat op haar stoel. Even kruiste haar blik die van haar moeder en ze glimlacht weer. Verder bleef het stil, haar familie sprak geen woord. De mensen in de bus hielden allemaal hun eigen verhaal, maar de vier familieleden zwegen, verzonken in hun eigen gedachten. Als buitenstaander zou je denken, dat ze niet gelukkig waren. Misschien waren ze dat ook niet, op dat moment, maar niemand liet iets blijken. Slechts die alles overheersende stilte de hele tijd. Allen wisten ze wat er aan de hand was, maar niemand durfde er weer over te beginnen. Niet na gister avond, niet na dat gesprek.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:12

meer!!!! Haha!

*hype
maar ik meen het, vind het echt leuk en ben super nieuwsgierig naar wat er allemaal mis is enzo!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 23:17

Lachen Dank je wel!
Ik zal misschien nog wat bij tikken, maar pas morgen meer posten!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:20

Oeh cliffhanger Nagelbijten / Gniffelen Leuk joh! Let alleen wel een beetje op sommige woorden:

zonder dat haar ouders het opmerkten

En uit het 1e stukje:

was pas zaterdag.

Mooie, goed verzorgde voeten

Enne, wil wel meer hoor! Knipoog

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 23:25

Lachen dank je wel. heb het in de orginele versie verbeterd.
Enneh; ik schrijf rustig verder Knipoog

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:15

Citaat:
De bus minderde vaart en met piepende remmen stond hij stil. Langzaam opende de deuren zich en de meeste mensen richtten zich op. Vele verlieten de bus; het viertal bleef echter rustig zitten en ze waren zichtbaar opgelucht dat er wat meer ‘leefruimte’ ontstaan was. Elise schoof wat op en volgde met haar ogen, die nog steeds verstopt waren achter de zonnebril, de mensen die de bus uit liepen. Nou, lopen kon je het eigenlijk niet meer noemen. Het was meer sloffend voortbewegen, op een manier die het het minst inspanning kostte. De bus zette zich weer in beweging en Elise sloot haar ogen. Ze luisterde naar de stilte en verzonk toen weer in haar eigen gedachten.

Wanneer was het ookal weer begonnen? Oh ja. Die eerste dinsdag van de vakantie. Die ogen, die glimlach. Hij had gewoon iets speciaals. Hij was echt snel weer verdwenen. Net zo plotseling als hij was gekomen. De hele dag had spookte het door mijn hoofd. Steeds dacht ik weer aan hem. Ik wist meteen dat het niet goed was. Het kon gewoon niet goed zijn. Hij en ik.Geen denken aan.Toen was ik zestien; een klein meisje nog.En hij; nee ik eiste van mezelf er niet aan te denken. Ik vond het een bevlieging, dacht dat ik hem toch nooit meer zou zien. Maar ik zat fout, weet ik nu.

Elise schrok op van haar moeder, die haar zachtjes op haar schouder tikte. De bus stond inmiddels weer stil en ze moesten uitstappen. Haastig stond ze op, trok haar jurkje recht en liep achter de rest van de familie aan, de bus uit. Even bleven ze staan, oriënteerde zich en vervolgden toen hun weg door de smalle steegjes, op weg naar hun eindbestemming: de markt. Het was nog steeds warm en benauwd en vermoeid sleepten ze zich voort, met in het vooruitzicht het ijs wat ze dadelijk zouden gaan eten.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:32

Leuk stukje weer! Die afwisseling maakt het spannend. Paar kleine dingen:

Langzaam openden de deuren

oriënteerdenzich

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:44

Haha.
Ik ben wel goed hè, in die -n dingen.
Zal er voortaan beter op letten.
Dank je!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:48

ik blijf het interessant vinden, dus kom maar op met de rest! Knipoog

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:53

De rest die er nog niet is.
Maar ik heb wel ideetjes enzo.
Dus geduld Haha!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:00

en laat dat nou precies zijn wat ik niet heb Haha!

maar doe rustig aan hoor, want t moet wel een supergoed verhaal worden natuurlijk!

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:08

Leuk! Haha!
en oh ik ga het volgen Cool

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:09

Haha oké
*gaat dan nog maar even verder schrijven enzo Vork

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 20:59

Citaat:
Uiteindelijk kwamen ze aan bij een klein marktpleintje, waar verscheidene mensen hun spullen hadden uitgestald. Hun wegen splitsten zich en Elise en haar familie gingen allen een eigen weg over de kleine klinkers. Elise deed of ze geïnteresseerd was in de vele sieraden die uitgestald waren, maar haar gedachten dwaalden verder af. Mompelend riep ze zichzelf tot de orde, glimlachte wat en liep rustig verder langs de kraampjes. Over een uur hadden ze afgesproken weer bij elkaar te komen. Tot die tijd hadden ze de tijd wat souvenirs uit te zoeken en eventueel iets voor zichzelf te kopen.
Elise keek opzij en zag haar ouders een eindje verder op staan twijfelen, of ze een vaas nu wel of niet moesten kopen. Haar broer was nergens te bekennen. Vlug maakte ze zich los uit de mensenmassa en glipte het steegje in. Hier was ze de afgelopen jaren al zo vaak geweest. Rustig liep ze tussen de twee witte huizen door en tastte met haar handen de muren af, die nog redelijk koel waren. Genietend van de schaduw die de huizen op haar wierpen, liep ze verder en stopte uiteindelijk voor de bruine deur. Nerveus veegde ze haar handen af aan de dunne stof van haar jurkje en drukte op de bel. Ze zette een stapje terug, hipte van haar ene been op het andere en bleef vol verwachting naar de deur kijken. De deur opende zich met een kier, Elise keek nog even rond en glipte toen naar binnen.
De hal was smal en er kwam weinig licht binnen. Vlug liep ze achter de donkere gestalte voor haar aan. Ze kwamen in een lichtere kamer, maar ook hier zaten de gordijnen dicht. Rustig bleef Elise staan wachten tot de persoon voor haar zich omdraaide en glimlachte bij het zien van zijn gezicht.

Michael. Wat heb ik hem eigenlijk gemist. Ik ga het hem vertellen.Gewoon het hele verhaal vertellen; maar wat ziet hij er slecht uit. Eerst maar even naar hem luisteren en vragen hoe het met hem is. Dan is er nog wel even tijd om mijn verhaal te vertellen. Hij weet er vast raad mee, zoals altijd. Lieve, trouwe Michael.

Vrolijk viel Elise hem om de hals en knuffelde hem flink. “Wat heb ik jou gemist zeg, wat heb ik jou gemist.’ Even hielden ze elkaar vast, deden beide een stap terug en glimlachten wat onwennig. Na zo’n lange tijd, wel zeven maanden, was het leuk elkaar weer terug te zien, maar ook wel enigzins wennen. Michael maakte een gebaar, dat ze moest gaan zitten en Elise nam plaats op de bank. Nieuwgierig keek ze wat rond en hield hem ondertussen in de gaten. Ze zag hem naar de keuken vertrekken en even later terugkomen met twee glazen cola, inclusief ijsklontjes. Ze grijnsde, omdat hij nog wist wat ze altijd wilde drinken en klopte wat op de lege plaats naast haar. Hij zette het glas voor haar neer en plofte naast haar neer op de bank. Kort keken ze elkaar aan, grijnsde nog wat en begonnen te praten...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:50

jeee, weer een nieuw stuk!!

alleen aan het begin,.. "Hun wegen splitsten zich en Elise en haar familie gingen allen een eigen weg "
das n beetje dubbelop...

verder heb ik niet op spelling enz gelet, maar dit viel me op. enne... leuk leuk leuk!