[fotografie] "DE" D-SLR camera?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[fotografie] "DE" D-SLR camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:44

jaja t is bijna zo ver dan kan ik een digitale spiegel reflex camera aanschaffen! Ik heb een budget rond de 1000 euro iets meer mag ook maar niet "TE".

Ik heb al een beetje rond gekeken en zag de Olympus E 300 .. deze heeft 8 megapixel en klinkt allemaal best leuk.. maar het model is een "compact" camera wel met verwisselbare lenzen maar ik wil graag iets "groters" vind een kleine camera onprofecioneel over komen.

Ik zoek ongeveer 8 pixel of hoger, met verwisselbare lenzen het liefst met een XDcart als geheugen (aangezien ik daar een berg van heb van mijn camera die ik nu heb) . Die geschikt is voor profesionele fotografie..

Iemand tips?

Anoniem

Re: [fotografie] "DE" D-SLR camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:36

kent iemand de canon eos 20d ? deze heeft ook 8 megapixel is wel iets boven mijn budget maar klinkt erg goed..

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:51

De canon 350 D (opvolger 300D) heeft een 8.0 megapixel sensor en zal rond de 1.000 euro liggen.

http://www.nu.nl/news/484759/133/Canon_ ... _300D.html

Debo schreef:
ik wil graag iets "groters" vind een kleine camera onprofecioneel over komen.

Mensen kunnen met 'grote' camera's heel onprofessionele foto's maken hoor Tong uitsteken

(en het zijn trouwens de lenzen die het hem doen, niet de body)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:00

Sannah schreef:

Mensen kunnen met 'grote' camera's heel onprofessionele foto's maken hoor Tong uitsteken

(en het zijn trouwens de lenzen die het hem doen, niet de body)

bedankt! Ja oke .. maar ik maak nu foto's met een compacte camera maar sta altijd te kwijlen als er iemand met zoeen enorm ding naast me komt staan Haha! . Aangezien ik ook veel foto's maak op evenementen wil iets zichtbaars om mijn nek hebben hangen omdat je er anders iet doorgelaten word Tong uitsteken Zodra mensen een grote camera zien mag je altijd de ring in Knipoog

Ik heb een telelens maar ben er nog niet achter op welke camera ik die kan zetten. Hij zit nu op mijn minolta analoge camera maar er zit volgens het boekje een "cannon sluiting" op.. dus hoop dat t past!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:01

ik heb sinds kort een Nikon 70D ik geloof dat ie rond de 1300,- was maar het is een erg goeie camera

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:11

Quarterh0rse schreef:
ik heb sinds kort een Nikon 70D ik geloof dat ie rond de 1300,- was maar het is een erg goeie camera

hai

bedankt! maar ik vind 6 megapixel te weinig als ik voor t zelfde geld 8 pixel kan krijgen Bloos (jeetje ben verwent zeg Vork )

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:24

Debo schreef:
hai

bedankt! maar ik vind 6 megapixel te weinig als ik voor t zelfde geld 8 pixel kan krijgen Bloos (jeetje ben verwent zeg Vork )

Leg mij dan eens uit wat dat voor jou voor meerwaarde heeft?

De telelens die je hebt past hoogstwaarschijnlijk niet op de digitale SLR van Canon.
Het moet elektronisch ook matchen, alleen een Canonvatting zegt niets.
Kijk eens op www.dutchphotozone.come, daar kan je een hoop leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:29

Sannah schreef:
Debo schreef:
hai

Leg mij dan eens uit wat dat voor jou voor meerwaarde heeft?

De telelens die je hebt past hoogstwaarschijnlijk niet op de digitale SLR van Canon.
Het moet elektronisch ook matchen, alleen een Canonvatting zegt niets.
Kijk eens op www.dutchphotozone.come, daar kan je een hoop leren.

de meerwaarde van de pixels is een mooiere kwaliteit foto's die tot een groter formaat zijn uit te vergroten. wat ik erg belangrijk vind

ik ga ff kijken op de site bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:38

ik heb een Sigma 70-210 1:4-5.6 telelens een soortgelijke (4:0-5.6)word als behoorlijk slecht aangeduid Bloos haha nou maar goed dat ik er maar 25 euro voor betaald heb dan Haha! Knipoog

http://www.digitallyactive.com/lenses/v ... lensID=256

maar kan er niet op uit maken of hij er op zou passen

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:45

Debo schreef:
de meerwaarde van de pixels is een mooiere kwaliteit foto's die tot een groter formaat zijn uit te vergroten. wat ik erg belangrijk vind

De kwaliteit blijft hetzelfde bij 6.0 of 8.0 MP. Je kan een 8.0 MP foto iets groter laten afdrukken, maar wanneer maak je afdrukken groter dan A4?

Wat weet je nog meer over de lens? (type, hoe oud?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:52

Sannah schreef:
Debo schreef:

De kwaliteit blijft hetzelfde bij 6.0 of 8.0 MP. Je kan een 8.0 MP foto iets groter laten afdrukken, maar wanneer maak je afdrukken groter dan A4?

Wat weet je nog meer over de lens? (type, hoe oud?)

hai Tja ik druk ze voor mezelf niet groter af maar voor mijn "bedrijfje" krijg ik regelmatig grotere afdrukken aangevraagd. Nu heb ik met 4 mega pixel ook al eens een foto van 60 bij 50 laten afdrukken die was nog erg mooi maar toch met 8 is het natuurlijk 2x zo mooi.

Ik weet allen wat er op staat aangezien ik uit het boekje niet veel wijzer word dit staat er op:

merk sigma (UC Zoom)
doorsnee 52mm
70-210mm
1:4-5.6
multi-coated
optomet UMC UV

er zit naast de zoom stand ook een macro stand op Hoe oud hij is zou ik niet weten ik heb hem vorrig jaar 2de hand overgenomen via marktplaats.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:10

Nee, deze lens is niet geschikt voor de DSLR.
Trouwens, als je er toen 25 euro voor betaald hebt, kan je 'm nu meteen geheel afschrijven Haha!

Je ziet nu wel op bv. Marktplaats veel relatief nieuwe lenzen in de verkoop komen die wel geschikt zijn voor DSLR-camera's. Scheelt vaak aardig met nieuwprijs en je koopt over het algemeen geen rommel meer. Dit komt voornamelijk omdat men begint met 'eenvoudige' lenzen die zeker wel goed zijn, maar toch snel wil overstappen naar bv lichtsterkere lenzen of primes.
(ook ik kan mezelf moeilijk in bedwang houden Haha! )

Moet trouwens zeggen dat de 300D ook met regelmaat aangeboden wordt voor goede prijs. Er staat er nu een te koop voor 700 euro incl. 2 goede lenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:16

Sannah schreef:
Nee, deze lens is niet geschikt voor de DSLR.
Trouwens, als je er toen 25 euro voor betaald hebt, kan je 'm nu meteen geheel afschrijven Haha!

Je ziet nu wel op bv. Marktplaats veel relatief nieuwe lenzen in de verkoop komen die wel geschikt zijn voor DSLR-camera's. Scheelt vaak aardig met nieuwprijs en je koopt over het algemeen geen rommel meer. Dit komt voornamelijk omdat men begint met 'eenvoudige' lenzen die zeker wel goed zijn, maar toch snel wil overstappen naar bv lichtsterkere lenzen of primes.
(ook ik kan mezelf moeilijk in bedwang houden Haha! )

Moet trouwens zeggen dat de 300D ook met regelmaat aangeboden wordt voor goede prijs. Er staat er nu een te koop voor 700 euro incl. 2 goede lenzen.

op marktplaats staan inderdaad vaak goede camera's te koop voor leuke prijzen.. Ik moet echt eens goed gaan kijken hoe en wat.. het probleem van kopen via internet is dat je het niet even kan proberen. daarom ga ik liever nar de winkel dan kun je verschillende modellen eens in je handen houden en eens kijken hoe het aanvoelt en werkt..

moeilijk moielijk.. had de vorrige keer mezelf niet goed ingelezen en ben toen met de camera waar ik nu mee fotografeer thuis gekomen vond het eerst een geweldig ding maar wil nu gewoon meer.. had toen gewoon al een SLR moeten kopen maar helaas heb ik me om laten praten in die winkel.

het is een fijne camera daar niet van maar t is niet goed genoeg Bloos

Wat voor camera zou je me aanraden voor vooral model(menselijk en dierlijk) en paardensportfotografie ?

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:45

Debo schreef:
Wat voor camera zou je me aanraden voor vooral model(menselijk en dierlijk) en paardensportfotografie ?

Mijn mening Knipoog :
De 300D of 350D (zelf zou ik dan voor de 350D gaan, net weer wat meer doorontwikkeld)
en lenzen:

voor portretfotografie:
Canon EF 50 mm 1.8 II (=lichtsterke lens (geen zoomlens) met goede prijs/kwaliteitverhouding, kost +/- 100 euro)
of Canon EF 85 mm 1.8 USM (ook lichtsterk, geen zoom dus, +/- 400 euro)

De kitlens (Canon EF-S 18-55/3.5-5.6) zou ik zeker tweedehands kopen, die wordt veel aangeboden en is dus een 'simpele' zoomlens.

Voor sportfotografie:
ik heb zelf de Sigma 70-300 f/4-5.6 APO Macro Super II, met macrofunctie dus. Fijn voor sport buiten als het mooi weer is.
Voor binnen gaat mijn voorkeur naar de Canon EF 135/2.0 L USM, maar daar moet ik nog even voor doorsparen Haha! . Kost bijna 1.000 euro.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:02

Je hebt DPZ ontdekt zie ik. Moet zeggen dat over het algemeen de meningen hetzelfde zijn als die van mij. Ga voor goede lenzen en een tweedehands body. Een beter body kan je later altijd nog kopen Lachen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:56

Ik zou ook gaan voor een EOS 300D, eventueel tweedehands of een vergelijkbare body van een ander merk.
De body is niet het belangrijkste en ook niet het duurste. Meeste geld gaat naar de lenzen.
Die maken de foto.
Ik heb liever een wat goedkopere body en dat ik dan geld over heb om een stel goede lenzen te kopen dan een dure body en lenzen van zo rond de €250,-.
Het kwaliteitsverschil is veel groter als je lenzen vergelijk i.p.v. body's.
Als voorbeeld, komend weekend ga ik kijken voor een lens die heel wat duurder is dan de body...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:03

Ik ben nu aan het sparen voor de Minolta Dynax 7D, deze kost bij de goedkoopste firma €1355,-. De reden waarom ík deze wil is omdat ik al 4 zeer goede minolta lensen heb, en deze allemaal op de Dynax 7D passen. Verder is 6.1 megapixel meer dan genoeg vind ik.

En tja, als je écht iets duurs met heel veel megapixel wil moet je misschien nog even doorsparen?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:15

Debo schreef:
Quarterh0rse schreef:

hai

haha ja denk het ook ja. Inprecipe maakt het weinig uit hoeveel pixels je heb. Je kan met 1 pixel ook mooie foto´s maken maar het is alleen voor het afdrukken erg van belang.
Met 4 pixels kan je idd al een aardig vergroting doen dus met 6 al helemaal.
tuurlijk is 8 pixels erg leuk maar wanneer vergroot je nou eigenlijk een foto tot superposterformaat? Dan kan je dr beter 1 nemen van gelijk 12 pixels Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:48

ik ga net als jij voor de Nikon D70!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:50

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:52

ik heb mijn canon eos d rebel (amerikaanse import) voor 590 euro gekocht op gran Canaria.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:57

Quarterh0rse schreef:

Nikon D70 879.00
Nikon D70 incl. AF-S 18-70 DX (Engels) 974.00
Nikon D70 (Engels) 764.00
Nikon D70 incl. AF-S 18-70 DX 1125.00

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:06

Toevallig zeg, ik ben van plan de Olympus E-300 aan te schaffen. Ik ben vanochtend de winkels ingedoken voor nog meer informatie, maar ik denk dat dat voor mij dé camera is. Succes met je keuze. Knipoog Voordeel van deze camera is de beveiliging tegen stof en dat het een aluminium body heeft.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:55

KeeK schreef:
Toevallig zeg, ik ben van plan de Olympus E-300 aan te schaffen. Ik ben vanochtend de winkels ingedoken voor nog meer informatie, maar ik denk dat dat voor mij dé camera is. Succes met je keuze. Knipoog Voordeel van deze camera is de beveiliging tegen stof en dat het een aluminium body heeft.

nadeel van de olympus is dat er niet zo veel soorten objectieven voor zijn heb ik begrepen, maar dat ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee wilt!

en hij was 300 duurder dan mijn canon eos d, dat was voor mij de reden om de canon te kopen, nu heb ik extra budget voor een extra lens.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:12

Samsam schreef:
nog een tip voor een goede winkel (ook online) Vaak de goedkoopste!!

http://www.foto-konijnenberg.nl/

Hele goede zaak en service.
Via internet kan je er prima shoppen. Naar de winkel gaan (in Den Ham) kan alleen als je een zeer goede zelfbeheersing hebt Scheve mond

heb ik dus niet...