Maar dat merk ik vanzelf.
Dit is een soort dagboek, n.a.v topic
[VvdD] Nog 1 laatste redmiddel... het moet werken..!
ik weet niet of het nog vervolgen krijgt, dat hangt af van de werkelijkheid!
Liza is nu een maand hoefebevangen. Elke dag ga ik naar haar toe, mest uit, borstel haar veel langer dan nodig is, zet haar in een schone stal en ga dan bij haar zitten.
Dan zoekt ze mijn zakken door naar brokjes, en staat de spaanse pas te doen.
Gek paard..
Ze heeft pijn, en toch doet ze nog de spaanse pas voor me. (of voor de brokjes die ze denkt te krijgen

Natuurlijk heb ik dan de neiging om haar een emmer eten te geven, maar dat mag dus echt niet. Ze mag alleen wat oud hooi, en stro.
Toen ze nog te dik was, mocht ze ook niet zoveel eten, en maar 2-3 uur per dag op de wei.
Dan liep ze recht door het draad heen, en ging gewoon ergens staan vreten.
Nu niet.. en dat is een teken dat het echt niet goed met haar is!
De honden profiteren er van, dat Lisa niet zo snel meer is.
Anna, die sprekend op een hyena lijkt, gedraagt zich ook precies zo.
Ze blaft niet alleen net alsof ze de slappe lach heeft, maar ze is ook een beeetje achterbaks.
Als ik even niet op sta te letten, rent ze als een gek achter Lisa langs, bijt haar in haar staart, en rent dan heel hard weg.Het leukste spelltje van de wereld! Wat een gluiperd.
Toen lisa nog beter was, heeft ze wel eens flink hard raak getrapt.
Anna jankend de wei uit.
Nou zou je denken, die doet het nooooit meer.
Ahum. Het enige wat Anna ervan geleerd heeft, is dat ze nog wat sneller moet zijn, dant trapt Lisa mis. Nu al helemaal, want haar reactie vermogen is minimaal aangezien ze onder de pijnstillers zit..
De jaarlingmerrie van de buren zal zich ook wel vervelen, bedenk ik me net.
Altijd als we daarlangs reden, werd ze helemaal gek. De hele wei ploegde ze om.
( de buren zullen dus wél blij zijn…)
Samen met haar dikke shetlandvriendje maakte ze de raarste bokken.
De shet rende soms heel hard onder de merrie door, zo’n stom gezicht!
Elke dag reden we daarlangs, en paardrijden was eigenlijk heel gewoon voor me geworden. Een beetje routine..
Ik vond het heel gewoon dat ik gewoon kon rijden wanneer ik wilde. Het bos in, wanneer ik wilde, zelf bepaalde wanneer ik wilde springen of dressuren. Ik genoot er wel van, maar het was zo normaal voor me geworden, dat ik me niet vaak meer bedacht hoe gelukkig ik eigenlijk was met zo’n lief, geweldig paardje.
Ergens vind ik het niet zo heel erg dat ik een poosje niet meer op haar hebt gereden. Nu heb ik veel tijd om te knufffelen. Ik denk er veel over na, hoe het zal zijn als ze echt afgemaakt moet worden. Maarja. Tot dan, krijgt ze alle aandacht van de wereld!