[verhaal] Merkwaardig ongeluk ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poenarie

[verhaal] Merkwaardig ongeluk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 17:44

Ik had een hele middag vrij en niks te doen, dus begon ik ff een verhaal te schrijven. Ik vind het opzich best goed gelukt.
Ik ben nog bezig en ik stop bij een spannend gedeelte.
Dit is nog maar de helft.
Ik heb dit geschreven, omdat een jongen op een andere school, heel erg word gepest en hij daarom een keer zelfmoordpoging heeft gedaan.
Stop pesten ! Knipoog
Clown

‘ Doei mam ! ,’ zei Jeroen toen hij de hoek omging.
Het was weer zover, Jeroen fietste nabij de fietsenstalling.
Vanuit zijn ooghoeken zag Jeroen 2 jongens uit zijn klas, verscholen tussen de takken van
de struiken. Jeroens hart roffelde. Hij stapte af en stak het schoolplein over met zijn fiets aan de hand.
Hij telde zijn voetstappen, een, twee, drie, bijna was hij er. Geen beweging ontging hem.
Hij haatte zichzelf omdat hij knikkende knieën had en een hart dat zo tekeer ging.
De jongens sprongen tevoorschijn. ‘Hé,’ riep Jonathan. ‘Daar heb je Jeroen Negerzoen, hij is niet eens te laat vandaag.’ Moet je zijn fiets zien, rijp voor de vuilnisbelt,’ schreeuwde Tim.
Robbert pakte Jeroens fiets bij het stuur en schudde hem heen en weer, zodat de velgen rammelden.
’Zijn bel doet het in ieder geval’ schreeuwde Robbert de grootste pestkop van de klas. Het geluid van de bel gierde door Jeroens hoofd. ‘Maar zijn bagagedrager is niet veel meer waard,’ ging Robbert verder.
Met een zakmes sneed hij het touw waarmee Jeroen zijn bagagedrager aan het frame van zijn fiets had vastgebonden. Het duurde lang, voordat Jeroen besefte dat ook zijn schouderband van zijn tas, was doorgesneden. Jeroen verloor zijn evenwicht en viel neer op de grond.’Hahaha, kijk die loser daar nou liggen,’ gierde Jonathan het uit. Tim pakt de fiets van Jeroen en gooide hem nog even op Jeroen.
Een scherpe pijn schoot in Jeroens rug. Hij kreeg een schop tegen zijn hoofd en een tegen zijn schenen. Ze trokken de capuchon van zijn jas over zijn hoofd zodat hij niets kon zien.’Donder op,’ gilde Jeroen, maar het had geen nut. Hij voelde zich machteloos en begon om zich heen te slaan en te trappen, in de hoop dat hij iemand zou raken. Jeroen begon de moed op te geven en gaf zich over. Robbert trok hem aan zijn capuchon omhoog.’Opstaan, dikzak,’ zei Tim. Jeroen stond op en begon te trekken. Ze pakten zijn handen vast en Robbert duwde een mes onder zijn kin. Het was scherp.. Jeroen zijn lichaam begon te beven. Met knikkende knieën hoopt hij dat der iemand aankomt, die hem te hulp schiet.
’Geef de antwoorden van Wiskunde Hoofdstuk 3,’ zei Robbert. ‘Ik heb ze niet,’ riep Jeroen met een onzekere stem. Tim gaf hem een stomp in zijn maag.
‘Ik kan natuurlijk ook Robberts mes gebruiken,’ zei Jonathan op een gemene toon. Hij hield het mes bij zijn keel en maakt een zwiepend gebaar.’Ach laat hem maar. We kijken zelf wel,’ riep Tim.
Jeroen pakte protesterend zijn tas vast. Robbert begon te dreigen met het mes, waardoor Jeroen zijn linnentas los liet. Jonathan pakte de tas van Jeroen. Robbert sneed hem open en schudde de boeken en schriften er uit. ‘Je zult ze niet vinden,’ zei Jeroen ‘ik heb mijn schrift niet bij me.’ Zijn boeken en schriften lagen in de prut op de grond. Hij was altijd heel zuinig op zijn spullen. De jongens zagen het ernstige hoofd van Jeroen, die doodsbang was dat zijn boeken kapot zouden gaan. Om duidelijk te laten merken dat ze het niet eens waren met Jeroen, gingen ze een paar bladeren eruit scheuren en in de modder dopen. De greep op Jeroens rug verslapte. Met een snelle beweging rukte Jeroen zichzelf los. Jeroen was woedend en stapte op de twee jongens af, die dicht bij elkaar stonden en klapte de hoofden tegen elkaar. Robbert kwam ertussen en begon te dreigen met het mes. ‘Blijf van ons af of je weet het,’ zei Robbert. Jeroens knikkende knieën verdwenen en de angst uit zijn ogen veranderde in woede.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:54

Goed gedana hoor ook jij mag doorgaan met je verhaal spannend !

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:54

ik bne het trouwens helemaal met je eens stopt pesten !

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:56

Ik vind het wel een 'leuk' verhaal (niet leuk wat er gebeurd natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken ) , maar het leest wel lekker.
Wanneer post je deel twee? Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 17:58

vreemde is dat mensen onbewust toch vaak mee doen met het pesten
buitensluiten, niet mee vragen met uitjes, roddelen, afspraken expres niet nakomen

mensen let alsjeblieft op! Gepest worden is echt NIET leuk! (eigen ervaring)

maar wel super goed verhaal! ga zo door!!!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:45

knap gedaan hoor, zo'n verhaal schrijven!! Het leest iig heel erg "lekker" ga zo door, ik ben benieuwd naar het tweede deel

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:36

Angelstears schreef:
vreemde is dat mensen onbewust toch vaak mee doen met het pesten
buitensluiten, niet mee vragen met uitjes, roddelen, afspraken expres niet nakomen

mensen let alsjeblieft op! Gepest worden is echt NIET leuk! (eigen ervaring)

maar wel super goed verhaal! ga zo door!!!

Ja ik ook
Ik ben bezig met het tweede deel Lachen
Bedankt voor leuke reacties Knipoog

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 19:40

deesjuh schreef:
Ik vind het wel een 'leuk' verhaal (niet leuk wat er gebeurd natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken ) , maar het leest wel lekker.
Wanneer post je deel twee? Lachen

Ik ben nu weer bezig Knipoog
Dus hij komt vandaag nog Lachen

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 20:05

Vervolg :

Hij zou ze leren zijn spullen te vernielen. Dit was niet de eerste keer en nou was het genoeg! ‘Kom maar op als je durft,’ zei hij. ‘Een flinke steek en Jeroen met zijn goede cijfers is er geweest,’ zei Robbert. ‘Laat eens zien wat je kunt Jeroen,’ riepen de jongens om hem heen ’Of ben je bang?’
Jeroen sloeg naar Robberts mes en voelde een stekende pijn in zijn hand. Om hem heen klonk gejoel. Hij zag alleen het mes en Robberts van haat verwrongen gezicht. Jeroen wou hem vermoorden. ‘Het moet ophouden met dat eeuwige getreiter,’ dacht hij. Met een kreet van woede, sprong hij met zijn hele gewicht op Robberts rug. Hij klemde zijn armen om zijn schouders, verloor zijn evenwicht en sleurde Robbert mee, zodat ze samen over de grond rolden. Jeroen probeerde Robberts mes af te pakken, maar hij was sterker en de andere jongens gingen zich er mee bemoeien. ‘Grijp hem,’ riepen ze. ‘Sla erop los!’
Er werd aan Jeroens jas getrokken. Hij bleef doorgaan, want hij moest en zou Robbert zijn mes afpakken. Totdat er nog een keer naar zijn jas gegrepen werd en hij een bekende stem hoorde. ‘Afgelopen, onmiddellijk en mee naar de conrector. Alle twee!’
’Hier is je mes,’ fluisterde Robbert en hij duwde het bebloede mes in Jeroens handen. Hij keek er vol afgrijzen naar. Wat voor streek leverde Robbert hem nu weer? Het was zijn mes helemaal niet! Hij wilde het op de grond gooien, maar de leraar trok het uit zijn handen. ‘Dit is het toppunt,’ riep hij. ‘Doorlopen en snel een beetje!’

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:12

wow echt een goed verhaal ik kan niet wachten op het volgende stuk ... Haha!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 20:37

Vervolg:

Voor de leraar uit gingen ze het schoolplein over, nagestaard door leerlingen die hun gesprekken staakten en hen nieuwsgierig volgden. Ze kwamen bij de conrector.
’Wie is er begonnen?’ vroeg hij, nadat de leraar het had verteld, wat hij had gezien.
’Hij,’ zei Robbert en hij wees met een onschuldig gezicht naar Jeroen.
Jeroen stoof op, maar voor hij wat kon zeggen, vroeg de conrector: ’En van wie is dit mes?‘
’Van Robbert,’ riep Jeroen en hij balde zijn vuist om zijn woorden kracht bij te geven. ‘Van Jeroen’ zei Robbert, ‘en hij zei dat hij me een doodsteek wilde geven.’
’Leugenaar,’ schreeuwde Jeroen. ‘Dat mes is van jouw. Jij wilde mijn wisk…’ Van boosheid kon hij niet meer uit zijn woorden komen. Hij zou Robbert het liefst op zijn gezicht willen timmeren. Moest je hem zien staan met dat schijnheilige lachje rond zijn mond. Hij zou hem! Hij wilde hem… Het gonsde zijn hoofd en weer kwam de woede naar boven. ‘Rustig jij!’ hoorde hij de conrector in de verte zeggen. Hij voelde dat iemand een hand op zijn schouder legde. ‘We beginnen niet opnieuw. Driftkop! Types zoals jij moeten geen messen op zak hebben.’
’Dat mes is niet van mij!’ schreeuwde Jeroen. ‘Ook niet van mij,’ riep Robbert. ‘Wat is er met je hand?’ vroeg de conrector aan Jeroen. Hij pakte Jeroens rechterhand en bekeek de diepe snijdwond.
‘Ben je links of rechts?’ vroeg hij. ‘Rechts, ’ antwoordde Jeroen terwijl hij naar een zakdoek zocht, omdat zijn spijkerbroek vol met bloed zat en dat nu ook op de vloerbedekking druppelde. Peinzend keek de conrector naar het mes in zijn hand. Het was een duur Zwitsers mes met een kompas, een schaartje en zelfs een kurkentrekker. Hij keek naar Jeroens afgetrapte schoenen en vage spijkerbroek. Hij wist wat der thuis aan de hand was. ‘Dit mes is niet van Jeroen,’ zei hij. ‘Dat geloof ik niet.’
Hij keek Robbert onderzoekend aan. ‘Iemand die rechts is, zal zichzelf nooit rechts verwonden.’ Robbert wipte zenuwachtig van zijn ene been op zijn andere. ‘Dit is jouw mes, Robbert,’ vervolgde de conrector. ‘Je raakte Jeroen toen hij je af wilde weren.’

Ik ben nog steeds bezig Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:46

goed zo meid

ga zo door!
neem ff abo op dit topic

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 20:51

Angelstears schreef:
goed zo meid

ga zo door!
neem ff abo op dit topic

Haha
Dank je wel
Morgen komt der weer een stuk
Of vanavond nog

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:22

hey vet goed verhaal.... hoop dat je sneleen vervolg heb...

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:59

wow heel erg goed stuk weer

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 10:37

oliebol Boos!
Heb ik weer een stuk geschreven
Heb ik het niet hiero naar gekopieerd

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 11:21

is het nu weg ?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:02

Goed verhaal! Je schrijft leuk, op een boeiende manier, zeker doorgaan!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:13

echt goed geschreven!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 17:59

linzzz schreef:
is het nu weg ?

Ja maar ik ga weer beginnen Haha!
Dank je wel Tamara en Jepsica Knipoog

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:03

Heel mooi verhaal! echt heel goed!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:13

Echt een heel goed verhaal Lachen

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:32

Goed hoor! Meer, asjeblieft? Haha!

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:39

goed hoor!
Doorgaan Haha!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 11:54

Ik heb het deel weer gevonden hoor Haha!
En er nog een klein stukje alvast bijgeschreven *LOL*
Vervolg :

’Niet waar’ stamelde Robbert met een rode kleur. ‘Het is wel mijn mes, maar hij pakte het af en toen..’
’Stop met je smoesjes,’zei de conrector. ‘Dit mes krijg je niet meer terug.’
’Ik kreeg het van mijn pas overleden opa,’ stamelde Robbert en het leek even alsof hij in huilen uit zou barsten. ‘Zou hij gewild hebben dat je het op deze manier gebruikte?’ vroeg de conrector. Robbert schudde zijn hoofd, snoot zijn neus en keek Jeroen onheilspellend aan. Ze mochten niet weg voordat de conrector precies wist wat er was gebeurd en Jeroens hand verbonden was. Jeroen vertelde van het gepest en Robbert zei, dat het zijn eigen schuld was, omdat hij niet tegen een geintje kon en dat vonden zij leuk. ‘Een pestkop en een driftkop,’ zei de conrector hoofdschuddend en hij legde Robberts mes in de la van zijn bureau. ‘Kom dat maar halen als je over een paar jaar je diploma hebt,’ zei hij. Robbert moest twee weken na schooltijd de conciërge helpen met gangen vegen en klusjes doen. Jeroen werd in het begin met rust gelaten, maar in de tweede week was in zijn nieuwe tas een beker koffie gegooid. Zijn boeken zagen er vreselijk uit, de bladzijden plakten aan elkaar en de letters in zijn schriften waren onleesbaar.