[TEK] Kijkje de moeite waard --> tekening van KeeK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niekoezz

[TEK] Kijkje de moeite waard --> tekening van KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 17:37

Nou, in mijn vorige topic (tekening van Sjemie) vonden jullie dat ik meer details moest laten zien. Nu heb ik vandaag een nieuwe tekening van mijn lijstje gemaakt. Namelijk die van KeeK. Ik vind hem echt heel mooi gelukt, alleen de oren wilden niet zo. Graag opbouwende kritiek.

De foto:
Afbeelding

De tekening (halster is weggelaten):
Afbeelding[/img]

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 17:38

Ohja, in het echt is hij mooier, de kwaliteit is door het scannen achteruit gegaan

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:41

sorry maar ik vind hem niet zo mooi, de verhoudingen kloppen niet echt. Maar toch heeft ie wel wat OK dan!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:42

Ik vind het oog te hoekig, de onderlip wat te groot en wat me erg stoort zijn de oren... Vooral 't rechter (links voor 't paard dus). Ik vind 't te zwart, te aanwezig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:44

Kvind hem mooi gelukt Niekje! Doe ik je niet na!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:45

ik vind dat je wel goed de adertjes hebt getekent die door het hoofd lopen, die vergeet ik altijd ...

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 17:49

Citaat:
Ik vind het oog te hoekig, de onderlip wat te groot en wat me erg stoort zijn de oren... Vooral 't rechter (links voor 't paard dus). Ik vind 't te zwart, te aanwezig.

Het oog is in het echt veel mooier, dat heb ik in de tekst daarboven gezegt, en hetzelfde over de oren, ook dat staat daarboven. De oren maak ik ook nog een keertje overnieuw. Het is de beste tekening die ik ooit gemaakt heb. Ik ben iig vooruit gegaan, als je vergelijkt met een van de eerste tekeningen.

Citaat:
sorry maar ik vind hem niet zo mooi, de verhoudingen kloppen niet echt. Maar toch heeft ie wel wat

Waarom vind je dat de verhoudingen niet kloppen?

Citaat:
Kvind hem mooi gelukt Niekje! Doe ik je niet na!

Bedankt!

Citaat:
ik vind dat je wel goed de adertjes hebt getekent die door het hoofd lopen, die vergeet ik altijd ...

Jij ook bedankt!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:51

Heeft een beetje wat weg van een striptekening Haha! Ik vind 'm wel leuk

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 17:55

Je zegt dat de kwaliteit door 't scannen achteruitgegaan is, niet dat het oog mooier is. Lijkt me niet dat het oog er op de tekening anders uitziet dan hier. En dat de oren niet wilde lukken heb je idd gezegt, maar niet dat ze er in 't echt mooier uitzien.

Andere tekeningen heb ik niet van je gezien, dus ik ga niet oordelen over de kwaliteit van deze tov andere tekeningen.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 18:05

Citaat:
Heeft een beetje wat weg van een striptekening Ik vind 'm wel leuk

Bedankt!

Citaat:
Je zegt dat de kwaliteit door 't scannen achteruitgegaan is, niet dat het oog mooier is. Lijkt me niet dat het oog er op de tekening anders uitziet dan hier. En dat de oren niet wilde lukken heb je idd gezegt, maar niet dat ze er in 't echt mooier uitzien.

Andere tekeningen heb ik niet van je gezien, dus ik ga niet oordelen over de kwaliteit van deze tov andere tekeningen.

Joh, door het scannen gaat heel vaak de kwaliteit van tekeningen achteruit. Vraag maar aan andere mensen hier. Blijkbaar heb jij zelf nog nooit een tekening in gescant. Maar ja.. als jij me niet wilt gelove moet je dat zelf weten. Ik heb toch ook niet gezegt dat de oren er in het echt mooier uit zien? Ik heb toch gezegt dat die mislukt waren?

Wat je dus nu zegt is WEL een oordeel over mijn tekening. Misschien niet TOV andere tekeningen. Als je niet wilt oordelen over de kwaliteit, waarom doe je het dan?

linzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:06

ik vind het niet zo mooi eigenlijk

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:10

mooi gedaan.
alleen vind ik het oog helemaal niet zo mooi. het is veel te puntig en stripachtig tov de foto. en de oren hebben een rare donkere rand Clown ook hadden ze in het geheel lichter gemogen Knipoog op de foto is er mss schaduw op maar op de tekening komt die niet tot zijn recht dus had je die beter weg gelaten Knipoog verder is hij echt wel mooi.

mooier dan mijn tekening van keek (die btw in mijn profiel staat Schijnheilig ) spijt me nog steeds KeeK maar die was toen echt zwaar mislukt

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 18:10

Citaat:
ik vind het niet zo mooi eigenlijk

Je kunt wel zeggen, hij is wel of niet mooi, maar geef dan ook de reden ervan...

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:34

Hij heeft wel wat, alleen hij is nog niet super.. De oren zijn veels te dik en zwart aanwezig, het oog is te hoekig en de onderlip is te dun ... Meer een strippaardje Lachen Gewoon veel oefenen, of eerst paarden overtrekken, dan leer je de verhoudingen goed kennen

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 18:37

Citaat:
Hij heeft wel wat, alleen hij is nog niet super.. De oren zijn veels te dik en zwart aanwezig, het oog is te hoekig en de onderlip is te dun ... Meer een strippaardje Gewoon veel oefenen, of eerst paarden overtrekken, dan leer je de verhoudingen goed kennen

Voor de duizendste keer: De oren zijn mislukt en die ga ik nog overnieuw maken.
Over de onderlip: Als je goed naar de foto kijkt zie je dat het wel klopt.

Ik vind het jammer dat ik zoveel negatieve reacties krijg op een tekening waar ik mijn best voor doe. Bovendien, ik heb vaak mindere tekeningen gezien, en die mensen krijgen WEL positieve reacties. Jammer...

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:39

Wat wil je nou ? Dat iedereen jouw tekening mooi vind ?
Ik vind hem niet mooi, hij is een beetje hoekig.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 18:42

Citaat:
Wat wil je nou ? Dat iedereen jouw tekening mooi vind ?
Ik vind hem niet mooi, hij is een beetje hoekig.

Nee, ik wil niet dat iedereen mijn tekening mooi vindt.

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:49

Niekoezz, nogmaals super bedankt! OK dan!
Ik vind de tekening wel geslaagd. Lachen

En marjoke, die was wel mooi, hoor. En nogmaals bedankt daarvoor. Knipoog

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 18:52

Citaat:
Niekoezz, nogmaals super bedankt!
Ik vind de tekening wel geslaagd.

Bedankt..! Knipoog

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 18:53

ik vind het hoofd er een beetje raar uitzien maar voor de rest is ie mooi hoor Haha! ik kan t niet Tong uitsteken

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 19:01

Dankje

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:11

Ik vind hem wel leuk
De oren vind ik alleen een beetje klein getekend.

Depny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:14

Ik vind de neus echt heel mooi!
Ik vind het oog iets te hoekig, waardoor het een beetje onecht lijkt. Je zou de randjes wat kunnen afronden. Ook bij de ader met dat soort "kommetje" zou je de randen van dat "kommetje" wat minder scherp kunnen tekenen en wat ronder (dat geld ook voor sommige hoekige stukjes van aders).
Maar als je deze tekening vergelijkt met andere tekeningen van je, ben je zeker vooruit gegaan!

En als je zegt: ik vind de tekening niet mooi, of ik vind het oog niet mooi enz, geef dan een uitleg waarom je het niet mooi vind. Als je alleen maar zegt ik vind hem niet mooi, weet Aniek niet waarom je dat vind en kan ze er dus ook niks van leren.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:43

Teken je vaak?
Hij is best mooi op wat schoonheidsfoutjes na.
Waar je bijvoorbeeld nog aan zou kunnen werken is de schaduw.
Zo heb je de oren te donker getekent in vergelijking met de rest. Probeer die overgang tussen oor en rest van hoofd wat geleidelijker te maken. Tus het hoofd nog een tikje donkerder te maken.

(O ja, en probeer niet direct in de verdediging te schieten. Mensen bedoelen het goed Knipoog )

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 20:11

Citaat:
Ik vind de neus echt heel mooi!
Ik vind het oog iets te hoekig, waardoor het een beetje onecht lijkt. Je zou de randjes wat kunnen afronden. Ook bij de ader met dat soort "kommetje" zou je de randen van dat "kommetje" wat minder scherp kunnen tekenen en wat ronder (dat geld ook voor sommige hoekige stukjes van aders).
Maar als je deze tekening vergelijkt met andere tekeningen van je, ben je zeker vooruit gegaan!

En als je zegt: ik vind de tekening niet mooi, of ik vind het oog niet mooi enz, geef dan een uitleg waarom je het niet mooi vind. Als je alleen maar zegt ik vind hem niet mooi, weet Aniek niet waarom je dat vind en kan ze er dus ook niks van leren.

Bedankt!

Citaat:
Ik vind hem wel leuk
De oren vind ik alleen een beetje klein getekend.

Bedankt!

Citaat:
Teken je vaak?
Hij is best mooi op wat schoonheidsfoutjes na.
Waar je bijvoorbeeld nog aan zou kunnen werken is de schaduw.
Zo heb je de oren te donker getekent in vergelijking met de rest. Probeer die overgang tussen oor en rest van hoofd wat geleidelijker te maken. Tus het hoofd nog een tikje donkerder te maken.

(O ja, en probeer niet direct in de verdediging te schieten. Mensen bedoelen het goed )

Ik heb een lijstje bij Crea Bea van mensen waarvan ik de paarden moet natekenen. Dit is er dus ook eentje van. Bedankt voor je reactie. Ik schiet echt niet in de verdediging. Maar bijvoorbeeld bij mijn andere topic vind ik de tekening stukken minder en daar krijg ik wel veel positieve reacties. Daar snap ik de logica dus gewoon niet van.

Groetjes Aniek.