[VER] Dat heb jij gedaan.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soeboenoe

[VER] Dat heb jij gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 15:50

Dit zit al even in het vat en ben er al een aantal keer aan begonnen. Maar wil er, nu mijn andere verhaal klaar is, toch mee verder stoeien.
Lezen/worstelen jullie met me mee?

Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Proloog

Lang heb ik gedacht dat ikzelf de schuld had aan dit alles, daarna heb ik jou de schuld gegeven. Uiteindelijk denk ik dat het toch wel een erg verwarrende situatie is geweest. Althans, ik hoop dat het een verwarrende situatie was. Want als de waarheid blijkt te zijn dat het voor jou heel helder is geweest, denk ik dat ik dat maar moeilijk te boven kom…

1.

Ben je ooit wel eens zo verliefd geweest dat je dit vijftien jaar later nog steeds in iedere vezel van je lijf voelt? Dat er eigenlijk stiekem geen enkele dag voorbijgaat, zonder dat je aan die persoon denkt. Of noemen ze dat tegenwoordig obsessie?

MissJG

Re: [VER] Dat heb jij gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 16:08

Ik volg uiteraard weer heel graag mee! *\o/*

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 17:02

je vorige verhaal ook helemaal gevolgd, dus deze ook zeker weer!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 17:42

Ik haak aan.

Met hooggespannen verwachtingen

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 17:59

Ik heb een stipje gezet..ga je zeker weer volgen. Ben benieuwd.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:01

Je vorige verhaal vanaf het begin mee gevolgt, dus ook hier een stipje voor mij! Het begint al goed!

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 19:56

Ook hier kruip ik weer onder de mee lees steen :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 23:09

Ik volg ook weer

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 23:15

Ik ga volgen!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 23:16

Oeh, stipje. Ik kende deze topics niet, maar het lijkt me super leuk!

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 23:45

Ik volg weer _/-\o_

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 07:07

Ik ben dr ook weer bij

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 07:15

me to _/-\o_

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 09:05

Jep

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 09:34

Jammer dat je andere verhaal nu klaar is maar ik volg weer mee.
Ik ga er van uit dat deze ook weer top wordt want je kan goed schrijven! (Nee ik leg de lat niet hoger maar ben wel enthousiast _/-\o_ )

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 13:18

Ook ik ben weer van de partij, ik heb genoten van je vorige verhaal/boek/script (ik zie er wel een romantische dramafilm met thrillerelementen in ofzo!)

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 15:58

Als dit net zo'n goed verhaal wordt als je vorige, zit ik weer aan bokt gekluisterd!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 17:20

Ik haak zeker weer aan. Heb zo genoten van je vorige verhaal....

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:45

Ik volg ook weer :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 21:56

WOW wat een mooie recensies!

Ik ga ook meelezen. Leuk om mede-Bokt-schrijvers te supporten/ mee te lezen!

Go!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:12

Ik ben weer benieuwd!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:32

Aanwezig ook ik wil geen letter missen!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 13:07

Wat ontzettend leuk al die volgers weer! Ik hoop dat ik jullie niet teleur ga stellen!

Wat ik in mijn vorige post nog vergeten ben te vermelden:
- Eventuele namen, plaatsen e.d. zijn gefingeerd om de personen in het verhaal onherkenbaar te maken, gezien het wel gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.

- Dit is een ander soort verhaal dan mijn vorige verhaal. Veel meer gericht op de psychologie, dus ik hoop dat het jullie aanspreekt!

- Opbouwende kritiek en opmerkingen vind ik alleen maar fijn en leuk om te lezen!

Hier is het stuk van vandaag :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Soms denk ik dat het allemaal begonnen is toen ik achttien was, op het moment dat voor altijd in mijn geheugen gegrift staat. Maar als ik heel eerlijk ben, is het al veel eerder begonnen.
Er waren zoveel kleine momenten; even dat praatje, iemand terechtwijzen of waarschuwen zodat ze me met rust zouden laten, momenten die niemand anders opvielen. Of misschien wel, maar niemand heeft ze ooit benoemd. Nu ik drieëndertig ben, zie ik dat er wellicht meer verscholen lag in deze handelingen dan enkel vriendelijk zijn. Toch wil ik wel eerlijk blijven… Het voelde toen alsof ik de wereld aankon. Jij was mijn reddingslijn.

Ik was denk ik een jaar of vijftien toen je het voor het eerst voor me opnam. Er was een ruzie tussen mij en een toenmalige vriendin. Zij had een ander meisje zover gekregen om mij te bedreigen en daar was jij. Je hebt de hele situatie binnen no-time op weten te lossen en ik kreeg zelfs excuses van de toenmalige vriendin.
Ik voelde me beschermd, gezien. Ik herinner het me nog zo scherp, alsof mijn geheugen al die momenten als een film in 4K opgeslagen heeft en de rest van mijn middelbareschooltijd een film op videoband is die al net iets te vaak afgedraaid is.

Het bleef ook niet bij die ene keer. Als ik het moeilijk had of even niet meer wist hoe of wat, was jij daar wederom. Een grapje, een betekenisvolle blik of een bemoedigende opmerking en mijn dag was beter dan hoe die begon. Jij was diegene die zag dat ik het af en toe niet trok, dat ik wankelde, terwijl ik de rest van de wereld wilde laten geloven dat het me prima afging.

Ik denk dat niemand op dat moment het woord “grooming” gebruikt zou hebben en ik al helemaal niet. Voor mij was het warmte, ik had zo ontzettend veel behoefte aan iemand die me écht zag. Vriendinnen waren bezig met vriendjes, feestjes, concerten en ik probeerde mee te doen. Het voelde voor mij alleen altijd alsof ik niet écht meedeed. Ik stond er altijd een stukje buiten en jij gaf me het gevoel dat ik er wél bij hoorde.

Nu, vijftien jaar later, vraag ik me af hoe ik het niet heb kunnen zien. Ik ben drieëndertig, heb werk, verantwoordelijkheid en ik weet hoe macht werkt.
Als ik naar een foto van mijn achttienjarige gezicht kijk, nog vol van onzekerheid die ik aan alle kanten probeerde te maskeren, voelt het toch als een steen in mijn maag. Hoe kon jij niet hebben gezien hoe kwetsbaar ik was? Of zag je het wel en was dat juist hetgeen dat je zo aantrok?

Ik weet niet wat erger is; dat jij bewust grenzen hebt verschoven of dat ik erin mee ben gegaan en mezelf in jouw handen heb gelegd…

Al die jaren op de middelbare school bleef het bij de kleine dingen, al werden onze gesprekjes wel steeds frequenter. Toch waren deze gesprekjes nog binnen alle kaders die uitgetekend zijn, met af en toe een opmerking vanuit jou die in het licht van de tegenwoordige tijd misschien een wenkbrauw zouden doen optillen.
Als je vroeg hoe het ging, zei ik altijd dat het goed ging, al was dat niet zo. Jij knikte, keek me net iets te lang aan, alsof je wist dat wat ik zei niet klopte, maar me niet wilde dwingen om meer te zeggen. Ik wilde jou vooral laten zien dat ik geen zielig vogeltje was en achteraf gezien, heb je me ook nooit zo bestempeld.

Toch waren er momenten dat ik voelde dat er iets kantelde. Ik was zoekende naar mijn stijl en had me wat “stoerder” gekleed. Wijdere broek, los hemdje, sneakers. Het enige dat jij kon zeggen:
‘Dat kan wel iets vrouwelijker, toch?’

Ik heb die kleding nooit meer aangehad naderhand. Niemand is het opgevallen en misschien wilde ik ook dat het niemand zou opvallen, maar ik kleedde me vrouwelijker: Blouse, nette broek of skinny jeans. En die lompe sneakers heb ik afgedragen op stal.

Toch is er één moment geweest waarop je me duidelijk hebt laten merken dat er meer achter zat. We waren op schoolreis. Jij was begeleider en in het programma stond een avond in een kroeg, wat we als zeventienjarige pubers natuurlijk fantastisch vonden.
Iedereen had een stempelkaart zodat er geen overmatig alcoholgebruik zou zijn. Ik kreeg echter nog wat extra drankjes van jou terwijl jijzelf ook gezellig meedeed. De avond duurde voort en het was top!
Dansen, drinken en dat in een heerlijk vakantieland met tropische temperaturen. Ik kan niet ontkennen dat ik een beetje aangeschoten was en ik vroeg uitgerekend jou om met mij te dansen.
Jij sloeg dat niet af en we dansten te midden van iedereen. Je raakte me met geen vinger verkeerd aan op de dansvloer, maar we waren dichterbij elkaar dan ooit. Ik genoot. Als ik terugdenk aan die avond op de dansvloer, glimlach ik nog steeds.
Teruggekomen bij het hotel, stapte iedereen de bus uit en druppelde langzaam richting hun kamers. Ik stond nog even buiten bij de deur te wachten op mijn kamergenoten. Nog voor ik het kon beseffen was je weer zo ontzettend dichtbij… Ik voelde jouw hand op mijn onderrug en jouw lippen raakten nét mijn oor niet aan, maar jouw woorden hebben me geraakt zoals handen dat nooit zouden kunnen.
“Ik zal je missen vannacht.”

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:37

Oeh, verliefd op een leraar.....

Ik wacht met smart op het volgende stuk

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:46

Ook ik volg weer mee!