[FOTO] Een mooi eerste jaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Haycan

[FOTO] Een mooi eerste jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 13:16

Mijn eerste jaar van mijn nieuwe fotografische reis zit erop! En wat was het leuk! *\o/*
Al jaren heb ik een passie voor studiofotografie en al jaren ben ik net zoals de meesten van jullie besmet met het paardenvirus. Ik was actief als autonoom kunstenaar - waarbij ik o.a. met mijn flitslicht de natuur introk -, maar in het najaar van 2023 besloot ik het roer om te gooien en mijn passies voor studiofotografie, kunst en paarden te gaan combineren. Gisteren was het precies een jaar geleden dat mijn website live ging en het leek mij leuk om om hier een aantal favorieten van afgelopen jaar met jullie te delen! :D Kill your darlings, al blijft kiezen moeilijk!

1. Een resultaat van de allereerste testdag, dit smaakte naar meer!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Wat mij betreft was het een zeer geslaagd eerste jaar! :D
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 02-03-25 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Een mooi eerste jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:21

Wat een gave paarden heb jij voor je lens gehad! :wow:
En die laatste foto heb ik op FB ook al voorbij zien komen. :D

Prachtige platen! <3

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:32

Prachtig. Het lijken wel schilderijen. Ken je het werk van Arne Ahrhus Bertrand?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:36

Wow! Wat een prachtige foto's! <3

Ik heb meteen even je website bekeken omdat ik erg nieuwsgierig was hoe zoiets in z'n werk gaat. Zo'n mooie shoot gaat hier op m'n verlanglijstje. Prachtig!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:32

Prachtige foto's, ik vind die groene achtergrond echt heel erg mooi.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:33

Die foto van die twee kleintjes <3 wat zoet!

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:43

Schitterend!
Die haflinger is echt fenomenaal

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:23

Wauw, bij iedere volgende foto dacht ik, die overtreft de vorige weer. Zo mooi en idd sommige net schilderijen.

Haycan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 18:40

Ik mis de like button bij jullie reacties! <3 Super leuk jullie enthousiasme en lieve woorden! En ik vind het altijd zo leuk om te ervaren dat iedereen weer andere favorieten heeft. :j

De vergelijking met schilderijen hoor ik vaker. Ik vind dat altijd een prachtig compliment! Het grappige vind ik zelf dat ik dat ook vaak hoorde in mijn vorige autonome werk, en dat was toch echt heel anders dan dit, maar wel heel mooi en bijzonder dat die reactie ook in dit werk weer vaak terugkomt. :D

senna21 schreef:
Prachtig. Het lijken wel schilderijen. Ken je het werk van Arne Ahrhus Bertrand?

Hmm, ik dacht de naam te herkennen, maar Google helpt mij niet bij de verheldering ervan. Ik voel me wat dom, maar krijg het juiste werk niet gevonden lijkt het. Heb je misschien een linkje om mij op weg te helpen? O:)

EvaC schreef:

Ik heb meteen even je website bekeken omdat ik erg nieuwsgierig was hoe zoiets in z'n werk gaat. Zo'n mooie shoot gaat hier op m'n verlanglijstje. Prachtig!

Wat leuk om te horen! Doel van dit topic was gewoon het maken van een leuk overzicht, ook voor mijzelf om later op terug te kunnen kijken, maar dit is natuurlijk wel extra leuk om te horen!

Kleine tip, ik wil hier verder geen reclame maken en weet ook niet wat toegestaan is, maar als je mijn socials opent zie je waarschijnlijk vanzelf waar ik je voor wil tippen. :Y) Heeft te maken met het vieren van mijn eenjarig jubileum. *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:53

Prachtige foto's, TS <3. Met recht kunst!

Haycan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 21:11

Dankjewel! Echt heel lief! :D <3

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 21:16

Oeh, jij maakt echt prachtige foto's! Ik heb nog niet veel fotografen gezien waarbij ik in de verleiding kwam voor een shoot, maar jouw foto's zouden me over de streep kunnen trekken. _/-\o_

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 08:11

Haycan schreef:
Ik mis de like button bij jullie reacties! <3 Super leuk jullie enthousiasme en lieve woorden! En ik vind het altijd zo leuk om te ervaren dat iedereen weer andere favorieten heeft. :j

De vergelijking met schilderijen hoor ik vaker. Ik vind dat altijd een prachtig compliment! Het grappige vind ik zelf dat ik dat ook vaak hoorde in mijn vorige autonome werk, en dat was toch echt heel anders dan dit, maar wel heel mooi en bijzonder dat die reactie ook in dit werk weer vaak terugkomt. :D

senna21 schreef:

Hmm, ik dacht de naam te herkennen, maar Google helpt mij niet bij de verheldering ervan. Ik voel me wat dom, maar krijg het juiste werk niet gevonden lijkt het. Heb je misschien een linkje om mij op weg te helpen? O:)

EvaC schreef:

Wat leuk om te horen! Doel van dit topic was gewoon het maken van een leuk overzicht, ook voor mijzelf om later op terug te kunnen kijken, maar dit is natuurlijk wel extra leuk om te horen!

Kleine tip, ik wil hier verder geen reclame maken en weet ook niet wat toegestaan is, maar als je mijn socials opent zie je waarschijnlijk vanzelf waar ik je voor wil tippen. :Y) Heeft te maken met het vieren van mijn eenjarig jubileum. *\o/*

Dat vind ik niet terug op je site klopt dat?. Heb geen social namelijk
Maar wat een gave foto's, kunstwerken maak jij

Haycan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 10:11

soesita schreef:
Oeh, jij maakt echt prachtige foto's! Ik heb nog niet veel fotografen gezien waarbij ik in de verleiding kwam voor een shoot, maar jouw foto's zouden me over de streep kunnen trekken. _/-\o_

Oh wat een prachtig compliment zeg! Dat is echt heel leuk om te horen. Dankjewel! <3

boedjang schreef:
Dat vind ik niet terug op je site klopt dat?. Heb geen social namelijk
Maar wat een gave foto's, kunstwerken maak jij

Dat klopt inderdaad! Dit loopt specifiek op de socials. Ik stuur je even een PB om het hier niet teveel daarover te laten gaan. :) Dank voor je lieve compliment! :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 10:53

Hee wat leuk om je op bokt tegen te komen. Ik volg je al eventjes, als paardenliefhebber en medefotograaf. Echt ontzettende mooie foto's! Onlangs zelf ook begonnen met flitsers en het is zulk leuk werk! Maar jouw kleurdoeken zijn ook een gave toevoeging. Ga zo door :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 13:12

Oh wauw! Ik vind de stijl echt prachtig! <3

Haycan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 20:12

paljaslaura schreef:
Hee wat leuk om je op bokt tegen te komen. Ik volg je al eventjes, als paardenliefhebber en medefotograaf. Echt ontzettende mooie foto's! Onlangs zelf ook begonnen met flitsers en het is zulk leuk werk! Maar jouw kleurdoeken zijn ook een gave toevoeging. Ga zo door :D

Ah wat leuk dat je me volgt en het direct herkent! Dank voor je lieve woorden! <3

IlonavL schreef:
Oh wauw! Ik vind de stijl echt prachtig! <3

Dankjewel! Ook echt super lief en leuk om te horen! :D

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:18

Wow prachtig!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 04:51

Geweldig!! <3 Heel mooi, bijzondere foto's. <3

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 08:52

Oh deze zijn heel tof. <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 10:55

Wauw ! Práchtige foto’s!!
En idd, ik vroeg me ook af of het schilderijen waren. Die expressies van de paarden wordt zo mooi vastgelegd.

Doe je ook honden?
Sowieso ga je ook op mijn “lijstje” van favo fotografen!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 11:12

Prachtige foto’s ! Ik ga je socials volgen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:39

Wat een knapperd, die nummer 3 :P

Prachtig werk :D <3

evelien352

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:08

wow dit zijn echt parels! het lijkt net alsof sommige geschilderd zijn, zo mooi!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 17:47

Prachtige foto's! Vooral die blauwe achtergrond en die bruine zijn echt geweldig! De belichting van de bovenste foto is ook echt heel mooi!

Nieuwsgierig hoe je het gedaan hebt aangezien ik zelf ook hiermee wil experimenteren en een groot/solide achtergrondsysteem hiervoor heb aangeschaft.
Hoe bouw je die studio setting voor de paarden op? Met een achtergrondsysteem op de poetsplaats, of doe je het toch buiten? En gebruik je continue licht of flitslicht?