Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tink89 schreef:Dubbelzijdige tape niet slimmer?
germie schreef:Tink89 schreef:Dubbelzijdige tape niet slimmer?
Het moet echt strak op karton. Lukt dat wel met dubbelzijdige tape? Dat kun je ook niet meer verschuiven als het niet helemaal recht zit ben ik bang voor. Het gaat echt om een formaat van 40 bij 50 wat op karton moet en dan absoluut niet mag bobbelen. Dus lucht ergens onder kan niet vrees ik. Vind het heel lastig in te schatten, weet alleen dat mijn eerdere pogingen om te lijmen totaal mislukt waren.
Tink89 schreef:germie schreef:Het moet echt strak op karton. Lukt dat wel met dubbelzijdige tape? Dat kun je ook niet meer verschuiven als het niet helemaal recht zit ben ik bang voor. Het gaat echt om een formaat van 40 bij 50 wat op karton moet en dan absoluut niet mag bobbelen. Dus lucht ergens onder kan niet vrees ik. Vind het heel lastig in te schatten, weet alleen dat mijn eerdere pogingen om te lijmen totaal mislukt waren.
En als je net iets groter karton gebruikt, eerst plakt en dan het karton snijdt? Ik gebruik weleens van die tapijt-tape. Dat zit echt muurvast.
Konstantine schreef:Ik heb plat dubbelzijdig tape van action, dat werkt echt wel goed hoor.Ligt bij de hobby artikelen, de scrapbookvellen en zo.
Ik gebruik het voor het in mijn plakboek plakken van foto's en bijv. filmkaartjes of zo.
Lizz schreef:Ik zou kiezen voor lijmspray.
Dit heb je voor papier en foto’s. Kan je vaak nog aanpassen, dus loshalen en rechtleggen.
Zoals deze:
https://discountoffice.nl/p/3m-lijm-3m- ... gIXuPD_BwE
Bij de action heb je ook lijmspray, maar geen ervaring hiermee. Zou je moeten testen.
Snijden van karton zou ik met snijmachine doen. Dit hebben ze op elke basisschool wel. Gewoon eens daar vragen of je even mag snijden.
germie schreef:Shirley schreef:Kun je de foto niet direct op karton laten afdrukken?
Nee, helaas niet, want wat ik kan vinden is van dat holle karton en dit moet massief zijn. Anders deed ik dat wel.
Rachral schreef:Hoe doen de andere clubleden dit?
Lijkt me handig als jullie dit gezamenlijk doen zodat alle foto’s er gelijk uitzien qua presentatie.