Welkom en wat leuk dat je dit topic hebt aangeklikt!
In 2018 heb ik mijn muur geruïneerd met een muurschildering, mijn allereerste. Foeilelijk ding, maar toentertijd was ik er zo trots op!

Hopelijk heb ik je nu niet meteen uit dit topic weggejaagd met dit knaloranje paard, want er komt wat mooiers aan! Nog even geduld daarvoor.
Mijn eerste muurschildering heeft het nog net niet 2 jaar volgehouden want eind 2019 besloot ik eroverheen te schilderen. Dit keer was de hele muur het slachtoffer. Uiteraard moest het paard stippels hebben!

En zo ontstond mijn tweede muurschildering, al een hele verbetering ten opzichte van de eerste

Maar na zo’n 5 jaar merk je alle details op. Alle foutjes en dergelijke. Ook had ik ondertussen een eigen pony gekocht; Nicky, en het leek me zo leuk om een portret van haar op mijn muur te schilderen! Toch leuker dan dat random Appaloosa paardje op mijn muur. Het begon dus enorm te kriebelen om mijn muur eens goed aan te pakken

En dan ook écht goed. Dus al het behang eraf, stukadoor laten komen, zodat ik een geheel nieuw canvas heb om op te werken!
En toen kwam ik op het idee om dit topic aan te maken, zodat jullie het gehele proces kunnen volgen.
Op het moment van schrijven is al het behang eraf, en de stukadoor komt later deze maand om de muren en plafond te fixen.
Ondertussen ben ik bezig met de voorbereidingen van de muurschildering. Lekker brainstormen over hoe het er allemaal uit komt te zien, met behulp van digitale concepten.
Hier begon ik de muurschildering, die ik over het behang heen had geschilderd, eraf te halen:

En nog een foto van de gehele (behang-loze) muur:

Hoe mijn derde muurschildering eruit komt te zien, dat weet ik nog niet helemaal zeker. Het idee is in ieder geval om weer de gehele muur te benutten, en de stukken muur boven de deur (links) en achter mijn bureau (de muur rechts) in een accentkleur van de muurschildering te schilderen. Zodat de gehele wand echt één geheel wordt.
Dit zijn mijn digitale concepten tot nu toe.
Eerste schets, nog niet helemaal tevreden maar geeft wel beetje idee wat ik uiteindelijk wil:

Deze digitale tekening van mijn pony geeft beter weer wat ik als muurschildering zou willen. Aan de rechterkant heb ik wat kleuren staan die ik zou kunnen gebruiken voor de andere muren. Ik neig nog wel het meest naar zo’n groene kleur, denk ik.
Verder lijkt het me heel tof om de schilderachtige stijl die ik in mijn digitale tekeningen verwerk, ook in deze muurschildering kan verwerken!

En tot zover al mijn plannen en ideeën! Ik kan niet wachten tot de stukadoor klaar is en ik weer lekker de muur kan gaan verknoeien

Volgen jullie gezellig mee? En ik vergeet vast een hoop dingen te benoemen dus als je vragen hebt, stel deze gerust!