[ART] Het hobby topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

[ART] Het hobby topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 12:54

Dag lieve bokkers!

Ik heb in de loop der jaren nogal wat hobbies verzameld. Jaren geleden begon dat met het schrijven van verhalen. Later begon ik met het tekenen van de bijbehorende personages, wat naast stripfiguren uitmonden op een meer abstracte stijl. Ik ben ook begonnen met breien (voor haken moet je niet bij mij zijn), en heb vorig jaar met Sinterklaas een houtbrand set cadeau gehad.

Ik vind het altijd leuk om de creaties van anderen te zien, maar met zoveel hobbies, moet je daarvoor heel veel topics volgen. Daarnaast zijn er nog een hele hoop hobbies waar ik geen weet van heb. Daarom leek het mij leuk om een topic te openen voor alle creabea's onder ons, waarin we onze kunstzinnige arts & crafts/DIY/etc. creaties kunnen delen, elkaar kunnen inspireren en tips en tricks kunnen uitwisselen!

Als er al een dergelijk topic bestaat, dan mogen jullie me ook daarnaar verwijzen :o
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 14-07-24 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Het hobby topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 16:51

Omdat dit onderwerp op Uit de kunst hoort, verplaats ik hem daarheen.
HK->UK

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:10

Wat een leuk idee, wordt zo een heel veelzijdig topic. Heb je foto's van je tekeningen, houtbrand werk en gebreide spullen en waar gaan je verhalen over?
Vind het zo gaaf als mensen goed kunnen schrijven. Mijn man en dochter hebben dat ook, ik echt niet.

Ik schilder nu voornamelijk maar heb best veel verschillende dingen gedaan en er liggen nog dingen op de plank.

Bijzondere taarten bakken voor de kinderen

Sieraden maken

Kattenklimbomen maken

Modelfotografie

Kostuums en props, zoals headpieces, maken voor Fotoshoots

Op de plank ligt nog houtbranden en macramé, en heb sinds kort een naaimachine staan, van een vriendin gekregen. De kostuums voorheen deed ik allemaal met de hand.

En ik ben eind vorig jaar begonnen met Keramiek.

En planten :D Ik heb eind vorig jaar een plantenkamer ingericht waar ik best wel trost op ben <3 interieurstyling spreekt mij ook erg aan en dan het liefst zoveel mogelijk met kringloopspullen. Maar goed dit past niet in uit de kunst al noemt mijn man het wel kunst. Een kamer waar je je ogen uitkijkt :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:59

Leuk! Ik volg :D
Mijn hobby is inmiddels ut de hand gelopen tot de start van een bedrijfje op dit moment. Ik maak sieraden.
Super benieuwd wat er allemaal voorbij gaat komen! Hopelijk gaan er veel foto's gedeeld worden *\o/*

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:59

Goudsmid in opleiding zie ik in je onderschrift, gaaf!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:43

Jis_ schreef:
Goudsmid in opleiding zie ik in je onderschrift, gaaf!

Ja klopt! Ipv een cursus of workshop besloot ik vrij drastisch meteen een 4 jarige opleiding te gaan doen _O-
Dit alles naast mijn bestaande baan als opticien haha. Veel werk, maar super leuk!

Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 20:24

Heel gaaf!

Leuk dat jij ook zoveel verschillends doet, Jis!

Ik heb zo snel geen foto's van het houtbranden. Wel de deze projectjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verhalen die ik schrijf gaan vaak in op de psychologie achter gebeurtenissen. Eentje gaat bijvoorbeeld over de nasleep van de tweede wereldoorlog op de samenleving, maar ook op de individu. Character driven op z'n Engels.

Ik ben ook een plantenfan. In mijn vakantie ga ik eens de tijd nemen alles onderhand eens een keer te verpotten :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 11:22

Het heeft je goed gegrepen tijdens die workshop, leuk Hedi :j Prachtig! Is dat een Edelsteen of begin je in de opleiding eerst met glas? Helemaal geen verstand van.

Wat cool Denisesilver, geabstraheerd of abstract is echt niet makkelijk. Ik zie in de eerste ene vrouwenfiguur en in de 2e meerdere gestaltes. En wat leuk dat gebreide diertje :j

Wat kostuums waar ik mee bezig ben geweest, sommige af sommige nooit afgekomen maar wie weet pak ik het weer eens op als ik goed overweg kan met de naaimachine.

De stof komt van voornamelijk oude kringloop gordijnen en de ontwerpen bedenk ik zelf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat kattenbomen, heb er 10 gemaakt. 2 verkocht 1 kado gedaan en de rest voor hie rin huis en tuin. Wil eind dit jaar of volgend jaar een nieuwe maken voor in de tuin want 1 is helemaal op inmiddels. Boom kwam uit de tuin van de buren en niet echt sterk hout maar ze hebben er aardig wat jaren van kunnen genieten. Dit was hem,

Afbeelding

En dit was mijn eerste, staat in de keuken

Afbeelding

ziet er inmiddels zo uit

Afbeelding

En de 2 die ik verkocht heb

Afbeelding

Afbeelding

Behoorlijk intensief om te maken mede doordat ik geen goede werkplaats hiervoor heb dus het blijft bij af en toe, aan een betaalbare mooie boomstam komen is ook lastig.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-24 12:12

Heel gaaf! Die stof lijkt me moeilijk om mee te werken. Is dat niet heel fragiel?

Die kattenbomen zijn ook leuk zeg! Mijn moeder heeft zo eens een kattenkasteel gemaakt. Was niet te versjouwen, maar werd heel dankbaar gebruik van gemaakt. Mooie katten heb je <3

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:24

Ohhh, wat leuk om hier een topic van te maken! :D

Ik heb ook best wel veel hobbies, naast mijn paard dan. :D

Schilderen, tekenen, oude My Little Ponies restaureren of er een custom van maken en legpuzzels maken. :D

Hier een rehair van kaal
Afbeelding

Naar nieuwe lokken
Afbeelding

Custom pony “Marie”
Afbeelding

En mijn laatst gelegde puzzel! :D
Afbeelding

Ik zie veel leuke hobbies voorbij komen zeg! <3

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:31

Ik kom ook gezellig mee kletsen!
Even een greep uit mijn hobby's: Bonsaibomen kweken, wol spinnen, wol verven, wol weven, Sumi-e schilderen en nog meer.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 14:56

denisesilver schreef:
Heel gaaf! Die stof lijkt me moeilijk om mee te werken. Is dat niet heel fragiel?

Die kattenbomen zijn ook leuk zeg! Mijn moeder heeft zo eens een kattenkasteel gemaakt. Was niet te versjouwen, maar werd heel dankbaar gebruik van gemaakt. Mooie katten heb je <3

Dank je!
Ligt een beetje aan de stof, vooral de roze rafelde gemakkelijk dus ruim knippen was wel nodig.

Wat gaaf een kattenkasteel! Klinkt zwaar ja :))

Heel tof Tallie, doe je dat met een speciale naald?

@Axel, wol spinnen, verven en weven hoor ik steeds vaker, tof!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:07

Wat gaaf Jis_, mocht ons dingetje doorgaan, dan kan ik hier vragen of ze boomstammen voor je willen bewaren. Ze gaan hier binnenkort beginnen met groen aanpassing..

En hobby’s. Wauw, ook ik heb er zoveel.
Heb jaren lang genaaid, gothic en historische kleding, m.n. victoriaans. Heb hier ook een bedrijfje in gehad, Frantic Alternative Wear, maar dat is al jaaaren terug.
En kon je me veel vinden met mijn spulletjes op de EFF en CF etc.
Nu ben ik dol op touwtjes en knopen. Dus doe ik veel macrame, micro macrame en knoop ik met paracord.
Daarnaast is een van mijn grootste hobby’s varen met mijn bootje waar ik sinds 2 jaar op woon.
Hier een aantal van mijn maaksels
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 10:01

Denisesilver: wat mooi! Ik ben ook benieuwd naar het houtbranden :D

Jis_: Juist geen workshop, meteen gestart met een 4 jarige opleiding O:) Dit is een prachtige paarse toermalijn <3 Op de opleiding begin je te werken met zirkonia, omdat dat een voordelige, maar sterke (synthetische) steen is. En wat maak je prachtige kostuums! Wauw! Maak je die voor de verkoop, of voor jezelf? Volgens mij zou zoiets goed verkopen aan mensen die naar van die middeleeuwse festivals gaan :D weet zo even niet meer hoe dat heet, maar mijn buurman is een hele enthousiaste viking, meerdere weekenden per jaar :D Ook de kattenpalen (en de katten) zijn prachtig!

Tallie1979: Die my little ponies zijn leuk <3 ook leuk als je ze op paarden van potentiële le kopers laat lijken misschien :D Ik heb wel eens gezien dat mensen schleich paardjes overschilderen zodat ze op bestande paarden lijken. Maar ik weet niet of dat afbreuk zou doen aan de magie van de originele my little ponies. In elk geval sowieso leuk om meer te zien in de toekomst!

Axel_1997: wat een hoop hobby's! Maak je ook dingen met de gesponnen wol? En wat is sum-e schilderen? :D

Yavanna: wauw wat een prachtige kleding! Heel bijzonder <3 en je woont op een boot? Wat gaaf! Heb je daar meer foto's van? O:)

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 10:10

Afbeelding
Afbeelding
Japans inktschilderen

Afbeelding
Die gebruik ik bij mijn bonsaibomen.

Afbeelding
Afbeelding
De wol ligt alweer even stil. Maar ik ben deze deken aan het breien
en de kat heeft de proeflapjes goedgekeurd.

Afbeelding
Dit sjabrak is mijn meest recente (lees enige) verf en weefproject.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 10:46

Ik lees graag mee, heb niet veel hobby’s. Wellicht zit hier iets bij om uit te proberen

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:34

Wat een leuke en mooie dingen komen hier voorbij!
Ik ben onlangs begonnen met glasmozaiek.
Heb twee linkerhanden, maar dit lukt me nog wel aardig
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:37

thequeensmum schreef:
[ [url=m/tCtfCi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FSTt7W.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q8krrQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cUOYUf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BIg2XN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oaBVyN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CHF5pP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er echt heel leuk uit. Kun je dat ook in sets kopen of hoe bedenk je wat je gaat maken?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:41

eroslover schreef:
thequeensmum schreef:
[ [url=m/tCtfCi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FSTt7W.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q8krrQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cUOYUf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BIg2XN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oaBVyN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CHF5pP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er echt heel leuk uit. Kun je dat ook in sets kopen of hoe bedenk je wat je gaat maken?

Je kan idd kant en klare pakketten kopen, maar ik Google flink wat rond om inspiratie op te doen en bedenk dan hoe en wat ik maken wil.

Volgende project is een kerstboom, heb zulke leuke dingen gescoord.
Wil nog wat oefenen en dan mijn vensterbank mozaïeken. Deze is 4 meter bij 40 cm dus een aardige klus

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:52

Wat een leuk topic! Ik kom graag ideeën opdoen :D ben gek op verschillende hobby's!

Momenteel bezig met schilderen op nummer
Afbeelding

Ook vind ik die miniatuur huisjes en winkeltjes bouwen erg leuk om te doen. Dit is mijn laatste creatie van vorig jaar.
Afbeelding

En ik ben begonnen aan een deken te haken waar een teckel in wordt verwerkt
Afbeelding

Ik heb nog wel meer hobby's, maar dit zijn de huidige projecten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:56

_Hedi schreef:
Tallie1979: Die my little ponies zijn leuk <3 ook leuk als je ze op paarden van potentiële le kopers laat lijken misschien :D Ik heb wel eens gezien dat mensen schleich paardjes overschilderen zodat ze op bestande paarden lijken. Maar ik weet niet of dat afbreuk zou doen aan de magie van de originele my little ponies. In elk geval sowieso leuk om meer te zien in de toekomst.)

Ja, ponies in echte paarden veranderen heb ik ook gedaan :D zelfs met echt paardenhaar in het verleden.

Ik heb ook een mini van mijn eigen paard. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een Stitch pony:
Afbeelding

Een Darth Vader pony:
Afbeelding
Afbeelding

En een Ladybug pony:
Afbeelding
Afbeelding

Heb er nog veel meer gemaakt, haha! :D

Ohh, schilderen op nummer! Ook zo heerlijk om te doen! Gewoon even gedachte op 0 en vakjes kleuren! <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:30

Zo gaat ineens hard hier :D

Die darth vader Tallie :)) heel tof!

@Ydille, leuk, lekker rustgevend om toe doen dat nummer schilderen denk ik.

Ik hou ervan thequeensmum, heel leuk! En dat vogelhuisje! <3 Een keer mijn zus geholpen met een tafel. En ik wil het nog gaan toepassen in de badkamer om de spiegels, als ik er tijd voor kan vinden.

Heel tof Axel, dol op Oosterse kunst <3 En je kat is te schattig :*

@Hedi, oe sorry niet goed gelezen. Ah toermalijn. Laatst toevallig wat gelezen over zirkonia , interessant dit ook weer. Lijkt me een heel gaaf beroep :j
Nee ik verkoop het niet omdat het verder aan de binnenkant niet echt mooi is afgewerkt, was alleen geschikt voor een fotoshoot vind ik.

Wat gaaf al je werken Yavanna en op de EFF ben ik ook best vaak als bezoeker geweest, zo gaaf en een geweldige sfeer altijd <3

En ik zie Steampunk voorbij komen bij jou. heel tof, ik ben ook gek op Steampunk achtige films.
Voor een thema shoot ook eens wat gemaakt in die stijl voor mijn dochter. Alleen de rok en de kousenband heb ik helemaal gemaakt en de rest vermaakt.

Niet mijn foto
Afbeelding

En nog wat headpieces die ik ook geweldig vind om te maken, gewoon tijd te kort om alles te blijven doen

Eigen foto
Afbeelding

Eigen foto en kostuum ook zelf gemaakt
Afbeelding

Niet mijn foto, wel de make up en haar gedaan
Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:11

Die kleding! Wat prachtig! <3

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 19:38

Wat een verschillende ( en leuke ) hobby’s komen hier voorbij !
Mijn hobby is ondertussen mijn werk geworden , maar ik geniet er nog steeds van .
Ik doe aan keramiek en pottenbakken .
Daarnaast schilder ik af en toe nog en ik brei.
Ik zou nog wel eens willen vilten. Dat lijkt me ook leuk om te doen .Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Foto’s van mijn breiwerk en schilderijen heb ik niet bij de hand.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 20:12

Oh wauw, wat een gave dingen en wat een creatieve mensen zijn er toch.
Thequeensmum, je mozaïek, geweldig, zeker dat vogelhuisje en die lamp.
En Jis_ wat een prachtige dingen maak jij. Ja, steampunk vond en vind ik helemaal geweldig, nog steeds, keek ook altijd veel naar zulke films om inspiratie op te doen. En MUA ligt dus ook al in jouw straatje :)
Axel_1997 nog nooit van Japans schilderen gehoord, maar dat is wel heel fijn om te doen, je sjabrak vind ik ook erg leuk.
_Hedi, wonen op een boot is geweldig, de vrijheid. Sinds gisteren 2 van die schommelhangstoelen die in mijn davits hangen, heerlijk genieten van de zon, voetjes in het water en knoopwerk op mijn schoot :)
Tallie1979, wat gaaf dat je die mylittlepony’s opknapt, echt heel grappig.
Mirim, gaaf, doe je dat op een draaitafel?