Mijn eigen prentenboek is uit!
Ik heb er heel lang aan gewerkt en ben zo blij met het resultaat.
Voor het boek heb ik 14 paginavullende en 15 kleinere illustraties geschilderd. En een cover natuurlijk.
Maar daarmee was ik er nog zeker niet, een boek vormgeven maken bleek ook een hele leerzame ervaring. En heel veel werk! Scannen, de scans corrigeren zodat ze de originelen zoveel mogelijk benaderen, de kleinere illustraties 'uitknippen' en het geheel moest worden opgemaakt in InDesign tot twee drukklare bestanden (binnenwerk en cover). Eerder opende ik dit topic, voor wie het leuk vind om nog wat over het 'maak-proces' te lezen: [UK] [VRAAG] Een prentenboek laten drukken - tips en ervaringen? Toen een proefdruk, nog een enkele correctie in de kleur van de cover en donderdag was het dan éíndelijk zo ver.
1. Hét pakketje!

2. Gisteren officieel uitgebracht tijdens m'n eerste expositie bij Gluren op de Heuvelrug. Toen ik me aanmeldde in de winter had ik er niet op gerekend dat het 30 graden zou worden. En mijn man trad op in de woonkamer, dus de schilderijen en schetsboeken moesten in de serre. Laten we het zo zeggen: het thema van de expo was 'illustraties en Afrika' en dat werd echt een totaalbeleving.

3. Het is een A4 formaat genaaid gebonden boek, geprint op zwaar 170 grams MC satin gloss papier. Voelt heerlijk en de afbeeldingen komen er prachtig op uit. Tot mijn ongelofelijke verbazing heb ik binnen twee dagen bijna de hele oplage verkocht: ik heb nog 3 boeken liggen.

4. Het verhaal is simpel, maar het werkt heerlijk met voorlezen. De flaptekst.

5. Ook netjes op de rug de titel, zodat je 'm makkelijk uit de kast kunt pakken.

6. En wat pagina's van het binnenwerk!

7. In het boek zitten bekende Afrikaanse dieren, zoals de leeuw, de zebra en het nijlpaard. Maar ook minder bekende, zoals de roodsnaveltok, de galago en de mandril. Je moet wel voluit voorlezen, dan is het het leukst.

8. Deze plaat haalde het boek niet, maar 't is gewoon een goede afsluiter.